Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Daantje kan het niet zijn dat je onbewust toch te weinig hebt gedronken?
    Misschien bang om toch weer over te geven waardoor je dus automatisch minder drinkt?
    Of misschien in combinatie van het warme weer?

Veel sterkte in ieder geval!

ik heb vandaag te weinig gedronken i.v.m drukte op het werk (geen excuus i know ;) ) en toen ik thuis kwam was mijn urine echt enorm donker! Dus toen dacht ik ow shit drinken drinken drinken! En nu kleurt hij al veel lichter gelukkig :)
    Moet toch wat meer opletten...

Bouillon kan ik trouwens ook binnen houden en dat pak ik ook al regelmatig net als dropjes (niet teveel natuurlijk) ook i.v.m de zouten...

2. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    sooner, gedeeltelijk klopt het wel maar als je kind 4 weken niet in zijn eigen bedje kan slapen heeft dat toch een heleboel inpact. Een weekje logeren is ok inderdaad maar het was gewoon een heel gesleep. Als ie nog jonger was geweest dan had het gewoon niet gegaan denk ik.
    Nou ja, eerst deze maar eens uitbroeden en dan zien we over wat jaren wel weer verder hihhi

Van de week op kraamvisite geweest bij een kleintje van 1 wk! Echt weer een ukkie dan hoor, en dan nog kan ik me er niets bij voorstellen!!! Zo maf!!
    Vanmorgen bij de vk geweest en alles was in orde. Qua hoogte van de baarmoeder zou ik ook 26 wk kunnen zijn (ben nu 25) en dat voel ik ook....het zit hoog.
    Ik heb gisteren mijn voeding gehalveerd en dat is me prima bevallen dus dat ga ik vanaf nu zo blijven proberen te doen. De vk vond dat ook prima gelukkig zolang ik mijn groenten en fruit maar eet is het ok!

3. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Ja, weet je beby2, hoe je het het ook draait, het blijft natuurlijk gewoon flut. Dat snap ik. Je wilt gewoon lekker met z'n drietjes (of eigenlijk viertjes ;) ) thuis zijn en ervan genieten.
    En vooral je kleine mannetje bij je hebben nu.
    En niet dat inpakken en uitpakken en gedag zeggen de hele tijd.
    Vind het ook echt sneu.

Over het drinken, ja dat vergeet je snel met dit weer. Ik merk dat ik ook af en toe gewaarschuwd wordt. Ik heb dan vooral 's avonds een zere blaas. Blijven drinken!!!

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! En voor die erg handige engelse site over HG. De wens voor een tweede bestaat nu al wel, maar de eerste jaren gaan we eerst van onze froemel genieten. En dan maar eens goed met elkaar en de omgeving praten over hoe en wat mbt een volgende zwangerschap..
    Iedereen heel veel succes en sterkte tijdens de zwangerschap. En dalijk lekker genieten van jullie kleintjes..

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nou meiden,

ben vandaag langs de arbo geweest en meneer de arbo arts vond dat ik minder moest gaan werken omdat Hyperemesis vaak onderschat wordt.. 6 uur werken (wat ik nu doe) vond hij eigenlijk onverantwoord en mag nu max. 4 uur per dag werken.

6. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Chantal, ik ben helemaal verbaasd dat er iemand is die er verstand van heeft. Ik heb altijd het idee dat alleen vrouwen met HG weten wat het is en verder niemand...
    Baal je ervan?

EmyD bedankt voor je goede wensen!!

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Sooner,

nee baal er niet van.. vind het eigenlijk wel lekker... Want hoe ik het eerst deed was ik mijn energie eigenlijk alleen maar aan het opsparen op te gaan werken en dat is niet de bedoeling volgens de arbo arts...

Ik stond er ook van de kijken dat hij dat zei hoor... Was helemaal verbaasd...

8. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Ik ben het eigenlijk wel helemaal met hem eens als ik erover nadenk!
    ik ben zelf altijd gewend werk boven alles te zetten, omdat zij het salaris betalen waardoor wij hier een dak boven ons hoofd hebben en leuke dingen kunnen doen.

Maar eigenlijk slaat het nergens op, want je vrije tijd, ontspanning, sociaal netwerk, sporten e.d. is natuurlijk voor een mens minstens zo belangrijk.

Beetje slecht als je natuurlijk maandenlang alle energie alleen gebruikt voor werken. Ben je best snel opgebruikt.

