Goed dat je nu gecontroleerd wordt! Overigens is uitdroging wel een reden om de spoedlijn van de huisarts te bellen! Dat is echt heel slecht voor je. @Krumfrum: op deze pagina: Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid staan allerlei voedingsmiddelen en dranken die je kunt proberen. Wie weet staat er iets voor je bij
gisteren zo trots dat ik mijn zoon zelf naar school had gebracht de 1e schooldag. maar helaas sinds gisterenmiddag komt alles er weer uit. zelf vannacht ging het gewoon door. vanmorgen op de weegschaal bleek ik weer bijna 1 kg afgevallen te zijn. begon op 77kg toen naar 74,5 en vanmorgen 73,7. voel mijn spieren enorm opspelen, ben net een vaatdoek. hoelang kijken jullie meestal aan voor je belt naar vk of gyn? ben sinds gisteren uur of 2 aan het overgeven. kan wel wat eten en drinken maar dat komt er dan binnen kwartiertje/half uurtje weer uit. mopke, goed van je dat je toch gebeld hebt en mocht komen. ben benieuwd hoe het nu met je is. als het zkh verstandig is dan lig je daar nu aan het infuus. sterkte weet helaas wat je doormaakt. mijn man was de afgelopen weken heel zorgzaam en nu merk ik ook wel wat afstand soms. wel nog steeds heel lief en hij doet alles voor me maar als ik dan weer een huilbui heb omdat ik weer zoveel spuug lijkt hij het niet helemaal te snappen. maar kan ook zijn omdat hij niets kan doen voor me dat hij zich daarom geen houding weet.
@Krumfrum: ik denk dat nu echt een goed moment is om te bellen! Als je zo snel na eten/drinken weer gaat spugen, dan blijft er weinig in. Ze kunnen minstens even je urine checken en kijken of er extra actie moet worden ondernomen. Op onze site staat trouwens ook een stuk voor partners (ook met het verhaal van een partner), misschien is het wat voor hem om dat eens te lezen? @Mopke: ben benieuwd hoe het met je gaat! Hoop dat je nu goede hulp hebt!
gebeld en moet het toch nog even aankijken omdat het pas sinds gisteren is. en vrijdag heb ik controle dus proberen vol te houden tot vrijdag. net huisarts gebeld en krijg mijn vitamine b12 injectie (krijg ik eigenlijk maandelijks sinds 1,5 jr maar nu dus zo ziek dat het er niet van gekomen is) en daarmee hopen we dat ik wat minder last heb van in ieder geval mijn spieren en de vermoeidheid. ze snapte het goed en kon hem vandaag nog komen halen (normaal 3dg vooraf bellen voor de afspraak).
Krumfrum: wat ik niet begrijp is dat je het nog moet aankijken tot vrijdag. Kun je niet op z'n minst urine laten nakijken op ketonen? Stel dat je die nu al in je urine hebt, dan ben je vrijdag nog veel verder heen en voordat je daar dan weer van hersteld bent... Heb jij eigenlijk je urine al eens na laten kijken? Ik heb die sticks destijds van de verloskundige gekregen om daarmee m'n urine te controleren. Kon ik het zelf tenminste in de gaten houden. Ik wil je niet opjutten hoor, maar mijn eigen ervaring is -en dat lees ik ook bij anderen- dat het heel snel kan gaan met uitdroging. Toen ik met 2 plusjes ketonen (ergste is 3) werd opgenomen zeiden ze al dat ik dat er zelf niet had bij kunnen drinken. Maw: infuus was de enige oplossing. Eén plusje kun je wel zelf "wegkrijgen" is mijn ervaring.
Ik ben gisteren idd opgenomen en lig aan een infuus. Heb medicatie aanpassing gekregen en krijg vanavond vitamines per infuus. Mocht tot mijn verbazing wat proberen te eten. Er ligt beschuit en vla voor mij klaar beiden zijn eruit gekomen. Ik moest eerst 24 uur nuchter blijven maar mocht het proberen. Ik merk wel dat het al iets minder is. Mijn ketonen waren zo hoog dat ik al mijn reserves al aan had gesproken... Dus best wel heftig. Moest net urine opvangen, wow zo helder is hij in 1 1/2 week niet geweest alleen wel veel vlokjes erin...
