Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Sloppy
    Meid, stop met de AB
    je maag is al zo van de streek en dan doe je er nog AB bij..
    Kunnen ze geen alternatief medicijn aanreiken?

Als je eerst wel ietsje binnen hield maar nu niets meer, hup kappen hoor..

Positief blijven... ja, ene dag lukt het wel en de andere dag niet.. Leef per dag ;) Geniet van kleine dingetjes ;)
    (de gyn. vroeg aan mij hoe ik zo positief kon blijven...tsja... anders duurt het nog erg lang was mn antwoordt ;) )

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: Je hebt wel gelijk.....maar de ontsteking is nog niet over en ik kan maandag pas weer bellen.
    Ik ben alergisch voor penicilline en dan blijft er heel weinig over.
    Ja en dagen zoals gister maken het wel een stukje beter, wel misselijk maar bijna niet overgeven dat is heel fijn en aan die dagen probeer ik me vast te houden.

3. juffie2008

VErvelend dat de ontsteking nog niet over is :(
    Is er geen ander medicijn?
    Penciline mag je toch ook niet tijdens de zwangerschap?

Fijn dat je gister niet hebt overgegeven.. Misselijk zijn kan ook erg vervelend zijn :(

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Sloppy meid, jij ook al allergisch voor peniciline? :) hier nog eentje hoor! Merk dat ik daardoor altijd wel wat heftiger reageer op een ab kuur. Maar daar moet je nooit halverwege mee stoppen. Het kan er nl voor zorgen dat die ab bij jou dan niet meer werkt.

Gelukkig had je gister een redelijke dag. Het voelde bij mij als een hele overwinning wanneer ik minder moest spugen. Maar bel morgen toch ff je arts om te overleggen. Want die ontsteking moet wel weg!

Sterkte meis! Probeer toch aan die betere momenten vast te houden! Ze zijn er wel, ook al voelt het niet zo op een slechte dag.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Amoxi is wat je eigenlijk altijd als eerste voorgeschreven krijgt tijdens de zwangerschap en dit is een penicilline soort.

Net toch weer over gegeven en we zouden naar de speeltuin gaan met onze kleine meid..........helaas gaat dat maar ff niet door. Miss vanmiddag, als Megan geslapen heeft.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik stop met de AB.........de huisarts vond dat ik het nog maar ff vol moest houden maar ik trek het echt niet meer.
    En dan erbij blijft er volgens mij niks van die pillen binnen (bijna niks dan)
    Vanmorgen weer alles eruit gegooit tot aan gal aan toe! Dit had ik al een paar wkn niet meer gehad. Wat een ellende :(

Vanmorgen ook maar weer de weegschaal opgezocht en ik was van 74.5 vorige week naar 73.2 gegaan in nog geen week tijd....
    Lijkt me niet oke met bijna 32wkn zwangerschap.
    Gelukkig heb ik wel wat reserves maar als ik zo door ga heb ik niks meer om aan te trekken na mn bevalling ;)
    Mijn maag een slokdarm doen ook weer pijn en waar ik nu bang voor ben dat deze week van overgeven de boel zo in de war gebracht heeft dat het niet meer goed gaat komen tot aan de bevalling.

Bij Megan heb ik een ontstoken maag gehad en dat kwam ook niet meer goed.

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Balen meis. Maar je kan zelf die keus om te stoppen het beste maken. Die ha heeft waarschijnlijk geen idee wat voor invloed weer zoveel overgeven op jou heeft. Heb je het ook met de gyn besproken? Die snapt het wellicht beter (ook al denk ik dat vooral vrouwen die dit meemaken het echt snappen).

Iets meer dan een kilo afvallen is niet erg hoor, zelfs niet met 32 weken. Komt vooral doordat je weer hebt zitten spugen. Zodra je weer normaler eet en het ook binnen houdt, zal het er weer vrij snel aanzitten!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Henrieke: Ik heb de Gyn nog niet gesproken, ik heb een afspraak voor volgende week staan. En je zal wel gelijk hebben dat ik mn kilo zo weer terug zal hebben eerst maar even wat binnen houden ;)

9. juffie2008

@ Sloppy
    Wat balen meid dat het zo slecht ging met de AB.
    Knap je nu weer een beetje op? Of is het nog steeds erg onrustig je buik?

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: Vandaag nog niet overgeven!! Dus het was echt de AB wat het weer erger maakte.
    Maar ik moet wel heel erg oppassen met wat ik eet en hoeveel want ik ben van het minste misselijk.

11. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Fijn dat je iig niet meer hoeft te spugen!! En hopelijk zakt de misselijkheid ook snel!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Te vroeg gejuigd............pfffff net toch alles er weer uit gegooid.
    Had net ff een beetje water te veel gedronken :(

Ik weet het soms echt even niet meer hoor.
    Weten jullie dat of je, als het zo erg is, eerder uit je lijden verlost kan worden? Ik zou zo graag willen dat er met 38 of 39 wkn een einde komt aan deze hel.
    Zit er echt nu al door heen en ik weet echt wel dat ik nog even vol moet houden en, geloof me, alleen als het voor mijn kindje kan wil ik zo graag dat ik nu al ongeveer weet wanneer ik mag bevallen.