Ik vind het fijn voor je. Ook heel knap dat je sowieso nog werkt.
    Hoe reageerde je manager, of weet hij/zij het nog niet?

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sooner : ja de tijd gaat echt supersnel. Zo langzaam als ie gaat als je ziek bent, zo snel gaat ie nu!!
    Het is echt geweldig zo'n lief klein mensje om voor te zorgen. Elke dag hou je er meer van. Zo na de eerste week komt alles er een beetje uit, en kan ik ook de rottijd van de zwangerschap afsluiten. Hopelijk is mijn lijf snel hersteld (nog erg last van bekkeninstabiliteit en openstaande knip). Mijn man is trouwens 12 jaar ouder....

Daantje, je hebt het nu heel zwaar...
    Je zal mij niet horen zeggen dat zwanger zijn zo leuk is, en ook niet dat je alles meteen vergeten bent als je je kleintje hebt. Dat is niet helemaal waar. Maar wat wel waar is, is dat al je zware werk, je verdriet en lijden wordt beloond! Praat zoveel mogelijk over hoe je je voelt en huil als je dat wil...

Chantal: goed van die arbo arts, neem het ervan!

Allemaal: probeer zoveel mogelijk te pakken aan drinken wat je lekker vind, al is het waterijs (evt zelfgemaakt) of een soepje ofzo. Wat bij mij hielp was vaak afwisselen, blikje van dit, pakje van dat etc. Watermeloen bevat ook veel vocht en is niet zo sterk van smaak en geur. Wat ik ook weleens deed was een snoepje in mijn mond en dan water drinken, dan smaakte het niet zo vies!

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee meiden/dames waar zijn jullie allemaal?
    Moet ik me zorgen maken?

11. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    nee hoor, wat mij betreft niet! Heb vanavond een pannenkoek gegeten in een restaurant! Heerlijk : )
    Hier gaat het qua eten verder best goed, ik geniet van het eten en van mijn zwangerschap. Gelukkiig maar, = ook wel eens lekker.
    Maar hoe is het met de anderen? En hows Tinkerbell?

12. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hier gaat alles goed.. Heb zo m'n ups en downs... Van de week met het warme weer was het wel echt afzien hoor ;) Ik blijf nog steeds s'ochtends slapen op het moment.. Zo kom ik zo non-misselijk mogelijk mijn middag/avond door... OP het moment dat ik s'ochtends vroeg uit bed ga gaat het mis... Zo komen we de weken wel weer door...

Hoop echt dat het snel een keertje ophoud en dat we hier niet de hele zwangerschap last van houden

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hoi,

Hier een paar slechte dagen gehad, maar kwam vast mede door het weer. Zal blij zijn als het wat minder warm zou worden.

Gelukkig gaat het drinken erg goed en op dit moment verslaafd aan knakworstjes. Ja verzin het maar ens. Ik neem het er dus van.
    Verder gaat het eten dan niet meer.

Tot nu toe ligt de baby in stuit. Als het zo blijft liggen is er geen discussie mogelijk, da wordt het een keizersnee. Zo erg vind ik dat niet, want ben nu al erg uitgeput. En dan weet ik precies wannneer ik er wer van af ben.

Gr gaby

14. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    he gaby, ja ik kan me voorstellen dat dat wel fijn is,, dat je dan een datum weet dat je er klaar mee bent.
    Afwachten maar hoe of dat het gaat. Ik zie dat jij precies 2 wk verder ben dan ik.
    En die knakworst...nou ja lekker toch??!

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    beby2, pannenkoeken was ik ook verzot op toen ik weer een beetje kon eten :). Hoe afgezeegd het ook klinkt, je moet inderdaad genieten, want als dat al kan met HG, dan is het vaak maar kort.
    Onze meid doet het goed. Een pittige tante is het wel hoor hihi. Ze slaapt lekker door en mijn lijf is alweer aardig opgeknapt. Voel mijn bekken nog wel wat maar das het enige waar ik echt nog last van heb. Wel moet ik de zwangerschap en bevalling nog verwerken... achteraf komen al die emoties er toch wel uit van de "overlevingsstrijd".

gaby, een keizersnede is niet tof maar wel een prettige bijkomstigheid dat je dan weet waar je aan toe bent...

chantal84, gelukkig heb je je draai een beetje gevonden om zo goed mogelijk te overleven.

16. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik heb ook hyperemesis. In week 12 heb ik vier dagen in het ziekenhuis gelegen. Daarna hoopte ik heel hard dat het over zou gaan, maar nu ben ik bijna 17 weken en nogal volop aan het overgeven. Zo langzamerhand zie ik het echt niet meer zitten. Ik ben echt gesloopt, m'n hele lijf doet zeer en daarbij komt dan ook nog eens dat enorme schuldgevoel naar alles en iedereen. Op m'n werk ben ik een dweil (en ik werk slechts halve dagen vanwege de hyperemesis), in het huishouden doe ik haast niks, afspreken met vriendinnen komt er nauwelijks meer van. Ik herken mezelf gewoon niet meer. De afgelopen dagen heb ik alleen maar kunnen huilen en ik voel me zo onbegrepen. Ik zou op een roze wolk moeten zitten, maar die is nergens te bekennen. Sorry dat ik zo klaag, maar wie praat me moed in :)

Gr. Stefanie

17. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    WERKEN?????!!!! Daar zou ik dan maar heeeel gauw mee gaan stoppen!
    Dat zijn echt twee dingen die niet samen gaan naar mijn id. Hoe krijg je het uberhaupt voor elkaar om er nog naartoe te gaan?
    IK vind je heel erg dapper. Daarnaast herken ik je verhaal helemaal, mijn man deed het huishouden want ik lag hele dagen op bed, en weg gaan kon niet want ik was absoluut niet in staat om auto te rijden.
    Ik wil je wel heeeel veel sterkte wensen.

18. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    en oh ja.............ik ben inmiddels bijna 28 weken en bij mij is het wel overgegaan rond de tijd dat jij nu zwanger bent. Dat kan dus wel, maar voor iedere is dat weer verschillend.
    Je moet wel echt stoppen met je schuldig voelen, daar heeft niemand wat aan. Je hebt genoeg aan jezelf en het heeft geen zin om je daarmee bezig te houden. Het ontneemt je ook nog eens effectieve rust als je wél kunt gaan liggen. Heel vervelend dat alles nu even om jou draait maar dat is wel beter

19. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Stefanie83: Erg rot voor je. STOP met werken je hebt al zoveel aan je hooofd De dagen, uurtjes die je je lekker vlet kan ej wel beter gebruiken. Neem je rust en dat kan neit als je halve dage werkt. Hier vanaf week 6 thuis, en een keer op mijn werk geweest een middag en kwam thuis en spugen en alles was wer erger geworden.
    Is het je eerste, want misschien vind je troost in deze woorden. na de bevalling kan je weer eten. En je krijgt er zoiets moois voor terug. Straks heb je je kleine in je armen en eet je waarom je door iets vreselijks bent gegaan.

Doe rustig aan!
    Maak ene lijstje met positieve dingen, schjnt ook goed te helepne om jezelf weer wat beter te voelen.
    Dikke knuff Gaby

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Stefanie:

Over het schuldig voelen;
    Ik snap je gevoel heel goed. Hier een tijd mij heel schuldig gevoeld tegeover mijn dochter van bijna 3. Had gewoon het gevoel dat ik haar te weinig kon geven. Maar nu ik kijk nu ik verrder ben. ze neet het zoals het is. En als mamma haar uitlegd dat mamma het nu even niet kan dan zegt ze vraag ik pappa wel even. Ze gaat gewoon drie dagen naar haar opvang zodta ik lekker rust heb. Voeld emij ook schuldig, maar ze heeft het er zo naar haar zin. En ja het is gewoon zo. Thuis kan ik niet veel met haar doen en daar knutselen, verven, spelen ze buiten, enz. Dus ja schuldig hoef ik mij daar dus niet meer over te voelen. Bij de eerste voelde ik mij ook erg schuldig tegenover mijn man, maar ja voor de tweede hebben we gekozen en wisten we wat er zal komen. Hij wil helemaal niet dat ik mij schuldig vole, want ka ik kan er ook niets aan doen. Gelukkig bij de tweede keer heeft iedereen er meer bergip voor. Ook je werk, omdat ze weten dat het niet de normalen misselijkheid is die een ander meemaakt. ja bij de eerste doen ze het sneller af als hoort erbij. Gaat wel over na zoveel weken. Denk nu even aan jezelf en aan je bab, mensen die van je houden begrijpen het. maak het desnoods bespreekbaar. zeg gewoon dat je je schuldig voelt. dat gefet veel rust.
    Voel je echt niet schuldig, want het lost niets op. Het maakt je niet beter. Sterkte!

Deel Deze Pagina