Het is een meisje, we wisten het al, maar gisteren was het weer 100% zekerheid. Wat een dromertje he? En een denkertje, want haar handje zat de hele tijd op haar voorhoofd. Maar ja, haha, haar voetje ook een groot gedeelte van de echo (met haar teentjes tegen haar voorhoofd!) dus wat dat dan betekent Nou jij nog even wachten en dan zie je hem/haar ook over een week of 4 he!
nou.......dat ze heel erg lenig is natuurlijk hihihi. Fijn dat je haar weer ff hebt kunnen zien. Heerlijk!
ahhhh, ik zie nu net pas het plaatje. Wat een scheet!! wel een heel serieus plaatje, zo'n denkend meissie : )
hahaha.....jij hebt trouwens ook al zo'n lekker tijdstip om te computeren!!!! net zo'n beroerde nacht gehad als ik? : ) Hier last van beknelde spieren/zenuwen in mijn benen. Daardoor constant het gevoel van een beginnende kramp, of ik nu lig zit of sta. Staan is wel iets heftiger, lopen gaat niet. Ik ben ongeveer ieder 1,5 uur wakker geweest aaaah!
Ja erg he? Maar gisteren was het 5 uur dus dit viel nog mee. Maar bij jou begint het nu ook al aardig op te schieten, dus ook niet zo'n wonder he! Ben jij nog veel naar en misselijk? Ik had deze week weer echt een vervelende week. Niet zoals in het begin hoor, maar mijn maag zit weer echt te irriteren.
Hallo allemaal, het was even stil van mijn kant, maar heb weer een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Helaas was ik helemaal uitgeput en had ik een paar dagen nodig om uit te rusten. Heb er veel geslapen. Ook heb ik een aantal onderzoeken gehad om te kijken of er ergens een gezwel zat wat e rniet hoort. Gelukkig was het bloed en de echo van mijn bovenbuik weer helemaal goed. Ook de echo van de kleine was weer in orde en weegt nu ongeveer 2kg. Ja dus mooi op gewicht. Thuis nog steeds veel aan het slapen. Ook wordt het waarschijnlijk een geplande keizersnee. Omdat ik zo moe ben dus duurt het niet al te lang meer voordat ik mijn kleintje in mijn armen kan sluiten en eindelijk mijn slang kwijt ben en ik weer heerlijk aan de karbonades en rollade kan. Ik zag een prachtige echofoto voorbij komen. Wat een lenig kind. Ann is ook weer thuis. Ja soms helpt je het echt even uit de negatieve spiraal. Hoe is het met de rest? gr Gaby
Hey Gepke, Fijn dat je weer even een beetje hebt kunnen uitrusten... Ik ben idd ook weer thuis. Merk wel dat het langzaam weer een beetje terugvalt en geef weer aardig over maar ga er wel beter mee om... Sooner, wat leuk een meisje en een denkertje Nou ladies fijn weekend en keep it up!
Gossie Gepke toch. Toch weer het zkh in. Had ik niet meer verwacht. Maar het is wel the place to be, als je je totaal niet goed voelt. Ben je ook wel weer blij om thuis te zijn? En ik ga hard met je mee aftellen hoor, zodat je snel weer aan de grote maaltijden kan. En genieten van je beebje. Daar doe je het toch allemaal voor he!! Je bent een topper en goed volhouden! Enne Ann, ja het blijft natuurlijk lastig, je krijgt een oppepper in het zkh en daarna moet je toch weer 'alleen' verder. Ff doorzetten, want jij kunt heel goed een van die 'mazzelaars' zijn waarbij het na de 12 a 14e week wat beter te doen is. Ik weet dat dat een ongelooflijke dooddoener is hoor, want dat duurt nog veel te lang. Maar ik dacht ik zeg het toch maar ff. Ik leef met jullie mee!!!