Sloppyman probeerd me ook wel te steunen hoor, maar op het moment kan ik nog niet 1 broodje eten zonder dat ik moeite met doen om het binnen te houden.
    Dat vloeibare voedsel vind ik echt te vies voor woorden!
    Het enige wat nu echt redelijk gaat zijn Milkshakes :D
    Maar ik kan niet leven op die dingen..........toch? hahaha

Ik ben nu al weer een week elke dag aan het overgeven en de hele dag misselijk, en dat vind ik gewoon zwaar. Ik voel me er ook heel slap en moe bij maar dat is niet gek omdat ik opgegeten word tewijl ik zelf niet eet...

Nog ff volhouden maar

13. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Als je aangeeft bij je vk of gyn dat je het totaal niet meer trekt op een bepaald moment dan zijn ze meestal wel bereid je te helpen hoor! Je moet dat gewoon even goed met je gyn bespreken. Maar het is ook belangrijk dat jij je goed genoeg voelt en genoeg energie over houdt om de bevalling te kunnen doen.

Als je alleen milkshakes binnen houdt, kun je ze wellicht ook zelf maken. Evenals smoothies. Dan krijg je best veel goede stoffen binnen namelijk!

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja ik eet nu het liefste vers fruit of iets met tomaat.
    Kaas gaat ook redelijk goed.
    En wit brood.
    Alles in kleine hoeveelheden. En ik maak nu ook heel veel zelf klaar.
    Voor extra vitamine neem ik multi tableten voor tijdens de zwangerschap.
    Verder hou ik niks binnen.

Ik ga het volgende week met de gyn bespreken, en dan even horen wat ze zegt.

15. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Pff Sloppy het valt ook niet mee he.

Hier is het een tijdje goed gegaan maar sinds afgelopen weekend weer heel erg veel de neiging om te spugen. Heb vandaag ook al weer 2 keer gespuugd. Dat is het kutte van HG vind ik het komt en het gaat maar is nooit weg.

Sloppy ik heb ook die vieze vloeibare voeding gehad. Ik nam de choco smaak en die mixte ik door een vanille milkshake .. Dan was het nog enigsinds te doen.

16. juffie2008

spugen in extreme mate, en dan in vlagen herkenbaar. Er lijkt wel een cyclus in te zitten. Eerst gaat het een week goed, alleen de ochtenden, dan een weekje minder en dan 2 weken bergafwaarts.

Onthou waar je het voor doet :D Zo'n schattig minimensje hihi wat nu hard aan het werk is :D

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hier een slechtere avond gehad. Ontzettend misselijk. Maar dat komt duidelijk door de spanning. Tijdens controle bij de vk klonk het alsof het hartje van de kleine zo nu en dan oversloeg. Dus direct naar zh voor een ctg. Daar was niets te horen. Maar toch nog ff een echo. Daarop was wel een klein ritme probleem te zien. Voor beter onderzoek (duidelijkere echo) moet ik echter naar een ander zh, maar daar kon ik niet meer terecht. Moet vandaag bellen om te kijken hoe laat ik er terecht kan.

Je kan begrijpen, zenuwen zijn enorm! Gelukkig beweegt uk als een idioot en was tot nog toe ieder onderzoek helemaal goed. Gister was pas de eerste keer dat het hartje anders klonk. Bovendien werd ik niet als spoedje doorgestuurd. We blijven dan ook positief! Maar toch nerveus natuurlijk en daardoor zwaar misselijk :(

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Henrieke: ohh wat zullen jullie geschokken zijn! Dan zou ik ook misselijk worden hoor.

@Cos: ja ik denk ook elke keer "nou nu is het over" en dan gaan we weer. dat vind ik ook het aller zwaarste van de HG
    Het maakt ook niet uit wat ik eet of drink.
    Gister ging ik zelf over mn nek van de Ice Tea!

@Juffie: Ik weet zeker wel waar ik het voor doe hoor. Ik zou alleen zo graag een eind datum willen........
    als ze zeggen van op 18 augustus gaat het gebeuren dan heb je iets om op te focussen.
    Maar als ze je dan nog 14dgn laten door lopen dan krijg ik het dus echt benauwd!

Snappen jullie mannen het?
    Die van mij dus echt niet, hij probeerd het wel hoor maar al zijn goed bedoelde adviesen ieriteren me zo.
    hij zegt heel vaak: zou je dat wel doen? Zou je dat wel eten? Je moet wel eten hoor!
    En dan heb ik net over geven: Zie je wel dat je dat beter niet had kunnen eten................pffff
    Ik word op het moment ook overal zo boos van :( Echt niet leuk meer.
    Maar ik sleep me door de dgn heen.

Megan heeft naast onze WC een mooi roze potje staan...........als ik boven het toilet hang zit zij op haar knietjes erbij ook spuug geluiden te maken. Ik vind dat zo zielig!
    En ik ben zo blij op de dgn dat mijn man er is of dat ze naar het KDV gaat!

19. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Mijn vriend snapt heel goed dat het zwaar is. En als hij er is en ik moet spugen komt hij ook altijd met water aan. Zo lief

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat is wel heel erg lief!

Deel Deze Pagina