Antares wat balen meid dat je je zo slapjes voelt! Ik lees dat je ook aan het beschuitjes en thee "dieet" doet.. Ik dronk pas thee nadat de beschuitjes er aardig in bleven hihi.. Spugen en nog meer pijn krijgen, ja erg he? Heel herkenbaar.. Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen... Hier op zich wel een aardige dag, maar ons kleintje liet mij lekker slapen tot 9 uur (!) heerlijk! Maar daarna flink gal overgegeven en ohh man wat doet het spugen zeer... Die kleine in mn buik zit zo in de weg.. Dus ik kan nauwelijk spugen want ze zit ongeveer in mn keel haha. Ik heb ook heel veel spier/ bandenpijn door het spugen.. Nog een tip voor de ontlasting Ik heb pruimen gekocht.. Ik haal de schil er wel af dat is egwoon vies als je moet spugen, maar van pruimen kun je goed... hihi
ghehe ja die thee had ik half op, de rest na de beschuiten gedronken. Maar had zo een dorst! en weet dat water er dus echt niet in blijft op de ochtend...dus hoopte thee wel.....kan niet veel anders meer drinken..alles is vies hahaha. oh en dat spugen met beeb die in de weg zit...verschrikkelijk...dat weet ik nog goed. Soms kon ik niet snel genoeg uit bed komen in de ochtend...en heb wel eens met een boog moeten spugen zo hard, dat de muur helemaal onder zat.....brrrrr....en pijn dat dat doet... Dacht dat kind er van boven uit zou komen soms....... sterkte ermee meis, jullie allemaal op de laatste loodjes. (helaas werd het bij mij de laatste 5 weken weer erger......bah!)
Antares Ja bij mn zoontje werd het ook steeds erger, vandaar de inleiding. Ik was met week 38 een wrak, geestelijk en lichamelijk. Nu ben ik wel een stuk positiever, maar neem nu ook geen meds.
hmmz...ik had vanaf week 39 veel eiwitten in urine. Ketonen waren goed....maar hield echt weinig binnen. MOet eerlijk zeggen ik heb toen overleefd op patat...dat kan ik nu ook goed eten hahaha. Stom he... Geestelijk wil ik het niet over hebben..ik was ook helemaal gesloopt halverwege de bevalling...daarom wou de VK ook een keizersnede na 24 uur weeen...maar hoefde niet, meisje kwam op de OK toch nog normaal....van 4cm naar 10 dus in in half uurtje...
Kijk dat zijn eens vorderingen Wat grappig dat je de patat zegt, vorige zwangerschap leefde ik op: hele zoete limonade, frikandellen en patat en soms naturel chips. Mijn huisarts zei zolang dat goed gaat nemen we je niet op.. (WIL NIET zgegen dat ik de hele dag te snacken hoor) En nu, verschrikkelijk!! Als ik het ruik ga ik al over mn nek, wat een verschil.. Maja eerste zwangerschap een knulletje en nu een meiske. Ik ben nu dol op komkommer en de laatste dagen eet ik maar wat rijstwafels.. thats it... Bevalling ging hier gelukkig snel en goed, maar toen kwam de domper.. ik kan niet alles vertellen wat er is gebeurd, maar laten we zeggen dat het heel naar is geweest allemaal en dat er zeer grove fouten zijn gemaakt..
tsjah...hier is de domper vorig jaar gekomen. Bij mijn bevalling is ons meissie besmet met een bacterie waardoor ze nu levenslang aan een ontwikkelingsachterstand vast zit....hersenbeschadiging.... Maar dat is een verhaal apart.... Heb je zo een moeilijke natijd gehad na de bevalling, vervelend...denk je eindelijk te kunnen genieten! Want dat was het wel...tenminste voor mij dan. Ik vond de bevalling slecht gegaan........maar weer verhaal apart hihi. Maar daarna kon van ons meisje genieten en weer eten...en zonder te spugen haar ophalen envoeden enz...dat was heeeemels.... (was ook meteen niet meer misselijk nadat ze eruit was, barstte zelfs van de honger omdat ik al 24 uur niets meer mocht eten....)