Ik word elke keer weer misselijk van die vieze smaak in mn mond zag ergens terug dat jij dat ook heel erg had he sooner? Zit me daarnaast nu weer (aard van het beestje) druk te maken. Mijn contract loopt volgende maand af en heb nu aangegeven dat ik probeer maandag te komen, erover te praten, maar zie het niet voor me... Heb een hele drukke functie in de buitendienst dus continu op de weg dat gaat nu gewoon niet. Volgens mijn vriend moet ik dat nu gewoon maar "ff" loslaten en verlengen ze niet dan ook dat gewoon maar "even" loslaten... Valt me best zwaar dat ik gewoon niks kan. Naar de auto lopen doe ik niet zonder plastic tas en eenmaal daar aangekomen is het eigenlijk een onbegonnen zaak...
Hey Ann, je vriend heeft denk ik gelijk. Waarschijnlijk is de beslissing -om wel of niet te verlengen- toch al genomen, daar maakt jouw bezoek op maandag echt geen verschil in. Of denk je van wel? Misschien kun je ze ook voorstellen om dit gesprek telefonisch te doen? Wel ontzettend vervelend dat je je zo zorgen maakt om je baan. Dat kun je er nu niet echt bijhebben he! Vervelend die nare smaak he? Ik was daar inderdaad de hele tijd misselijk van. Bij mij hielp zoete drop (maar daar mag je niet te veel van hebben) en mondwater.
ja ann, je zegt t zelf eigenlijk al....je kunt niks...het probleem is alleen je "wil". Zó moeilijk om te accepteren dat het gaat zoals het gaat, maar wees voor nu alsjeblieft ook blij met een vriend die dit soort tekst heeft!!!! Dat is echt goud waard hoor. Voor de rest wens ik je heel veel sterkte en doorzettingsvermogen. Rust is echt het allerbeste middel (hoe nutteloos het ook lijkt). Sooner, mijn maag blijft gewoon een vervelend punt. Ik eet nu wel weer gevarieerd (behalve prei....dat is echt not done) maar het is net hoe het valt. De ene keer pasta is de andere keer niet. Ik denk dat mijn maag gewoon geprikkeld is en wat beschadigd mss en daar werken die hormonen ook niet aan mee (maagklepje wat daardoor neit goed sluit). Merk wel dat het wend om maagzuur te hebben en te boeren. De vorige keer heb ik dat na de zwschap ook nog wel een poosje gehad, ik ben benieuwd hoe dat nu is. Verder wordt ik een beetje zwangermoe zeg maar : ) Mijn rug zat van de week zo vast dat ik niet zelf kon opstaan van de wc....heel onhandig kan ik je zeggen, en nu zit er ws iets bekneld waardoor mijn been continu pijn doet. Zwanger zijn is steeds minder mijn ding, en als ik het zo terugkijk heb ik rondom de zomervakantie heel fijne weken gehad maar verder is het gewoon prut geweest. Geen gezond lijf, geen fijne zwangerschap..........nou dat moet toch uitmonden in het mooiste babytje van de wereld
Ja beby2 dat is een ding dat zeker is. Haha!! Als er op de wereld beebjes zijn die alle rust en ruimte krijgen om te groeien, dan zijn het die van ons wel. Dat moeten zeer intelligente, lenige, populaire, knappe kindjes worden. Dat klepje sluit bij mij ook maar niet zeg. Behoorlijk irri. Ik eet echt absoluut geen pasta, rijst of pizza o.i.d. Gaat nooit goed. Dus alleen hollandse pot en dan ook nog eens alle koolsoorten laten staan. Maar ach, het went. We hebben net poffertjes gegeten als avondeten, je moet een beetje inventief zijn he
hmmm poffertjes is wel errug lekker hoor! Ik krijg spontaan trek....ik heb nog wel pannenkoekenmix staan ..... nee dat zou raar zijn he? hahaha Heftig nog hoor dat je weinig kunt met eten, maar ik weet wel dat je al gauw tevreden kunt zijn als je weer íets kunt eten, al is het heel de dag alleen maar aardappelpuree! Daar heb ik t ook een tijdje op gedaan : ) De rest komt wel waar na de bevalling. Ik heb al wel eea bedacht voor op mn menu als de kleine er eenmaal is
