@ Cos dat zei ik ook in december 2009 haha Amerillyis Ik vind het fijn dat we het nu al hebben gedaan. Dus wij zijn er voor gegaan toen ons zoontje 1 jaar werd. En de eerste 12 weken was ik wel moe, maar gingen op zich wel goed. maar na mate het HCG toenam, hoe zieker ik werd. Het fijne was dat hij 2 dagen in de week naar de gastouder toe ging. Dus die twee dagen mocht ik op slot ook niet meer werken en lag ik thuis bij te komen van de andere dagen. Nu slaapt mijn zoontje ook nog elke dag 2,5 uur, dus dan ga ik ook egwoon naar bed.. Dus ja het is wel zwaar, maar ook fijn dat we het nu hebben gedaan. Het enige nadeel vond ik echt al die ellelange ziekenhuisbezoeken met een opstandige dreumes. En elke keer naar de oppas brengen gaat natuurlijk ook niet, financieel, dus nu plan ik alleen op woensdagochtend dingen dan is mn man thuis.. Het heeft voor en nadelen een tweede zwangerschap. Hoe dan ook, ik zou er wel vanuit gaan dat je zo ziek word, en ga al eens na bij mensen of zij dan bereidt zijn om zo nu en dan eens een paar uurtjes op te passen zodat jij kan rusten, of naar het ziekenhuis kan... Neem veel hulp aan
Ja maar jij hebt je rug zeker ook op 3 plekken gebroken ? Het is gewoon te zwaar voor mijn rug. Ik wil na de zwangerschap ook nog normaal kunnen leven
Zo Megan licht weer ff in bed........pffff zware dag gehad. Alles wat ik zo'n beetje gegeten had is er weer uit gekomen. Vanmorgen met spoed Megan uit het KDV gehaald omdat ze hoge koorts had. Toen ze geslapen had was de koorts nog niet gezakt en stopte ze niet meer met huilen.....en ze huild werkelijk NOOIT. Dus toch maar naar de HA gegaan en conclusie: midden oorontsteking Dus neusspray en paracetamol en als het met 3dgn niet beter is dan aan de AB. Ik ben nu werkelijk gesloopt! Dit is normaal de dag dat ik rust heb. Gelukkig is het morgen papa dag en is sloppyman de heledag vrij en dan hopelijk kan Megan vrijdag weer naar het KDV. Als de scherpe randjes er maar vanaf zijn en ze geen koorts heeft maakt het niet uit of ze hier is of daar. En voor mij maakt het helaas 200% verschil op dit moment. Soms voel ik me echt een hele slechte moeder hoor, zeker op deze momenten omdat men schapie ziek is. Maar de huisarts zegt dat ik het echt zo niet mag voelen. Ik heb gebled hoe het ging toen ze daar 2uurtjes was en toen ging het nog goed en een 30min later had ze in ene hoge koorts en dan kom ik haar direct halen. Ik zorg juist heel goed voor haar zegt de HA omdat ik zorg dat ze de liefde en aandacht krijgt die ze nodig heeft en verdient. Ze heeft er niks aan als ik in de badkamer voor appegapen lig naast de WC. Dan krijgt ze geen aandacht omdat ik te ziek ben. Maar soms voelt het echt heel naar hoor. Hoe hebben jullie dat?
Oehh dat is ook heftig zeg! Mijn vriendin had ook problemen met haar rug maar zij wist het niet en heeft bij haar 2de echt geluk gehad. Ze had volledig verlamt kunnen raken. ze heeft vanaf 6mnd in een rolstoel gezeten. Zij mag nooit meer zwanger worden. Nu gaat het redelijk maar normaal zal het niet meer worden. Als ze het van te voren geweten had dan had ze het ook bij een gelaten. Zo zie je eigenlijk hoe bijzonder het krijgen van een kindje is en hoe veel het van je lichaam kan eisen. En dan hebben wij nog geluk dat we niet in Africa wonen want dan waren we er inmiddels al niet meer geweest met onze HG. Ik hoop dat de laatste wkn bij jou niet voor al te veel pijn zorgen!
