Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Tja, helemaal stoppen met werken kan ik niet over mijn hart verkrijgen. De hele boel loopt nu al in het honderd, omdat ik zo weinig aanwezig ben. Er is niemand die mijn werk over kan nemen, dus zolang ik er niet ben stapelt het werk en de deadlines zich op. Ik kan en wil dat gewoon niet loslaten. Ik werk ook in een echt mannenbedrijf, dus zij kunnen zich er sowieso weinig bij voorstellen. Laatst vroeg een collega hoe het met me ging. Ik vertelde dat ik nog iedere dag misselijk ben en moet overgeven. Zegt ie: ja en verder, voel je je daarnaast wel goed? Alsof dat overgeven mijn leven niet beheerst! :( Goed bedoeld natuurlijk, maar het is wel weer een teken dat ze zich er echt niets bij voor kunnen stellen. Ik weet dat ik mezelf en de baby op de eerste plaats zou moeten stellen, maar dat vind ik erg moeilijk.

Het is overigens mijn eerste kind!

Gr. Stefanie

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Laat je collega's eens kijken op de Help HER - Hyperemesis Education Research website, dan krijgen ze wel een goed beeld. Je moet niet vergeten dat het een heel ingrijpende ziekte is, HG is niet iets wat hoort bij een zwangerschap wat je moet ondergaan. Het is net als het HELPP syndroom een ziekte als gevolg van je zwangerschap. Als je dit zou krijgen zonder zwanger te zijn, dan zou je toch ook stoppen met werken en op jezelf letten? En juist doordat je nu op je werk blijft, hebben ze daar ook niet de motivatie om iemand anders te zoeken of je werkzaamheden te verdelen. Als je ziek thuis bent, zullen ze wel moeten en dan komt het echt wel op zijn pootjes terecht.

3. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik vind toch echt dat niemand onmisbaar is, en als je werkgever je als zodanig bestempeld gaat er iets niet goed.
    Mannenwerk of niet............je moet je niet stoer voor te doen op je werk. Dat gaat toch ten koste van jezelf? is je baas dat ook waard?

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Je moet echt aan jezelf denken!
    Ik dacht ook onmisbaar te zijn. Bij de eerste zei de directie. je hebt anders wel verantwoordelijkheid af te leggen aan 30 kindere in je groep. Ja mijn verantwoordelijkheid lag bij de baby in mijn buik. Ja je volet je schuldig tegen over je collega's, maar denk aan jezelf en aan d ebaby. Loslaten is moeilijk, maar zorg voor je kind en jij.

Gr Gaby

ps misschien door de rust te neemn voor een korte periode kan je later in de zwangercshap weer aan het werk.

5. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    sooner girl.....how are you?

6. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey lieve meiden, daar ben ik ook weer eens ff.
    Ja beby, veel te lang weggeweest he?
    Ik zat in een baalperiode, veel maagpijn, erg misselijk. Hier staat het hele huis op z'n kop.
    Niet alleen binnen de babykamer half in het schilderwerk (en ligt nu al weer 3 weken stil), maar ook juist nu kwam de aannemer de buitenkant schilderen.
    Overal troep, ladders, steiger, verfrotzooi en overal MANNEN. Normaal niet zo erg ;) , maar nu kon ik er slecht tegen.
    Niks geen Coca Cola Light Break.

Fijn dat iedereen het (al is het soms maar net) trekt. Doorzetten moeten we he!

Stefanie; dat stoppen met werken is echt de enige oplossing!
    Het is echt een ziekte. En inderdaad als je deze ziekte zou hebbben terwijl je niet zwanger was zou je wel thuis gaan zitten.
    En zou niemand er raar van opkijken.
    Dus waarom nu niet?
    Je moet het zelf beslissen hoor, dus laat je door ons niet op de kast jagen, maar we willen je graag helpen. Maar jij bent de baas natuurlijk.

