Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    gefeliciteerd!!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb even een vraag.....

Hoe zitten jullie met jullie gewicht? Ik ben wel wat aangekomen maar ik val ook weer af...
    Zit nu op 3kilo erbij terwijl ik vorige week op 4kilo zat.
    Hoe is dat bij jullie en wat zegt jullie verlos/gyn hiervan?
    Mijn gewicht is nu 73kilo bij 172, dus dat is niet te licht, maar ik maak me wel een klein beetje zorgen over dat ik niet aan kom..

3. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Mijn gewicht is geen issue, zodra ik weer kon eten en wilde eten ben ik gaan vreten. Dus alles wat ik kwijt was zit er weer bij en flink meer.

Maar als je je er zorgen over maakt zou ik met de vk overleggen.

Overigens zijn er ook vrouwen met een 'normale' zwangerschap die maar een paar kilo aankomen. Denk dat het niet erg is zolang je niet enorm veel gewichtsverlies hebt.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ohh als een wilde eten, daaaaaar kijk ik zo naar uit ;)
    Ik ga het overleggen met de dietiste.
    Ik zit nu weer voor 50% op vloeibare voeding, maar zelfs daar kan ik niet veel van eten omdat het er dan toch weer uit komt.
    Het enige verschil nu is dat ik niet de heledag misselijk meer ben :D

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Dat is al heel wat! Ik ben ondanks het eten gewoon hele dag misselijk hoor ;)

Maar idd, zou het even overleggen. Diëtiste zal er wat meer ervaring in hebben en die weet vast wel hoe en wat.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou dan heb ik toch nog geluk ;)
    Ik ben alleen misselijk als ik wat gegeten heb, maar dan wel na alles wat ik eet.

De diëtiste vind dat ik weer multiVits. moet gaan slikken en ze gaat nog even met mij samen kijken wat ik beter kan kiezen als ik wat binnen kan krijgen.
    Ook vroeg ze of ik nog Emesafene slikte of iets anders...........maar dat hielp in de eerste mnd ook niet dus dat hoef ik niet meer hoor.

7. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Ik merk dat ik nu naast het spugen ook last krijg van ontlasting wat niet wil.. Meer dames hier last van?
    (komt natuurlijk door vezeltekorten..)

Het gekke is dat ik de ene dag bijv. thee heel goed kan verdragen en de andere dag spuug ik het zo uit.. Ik merk dat ik het geestelijk nu zwaarder begin te vinden, en heb ook echt tegen mn man gezegd, dit is de laatste zwangerschap!! Ik kan niet meer hierna.
    (straks mn hele maag kapot!)

Gewicht, een te hoog BMI, maar nu weeg ik ong. weer wat ik voor de zwangerschap woog.. Dus er komt ietsje bij door de baby

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: hier ook last van mijn darmen. Met name als ik die vloeibare zooi eet.
    Dat van die thee is ook heel herkenbaar, alles wat ik de ene dag kan hebben blijf er de volgende dag niet in.
    Ik word er ook gek van!
    Ook ik wil nooit meer zwanger worden hoor! Wat een drama is dat spugen!
    En als je dan ergens bent en je wil niks hebben dan krijg je allemaal van die goed bedoelde tips om je maar aan het eten te krijgen.....pfff
    Ook mijn man kan zich niet in mijn situatie verplaatsen en denk vaak dat ik niet wil eten. Pfffff hij mag het wel eens 1 dagje over nemen.

En ik kijk echt zo uit naar de bevalling en daarna wil ik echt weer eten hoor :)

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hoe gaat het hier meiden?

Mensen snappen idd niet dat je echt wel wilt eten, maar dat het gewoon niet gaat! Ik blijf het regelmatig vergelijken met een zware buikgriep bij mensen en zo nu en dan lijken ze het dan te snappen. Maar iedere keer blijf ik horen: 'Ben je weer zo misselijk?' Nee, idioot! Ik ben nog steeds zo misselijk! Ze lijken allemaal niet te snappen dat het niet weggaat en nooit weg is geweest. Dan is het ook wel heel vreemd hoor om zo goed als 9 maanden constant ziek te zijn... Zo kijken ze dan naar je. Alsof dat niet kan. Nou, wij weten wel beter (helaas).

Hier nu 36 weken en ik kan niet wachten tot ik bevallen ben. Ik heb geen idee meer hoe het is om me 'normaal' te voelen en niet altijd met eten bezig te zijn.

Op dit moment roep ik nog dat ik 1 kind meer dan genoeg vind. Maar je weet nooit hoe het loopt. Wel weet ik dat ik wil wachten met een 2e tot de 1e niet constant thuis zit. Mocht ik me dan weer zo beroerd voelen, dan heb je er wel wat meer rust voor.

