kans op vervroegde bevalling??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Momof3, Feb 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik zat eens te googlen,op internet stond dat je grotere kans hebt op vervroegde bevalling als je eerder een vroeggeboorte gehad hebt.

Mijn dochter is 6 weken te vroeg geboren door te vroeg gebroken vliezen(waarvoor ik al 5 dagen opgenomen was).
    Heb ik nu kans dat mini ook eerder geboren wordt?

Weet iemand hier meer over?

Dank je!

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    De kans is wel iets groter maaar wil niets zeggen. Bij mij hadden ze ook verwacht dat mijn dochtertje eerder zou komen, maar uiteindelijk hebben ze me met 41 weken moeten inleiden.
    En daarnaast schijnt het zo te zijn dat de kans groter is als je bevalling eerst met weeen is begonnen en bij jo is die zo te lezen ook eerst met breken van vliezen begonnen en dat is dus geen voorspelling voor de volgende keer.

Xxx joyce

3. Dana

Dana Niet meer actief

wordt je extra in de gaten gehouden deze zwangerschap? een vroeggeboorte bij een eerdere zwangerschap is dacht ik (ik weet het niet zeker) een indicatie om bij de gynaecoloog onder controle te komen omdat de kans inderdaad iets groter is dat het weer kan gebeuren.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nee dat niet maar ga wel navragen hoe of wat bij de vk...ze gingen ook mijn gegevebs opvragen bij mijn oude vk

5. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

Jun 8, 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    de buurvrouw van mij was 6 weken te vroeg bij de eerste.
    en bij de 2e een paar dagen maar ze hebben haar gewoon geadviseerd dat als ze maar denk dat ze iets voelt dat ze aan de bel moest trekken.

6. apie3

apie3 Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Mijn vorige was ook dik 6 weken te vroeg, en ik heb begrepen dat dit de kans op opnieuw een vroeggeboorte wel wat verhoogd. Maar het hoeft niet! Ik ben iig bij de gyn onder controle...Deze x een voorliggende placenta dus de kans op een vroeggeboorte neemt daardoor ook weer toe.....

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Oh echt?
    Mijne ligt ook aan de voorkant.

8. Dana

Dana Niet meer actief

de mijne ligt ook aan de voorkant, het ligt er ook aan of de placenta laag of hoog ligt. die van mij ligt voor maar wel hoog (dus niet voor de uitgang) en bij mij is geen extra risico op vroeggeboorte anders had ik dat wel gehoord.

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hangt geloof ik ook af van de reden van je vorige vroeggeboorte! Als er nooit een reden gevonden is is het ook wat lastiger om te zeggen. Maar je kan inderdaad bij een gyn ter controle komen nu.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Onze dochter was maar iets te vroeg (ivm verkalkte placenta) en hierdoor zou ik een iets verhoogde kans hebben op nog een vroeg geboorte.
    Met 20 weken echo kwamen ze er achter dat mijn placenta al aan het verkalken was. Er was aangegeven dat de kans dat ik de 37 weken zou halen zeer klein zou zijn en rekening met een vroeg geboorte moest houden.

Schijnbaar heeft uk het goed naar de zin, want zaterdag ben ik ben 40 weken zwanger. Medici staan versteld.

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hahaha gwendolyn,

Zo klinkt t wel!
    Lekker warm en dicht bij mammie!

Share This Page