Jij kunt hier helemaal niets aan doen. Dus probeer je niet te schuldig te voelen. Heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte?

7. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ah meis wat balen! getsie en dan ook nog allemaal kerels over de vloer, nee dat valt niet onder de categorie "grappig".
    Ik hoop dat jullie gauw klaar zijn met dat geklus. Dan heb je weer wat rust om je heen.
    Volhouden hé, er komt een heel mooi meisje aan : )

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties weer! Ik zit sinds gister weer hele dagen thuis. Ik ben wel van plan om weer aan het werk te gaan. De handdoek helemaal in de ring gooien, wil ik nog even niet doen. Op zich had ik op mijn werk al duidelijk aangegeven dat ik aanwezig ben zolang ik me goed voel. Op betere dagen ben ik er dus langer en op slechte dagen kom ik niet. Maar het was er vorige week toch weer bij ingeslopen dat ik bijna hele dagen op mijn werk zat. Dan zijn er vergaderingen aan het einde van de middag waar ik dan toch bij moet/wil zijn en zodoende ben je bijna weer fulltime aan het werk. Als ik weer aan het werk ga, wil ik wat strikter mijn grenzen aangeven. Lastig, maar wel noodzakelijk!

@ Sooner: wat vervelend van die bouwvakkers. Als je je al niet goed voelt dan heb je natuurlijk helemaal geen zin in al die mensen over de vloer.

@ Iedereen: hebben jullie door het overgeven ook problemen gekregen met jullie gebit? Sinds een paar weken heb ik hele gevoelige tanden. Ik heb mijn tandarts hierover gebeld, maar die gaf als enige tip dat ik niet gelijk na het overgeven mijn tanden mag poetsen. Nou, dat had ik zelf natuurlijk ook al wel bedacht... ;) Hoe houden jullie je gebit in 'conditie'?

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik was de eerste weken zo verschrikkelijk ziek dat ik niet eens uit bed kon komen zonder te spugen. Je bent dan gewoon te ziek om te werken. Ik ben ook tot de 26 weken ziek thuis geweest. Toen eindelijk de sondevoeding eruit mocht had ik nog een aantal weken nodig om weer iets op krachten te komen. Ik heb tot aan het einde van de zwangerschap 2 x 2 uur gewerkt, ipv. 2 x 4 uur normaal.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Stefanie83, ik heb van mezelf al gevoelige tanden, en tijdens braakperiodes nog meer last gehad. Ik spoelde gewoon vaker met meridol, daar zit fluor in. Normaal mag je dat maar 1x gebruiken per dag, maar ik deed het gewoon een paar keer. Mijn tandarts adviseerde ook voor het slapen gaan een klodder meridol tandpasta op mijn tanden te smeren... dat hielp super!

Geen schade overgehouden aan het braken... ben extra op controle geweest. Er is ook tandpasta van trouwens... Sensodyne werkte bij mij niet.

Sterkte!

11. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    na braken kun je nog goed het zuur wegspoelen met water....

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    #212 Ann80, 8 sep 2009
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
    Nou ga me toch maar even toevoegen hier helaas.
    Ben zo misselijk!

Niet alleen in de ochtend maar de hele dag door.

Gisteren mn eten er weer uitgegooid en nu alweer de hele ochtend aan het spoken.

Heb de pilletjes zowel zetpillen als gewone maar het staat me zo tegen om medicijnen te nemen nu ik zwanger ben...
    Word echt gek hiervan!

Nu voorzichtig een appel aan het schillen...

13. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heb toch maar een Emesafene genomen gaat anders niet...:(
    Hoop dat die erin blijft...

14. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey Ann, die emefasene wil je inderdaad eigenlijk niet.
    Maar als je lichaam helemaal uitholt, dat is ook niet leuk voor jou en de beeb. Overigens gaat het met onze beebs en dus die van jou ook allemaal prima hoor, daar moet je je geen zorgen over maken. Ze schijnen niet veel te lijden te hebben van het gekots van mama. Ze nemen gewoon lekker je reserves weg.
    Dus met andere woorden, neem gewoon de emefasene als het nodig is. En misschien het beste de zetpillen, zodat je ze er niet uitgooit?
    Je kunt ook van die zetpil een halve gebruiken. Met een mesje doormidden snijden.