10. wij waren ook weer bezig om nog een kleine te mogen krijgen maar hebben het stop gezegd mijn lichaam kan 4 keer hg niet meer aan.

het is natuurlijk nooit gezegd dat je het nog een keer krijgt.

11. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Henrieke
    Vervelend he dat onbegrip!!

Loop je bij de VK of de Gyn.? Wellicht kun je bij week 38 aangeven dat je lichaam op is en kunnen ze je inleiden..

Dat was bij mijn eerste zwangerschap echt een uitkomst..

Ik vind het juist fijn dat er nu nog een dreumes rondloopt.. Ook wel zwaar. maar ik ga overdag gewoon tegelijk met hem slapen..
    En dan blijf je ook wat doen, en moet je wel je bed uitkomen, snap je?

Ik hoop dat jullie baby snel besluit de grote stap te nemen :D

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Gelukkig is het bij mij na de 4e maand gezakt tot alleen misselijkheid. Ik spuug dus niet meer en eet wel gewoon. Ik loop bij de vk en wil het liefst dat mijn lichaam het uit zichzelf gaat doen :) Bovendien kan ik die laatste paar weekjes er ook nog wel bij hebben. Het einde is in zicht!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: Ik loop bij de gyn, maar ik weet nog niet zeker of ze er wel eerder een einde aan willen maken hoor..........ik hoop het wel.

Net weer alles eruit gegooit.
    Dit keer was het echt mijn eigenschuld..........ik kon niet stoppen met eten.
    Ik wilde alles hebben en alles proeven.
    Ik mis het zo.

Helaas hier wel een dreumes rond lopen. Ik ben thuis blijf mama, maar we hebben uit echte nood onze dochter toch naar een kinderdag verblijf moeten doen omdat ik het gewoon niet kon handelen :(

En die onbegrip die is om moedeloos van te worden.
    Soms heb ik het gevoel dat op tafel heel veel lekker staat maar ik met mn handen op mn rug gebonden sta te kijken hoe anderen dat lekkers allemaal naar binnen mogen stoppen.
    Ik heb soms ook echt niet de wils kracht om met te houden aan mn dieet :)

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    HELP!!

Meiden hoe houden jullie het vol?
    Ik zit er echt even helemaal door heen :(
    Gister begon het met weer veel overgeven en vandaag hou ik weer helemaal niks binnen.
    Zelfs een paar slokken drinken maken me misselijk.

Hoe houden jullie het postief, ik zit hier echt te huilen achter mn computer.
    Volgende week mag ik weer naar de gyn en ik ga zeker bespreken tot hoe lang ze me maximaal willen laten doorlopen.
    Ik kom echt niet aan en ik maar me geen zorgen over mn kleintje, maar inmiddels wel over mij.
    Ik heb een ABkuurtje die moet ik na het eten innemen, nou als ik 2 van de 4 tableten op een dag binnen hou is het veel.
    Weet ook echt niet meer wat ik moet doen om toch wat te kunnen eten.
    Ik heb ook werkelijk honger nu.
    :( sorry maar ik heb het ff zwaar vandaag.

15. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Dikke knuf! Hebben ze die ab niet als zetpil? Overigens kan het zijn dat je door de kuur nog misselijker bent. Ik heb dat namelijk bij iedere ab kuur. Als je dat hier ook nog eens bij hebt is het niet vreemd dat je er nu helemaal doorheen zit. Ik zou je gyn bellen of de hap om te overleggen. Dat krijg ik iig meerdere keren van mijn vk te horen. Dat als ik het niet meer zag zitten ik moest bellen.

Nogmaals dikke knuf!

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bedankt voor je snelle en lieve reactie! Ik had nog niet eens gedacht dat het wel eens aan de AB kon liggen.
    Maar het is erger geworden sinds ik die pillen slik en dat is psis 2dgn.

Als het echt te erg word dan bel ik he hap wel, omdat ik dus nu echt nauwelijks binnen hou zelfs geen vocht.

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik kreeg a.b. via de sonde toegediend maar werd nog misselijker dan ik al was de eerste dagen door de a.b. Maar moest door met slikken ivm. GBS in de urine. Na een aantal dagen werd het wel iets minder.

18. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Sloppy, heb je nog gebeld of ging het wat beter inmiddels?

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    sloppy, heel veel sterkte. Hopelijk hebben ze een oplossing voor die AB en voel je je wat beter als je kan stoppen.

Voor heel veel mensen draait de wereld door maar jullie zitten er nog midden in. Sterkte meiden!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik moest het nog maar even blijven proberen.
    Vandaag alleen vanmorgen overgeven......we zien wel even.

Deel Deze Pagina