Hyperemesis Gravidarum deel 2

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Senna1985, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    sinds dit weekend toch bijna elke dag een maaltijd kunnen eten die ook binnen wilde blijven.
    ik heb toch wat (lichte) hoop dat er betere tijden in zicht zijn.
    (of dat de medicijnen eindelijk aanslaan)

2. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wat fijn anemdo! Hopen dat dit doorzet, rustig aan hoor!

Bigflower, wat rot dat je je zo voelt, gewoon even een virtuele knuffel voor jou!

Hoe gaat met de rest?

Ik ben herstart met de zofran en t haalt de scherpe kantjes er idd vanaf, ik lig niet meer continue te kokhalzen snachts en en spuug een stuk minder.
    Verder zijn de bloedingen weer even gestopt. Vannacht wel enorme krampen gehad in mijn buik, voorweeen? Indalingsweeen? Nu nog zeurend gevoel.

3. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Fijn anemdo, hopelijk, gaat het de goede kant op!
    Ik heb zelf ook het gevoel dat het de laatste week beter gaat! Nog wel 24/7 misselijk en met medicatie, maar het braken is in ieder geval stukken beter.

Nu heb ik een vraag/ advies nodig aan de mensen die ook herstellende waren van HG. In mijn vorige zwangerschap was ik er ook redelijk snel weer nadat het braken was gestopt en de misselijkheid minimaal was. Nu het bij deze zwangerschap ook weer die kant op lijkt te gaan moet ik zeggen dat ik me vooral uitgeput voel, zonder energie en conditie. Nu is mijn vraag: Moet ik me hier overheen zetten en proberen wat wandelen enz. of me erbij neerleggen? Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik op deze manier een route moet draaien... Heeft er iemand ervaring met revalidatiefysio?

4. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    therapeut burn out trajecten
    Naast de Hoofdstad.
    @Lasas, thanks!

@Pandorabreads, probeer de weken dat je nog zwanger bent te gaan zwemmen. Dat is volgens mijn verloskundige het allerbeste.
    Ik hoop dat jij je weg vind.

Hier weer iets beter dan vorige week. Morgen babyshoppen ( uurtje naar het winkelcentrum met hema ;). )

5. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    Naast de Hoofdstad.
    @pandorabreads; morgen jullie 20 weken echo... Spannend!!!!!!!!
    Duimen!

6. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Bedankt! Vind het inderdaad ook spannend! Hopelijk kan ik er ook een beetje van genieten... ♥

7. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    Naast de Hoofdstad.
    Laat je weten hoe het was??? :)

8. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Vanochtend helemaal goed gekeurd... Zo mooi om te zien, wat een wonder! En... We krijgen nog een meisje!

9. miloulove

miloulove Lid

8 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelezen op de helpher-site, de geur van alcohol kan de misselijkheid sterk verminderen. Ik vond de alcohol in het ziekenhuis dan ook lekker ruiken. Las dat het ook gebruikt word voor na operaties als mensen misselijk zijn. Alcohol op een watje en er aan ruiken, het schijnt dat de hersenen deze prikkel boven misselijkheid plaatsen en ze niet tegelijk kunnen verwerken. Wie weet heeft iemand iets aan deze tip.

10. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    Naast de Hoofdstad.
    Gefeliciteerd Pandorabreads! Heerlijk nieuws dat alles goed lijkt te zijn! En een meid.... Zwijmel....
    Wij moeten nog twee weken wachten op de 20 weken echo. Zo spannend.

Hoe is het nu met jou misselijkheid?

11. miloulove

miloulove Lid

8 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag weten of er verschil in de mate van HG is tussen een jongen en meisje, en eerste en tweede zwangerschap? Is het per definitie zo dat het bij een meisje erger is? Of bij een tweede? En werd de HG milder na verloop van tijd?

12. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wat fijn dat de echo goed was pandorabeads!
    Hoe is met de rest van de meiden?

Hier bijna 36 weken, t einde komt in zicht! Afgelopen dagen weer veel spugen, afgewisseld met goede uren waarbij ik kan bijdrinken.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Miloulove. Ik ben nu zwanger van de 2e en het is nu weer een meisje. De mate van de hg is nu veel beter te handelen. Ik kan zelf voor mijn dochter zorgen. En heb sinds eergister nog alleen maar emesafene. Bij mijn dochter zat ik aan de haldol.

Hier gaat t met de hg oké. Verder zware dagen achter de rug en er komen er nog heel wat aan.

14. miloulove

miloulove Lid

8 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het nu zo goed gaat! Heb je speciale voorbereidingen getroffen? afspraken met gyn e.d? sneller opname?

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja eerder medicijnen... ben toen gelijk naar de gyn gegaan. En idd meteen opname als ik aangeef dat t niet gaat ipv nog maar even aankijken.

16. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik ben ook zwanger van de tweede, ook dit keer weer een meisje. Ik vind deze keer de HG wel milder. Ik ben deze keer dan ook niet opgenomen geweest, de vorige keer drie keer. Ik heb echter wel het idee dat het deze keer langdradiger is. Ik sta niet meer op de kop van de misselijkheid en het overgeven, maar ik kan ook de energie niet vinden. De vorige keer was ik er min of meer weer met deze zwangerschapsduur.

Ik ben momenteel weer therapeutisch aan het werk, ben niet koste wat kost doorgegaan met werken. Verder heb ik familie die regelmatig op mijn dochter willen/ kunnen passen.

17. miloulove

miloulove Lid

8 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is de hg milder nu. Ben je deze keer eerder met medicatie begonnen? Of andere voorbereidingen? Succes dames, jullie zijn dapper!

18. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Vorige week ging het even zo veel beter dat mijn arts vond dat ik het zonder medicatie moest proberen. Geen goed plan dus :(
    Nu weer met primperan kan ik wel zeggen dat het beter gaat. Alleen de ochtend is nog vervelend maar de rest van de dag kom ik nu goed door.

19. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb in mijn 1e zwangerschap hg gehad. Nu willen wij volgend jaar voor een 2e gaan, voor die tijd wil ik graag duidelijke afspraken gaan maken met de huisarts en gyn. Nu hoor ik goede verhalen over zofran en ik was benieuwd of jullie ervaring met zofran hebben en zo ja of dit goed/beter hielp dan de andere medicijnen

20. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Vervelend anemdo, hopen dat t met medicatie weer dragelijk wordt, rustig aan!

Ash21, hier eerste zwangerschap die niet eindigde in mk en waarbij de hg dus kon doorzetten. Gestart met emesafene, vlot door naar primperan en uiteindelijk na 2-3 dagen in ziekenhuis over gegaan op zofran. T enige wat iets deed, het stopte t spugen niet, maar verminderde het wel. De misselijkheid daar deed t echter niets aan.
    Zou de gyn bellen en vragen om een voor gesprek, dingen zwart op wit laten zetten.

Deel Deze Pagina