Heey meiden, De emmer is mijn beste vriend geworden. Ben nu 8+2 weken zwanger en al ruim 3 weken zo ziek. Merk nu dat vooral mijn energie op raakt en dus continu moe ben. Probeer wel goed te drinken maar het kost me veel moeite het er in te houden. Helaas mag ik geen middelen tegen de misselijkheid. Heb in het verleden veel maag/darm problemen gehad en toen bleek dat ik allergisch ben voor heel veel medicijnen. Ben toen wel 6x opgenomen geweest ivm misselijkheid en braken, en kreeg toen zofran. Maar van zofran is niet duidelijk of het schadelijk voor de beeb is. Hebben jullie ook dat het soms met aanvallen vreselijk wordt en dan na een uurtje weer afzakt...
Doetie, welkom! Wat afschuwelijk dat je niks tegen de misselijkheid kunt nemen zeg! Toch wordt Zofran best nog wel voorgeschreven heb ik wel begrepen. Ik zit zelf aan de primperan, maar dat is niet 100% behulpzaam. Ik hou dagen dat ik niets of bijna niets binnen kan houden helaas. Mag je wel iets tegen maagzuur enzo? Ik herken de misselijkeheid niet als aanvallen, ik ben het eigenlijk de hele dag door. Maar dat zal voor ieder anders zijn denk ik. Hier: het gaat niet zo goed met mijn maag. Ineens heb ik last van maagpijn en zuurbranden oid. Ik gebruik al omeprazol maar het komt er nu toch doorheen. Gisterennacht had ik veel last van mijn maag en toen ik ´s ochtends m´n omeprazol nam kwam die er weer net zo hard uit. Daarna niets meer binnen kunnen houden tot nagenoeg de hele dag. Heeft iemand hier ervaring mee en tips om mijn maag wat meer tot rust te laten komen?
zetpillen van omeprazol?? Hmmm, als het zo blijft ga ik daarom vragen. Ik ga nu eerst de 20 mg verdelen in 2x10. 's Ochtends één en 's avonds één. Kijken of dat scheelt.
nee primperan. Ik deed de omeprazol open maken en dan 's avonds voor het naar bed gaan met een hapje vla innemen
ah ja, jij had ook capsules dus. Ik zal eens kijken of de 10 mg wel gewone pillen zijn. Die capsules branden zelf al in de maag...
ja idd ik had trouwens omeprazol 20 mg. en die capsule deed ik open maken en dan met een hapje vanille vla iedere avond
Dat is indd wel een goed idee van die capsules.. om ze open te maken.. had ik nog niet aangedacht! Enige voordeel van de capsules is dat je meteen ziet of ze er weer uit zijn gekomen. (hier iig) Hebben jullie ook last van urine verlies tijdens het overgeven? Dat heb ik wel.. had ik de vorige zwangerschap niet.
Ik heb dat nu wel (als ik bijv griep heb oid). Volgens mij komt dat omdat je bekkenbodemspieren losser zijn nu door de vorige zwangerschap. Overgeven geeft een hele grote kracht op al je spieren.
moet eerlijk toegeven is ook nooit weg gegaan. nou nog als ik eens lekker asociaal zit te niezen moet ik nog rennen en met slappe lach ook ahahha
Bij ons meisje ook...maar ik heb bekkentherapie gevolgd en toen werd het veel beter! Alleen nu weer bagger hihihi.
ik heb nog niet van overgeven in mijn broek geplast maar wel andersom, als ik mijn urine rook dat ik dan moest overgeven. ik heb van de gynaecoloog nexium 2d20mg gekregen voor in mijn maagklachten als kuur van 2 weken. misschien met gyn. overleggen als omeprazol niet voldoende helpt?
Ik weet het niet helemaal zeker maar in het zh hebben ze mij op het hart gedrukt om niet Nexium te nemen omdat dat niet mag icm een zwangerschap??? Was wel een verpleegkundige die dat zei. Ik ga trouwens volgende week donderdag naar een acupuncturiste. Het klinkt alsof ze me wel kan helpen. Laten we het hopen!!!
Kijk je wel uit dat je niet uitdroogt. Dit is simpel te controleren door de huisarts of vk. Dan is er eventueel een infuus mogelijk om je vochttekort ongedaan te maken. Ik wens je heel veel sterkte.
ik heb een hele goede gynaecoloog en die vertrouw ik echt voor 100% en ik ben niet zo goed van vertrouwen. in nexium zit hetzelfde stof als omeprazol alleen is er nog iets aan toegevoegd en nexium is nog niet zo lang op de markt als omeprazol. kijk maar eens bij primperan of bij Zofran of Haldol in de zwangerschap, dat wordt ook echt niet aangeraden hoor en toch heel veel voorgeschreven en dit wou juist mijn gyn. weer niet doen (zei hij uit zichzelf, had ik niet om gevraagd want ik hou helemaal niet van medicatie).