Hallo, Wat grappig om te lezen beby2, dat jij ook al een ijstje klaar hebt met wat je gaat eten. Hier dus ook een verlanglijst. HiHihi. tegen familie had ik al gezegd dit keer pakken we het anders aan. Kraamcadeau iest lekkers voor de kraamvrouw en voor d ebaby een kleinigheidje hahaha. Is natuurlijk voor d egrap bedoeld. Hier lekker rustig ana gedaan n vanmiddag weer op controle. Ik ben nog wle erg moe, maar ja dat zal zo nog wl even blijven. Gr Gaby
Hey ladies, Hier weer eens een berichtje van mij. De laatste keer dat ik hier schreef, hoopte ik heel hard dat ik hier nooit weer hoefde te komen, maar helaas... Ik heb weer een paar heel slechte weken gehad. Weer op het punt dat ik eigenlijk opgenomen moest worden, maar dat wilde ik echt niet. Vind het ziekenhuis zo verschrikkelijk. Ik las dat helaas een paar van jullie wel weer in het zkh heeft gelegen. Echt vervelend zeg! Hopelijk was het de laatste keer! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie levens er momenteel uitzien. Mijn leven staat namelijk volledig in het teken van ziek-zijn. Ik zit voor 50% in de Ziektewet, maar in de praktijk kom ik bijna nooit meer op kantoor. Ze hebben inmiddels een vervanger voor me aangenomen, wat heel logisch is. Het werk moet toch gedaan worden, maar aan de andere kant baal ik verschrikkelijk. Ik ben zo bang om mijn mooie plekje binnen het bedrijf kwijt te raken. Maar als ik eraan denk moet ik alweer kotsen. Dat stressen helpt dus niet bepaald. Verder zie ik eruit als een wandelend lijk; extreem bleek gezicht, veel pukkeltjes door slechte voeding, wallen onder mijn ogen. Ik zit eigenlijk alleen maar thuis. De meeste dagen lig ik tot een uur of 10 in bed. Daarna ga ik beneden een beetje klungelen (tv kijken, internetten, lezen) afgewisseld met op de bank liggen. Normaal eten kan ik nauwelijks verdragen. Heel af en toe eet ik een boterham, maar verder leef ik vooral op pudding/vla en plakjes cake. Op de momenten dat ik een opleving heb probeer ik wat vruchtensap en/of groentensap te nemen, maar daar blijft het dan ook wel bij. Iedere keer als ik iets normaals probeer te eten, zoals gister bijvoorbeeld soep, komt het er rechtstreeks weer uit. En in welke mate geven jullie nog over? Bij mij is het wisselend. In een week tijd heb ik meestal 1 of 2 dagen dat ik niets binnenhoud, een paar dagen dat ik alleen 's ochtends spuug en een paar dagen dat ik niet spuug maar me alleen heel ellendig en verzwakt voel. Oh ja, nog een vraag: doen jullie wel aan zwangerschapsgym o.i.d.? Ik had me daarvoor opgegeven in de hoop dat het tegen de tijd dat de cursus begint wat beter met me zou gaan. Over een maand is de eerste les, maar als ik me dan nog net zo voel als nu zie ik het helemaal niet zitten om 's avonds nog naar de yoga-club te moeten... Gelukkig gaat het met mijn kleintje allemaal goed. Ik heb inmiddels de 20-weken echo gehad en de beeb lijkt gezond te zijn en.... het is een jongen!! Nou, lang verhaal weer... Heel veel sterkte allemaal! Groetjes, Stefanie
Hoi Stefanie, Jammer dat het nog niet beter gaat! Ik heb zelf geen zwangerschapsgym gedaan. Toen ik me wat beter voelde heb ik wel fysio en mensendieck gedaan, maar dan wel individueel. Dat was wel prettig. De fysio was in eerste instantie aan huis om weer een beetje een soort van conditie te krijgen. Later is dat meer naar de zwangerschap gericht. Wat je trouwens nog kan proberen is die modifast drankjes. Daar zitten heel veel voedingsstoffen in en vitaminen en het lijkt op vla Succes nog (en leuk dat je een jongen krijgt!)
