Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

@ belle. Ik zei alleen dat het niet zo goed ging. primperan wel hielp, maar niet voldoende. En dat ik er zo slap en moe van werd. Toen kwam hij gelijk aan met haldol. Hij is dus zeker tevreden over de werking. En ik ook! Ik ben niet meer suf, slik maar 2 maal daags tabletje en ik kan weer een beetje leven. Tuurlijk het is niet 100% weg, maar zeker wel voor 70%. Gister weer avondeten op zelfs! Owja ik kreeg het voornamelijk voor de misselijkheid. Verder heb ik geen klachten hoor! Ben niet down of depressief etc.

@ rosoa, ik ben heel slecht in schrijven, maar ik zou er wel aan mee willen werken. Wellicht zou het kunnen met vragen die ik beantwoord?

2. Klinkt goed Jazzlynn wat fijn dat je je in ieder geval weer beetje mens voelt :D

3. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Net ook croissants op.. Mm.. Heerlijk! :)

4. heeeeeeeeeeeeeeerlijk.

wij gaan ook weer proberen voor een smurfje ik haldol even opgeschreven.

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    heej meiden,

alweer ego berichtje van mij, sorry hoor:)

probeer de hele dag erop te komen, maar ben zooooo beroerd weer dat de puf er niet is. Ik lig alleen maar op bed en nu ff op de bank. Ik doe NIKS...... zoooo misselijk hele dag komt alles er uit, en als dat eindelijk even niet is word ik beroerd van de honger die ik heb...:(

hopelijk ben ik er snel weer, dan gaat het wat beter met me!

goede echo gehad van onze 2 wonders maar voel me gewoon KUT

xxxx

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik schrijf morgen uitgebreid. ben nl net terug van een week ziekenhuis en heb ook haldol gehad.

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    thanks meiden voor de tips. Indd misschien is sondevoeding wel wat.. ik wil eigenlijk niet weer met de primperan beginnen.. pff eigenlijk helemaal geen meds meer..

wil gewoon dat het over gaat!
    Voor iedereen sterkte ..

En ik ben vandaag wel een beetje blij ondanks het spugen want.....

Ik zit nu in mijn LAATSTE en 3e TRIMESTER!
    JIPPIE het einde is in zicht! en hierna nooooooit weer :cool:

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Bezigbijtje: hè gatver.... een rotdag voor jou dus. Ik hoop dat de misselijkheid snel doorbroken wordt en dat je weer wat binnen kunt houden. Sterkte!

Eefke: een week ziekenhuis, nu maar hopen dat het je goed heeft gedaan. Ook Haldol voor jou dus, wat zijn jouw ervaringen?

Jazzlyn/Rosao: ik heb Haldol aangesneden bij de gyn die mij gisteren belde om de bloeduitslagen door te geven. Zij reageerde niet echt positief ("dat geven wij bij psychische klachten dus daar word je ook suf van") Vooral ook omdat ik al bijna 14 weken ben. Ik ga het wel met mijn eigen gyn bespreken als ik volgende week nog steeds zoveel van die slechte dagen heb.

Hier: een hele goede dag gehad. Dat mocht wel weer even. Zo gek dat het de ene dag bar en boos is en de dag daarop superfijn. Maar vandaag was mijn dochter er (ze gaat 3 dagen per week naar de crèche en ik werk niet door de HG) en dan is het toch wel fijn als ik gewoon energie heb om aan haar te besteden. Ik geloof dat er geen dag voorbij gaat dat ik niet hoop en wens dat de HG snel voorbij is. :(

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Senna: dat is toch wel een fijne gedachte!! Gefeliciteerd met deze mijlpaal!!

