Werken en bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tenaj, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tenaj

Tenaj Lid

20 aug 2014
    26
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 25 weken zwanger van onze 2e en heb last van mijn bekken. Tijdens de 1e zwangerschap had ik dit trouwens ook. Ik ben deze keer zwanger geraakt vlak nadat ik thuis ben komen te zitten ivm een burnout.

In november ben ik (heel langzaam) weer uren gaan opbouwen op het werk. Nu gaat het "tussen mijn oren" eigenlijk wel weer helemaal goed. Ik ben dus sinds begin januari op eigen initiatief (maar uiteraard in overleg) sneller uren aan het opbouwen. Begin januari zat ik nog op 2 ochtenden in de week. Deze week is het de bedoeling om 2 dagen 4 uren én 2 dagen 6 uren te gaan werken (dus totaal 20 uren).

Ik vind het heerlijk om weer te werken maar ik merkte vorige week dat 4 uren zitten toch voor mijn bekken best pittig is. Nu vraag ik me af of het wel verstandig is om mijn uren verder op te bouwen. Tegelijkertijd voel ik me bezwaard om mijn werk niet volledig te hervatten.

Ik vroeg me af of er meer dames zijn die al zo vroeg in de zwangerschap (deels) zijn uitgevallen op het werk ivm bekkenklachten? En of ze het ook lastig vonden om grenzen te bepalen en aan te geven?

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ten eerste, wat goed dag het met jou zelf terug beter gaat! En ten tweede, wat vervelend dat je last hebt/krijgt van je bekken!

Ook hier veel bekkenpijn. Werk in de zorg, dus al vrij snel over gegaan op administratieve werkzaamheden 3 uur per dag. Tot ik merkte dat ook dat eigenlijk te veel was. Kon gewoon geen 3 uur meer op een stoel zitten. Dacht er toen aan om te proberen om de dag te gaan werken, maar het werd zo heftig dat ik ben moeten stoppen op 22 weken. Voor de dit enorm moeilijk, voelde me een aansteller en ben normaal echt niet van het opgeven, maar het gaat gewoon echt niet meer. Ik hoop dat ik, door nu rustig aan te doen, na mijn zwangerschap goed herstel en dan dus van mijn kindje kan genieten en na mijn verlof weer gewoon aan het werk kan.

Weet dat het heel lastig is, maar zou toch echt proberen je grenzen aan te geven. De kans dat je anders na je zwangerschap nog veel langer met klachten loopt is best groot. En mensen die zeggen dat ze het flauw vinden je daarvoor ziek te melden hebben waarschijnlijk nog nooit hevige bekkenklachten gehad. Heel veel succes!

3. Tenaj

Tenaj Lid

20 aug 2014
    26
    0
    0
    Hoi BallerinaN,

Bedankt voor je reactie. Heel vervelend dat je zo veel last hebt. Wel fijn om te horen dat het dilemma bekend is.

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik zit nu 2 weken thuis ivm bekkinstabiliteit, ben kapster en heb dus een zwaar beroep. Ik wilde graag 50% maar mijn werkgever zei dat ik beter gewoon 100% kon doen zodat zij volledige vervanging had. En ik ben helemaal geen pieper.

Ik heb vanaf week 18 ongeveer last gehad en ben eigenlijk gelijk te ver door gegaan, wat mijn lichaam niet aan kon en volgens de fysio ben ik daarmee over de grens gegaan zodat herstel ook langzamer gaat. Ik kreeg hier overigens ook harde buiken bij dus heb ik het advies gekregen naar mijn lichaam te luisteren. De ene dag gaat het super goed en denk ik van ik had prima kunnen werken vandaag en de andere dag heb ik enorm pijn. Aan de andere kant kan ik geen 3 uur achter elkaar staan want dan kan ik Savonds niet meer oo mijn benen staan.

Ik weet niet wat voor werk je zelf doet? Maar met bi is het het beste om te wisselen in je houding, zitten dan even staan en wandelen. Goed naar je lichaam luisteren want je kan heel wat schade aanrichten waar je na de zwangerschap ook last van kunt houden.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik was met 12 en 6 weken uitgewerkt bij de zwangerschappen vanwege mijn bekken in combinatie met een hele lage bloeddruk .
    Luister echt naar je lichaam, hij waarschuwt niet voor niets.

Vind het altijd wonderlijk dat vrouwen geneigd zijn door te gaan en dat het ook word verwacht als iemand die niet zwanger is een verdraaid bekken heef tof een geneusd iets word diegene toch ook ontzien.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    toen ik nog in een winkel werkte en dus veel moest staan en tillen ben ik vrij snel minder gaan werken ivm bekkenklachten en met 28weken zat ik helemaal thuis. ik kon geen 2uur meer werken en daarbij moest ik op de fiets of met de bus naar mn werk wat dus niet meer ging omdat het vanaf de bus normaal gesproken nog 5minuten lopen was en dat kon ik niet meer.
    ik vond het heel moeilijk om die beslissing te nemen, maar had gelukkig een leidinggevende die zag dat het niet meer ging en me naar huis heeft gestuurd.

deze keer begon het ook al vroeg maar ik ben nu gastouder en werk vanuit huis en kan dus beter en makkelijker mn rust momenten pakken. merk wel dat het de laatste paar weken snel erger wordt en dat het nu ook thuis zwaarder wordt.
    je bent absoluut geen aansteller oid. het voelt heel vervelend naar je werk toe, maar je hebt laten zien dat je wel wil, maar dat het nu niet gaat.
    ik zou een gesprek aangaan met de arbo arts en kijken wat er mogelijk is. misschien kan je je werk wat meer afwisselen. (dat je tussendoor een stukje kan lopen bv)
    heel veel sterkte en geniet vooral van de dingen die wel kunnen.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn bekkenklachten begon met 6 weken al heel heftig.
    Uiteindelijk met 15 weken volledig gestopt met werken. Ik ben absoluut geen piepert of iemand die snel opgeeft maar ik kon niet meer...

8. Tenaj

Tenaj Lid

20 aug 2014
    26
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb gisteren aangegeven op het werk dat ik het niet vol houdt om meer dan 4 uur achtereen te werken op dit moment. Wel heb ik aangeboden om thuis s middags nog te werken als ik me goed genoeg voel. Ik wel op een financiële afdeling. Echt afwisselen lukt dus niet. Het enige wat ik nu doe is af en toe op mijn knieën werken als het niet gaat.

Mijn manager was niet blij met de situatie. Maar bij degene die ik bij P&O heb gesproken reageerde wel positief.

Deel Deze Pagina