Jeetje, hoe komt ze aan een bacterie? In het zkh? Wat afschuwelijk zeg!! Ja idd heb je al negen maanden een rotperiode, denk je te kunnen gaan genieten maar niet Herkenbaar!! Na de bevalling had ik ook trek, maar uhh dat ziekenhuis voedsel heb ik geweigerd haha! Mn mamsie had een heerlijke maaltijd mee Bij ons waren net de zaken afgewikkeld (dec.2010) en toen raakte ik in verwachting Het heeft zo moeten zijn..
nah ziekenhuis voedsel...was om 12 uur snachts nadat ik gehecht was enz...kreeg enkel een bruine boterham met jam of kaas...ghehehe. En die bacterie..weten ze niet...wel vlak na de bevalling of tijdens de bevalling opgelopen...dus tsjah... En idd, hier ook, ben al weer 3 jaar bezig geweest en 1 miskraam...maar nu is alles geregeld voor ons meisje (school en testen enz) en ze is nu op haar plekje straks na de vakantie (speciaal onderwijs opvang) en ineens ben ik zwanger hahaha...en goed ook deze keer!
@antares: Ik ben al blij als ik ieder uur wat zou kunnen eten. Over het algemeen eet ik het ene uur wat en het andere uur drink ik. elk kwartier wat eten dan weet ik zeker dat het er weer uit zal komen. Fijn dat de beschuiten zijn blijven zitten!! @Hendrieke: Dat had ik nou ook met die pillen. Ben er ook snel mee gestop. Nog een paar dgn de zet pillen geprobeerd maar die hadden het zelfde effect.
@Andates: Heftig hoor allemaal. Wat fijn dat je nu dan een mooie plakkerd hebt! Tja en het spugen is wel een bevestiging dat je hormonen flink aan het rommelen zijn. En patat.......ik kan er nog niet een 1/2 frietje van eten zonder te spugen. @juffie: Ik weet alles van fouten en nare periodes na de bevalling. In het kort.......ik heb 3,5dag over mijn bevalling gedaan en uiteindelijk met 7cm ontsluiting via vacuum bevallen omdat Megan haar hartslag weg viel. Gelukkig na de bevalling ging ze snel huilen. Daarna werd ze dus heel erg ziek en hebben we haar weer bijna verloren omdat de artsen ons aanzagen als hysterische jonge ouders. In het AMC werd ons verteld dat ze nog max 2uurtjes had gehad......dit was 4wkn na mn bevalling. Megan is nu helemaal gezond hoor maar we hebben heel hard voor haar moeten vechten de eerste 7mnd. @eten: Ik eet alleen wit brood en dan met kaas erop of jam. een creacker voor tussen door....ipv koek of zo. en avond eten sloppyman maakt rissoto of groente met vis. Drinken, water of limonade. Hier net een heel ziek meisje die 2keer overgeven heeft en tja wat moet mama dan: overgeven! De hele dag ging het goed en ik had echt veel gegeten, maar helaas nu weer heel veel eruit. En nu mega misselijk dus ik ga niks meer eten vandaag.
@ Sloppy Jeetje meis is ook niet niets! En beterschap voor jou en je meisje! Morgen moet ik weer naar het Antonius, een andere locatie dit keer.. ga even zoeken waar ik moet zijn
he sloppy dat is niet fijn, hoe is het met je meisje nu? Juffie succes in het ziekenhuis! waarom moet je daar naartoe als ik vragen mag? gewoon controle? Ik heb moeite met de poepluiers (en dat zijn er veel bij een kind wat niet van poepen houdt en dus iedere keer afknijpt tussendoor.....pff wel minstens 8 per dag!) dan moet ik altijd spugen....probeer het zo snel mogelijk te doen. En zelf naar de wc gaan is hell!! heb altijd een emmer erbij hahaha, stom he...... Vanmiddag een afspraak bij de HA (naja de co assistente...maar is voor mij goed genoeg, die overlegt toch met de HA zelf) Groetjes, Miranda
@miranda: Ja dat is niet zo handig als je kindje niet van poepen houd. Die van mij wel hoor! Maar dan wel het liefst 3keer p/d Ik heb het geluk dat ik heel weinig reuk heb en dus die luiers nagenoeg niet ruik. Met Megan ging het redelijk goed vanmorgen. Ze had nog wel een beetje gespuugd maar wilde wel weer eten en drinken en ook geen kootst meer.
