@ Sloppy Het is ook niet niks he, meisje daar en jij thuis.. Petje af met nog een kleintje rondrennen. Krijg je veel hulp van familie om je heen? @ Senna Ja de maag idd, lekker in combinatie met hormonsters..
@juffie: Of ik hulp krijg van mn familie..........tja mijn schoonouders hebben ons huis een beetje gedaan met nadruk op een beetje....was niet echt wat gedaan als alleen een dwijl door het huis en het vuil verplaatsen.... Verder willen ze alleen maar weten hoe het gaat en wanneer ze kunnen kijken naar Suzannah.......pffff Als ik wat wil dan moet ik er om vragen: ja alsof ik dat ga doen! Toen ik ziek was kwamen ze ook niet helpen dus dan hoeft het nu ook niet. Sloppyman doet alles van het huishouden en de boodschappen.
En met je dochter Sloppy? nog ff en dan mag ze naar huis! Hier gaat het verder mwah. Ene dag beter dan de andere dag. in de ochtend en avond erg misselijk. We zijn op de helft.
Het gaat wel een stuk beter met haar. Ze is langer wakker en vaker en ze word nu ook ruim voor de fles wakker en ze geeft aan dat ze dan honger heeft. Dat is dus allemaal heel fijn Balen dat het nog steeds niet lekker met je gaat! Je hoopt toch dat je zo rond de 20wkn wel een keer klaar bent met misselijk zijn.
Hoe het gaat, wisselend... Mar probeer positief te blijven Je dochtertje mag dus volgende week naar huis? Fijn meid!!
@juffie: ja ze mag volgende week naar huis. Vandaag hebben ze haar onder narcose een nieuw infuus gegeven. Een centrale lijn, omdat ze echt niet meer te prikken was helaas. Maar het is allemaal goed gegaan en nu hoeven ze haar niet meer te prikken gelukkig
sloppy wat fijn dat het zo goed gaat met haar, en een centrale lijn....idd veeeel beter! arm kind, niet meer te prikken....gossie. Anderen, nog steeds misselijk....zucht wat is het toch een belasting he....hoop dat het redelijk gaat met iedereen nu het zo benauwd is...ik merk dat ik er dan meer moeite mee heb om iets te eten. Hier gaat het wel..ben niet zo heel misselijk meer. Af en toe eens alles eruit gooien (s'ochtends standaard) soms haal ik de wc niet...gelukkig is het gewoon vocht en zuur....dus makkelijk schoon te maken (bleeeeeh) Merk wel dat het fijner is zo...had het bij ons meisje ook minder misselijk in deze periode...maar bleef wel helaas. Ben alweer afgevallen...snap het niet eet wel gewoon! Weeg nu 114 weer.... Ben benieuwd, want beeb moet ook wat wegen toch? Dan ben ik nog meer afgevallen als ik denk.... Groetjes en sterkte meiden! Miranda
ik moet zeggen toen ik vanmorgen weer gal stond te spugen dacht ik en nu is het klaar het zwanger zijn... hoop dat ons meisje snel komt...
Hoi! Ik kom mij hier melden. Al eens een paar keer een beetje meegekletst toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik weet niet of ik Hyperemesis heb (ben toen niet opgenomen geweest) maar ik ben tot 20 weken aan het overgeven geweest en kots-kotsmisselijk geweest. Het heeft toen zoveel beïnvloed, ik lag alleen nog maar op de bank cq bed en ik kon niets meer. Deze ronde hoopte ik heel erg dat het mij nu bespaard zou blijven. Maar nee. Ik heb nog niet gespuugd, maar sinds gisteren weer heel erg misselijk. Vieze smaak is er nu ook en doffe hoofdpijn. Heel vervelend. Ik heb mij ziekgemeld (ik kan echt niet werken als ik het gevoel heb elk moment over te moeten geven) en heb alvast een emesafene genomen. Afwachten maar hoe het verder gaat, maar ik ben wel verdrietig dat het weer "toeslaat". Is het nou zo dat als je het al zo snel in de zwangerschap krijgt, je het erger krijgt en/of langer? Of maakt dat niks uit?
Dat maakt niet zoveel uit volgens mij. Bij de eerste met 5 weken tot de 14e week. Bij de tweede ruim 4 1/2 week begon het tot de 20 e week. De eerste paar dagen nog te doen maar al snel (met medicatie) niet meer te doen en in het ziekenhuis gelegen en sondevoeding gehad tot de 20 e week.
bellie, maakt niet zoveel uit. Elke zwangerschap is anders..dus het zou deze keer bij misseijk kunnen blijven voor je...en snel over...of weer een hele zwangerschap. Hier is het zo dat ik bij ons meisje een goede periode had tussen de 16 weken en de 26 zoiets...en nu weer...moet wel zeggen was iets minder aan het spugen in de 1e 12 weken als bij ons meisje haar zwangerschap..toen kon ik echt niet werken...en bijna op het randje gezeten tot 2 keer toe.... Nu is het handelbaar (maar het is deze keer een jongen...misschien is dat het verschil bij mij!) sterkte meis!