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Even snel inbreken:

Met haldol moet je kindje wel op de couveuse afdeling worden opgenomen na de bevalling. Ik slikte 0,5mg en meteen na de geboorte werd Giorgio naar de couveuseafdeling gereden (nog geen 2 minuten vastgehouden) en heeft daar 3 dagen moeten blijven. Dat is omdat het kindje ontwenningsverschijnselen ervan kan krijgen. Giorgio is dagenlang goed ziek geweest. Zou dus ruim op tijd stoppen met de haldol,( of niet eens aan beginnen) zelfs 0,5mg is al reden om je kindje meteen met na de bevalling weg te rijden na de couveuse afdeling

Heb ook HG gehad, maar vond haldol totaal geen verschil uitmaken tegenover primperan. Heb zelfs spijt het geslikt te hebben, anders waren de dagen na de bevalling een heel stuk leuker geweest voor mij én voor Giorgio

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Jazzlyn, zal ik je een paar vragen toesturen, dan kun je daar op reageren. Leuk :)

12. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ senna
    dikke knuffel meid!!
    gaat het met jullie kindje goed?

spijtig om e zieb dat er veel hg-ers bij zijn gekomen :(

haldol: idd wat er wordt gezegd; pas op!!!! laat je goed informeren wat dan het protcol rondom de bevalling word.

hier kwakkel ik nog steeds met mn maag, ruim 6 weken after de bevalling en houdt nog geen vet binnen.. :( volgende week naar de gyn.

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Juffie wat vervelend dat je nog steeds zo met je maag aan het klooien bent.. hopelijk word dat snel beter! Hoe gaat het met je kleine meisje?

Belle, fijn dat je er in ieder geval goede dagen tussen hebt zitten!!
    Hopelijk verdwijnt de hg voor jou weer!

Hier echt een slechte dag.. al meerdere keren weer gespuugt.. komt er met een rotvaart uit en als mijn maag leeg is nog die braakreflexen en geluiden.. bleeeegh.

Ook nog eens hoofdpijn en keelpijn erbij (net als de rest van nl) en slijm.. werkt niet echt want als ik moet hoesten omdat het vast zit mag ik ook meteen spugen.

Voel me nu echt slapjes.. ik wil niet meer :( zit er echt ff doorheen.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ghehehe...hier ook dus niet meer! ;)

Heb de puf en de zin er gewoon niet meer voor....om nog eens terug te gaan naar de MMM en alles in de zwangerschap..tis te zwaaaaaar! :)

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Hoi meiden,,

Ik ben best redelijk vandaag.... heel fijn vergeleken met dinsdag.
    Maar het blijft schommelen. 3x per dag moet ik toch wel spugen. Gelukkig kan ik er aardig mee omgaan. Dinsdag heb ik niet gewerkt, vandaag wel, ben erg benieuwd hoor.

Maar wat ik me afvraag. Kan primperan het erger maken?
    Zou ik daar eens 2 dagen mee stoppen?? Kijken hoe het dan gaat...

Of raden jullie zelf aan om door te gaan...

liefs

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Primperan zou het niet erger moeten maken, het zou wel kunnen dat het minder goed of niet werkt.

17. Dana

Dana Niet meer actief

hey meiden,

jeetje senna, sterkte zeg!
    ik geloof dat ik hier niet meer hoor, ik heb al 2 weken mijn eten binnen gehouden, of dat nou door de medicatie komt of dat ik me weer beter voel, ik hoop het laatste maar durf niet te stoppen met de medicatie. bang dat het weer fout gaat.

en ook voor mij, hierna noooooit weer!! ik ga me laten steriliseren na deze zwangerschap, hopend op een mooi gezond wondertje begrijp me niet verkeerd.

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik krijg iig niks anders als primperan meer , dat weet ik. Is me duidelijk gezegd. En het is te doen (op soms een dag hell na) dus is oke. Maar ik kan er dus het beste gewoon wel mee doorgaan?

tot hoelang doe je zoeits nou?

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik ben pas 24 en wie weet zal mijn gedachten nog veranderen....

MAAR ik wil zeker geen kindje meer. Dit wil ik niet nog eens mee maken....:(:) Ik grap wel eens "gelukkig zijn het er 2, dan ben ik in een keer klaar" maar aan de andere kant denk ik dat ik het wel echt meen...:)

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou er mee doorgaan, in elk geval tot je echt een vermindering merkt in het overgeven. Het is sowieso lastig inschatten, maar juist omdat je nog wel 3 keer per dag overgeeft zou ik het risico niet nemen.

Deel Deze Pagina