Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Sloppy
    Ik heb ook 2 weken lactulose gebruikt, je moet toch wel naar de wc kunnen? Ik heb nu van de gyn. een ander middeltje gehad, want op slot raken je darmen intolerant...

Slecht nieuws voor mij :( Mn bloed is nog verder gedaald :(
    Echt zooooo PIEP!!
    ik moet nu nog vaker bloed laten prikken en maar heel heel heel hard duimen dat het weer stijgt...
    Ik moet er denk ik maar vanuit gaan dat zowel de baby als ik na de bevalling moeten blijven voor onderzoeken..

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    he bah juffie! Hoop dat het nog stijgt....

Sloppy, begrijp ik ;) was ook maar een idee wat in me opkwam toen je zei ik krijg niets....vind dat zo vervelend als je er last van hebt he...

3. juffie2008

Tsja ik hoop ht ook, heb weinig hoop :(
    Ik begin er een beetje moedeloos van te worden en onzeker..

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ook al ben ik niet meer zwanger, af en toe kom ik hier nog spieken.

Antaris: hoe moeilijk het is ook is om je kindje zo te horen, voor hun is het gewoon een feit, geen verwijt. Mijn dochter wist ook niet beter op gegeven moment dat mama steeds deed spugen, ze deed zelfs overdag de geluiden na. Ook wist ze precies dat als ze wilde spelen, dat bij mama op de bank moest. En na mijn bevalling blijkt wel dat ze er echt niets aan over heeft gehouden.

Ik wil iedereen toch even een hart onder de riem steken. De meiden met wie ik alles kon delen, zijn inmiddels allemaal bevallen, en zijn weer op krachten. Ik heb nu 2 zwangerschappen met HG gehad, icl ziekenhuisopname etc.... En nu, nu denk ik toch nog na over een 3de kindje :)

5. is heel herkenbaar hoor melisa heb het ook

6. juffie2008

@ melisa
    Echt toch kriebels voor een derde? Wat is de vrouwengeest toch gek hihi..

Ik weet dat er ook een steunpunt op Hyves is. Heb ooit een visite kaartje gehad van iemand van ZWP daar stond dat bij..

Ik was alweer ruim een kilo afgevallen door al het spugen... Vandaag ook niet een beste dag maar ben nu gewoon depri en kan wel huilen...

Ik denk toch dat ik nog een gesprek wil met de hematoloog, voor de bevalling... Er mogen niet tot nauwlijks kunstingrepen worden gedaan vanwege bloedingsgevaar bij mij..

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Een collega zei na de bevalling: het is voor jou steeds 8 maanden afzien, maar de liefde voor en van een kindje gaat een leven lang mee! En daar houd ik me maar aan vast :)

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: Ohh wat vreselijk PIEPPPPP voor jou zeg! Kan er ook nog wel bij.
    Hopelijk maken ze er bij jou wel een einde aan met 37wkn en ik hoop dat je kleintje er niks van te lijden heeft.

@Melisa: kriebels voor een derde :D hihihihihi zit er bij mij denk ik niet meer in hoor, maar ik heb er ook altijd 3 gewild. Maar ik denk er nu wel dieper over na hoor.

Ik heb nu poeders gekregen die het moeten helpen en als dat niets of nauwelijks wat uithaald moet ik zaterdag naar de doktersdienst om een klisma te halen...........pffffff
    Lactulose kan wel maar mijn darmen doen nu heel erg weinig. hij heeft even geluisterd en de actie was niet erg veel... en dan kan de lactulose voor weeën zorgen en dat willen we niet.

9. juffie2008

@ Sloppy
    Welke meds heb je nu gekregen? Nee geen weeen, dat zou niet super zijn ;)
    Je beeb moet echt nog even blijven zitten tot de wedding..

Nee de richtlijn van antonius is week 38/ 39. Tenzij mn bloed onder de 100 komt, is nu 110, dan zou ik onder nog strengere controle komen te staan..

Mn man heeft me alweer zoveel grappige smsjes gestuurd dat ik nu weer even kan lachen.. tot hij thuis is ;)
    Ik moet positief blijven.. tot de bevalling is het gokken of het door de baby komt of...

10. Groot gelijk melisa daar hou ik me ook aanvast ondanks ik nog niet 8 maanden af moeten zien hooguit tot 16 weken wel hele zwangerschap met medicatie

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: fijn dat je man je weer aan het lachen heeft gemaakt :D In het vu is de richtlijn ook 38/39 weken. Met 38wkn willen ze er over praten maar wel proberen die 39wkn te halen omdat je kindje dan echt af is.

Ik heb Movicolon gekregen dat zijn poeders die zorgen dat je ontlasting meer vocht opneemt en dan zal het beter gaan......
    Ik heb het wel eens eerder gehad en toen werkte het prima.
    Heb net ff gelezen over een Klysma............oehhhh dat wil ik echt niet

12. juffie2008

Dat middel doet dan hetzelfde als wat ik ehb, weet de naam niet ;)
    Maar ik hoop voor je dat het ff een keertje goed komt en dat het daarna met de meds. te reguleren is..

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @juffie: Ja dat hoop ik ook, ik denk maar steeds: nog maximaal 4wkn ;)

14. juffie2008

Precis het is nu echt aftellen he?!
    Heerlijk!!

15. het einde komt in zicht sloppy :D Heerlijk

16. juffie2008

Trouwens wel bijzonder dat ht een kindje is van dezelfde IVF poging ;) Zi het nu pas in je odnerschrift..

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja klopt :D Onze eerste IVF poging was heel positief en we hadden 13 embryo's over in de vriezer. Nu nog 7........maar we gaan niet nog een keer hoor.

18. juffie2008

13(!) zooo!! Das wel heel veel ;)
    Maar leuk om te weten dat het van toen is..

Hebben jullie lang in de MMM gezeten? (als je er niet over wil kletsen moet je het gewoon zeggen hoor..)

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik wil er wel over kletsen hoor.
    Wij zijn in Jan 2001 gestopt met de pil en 6mnd later kwamen ze tot de ontdekking dat ik een verstopte eilijder had. Ik ben toen in dec geopereerd en toen moesten we het een jaar zelf gaan proberen.
    in Jan 2003 begonnen met iui maar ik bleef buikpijn houden. En hier hebben ze niet naar willen kijken.
    Eind dat jaar met spoed geopereerd ivm dat m'n eilijder weer dicht zat.
    Toen ff rust gehouden en de artsen zeiden dat het spontaan moest kunnen dus zelf geprobeerd.
    In de jr 2004 t/m 2007 nog bij 2 ziekenhuizen geweest en ze konden geen reden vinden da tik niet zwanger werd.
    In juni 2007 naar het VU Amsterdam en daar vertelde ze ons in het eerste gesprek dat ze vermoede dat ik onvruchtbaar was en dit gingen ze onderzoeken.....
    Ik bleek op dat moment onvruchtbaar omdat innestelling volkomen onmogelijk was. Mijn linker eilijder was weer verstopt en er stroomde vocht uit m'n baarmoeder in ook had in endometriosis en ik moest weer onder het mes.
    Daarna nog iui geprobeerd maar dat mocht niet baten.
    De eerste IVF was het raak en nu bij de eerste cryo terugplaatsing was het weer raak :)
    We zijn in totaal dus 8 jr bezig geweest om onze dochter megan te mogen krijgen.

20. sjee wat heftig sloppy.

ff op de topic ik had tijdens de misselijkheid heel veel aan die festini peren ijsjes omdat veel vocht enzo bevat

Deel Deze Pagina