Wie weet tussen welke waardes je bloedsuiker hoort te liggen tijdens de zwangerschap? Ik heb wel het volgende kunnen vinden op het internet ... - nuchter niet meer dan 5,3 mmol/liter is. - niet-nuchter' 1 uur na de maaltijd niet meer dan 7,8 mmol/liter of 2 uur na de maaltijd niet meer dan 6,7 mmol/liter. .... maar hieruit kan ik niet opmaken wat nou te laag is. Wie o wie weet het antwoord?
Als je zwanger bent is tussen de 4 en 7 ongeveer normaal. Onder de 2 zit je in een hypo en dat kan erg gevaarlijk zijn.
Onder de 4 zit je inprincipe al in een hypoglykemie, maar is nog niet mega ernstig, maar kan je wel enorm last van hebben al! Onder de 2 dan is het extreem gevaarlijk... Toevallig net mijn scriptie over diabetes mellitus afgerond, dus heb me er aardig in verdiept.
vandaag nog bij de diabetesverpleegkundige geweest en die vertelde dat onder de 3,5 een hypo is. nuchter mag je max 5.3 en 2u na de maaltijd 6.7
Onder de 4 zit je natuurlijk ook al in een hypo (=onder nirmaalwaarde), maar bedoelde dat het onder de 2 pas echt gevaarlijk kan worden.