Hoi Stefanie, allereerst; een jongetje!! Gefeliciteerd! Wat geweldig en alles erop en eraan. Wat wil je nog meer he! Dat geeft vast weer wat meer moed!! he jammer meid dat je je toch weer hier rond komt kijken. Het was zo lang stil rond je, dat ik dacht dat je het goed redde. Helaas dus. Je klinkt overigens wel sterk en rationeel (ook al voel je je misschien niet zo... ?) Ik zit nog steeds (vanaf 4 mei) voor 100% in de ziektewet. Inmiddels heb ik me daar (bijna) volledig mee verzoend. Maar ik ben ook wel bang dat dit mijn toekomst gaat bepalen bij het bedrijf waar ik werk. Ik kan voor de bevalling niet meer aan het werk (negatief advies vk en arts) dus dat betekent dat ik er straks in maart 10 maanden niet ben geweest. Oef. Ik mail/bel wel regelmatig en ben 1x ff langsgeweest, zodat ze weten dat ik in de bovenkamer wel alles op een rijtje heb (anders gaan ze weer op de 'het zal wel psychisch zijn'-tour en daar heb ik een hekel aan). Ik geef bijna niet meer over trouwens, dat is zo rond week 23 bij mij gestopt. Heel soms gebeurt het nog. Dus wie weet voor jou ook wel... ik hoop het echt! En vanaf week 23 ongeveer begon ik er ook weer beter uit te zien. Ik vond het ook vervelend dat ik totaal niet tegen de geur van cremes, scrub, deo en parfum enzo kon. Dus ik kon me ook niet ff lekker optutten. Heb jij misschien ook? Hee Stefanie, neem het met de dag. Zorg dat je af en toe wat bezoek krijgt, vraag iedereen of ze je tijdschriften meenemen en dvd's. En probeer niet teveel aan je werk te denken. Je kunt hier helemaal niets aan doen en dat weten ze op je werk ook echt wel. Kun je je misschien voorlopig voor 100% af laten keuren? Dan krijgt je bedrijf je volgens mij ook voor bijna 100% vergoed en dan kun jij af en toe therapeutisch komen tot je wel weer (misschien) aan de slag kunt. Volgens mij (maar moet je wel ff goed uitzoeken dan) ben je dan voor UWV gewoon totaal ziek, maar mag je wel wat doen (als je maar niet echt werkt en echt waarde toevoegt, want dan willen ze dat je je weer voor een deel beter meld). Soort van win-win situatie voor jezelf en het bedrijf. Enne die cursus, ik ben er wel mee begonnen en verrassend genoeg heb ik nog geen 1 les hoeven missen. Ik heb het gelijk de 1e les aangegeven, zodat ze ook snappen dat ik de hele les in een appel zit te bijten (houdt de misselijkheid bij mij onder controle). Werd heel positief op gereageerd. Ik hoop dat je het een beetje red weer vandaag. Ik zit ook de hele dag thuis, dus we kunnen af en toe lekker kleppen via dit topic als je daar zin in hebt. @beby, en heb je nog pannenkoeken gemaakt? Grappig van die aardappelpuree, daar heb ik nl ook al de hele zwangerschap best trek in. Maar heb vooral geleefd op warme bambix. Heerlijk!! @gepke, wat een gigantisch goed idee, ik wil ook eten als kraamkado. Vooral chocolade-dingen. Mezelf helemaal vet eten, ga ik!!!