@Belle: ik had bij mijn oudste dochter weinig last tot 26wkn toen begon het bij mij pas en deze zwangerschap begon ik met 6 wkn en het is niet meer weggegaan. Dus ik denk dat het per zwangerschap verschillend kan zijn. Ik heb pas een opname gehad met 33 wkn ivm uitdrogen. Ik was heel blij dat ik met 38wkn bevallen was hoor. @juffie: pffff gal spugen! Bleh! Ik hoop zo dat je bevalling snel gaat komen! Willen ze bij jou het een handje gaan helpen of niet?
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb vandaag contact gezocht met mijn huisarts & verloskundige. Ik moet nog steeds spugen, ondanks de emesafene. Nu heb ik primeran. Ik ben benieuwd. Alhoewel ik de hele middag amper misselijk ben! Vanavond eerste keer primperan. VK was ook erg lief, ijzer geprikt en ketonenstrips meegekregen zodat ik het zelf in de gaten kan houden. Ik heb in elk geval het gevoel serieus genomen te worden en dat is een groot verschil met mijn vorige zwangerschap. Verder heb ik via mijn manager laten weten dat ik zwanger ben. Gek hoor, mijn familie weet het nog niet eens. Maar dan weten ze daar ook wat er speelt en gaan ze niet aan mijn hoofd zeuren wanneer ik er weer ben. Zo.... meer kan ik niet doen
@ Sloppy En is je dochtertje al thuis? Hier rommelt het weinig, ze kunnen ook nog niet inleiden. Woensdag weer op controle. Kom nu wel extreem aan Deze week een kilo joh!! Moet zeggen eten lukt later op de dag nu beter, dus ik spuug ook weinig gal.. Gelukkig Knuffel voor iedereen die hem nodig heeft
@juffie: we mogen haar morgen mee naar huis nemen waarom kunnen ze niet inlijden? Ik hoop dat je kleintje snel gaat komen hoor! @belle: fijn dat ze je serieus nemen! Ik hoop dat dit wel helpt
Omdat ik nog niet voldoende ontsluiting heb, laat staan dat de boel is verstreken.. Maar wat een fantastisch nieuws dat jullie dochtertje nu echt mee naar huis mag!!! Super SloppySlayer baby!!
bijna aan het einde juffie!!! alvast succes! hoop dat je snel bevalt. wanneer ben je bevallen bij je 1ste? sloppy wat fijn dat je kindje naar huis mag. Hopelijk kun je dan eindelijk genieten na die zware zwangerschap en afgelopen periode. nieuwe met HG....hhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll veel sterkte.
Hoe is het nu? Bij mij was er ook nog niks verstreken en ik had 1cm ontsluiting...... Ik had alleen al 2dgn weeën en toen hebben ze toch besloten in te grijpen. Ik krijg nu wel hele wisselende reacties op dat ze nog zo lang gewacht hebben met inleiden.......van de verloskundige en van de kraamhulp en ook de verpleegsters in het ziekenhuis...... Ze hadden bij mij best iets eerder kunnen ingrijpen. Mijn gewicht is nu -4 ten opzichte van mijn start gewicht voor de zwangerschap. ben er ergens nu wel blij mee hoor..........hihihi
Hoi meiden, We hebben gisteravond de deur weer op een kier gezet.. Onze dochter is nu 2,5 en ik kan de gedachte dat er nooit een tweede zal komen maar niet uit mijn hoofd zetten... Ook wil ik de periode van zwangerschap(pen) afsluiten, dat kan ik nu maar niet. Het blijft als een donderwolk in de toekomst hangen.. Een jaar na mijn (milde) HG zwangerschap ben ik 1 jaar weer erg ziek geweest door een prikkelbare maag/darm. Veel misselijk+ hevige maagpijn. Sinds een half jaar is dit onder controle met een zeer beperkt dieet+meds. Ik voel me nu best goed. Ik voel me sterk maar ben tegelijkertijd zoo BANG! Bang dat mijn huidige klachten de HG nog meer zullen verergeren. (Prikkelbare darm kan ook flink verergeren door hormonen.) Vooral dat het misschien 9 maanden zal duren deze keer. Ik ben met name benieuwd of er iemand een herkenbare situatie heeft meegemaakt. Tussen 2 zwangerschappen maag/darmklachten gekregen/verergerd en in welke mate dit een tweede zwangerschap heeft beinvloed.