Ach wat sneu meid!! Je meisje krijgt alle goede zorg die ze nodig heeft als ik het zo lees... Voel je niet schuldig... Dat kan gebeuren hoor dat je haar wegbrengt en dat ze ineens zieker worden.. Wel goed dat ze je meteen hebben gebeld! tsja als ik een off day heb probeer ik toc even wat leuks met mn zoontje te doen, maar als ht niet gaat gaat het gewoon niet.. Dan kan juffieman savonds even een stukje met hem wandeln... Maar hij is nog ietsje jonger?
misschien is het voor mij iets zwaarder omdat ik een ouder kindje met gebruiksaanwijzing heb...ze is niet makkelijk in de omgang. Maar ik wilde ook toen ze 1 jaar was al voor de 2de hoor! ook al was ik zo ziek....wilde het maar snel achter de rug hebben, terwijl ze nog 3 slaapjes deed enz...dan kan je wel je rust pakken. Dat kan ik nu dus helemaal niet! Ze is altijd thuis, en ik ben in de avond gewoon compleet gesloopt. Ooh arme megan..beterschap en vervelend zo een middenoorontsteking....kunnen ze zoveel last van hebben... Oh, moet morgen ff mijn urine inleveren, en bloed laten testen.....als dat niet goed is moet ik opgenomen worden. EN moet mezelf dwingen om meer te drinken, anders word het zeker opname.....ze zeiden wil je dat nu al? Ik zo nee! ALs het niet hoeft, liever niet..... Ik kan ook niet...want moet werken hahaha...en kindje thuis heb geen oppas!! Zucht.... Heb vanavond toch lekker gegeten!!! wat ijsbergsla, en wat gebakken aardappels en een stukje schnitzel......enorm veel voor mijn doen! alleen nu voel ik het goed....zit in de weg.....
5-12-2009 Dus ze schelen niet erg veel.. hihi Ach meiden Het ging net helemaal mis..Het is maar goed dat ik niet heb gegeten.. ik voelde het al.. Onder de douche werd ik ineens niet lekker, handig hoor met shampoo in mn haar, snel naar de wasbak gerend.. Echt grr!! Mn zoontje zat nog lekker onder de douche te spelen, gelukkig.. maar bah bah bah! Ik zou vanavond gaan verven, maar ik ga nu in bedje liggen met de laptop en de telefoon naast me lekker tv kijken
sloppy, ff apart voor jouw en je schuldgevoel....niet doen! je doet je best, zolang je haar kunt geven wat ze nodig heeft. Drinken aandacht en eten en verschoning is er toch niets aan de hand...dan maar ff samen tekenen rustig aan tafel ipv spelen buiten enz....het is nu eenmaal zo, en over een tijdje zal ze toch moeten accepteren dat je niet altijd tijd hebt en alles kan doen ivm de kleine die eraan komt!
@ Senna: Jeetje, jij durft het zelfs een 4e keer aan? Ik weet niet of ik dat zou kunnen..maar ja als het kriebelt dan ga je hè. Zolang het verantwoord is natuurlijk @ Cos: Heb je een ongeluk gehad oid dat je rug op 3 plaatsen gebroken is geweest? Hoe dan ook geef ik je groot gelijk dat je het risico op blijvend letsel door nog een zwangerschap wilt vermijden... @ Juffie: Oh ja, die slaapjes overdag zijn natuurlijk ook echt een voordeel! Moet je vaak naar het ziekenhuis, voor controle van je urine of nog wat anders? Ik kan me voorstellen dat dat lastig is met een opstandige dreumes ja. Maar goed, het is natuurlijk ook niet zeker dat een iets ouder kindje wel makkelijk mee zou gaan. Balen dat het net zo mis ging en dat je zo moest overgeven!! @ Sloppy: Zo te horen ben je idd echt geen slechte moeder hoor! Je bent ziek, maar doet wat je kan om goed voor je meisje te zorgen. Ik vind het onwijs knap wat je doet! Wel sneu trouwens voor je dochtertje, een middenoorontsteking is onwijs pijnlijk.. @ Antares: Ik hoop voor je dat je niet opgenomen hoeft te worden!!
ik heb goede en duidelijke afspraken met de gyn. zoals infuus mee naar huis omdat ik daar zo goed op reageer. en eventuele uitbreiding tot prednison gebruik wat veilig bevonden is omdat het afgebroken word voor dat het bij de kleine kom. maar geef toe ben wel ontzettend bang
Ja ik heb een ongeluk gehad tijdens mijn werk met paarden. Achterover gevallen met een paard die op mij is geland. Daardoor heb ik mijn rug op 3 plaatsen gebroken. Ik mag heel blij zijn dat ik nog kan lopen. Ik wist natuurlijk dat een zwangerschap zwaar zou zijn voor mijn rug. Maar dat ik vanaf week 5 alleen maar heb lopen kotsen tot de sondevoeding aan toe had ik zeker niet verwacht en dat maakt het dubbel zwaar dat geef ik wel toe hoor. Nu is ook aan het licht gekomen dat mijn bekkenspier door het ongeluk vrijwel niet werkt waardoor ik al vanaf week 10 Bekkeninstabiliteit heb ik ga braaf 2 keer per week naar de fysio maar het helpt gewoon niet. Ik doe heel rustig aan en loop deze zwangerschap uit. Door mijn rug en de combi met HG heb ik echt besloten dit niet nog een keer te willen. Alleen de rug is zwaar maar de HG er boven op maakt het dubbel zo zwaar. En tuurlijk kan het de tweede zwangerschap niet aanwezig zijn maar de statistieken wijzen toch wel uit dat de kans heel groot is. Wij zijn heel blij met ons wondertje die op bijzondere wijze van alles heeft doorstaan en lekker is blijven zitten. Voor ons is het goed zo.