Hai Rosao en Sooner, Bedankt voor jullie reacties! @ Rosao: bedankt voor je tip wat betreft Modifast. Ik heb al een tijdje van die shakes in huis van de apotheek (Nutricia Nutridrink), maar die zijn echt belachelijk duur (2,50 per stuk en je zou er eigenlijk 3 per dag moeten) en ook niet bepaald lekker. Ik geef overigens sowieso belachelijk veel geld uit aan eten en drinken. Op de momenten dat ik een opleving heb, MOET ik echt iets hebben waar ik dan zin in heb. En vervolgens spuug ik het er weer uit en lust ik het daarna niet meer en blijft het dus in de koelkast staan. Zonde van het geld dus! @ Sooner: ik zie in jouw handtekening dat jij een meisje krijgt. Leuk zeg! Gefeliciteerd! Ik had inderdaad op de dag van de echo wel even een opleving. Dat de kleine gezond is, is een hele opluchting. Ik voel hem nu ook elke dag bewegen. Dat geeft toch wat bevestiging waar ik het allemaal voor doe. Kan haast niet wachten tot hij geboren is. Dat ik hem eindelijk in mijn armen kan houden en dat deze ellendige zwangerschap voorbij is. Dit klinkt nu misschien heel liefdevol over mijn baby, maar ik heb hem ook regelmatig vervloekt en ook wel eens gezegd; haal hem er maar uit. Daar voel ik me vervolgens dan weer schuldig over, maar op het moment kan ik er niets aan doen. Dan ben ik gewoon boos op de hele wereld, inclusief dat kleintje. Wat vervelend dat jij voor 100% in de Ziektewet zit. Is dat negatieve werkadvies van je vk en arts volledig gebaseerd op de Hyperemesis? Heb je zelf om dat advies gevraagd of hoe ging dat? Mijn VK zegt dat ik rust moet nemen en dat mijn lijf wel aangeeft wat ik wel en niet aan kan, maar hier heeft ze verder niets over op papier gezet. En ik hoef pas in oktober voor het eerst naar een bedrijfsarts. Tot nu toe alleen een telefonisch gesprekje gehad met een arbo-consulent en die gaf al aan dat ik van huisuit wel wat werk kon doen. Theoretisch gezien zou dat kunnen, maar in de praktijk komt het er vaak op neer dat ik me daar helemaal niet sterk genoeg voor voel. Wel fijn dat bij jou het overgeven gestopt is. Kun je nu dan ook weer normaal eten? En hoe voel je je verder dan? Heb jij niet zodra je een dag niet hoeft over te geven gelijk het gevoel dat je dan maar weer aan het werk moet? Dat heb ik wel heel erg. Wat betreft de geurtjes: ik kan de parfum en deo van mijn vriend echt niet verdragen. En als mijn vriend avondeten maakt, ga ik ook over mijn nek. Ik dwing mezelf wel om iedere dag even te douchen en wat make up op te doen, want anders voel ik me helemaal verschrikkelijk. Normaal ben ik namelijk echt een ijdeltuit! Ik vind het lastig om me voor 100% af te laten keuren. Ik geloof dat ik dat ook niet wil. Dan gooi je alle deuren dicht en dat wil ik niet. Dan voel ik me helemaal zo geisoleerd. Ik houd heel graag de deur half open met het idee dat ik snel weer helemaal terug kom. Alhoewel ik op mijn werk inmiddels wel heb aangegeven dat het heel goed mogelijk is dat ik voor de rest van mijn zwangerschap ziek blijf. Dat kostte me al heel veel moeite om aan te geven, maar ik kon maar beter eerlijk zijn. Dan weten zij ook waar ze aan toe zijn. Ik heb zelfs wat van mijn werkzaamheden overgedragen aan collega's en straks moet ik dus mijn nieuwe collega/invaller gaan inwerken en mijn werk nog meer overdragen. Maar het kost me heel veel moeite om het los te laten. Gister weer een verschrikkelijke jankbui gehad omdat de hele situatie me zo frustreert. Ik had het me allemaal zo anders voorgesteld. Maar goed, ik zal me hier wel weer regelmatig melden. Kunnen we elkaar wat moed inpraten! Fijne dag allemaal! Gr. Stefanie