Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier zat de sonde in de maag. Bij spugen hield ik hem wel angstvallig vast want ik was wel bang om hem te verliezen. Verder had ik met watervaste stift een streepje op de sonde gezet tot waar hij in mijn neus zat ter controle. Ik heb hem wel eens een stukje eruit getrokken en kon hem toen weer terugduwen.

2. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    En Sloppy hoe is het nu ?

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Sloppy
    WAT BALEN MEID DAt je weer bent afgevallen. DIt gaat niet meer he?
    Heel veel sterkte morgen!

En gefeliciteerd met je ondertrouw!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gister is het redelijk gegaan! Ik heb niet over gegeven en zelfs een ijsje gegeten.
    We onvermidderd misselijk en zelf nu ik nog niet gegeten heb.
    Vandaag naar het ziekenhuis toe. Mn man heeft vrij gekregen om met me mee te gaan.
    Ik heb gister heel duidelijk tegen hem gezegt dat ons meisje halen geen optie is en als de gyn dat wil ze maar op de kop moet gaan staan!
    Ik ben wel bang maar ik weet zelf ook dat ik niet zo door kan lopen. Ook hoop ik dat ik wel vannavond thuis mag zijn want ik heb een feestje ....... Is helaas hoor als ik niet kan maar ik had er zo graag bij willen zijn. Babyshower van mn vriendin die dan 34 wkn zwanger is:)

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Joepie! Net ff de weegschaal maar weer een bezoekje gebracht....... niet aangekomen maar ook niet afgevallen :)
    Waar je al niet blij mee kan zijn :D

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier zal het een sonde voorbij de maag moeten worden omdat ik ook het vloeibare voedsel niet binnen kan houden.
    Inmiddels word ik al misselijk van een rennie

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Sloppy veel succes vandaag! Ik hoop dat je thuis komt met sonde en dat als dat goed gaat je nog even door mag lopen!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Net de uitslag gehad van mn urine en toch al aan het uitdrogen dus de kan is heel groot dat ik moet blijven :(

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Misschien dat je dan even rust krijgt. Vooral je lichaam zal blij zijn met het vocht! Probeer te onthouden waarvoor je het doet: om je kleintje zo lang mogelijk in je buik te mogen dragen.

Dikke knuf!

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Opzich niet verkeerd even de vochtbalans aanvullen even een paar dagen echt rust .. Thuis doe je toch snel veel te veel.

Hopelijk gaat het inbrengen van de sonde goed en heb je niet teveel last er van. mijn tip vraag wel even en spuugbakje tijdens het inbrengen. Omdat we allemaal zo makkelijk spugen natuurlijk is het reflex tijdens het inbrengen op bepaalde punten ook dat je moet kokhalzen .. En ga water drinken tijdens het inbrengen kleine slokjes dat helpt echt !

Sterkte meissie !!!

11. juffie2008

@ Sloppy
    Moest je blijven meid?
    Echt heel naar hoor hoe het nu allemaal loopt!!
    Ik hoop echt dat je de 37 weken haalt, maar denk ook aan jezelf he?

Hier al 2 dagen weer meer overgegeven, ook veel stress, en dat speelt dan ook mee.
    Vocht houd ik wel binnen, maar er is geen eetlust, sterker nog, ik begin bijna te huilen als ik aan eten denk (niets voor mij!)

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: zo herkenbaar! Ik wil inmiddels ook niet meer eten. Gelukkig kan je nog wel drinken!

Hier nog steeds niet gesproken over de sonde.....
    Vandaag komt de diëtist langs om een en ander door te spreken.
    Gister 2 witte broodjes gegeten en een beetje vanille vla en dat is er in gebleven! Drinken houd helaas nog niet over en zelf als ik niet eet blijf ik misselijk......
    Ben benieuwd wat ze vandaag met me gaan doen.

13. juffie2008

*Dikke knuffel Sloppy!!*

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Sloppy, het houdt ook niet op. Dacht dat ze eindelijk serieus werden en je gingen helpen het door te staan tot iig die 37 weken! Dikke knuf!

15. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik denk dat je om duidelijkheid moet vragen zodat je weet waar je aan toe bent. En ik weet als je je niet lekker voelt je vaak ook niet zo gebekt bent maar probeer dat maar even wel te zijn. Er wordt vaak heel erg met je gesold. Ik heb een misselijk met een teil en sonde 1 1/2 uur op de poli van de gyn. gezeten. Normaliter trek je dan aan de bel maar op dat moment heb je daar de kracht niet voor.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb net gevraag wanneer de dietiste zal komen en ze moesten nog gaan bespreken hoe en wat voor vandaag, dus ik hoor het zo.

Net tegen heug en meug over 2uur een wit broodje kaas gegeten en ik 4 slokken appelsap. Het blijft er in maar daar is echt alles mee gezegt.
    Ik voel me nu wel beter door het infuus gelukkig en ik zal vandaag toch echt wel opheldering willen over wat ze nu gaan doen.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Uitslag urine: nog steeds ketonen en nu krijg ik ook glucose in m'n infuus en nog meer vocht.
    Ik mag nu pas naar huis als ik 24 uur geen ketonen in m'n urine heb :(

18. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Dat is vrij normaal. Als je continu een infuus hebt glucose plus vocht dan is het 2 3 dagen voor je volledig bent aangevuld.

Ik mocht wel naar huis maar moest dan de volgende dag terug komen om te laten controleren en weer aan het infuus te zitten..

Hopelijk vandaag wat duidelijkheid !

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou schiet mij maar lek!
    Ik mag toch naar huis:(
    Snap er echt helemaal niks van, mijn urine is niet goed maar ze kunnen hier niet zo veel mee dus mag ik naar huis.
    Ik moet maar bellen als het niet gaat.

Jullie begrijpen dat ik met m'n mond vol tanden stond!
    Advies, elk uur maar een beetje proberen te drinken dat zou de vocht huishouding wel goed komen......

20. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Nou ja zeg! Klinkt als een ongeorganiseerde bende! Eerst zeggen ze het ene en dan opeens het andere! Heb je nog met je diëtiste gesproken?

Denk je dat het gaat lukken om ieder uur wat kleine slokjes te nemen? Zo niet, probeer dit dan vooral duidelijk te maken!

Deel Deze Pagina