@ Ameryllis Nee voor urine valt het mee.. Ik heb nog wat andere klachten gehad waardoor ik naar de cardioloog en internist moest.. Dus het waren alle bezoekjes bij elkaar die het veel maakte. Verder als mijn bloed werd onderzocht moest ik 2,5 uur wachten in het ziekenhuis. Gelukkig is het erg modern met WIFI etc. Maar die slaapjes, ja zonder die slaapjes was het niet goed gekomen! Maar hij slaapt nog maar een keer van 11 tot 2, maar das wel heerlijk! Mn man en ik hebben in dec. de voor en tegens op een rij gezet en toch besloten dat we nog één kindje wilde, ondanks het ziekzijn. Maar dit is wel echt de laatste zwangerschap, dus ik probeer ook te genieten van het schoppende wondertje inmn buik hihi
@juffie: Het gaat redelijk goed en ik denk niet dat het infuus nog nodig is. Alleen begin ik nu last van verstopping te krijgen......ik eet dus nu weer wat. en ik heb net de HA gebeld en ze willen niks geven. Ik moet maar vezels gaan eten. En laat dat nou juist het probleem zijn, die hou ik dus echt niet binnen. Ik eet al mnd geen bruin brood meer en ik nam nog wel eens muslie en dat blijft ook niet zitten.............pfff Ze kunnen me toch gewoon lactulose voorschrijven! grrrrrr ben echt boos nu en verdrietig. Het is een vast gegeven dat HG patienten ook wel eens vast komen te zitten.
meis, ik heb een zooi dozen aan poepmiddel van mijn dochter hier staan..het gaat heel goed met haar nu...maar het is forlax...voor kinderen. Zou je daar baat bij hebben om een doosje te krijgen zodat je ff zelf kunt dokteren? En hier heb ik lang gedacht ik wil heel veel kinderen, maar doordat ik al vanaf 2004 aan het zwanger worden zwanger zijn enz bezig ben...ben het zat! dit word de laatste..en de misselijkheid bevestigd dat nog meer......ben gewoon niet goed in zwanger worden en zwanger zijn...........klaar.... Urine ingeleverd, bloed ook twee buisjes.....morgen de uitslag. Denk dat het wel goed zit! Hoop hoop hoop..... vanavond werken, dus ik doe rustig aan vandaag en probeer zoveel mogelijk te eten....liggen en eten..dat is wat ik de hele dag door doe....arm kind van me. Gistern zat ze in haar ogen te wrijven...vraagt de papa. Ben je moe? Zegt ze heel hard, neee nana (zo noemt ze zichzelf) nie moe...oke zegt de papa, nou papa is wel moe hoor. denk dat ik zo een tukkie ga doen, ga je mee alyssa? Zegt ons meisje weer...neeee papa nie moe!!! papa pelen!! mama smoe! mama lape!! ooh had ff tranen in me ogen....en toen mama nie pele.....naja.....voelde ik me nog slechter. Kan ook echt niet met haar spelen nu, ze vermaakt zichzelf en de tv staat hele dag aan. Ik hang/lig op de bank...kijk met haar mee, of lees snel ff online wat...ook niet veel want word daar meo van. voel me net als sloppy ff schuldig ook al kunnen we er niets aan doen....
@Antares: Lief aangeboden hoor maar ik ben bang dat ik de weeën opwek. Ik heb al wkn last van voorweeën. Ik heb net de HA gesproken en als ik echt vast zit moeten ze wat anders doen en kunnen ze niet zomaar wat voorschrijven. Er zijn wel middeltjes. Dus ik ma zo naar de HA toe gaan ze darmen luisteren en dan hoop ik wat te krijgen dat ik morgen kan poepen Zwaar is dat he! Ik kan Megan niet optillen en dragen en ze wil maar altijd bij mij zijn. Gister wilde ze niet eens naar haar vader toe en bleef ze mama mama zeggen. Dan breekt mn hart hoor. Of als ze ook boven haar potje hangt en overgeef geluiden maakt als ik aan eht over geven ben. Gelukkig is ze het snel weer vergeten hoor maar het doet af en toe wel pijn hoor. En ik word zo moe er van dat er elke keer weer wat nieuws is. Nu kan ik eten 3broodjes en wat avond eten, maar beter als niks en dan kan ik niet poepen! Blehhhh Dat had ik trouwens ook met de vloeibare voeding....