Hyperemesis Gravidarum deel 2

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Senna1985, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik lig inmiddels in het Ziekenhuis :(
    Infuus prikken is meerdere malen mislukt en komt zo iemand anders prikken.. Ellende dus :(

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ah sterkte. Hier ook altijd problemen met infuus prikken.. 1 opname 13x ... auw!

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bedankt lieve meiden! Infuus zit erin..
    Moet nu wel een paar dagen erin blijven denk ik.. Krijg 4x per dag Emesafene en moet proberen beetje bij beetje weer te eten en drinken..

Ze hebben net een echo gemaakt! Hartje klopte! Alles zag er helemaal goed uit en volgens termijn. Toch nog iets positiefs vandaag.. Geeft me weer moed!

4. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Heel veel sterkte bloemmm! Als je merkt dat emesafene niks die top tijd aangeven hoor! Hopelijk knap je Vh inf vlot op.

Hier was infuus prikken ook een ramp, werd daarom altijd geprikt door anaesthesie of ic.

Ja ze laten me overtijd lopen darkangel. Bij 41 weken inleiden. Ben zelf ook niet zo voor inleiden, behalve als ik nu nog zieker word.

5. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    :( he bah bloemmm, gelukkig wel een echo gehad, dat is dan toch leuke afleiding

Iemand vroeg een tijdje geleden iets over acupunctuur, dat heb ik vorige keer gedaan maar hielp niet echt. Het verlichtte eventjes als die naaldjes erin zaten maar effect was zo weer weg.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier de emmer maar weer naast t bed gezet. Was zo blij dat het vrij goed ging....

heb extra zofran gepakt net hoop dat t werkt.

7. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Sterkte bloem! Fijn dat je in iedergeval wel een goede echo heb gehad. Dan weer je waar je het vo

8. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Sterkte bloem! Fijn dat je in iedergeval wel een goede echo heb gehad. Dan weer je waar je het voor doet...

Sterkte DarkAngel. Hoop voor je dat de terugslag maar van korte duur is...

Woensdag voor het eerst weer een hele dag alleen met mijn drukke peuter jongen. Maak me zorgen. Weet niet hoe ik dat ga volhouden de hele dag... Morgen eerst naar de huisarts voor medicatie.

Welterusten dames

9. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Bloemm!

10. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Hallo dames,
    Ik heb een vraagje. Vanaf wanneer spreek je van hg?
    Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en al weken flink misselijk en overgeven. Ben inmiddels al 12 kilo afgevallen en zit nu al 4 weken thuis omdat ik voor geen meter functioneer. Heb nu emesafene maar dit werkt maar klein beetje. Ben nog steeds knetter misselijk maar nu blijft er gelukkig af en toe wel wat in (gooi er ook nog genoeg uit).
    Ben ik nu gewoon misselijk of zou het ook wel eens hg kunnen zijn?

11. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Gouda moeilijk om zo te zeggen, als je opgenomen wordt omdat je uitgedroogd bent is het duidelijk, maar het ligt ook wel aan de persoon wat iemand kan hebben. Als ik soms hier lees hoe mensen nog gaan werken en hoe ziek ze zijn... neem ik mijn petje voor af. Maar hg of niet, beroerd is het zo wie zo!!! Heel veel sterkte... Hopelijk krijg je vanuit je omgeving de juiste steun en begrip, want vaak denken mensen er vrij makkelijk over.

12. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Het is moeilijk om te zeggen wanneer gewone zwangerschaps misselijkheid in hg overgaat. Maar het punt dat je niet meer normaal kunt functioneren is hg bereikt.
    Vraag om andere medicatie zoals primperan om te kijken of je dat beter wilt helpen.
    Je kan ook op steunpunt hg nog veel tips vinden.
    Sterkte Gouda!

13. Meemee27

Meemee27 Lid

23 aug 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier goed nieuws: vandaag zijn de 20 weken bereikt. Ik vierde dit met een ochtend kotssessies..... Maar dat geeft niet want nu is er wat chips (ja ik weet het, hg doet gekke dingen met je) ingebleven en ga vanmiddag even naar de stad om mezelf te verwennen met babykleertjes, want gister hebben we tehoren gekregen dat we een gezonde zoon krijgen!

14. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Gefeliciteerd meemee!

Gouda wat jij beschrijft lijkt me toch erg zat. voor mij is het: als de misselijkheid ervoor zorgt dat je gezondheid in gevaar komt en/of je leven gaat beheersen: je kunt niet meer werken, voor je kinderen zorgen, genieten etc.

15. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Pffft even er doorheen. Alles is te veel en het enige was ik kan is liggen. En het liefst ergens stil en alleen. Dat laatste zit er niet in. Maar wordt zo verdrietig als ik er aan denk dat dit voorlopig nog niet klaar is...

16. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe is het met iedereen?

Hier met 19 wk helaas nog steeds veel overgeven. Een goede dag betekend voor mij dat ik alleen in de ochtend nog hoef te spugen. Ik merk dat ik de hoop een beetje begin te verliezen dat dit wel beter word. Elke keer zou het beter moeten gaan met 12, 14,16,18 en nu 20 wk... ik zie het gewoon nog niet gebeuren. Min of meer aan toegegeven dat dit wel zo zal blijven.
    Ik neem nog steeds dagelijks medicatie en breng de meeste dagen door in een donkere kamer zonder prikkels, erg demotiverend. Toch kan ik nu toch wel af en toe een kort uitje maken. Ben gisteren eventjes naar de markt geweest. Van de week ook op kraambezoek bij een vriendin. Heel leuk, maar ik heb echt wel een dag of twee nodig om ervan bij te komen.

Via Facebook heb ik nu veel steun om met mijn hg om te gaan. Deze dingen die ik nu deel komen van de Engelse variant, maar ik vond ze wel erg interessant.
    Er is ook een Nederlandse praatgroep, voor wie eventueel interesse heeft: https://www.facebook.com/groups/516260578435716/

Kate Middleton is pregnant and once again experiencing Hyperemesis Gravidarum, the condition that put her in hospital during her first pregnancy. But what is this rare condition? We discuss with doctors and women who've been there.
    http://live.huffingtonpost.com/r/segment/hyperemesis-gravidarum-kate-middleton/540f4b60fe344453d800010b
    Originally aired on September 16, 2014

Een toevoeging aan de discussie, wanneer is het geen 'gewone' zwangerschapsmisselijkheid meer:

Bijgevoegde bestanden:

17. mik81

mik81 Niet meer actief

Herkenbaar! Je leeft eerst toe naar 12 weken, want dan zal het beter gaan ... etc etc. Ben er uiteindelijk mee opgehouden en gewoon per dag geleefd. Hier inmiddels 31 weken en die snertmisselijkheid blijft en afbouwen met de medicatie lukt ook niet, maar ik heb de laatste weken wel vaker een dag dat ik helemaal niet overgeef. Dat zie ik toch als winst. Hopelijk gaat het bij jou dan toch ook met minuscule stapjes telkens iets beter.

Wel fijn dat je nog wat dingen kunt ondernemen, al betaal je daar wel een prijs voor. Het is goed toch ook proberen te genieten al is het maar van kleine dingen. Ik heb wel gemerkt dat ik mij mentaal beter voelde door dat wel te doen, zelfs al voelde ik me fysiek daarna slechter.

Mijn vriend en ik zijn afgelopen vrijdag voor het eerst weer eens uit eten geweest. Wel met een vd Valk bon (dus bijna gratis ;) ...) dan zou het niet zo vervelend voor de portemonnee zijn als het er toch weer uitkwam. De terugweg in de auto was lastig en eenmaal thuis voelde ik me zwaar rot, maar het is er toch ingebleven. Jeeeej :D ... Blij weer eens iets te doen wat 'normale' mensen doen. Dusss genietmomentje.

De facebookpagina is inderdaad een fijne digitale plek. Waar veel herkenning is en ... mensen die het echt begrijpen! Want die zijn in het dagelijks leven (op een enkele uitzondering na) ver te zoeken helaas.

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hoe is t hier?

19. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ik lig al sinds donderdag aan het infuus in het ziekenhuis :(

20. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    hier lijkt het nu echt wat beter te gaan. nog steeds wel spugen, maar niet meer per se elke dag. week 21...

ik merk vooral aan mijn hond dat het beter gaat, ze was heel erg beschermend en altijd vlakbij me en me in de gaten houden. Nu laat ze me weer rustig door het huis lopen en blijft ze ook wel in der mandje liggen.
    eerder was ze helemaal in paniek als ik in mijn eentje het huis uit wilde gaan, maar deze week mocht ik gewoon in rust naar de fysio.
    ze is de hele tijd zo lief geweest, elke keer als ik moest spugen zat ze naast me en zachtjes met der neusje tegen me aan duwen. dierenliefde :)

Deel Deze Pagina