ooh fijn dat het goed gaat met megan! geen reuk..of lekker hoe doe je dat...brrr...ik vind fietsen en buiten lopen al verschrikkelijk...al die geurtjes...de paarden in de wei verderop..de vuilnisbak van de buren die nog aan de straatkant staat...de hondenpoep van de hond die net op het uitlaat veld heeft zitten kakken..........bleeuuuuhhh!
@Miranda: Het verhaal van jou meisje heb ik net gelezen en dat is psis de reden waarom wij geen combinatie test ed hebben laten doen. Het leven geeft geen garaties en die test ook niet. Dan komt er uit dat je kindje gezond is.......maar wat is gezond nou werkelijk op dat moment. Er kan nog zoveel misgaan tijdens de bevalling of vlak daarna en dan heb je het nog niet over wat je kindje op latere leeftijd zou kunnen krijgen. Wij vinden het al bijzonder genoeg om nog een kindje te mogen krijgen dat we er van houden hoe dan ook, er is niks dat die liefde kan veranderen. Ik vind dat je het heel mooi hebt opgeschreven!
hahahahaha ja er zijn echt wel momenten dat het heel handig is hoor. Maar ook wel weer jammer want met eten beleef ik het toch anders als iemand anders en als ik bij de Douglass een luchtje moet uitzoeken heb ik altijd hulp nodig omdat ik geen verschillen ruik. Ze hebben het geprobeerd te herstellen maar dat is slecht voor 50% gelukt...........dus ik ruik ongeveer 50% van een normaal mens. Daar in tegen heb ik hele goede ogen en oren
dank je.... En daarom hebben wij idd weer niet gekozen voor een combinatie test bij deze zwangerschap.... VK had me wel bijna overtuigd, omdat er ook getest word op 2 ziektes die je niet in een echo terug kan zien ofzo...maar dat je kindje opeens overlijdt in je buik enz...maar toch vind dat niet zo belangrijk...dat gebeurd dan en daar rouw ik dan wel om. Maar kan je toch niet voorkomen dan..ja een vroege bevalling opwekken...maar dat is ook geen pretje...dan maar de natuur zijn werk laten doen. Weet niet of je dat programma Jong gezien hebt, er is een topic hier erover. Dat stel wist dat hun kindje waarschijnlijk niet ozu overleven maar hebben gekozen om het te voldragen en hebben 2 dagen van hun kindje mogen houden voordat het aan zijn kwalen overleed....ook erg...maar vanuit mijn oogpunt vind ik dat ik dat ook zou doen.... En idd, Alyssa was gezond....kerngezond...tot dat je steeds meer gaat merken en opvallen en dan poef...MRI en het vonnis is er...hersenbeschadiging door een bacterie...
ghehehe, nou ik draag een bril en hoor in lawaai niets....dus tsjah...zou zo met je willen ruilen hoor! de douglas binnen lopen..............echt niet!! wat een stank!! al als je daar voor bij loopt zeg...pffffffff
Hier hadden ze ons ook bijna overtuigd, maar uiteindelijk hebben we toch de beslissing gemaakt. We hadden zoiets van als er met 20wkn uitkomt dat er heel veel mankeerd dat dit kindje niet levensvatbaar is dan maken we dan wel een beslissing maar een hersenafwijking was voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken. Verder hebben we geen ziektes in de familie waar niet mee te leven is.. Mijn zus heeft epileptie opgelopen tijdens de bevalling en hierdoor ook hersen beschadiging. De artsen hebben altijd gezegt dat ze nooit zelfstandig zou worden.........enzenz. Ze is nu 42 en ze leid een relatief normaal leven hoor! Dat programma heb ik niet gezien maar dat lijkt me ook heel erg. Wij laten ook de natuur z'n werk doen.