Hai meiden! Ik wil jullie even heel veel sterkte wensen! Ik heb ook HG gehad en een tijd terug kletste ik hier ook mee. Inmiddels is Lynn al ruim 3 maanden (wat gaat het snel zeg....) en ik ben dus ook weer echt helemaal hersteld! (behalve mijn buik, god wat is die lelijk zeg, ach ja, lekker belangrijk). Ik weet hoe zwaar het voor jullie is en op hoeveel onbegrip je kan stuiten. Daarom toch even hier een kleine gelukswens voor jullie! Zet hem op (of hou vol). Hopelijk snel beterschap. Bij mij was het direct na de geboorte helemaal weg! Ann80, jammer dat het bij jou nog steeds niet altijd over is....
Hey smartie! Leuk wat van je te horen fijn dat het direct weg was bij je en dat je dus lekker van Lynn kon genieten! Hier gaat het redelijk. Misselijkheid is weer wat erger, maar het spugen blijft vooralsnog uit. Gelukkig begint vanaf 1 juni mijn verlof!
Af en toe denk ik "ik heb het doorgegeven aan mijn kind". Ik weet dat het niet kan hoor!! Maar Lynn heeft dus heel erg last van reflux. Zit vast geen connectie tussen, maar goed.
Vervelend zeg! Geloof graag dat je dan het gevoel hebt zo nu en dan dat jij dat aan haar hebt doorgegeven. Zit idd vast geen verband tussen, maar je voelt je als moeder schuldig als je kindje er last van hebt. Zou ik iig wel hebben.
Ik mag me hier weeeeer melden hoor Helaas sinds vandaag weer aan de vloeibare voeding omdat ik weer niks binnen kon houden en weer aan het afvallen was. Ik zat wel geteld 3kilo boven start gewicht en al weer 1,5kilo ingeleverd. Maar goed de hele dag misselijk zijn is ook niks en dat gaat nu weer een stuk beter. Al vind ik die vloeibare voeding niet echt lekker. Ik hoop maar zo dat ze met 38/39wkn me willen inleiden....... We gaan het zien. Ik ga het wel bespreken met het ziekenhuis want het is niet zo goed voor mij en ik vind het wel heel erg zwaar zo. bij mijn dochter ben ik pas gaan spuchen met 26wkn en toen ik op dieet was ging het een stuk beter......helaas kan ik nu dus niks van substantie eten. Duimen jullie voor me dat ze me eerder gaan helpen? Ben zo bang dat als mn baby niet wil komen dat ik tot 42wkn door moet lopen
Tuurlijk duimen we mee meis !! Vies he dat vloeibare (eten) Ik vond alleen de chocolade smaak een beetje te pruimen.. Brrr krijg er nog rillingen van
Ja het is vrezelijk! Helaas voor mij kwam het vloeibare er net ook weer uit........ Iemand nog tips? Ik had 1uur voor ik ging liggen een flesje gedronken en toen ik eenmaal sliep (met 3kussens onder m'n hoofd) werd ik gewekt doordat het om hoog kwam Ik heb honger!
@Sloppy, vervelend meis! Gewoon goed overleggen en uitleggen waarom je eerder ingeleid wil worden. Ik duim iig voor je! Hier gaat het ook weer minder. Ik houd het nog binnen gelukkig, maar de misselijkheid is weer flink aanwezig en merk dat ik steeds minder zin in eten begin te krijgen. Begint me gewoon weer tegen te staan Ik zou eigenlijk woensdag mijn laatste dag op werk hebben, maar heb me ziek gemeld. Ik zag het echt niet meer zitten. Dus vanaf nu vrij! Hopelijk helpt het als ik meer rust kan pakken.
hoi meiden,, zie dat er naar mij gevraagd wordt. Sorry dat ik een tijd niets van me heb laten horen. Ik heb soms gewoon geen zin om teveel bezig te zijn met hyperemesis. Met mij gaat het nu goed. ik heb 4 weken geleden voor het laatst in het ziekenhuis gelegen. Dat was de 2de keer. Toen is nog een poging tot sonde gedaan, maar die slang lag er al snel weer uit en omdat ik het zo'n marteling vond om dat ding ingebracht te krijgen, wilde ik toch nog wat langer zelf proberen weer te gaan eten. Ik kreeg toen nutridrink en smoothies. Die had de voedingsdienst voor mij gestolen uit de keuken zonder dat de dietist daar toestemming voor gegeven had. Ze waren weer lief en meelevend voor me en kennen me onderhand Heb in totaal voor hyperemesis daar 7x gelegen dus ja. Sind die opname gaat het bergopwaarts lijkt het. Ik heb toch al wat keren dat mogen beproeven door slapeloze nachten. Soms hoef ik zelfs een hele dag of meerdere niet te spugen maar meestal 1 a 2 x per dag. Het is nu te doen zo. Ik ga over 4 weken kijken of het me lukt zonder medicatie.
ow meid. ben blij dat je wat laat horen heb je veel aan je gedacht. hoop dat het berg op waarts blijf gaan voor je.
Ik heb zowel nexium als omeprazol gebruikt. Maar reageerde stukken beter op Omeprazol. Gebruik het nu ook als ik teveel maagzuur heb. Overigens ermee begonnen toen ik een tijd terug een maagbacterie had waardoor ik antibiotica had die mijn totale maagwand wegvrat. Omeprazol werkte toen overduidelijk beter. Had wel van mijn ha te horen gekregen dat ik niet de hele zwangerschap door omeprazol mocht gebruiken. Kon schade aanrichten aan de kleine.
omeprazol ben ik na 2 dagen afgestapt ik werd er heel erg beroerd van, lees alsof mijn slokdarm in de fik stond.. Maar dat is ook meer voor maagzuur? Ik krijg nu sulcrafaat? zeg ik het nu goed? Mega ranzig, maar mn eten blijft weer aardig binnen... Geef nog wel heel veel over hoor, maar goed... so be it. Was even nieuwsgierig of er al iemand anders is geweest die dat heeft gehad?
Hoi dames, Ik wou toch even laten weten dat gisterenochtend na een supersnelle bevalling onze zoon: Dean Lucas is geboren. En zoals de vorige zwangerschap is de misselijkheid weg! Hou vol dames. Groetjes hugbear
Hugbear: Gefeliciteerd!!! En superfijn dat je nu van de misselijkheid af bent Geniet van je kraamperiode!
Mij is verteld dat je nexium niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap.... Ik gebruik nu omeprazal 40mg