Balen he, dat je je hier 'moet' melden he? Maar we kunnen je misschien wel helpen met vragen ofzo.

Hoe gaat het nu een paar uur later?

Oh nog een tip voor de tandenpoetsers onder ons. Ik heb in het begin veel baat gehad bij frambozen en aardbeientandpasta (ik kon totaal niet tegen mint e.d.).
    En nu gebruik ik een paar keer per dag mondwater. Fijn voor een betere smaak (ben je weer minder misselijk) en ik kan er beter tegen dan tegen tandpasta.
    Misschien hebben jullie er iets aan?!

15. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey, ja toch fijn om het zo even te lezen en met jullie te delen.

Ik heb dus vanochtend die Emefasene genomen en na een uur nog misselijk in bed te hebben gelegen eindelijk in slaap gevallen.

Rond negen uur wakker geworden een half buscuitje gegeten en dat ging goed.

De ha komt zo deze kant op om even te kijken hoe het gaat.
    Ben wel een beetje moe geworden van de Emesafene.

Maar de misselijkheid is voor nu bijna helemaal weg 95%.
    Ben benieuwd wat de ha zo zegt.

Liefs,
    Ann

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Ann80 vervelend dat je je bij on smoet aansluiten. Fijn, dat je minder misselijk bent van de emasafene. Hier in het begin van de zwangerschap ook veel zetpillen verslonden, helaas minder resultaat, maar mijn kleine heeft er niets van overehouden hoor.

Hier niet alles zoals het hoort. Mijn misselijkheid wordt weer at erger, maar gelukkig hoef ik niet dgaelijsk te spugen. Zondag wat bloedverlies gehad, dus lig nu veel plat. Met de baby is alles nog goed in mijn buik. Ze hebben toen bij toeval een bijplacenta ontdekt. Wat het precies inhoudt geen idee. Ben nog druk ana het googlen, maar weinig over te lezen. lees alleen veel enge verhalen en dat heb ik liever niet. maandag op controle bij d egyn en zou ik de vragen stellen, maak mij nu toch zorgen.

Hoe is hetmet de rest. Hier iets minder da 8 weken nog en dan... word ik ingeleid, als ze hun belofte tenminste nakomen.

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Blugh het ging wat beter maar nu merk ik dat wanneer ik s; ochtends om 7.00 moet beginnen ik op mijn werk enorm misselijk wordt en zelfs over moet geven :( Vaak is het daarna over en kan ik weer de hele dag door maar het is bar vervelend....

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik meld me weer...

Eergisteren s'avonds een pilletje genomen en heel goed geslapen en gisteren een super dag gehad.

Dus dacht gisteren neem er geen. Meteen de tol betaald vannacht weer misselijk en vanmorgen alles er weer uit gegooid...

Net de dokter gebeld en ga nu gewoon standaard elke avond een nemen kijken hoe dat gaat.
    Word er alleen zo suf van...

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, die sufheid is een bekende bijwerking, vooral in combi met een vroege zwangerschap (dan ben je van jezelf al moeier). Je moet ook echt oppassen met fietsen en autorijden. Ik zou er toch een beetje aan toegeven, HG wordt vaak wel iets beter als je echt rustig aan doet.

20. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam

Ja ben accountmanager buitendienst (alleen maar auto) maar kan gewoon niet werken zo.
    Echt naar dit.
    Mijn tweede week thuis nu al.

Ga je advies zeker opvolgen en weer richting bed zometeen.

Kan inmiddels weer een kleine beetje water binnen houden en een beschuitje gaat ook nog goed tot nu toe...

Deel Deze Pagina