super mopke dat je opgenomen bent. niet leuk natuurlijk dat had ik ook bij mijn opname, maar je voelt je er snel zoveel beter door althans dat had ik wel. belle, ik heb nooit nog mijn urine nagekeken. de vorige keer na ruim 50 uur niets binnen houden ben ik gelijk opgenomen en was het infuus al aangesloten voor de urine nagekeken werd. de halve beker thee van vanmorgen is blijven zitten en ben zo eerlijk geweest dat te zeggen en dus aan blijven kijken tot de controle vrijdagmiddag 16.00 uur. en wel bellen als het morgen nog zo erg is. net bij de ass vd huisarts geweest voor de b12 injectie en toen kwam net de huisarts zelf naar buiten en die zei ook al dat het op zich allemaal nog wel even aan te kijken zal zijn. dus vertrouw even op hen, maar als ik straks toch weer alles eruit gooi bel ik morgen gewoon opnieuw.
Ik voel me nog niet echt lekker. Mocht wat eten de vla hou ik binnen, de rest niet. Ik moet blijven proberen maar wil gewoon even niets nu... Mijn urine van net was goed. Dus goed nieuws!!!
Mopke: het is even vervelend maar er is geen betere plek voor je dan daar op dit moment. Hopelijk knap je snel weer op en stopt het spugen. Lig je op een kamer met andere mensen of lig je alleen? Is iedereen een beetje lief voor je? Krumfrum: ah ja, jij bent al eerder opgenomen geweest. Dan weet je wel een beetje hoe het zit. Hou het maar goed in de gaten in elk geval en als je je steeds slechter voelt zou ik gewoon weer aan de bel trekken. Sterkte!
mopke, krijg je ook medicatie in het infuus? want anders heeft het volgens mij nog niet veel effect. dan krijg je alleen je tekort aangevuld maar blijf je met het overgeven zitten. ik kreeg gelijk vocht en medicatie (zofran) via infuus en na 6 uur ook vitaminen. eerste 12 uur advies om niets te eten en daarna op eigen gevoel. infuus is lager gezet qua vocht zodat mijn lichaam ook iets wilde eten en toen voorzichtig begonnen en dat ging redelijk tot goed. tot ik thuis was... sterkte meid !
Ik lig alleen op een 2 persoonskamer helemaal achteraan. Lekker rustig, overdag druk met zuster. Die lopen via de andere kant vd gang naar beneden. Mijn kant dus. Ze zijn erg aardig maar merk dat het wel druk is hoor. Soms zie ik 5 uur niemand en soms ieder uur. Gisteravond heb ik moeten bellen omdat ik een infuuspaal zou krijgen. Heb er vanaf 21 uur op zitten wachten toen vond ik het wel lang duren. Het was echt spits. Ga morgen vragen hoe lang ik moet blijven, ben benieuwd omdat ik nu al aan het eten ben gezet.
Ik krijg vanavond vitaminen per infuus. Maar vooralsnog alleen zoutoplossing met glucose. Emesafene zetpillen zijn wel opgehoogd naar 4 x daags. Infuus is nog niet omlaag gezet, dit komt denk ik omdat ik nog niet echt drink. Moet proberen te nippen hoef niet te drinken. Zolang ik vocht krijg is er niets aan de hand zeggen ze. Infuus is alweer leeg zie ik. Bij mij loopt hij sneller in dan 5 uur die ervoor staat.
als je infuus flink door loopt heb je ook niet gevoel dat je dorst heb met de tijd word hij wat dichter gezet en dan krijg je ook het gevoel van heb dorst
Aha. Heb me net aangekleed, had een opleving. Had vanmorgen nl mijn pyjama gewoon weer aangetrokken. Valt nu weer vies tegen, merk dat mijn energiepeil erg laag is. Erg last van mijn buik weer. Heb appelsap, had ik zin in. Een slokje en meteen weer goed misselijk. Blech...
ben ik weer even ik heb echo gehad vandaag, alles perfect in orde. Weer gesproken over opnemen. Maar hoeft nog steeeds niet Ben zelf liever thuis hoor ondanks de vermoeidheid en het spugen. mijn bloed is nog steeds oke, nee me urine bedoel ik. ik ben dood en dood moe, lig de hele dag en kan echt NIKS doen. zelfs 5min lopen is hell. Mijn ogen kan ik amper open houden. Ik spuug zeer vaak, maar soms blijft er wel iets binnen. Ik kan helaas niet slapen, stom, hoe moe ik ben! Ik heb nurtilon bijvoeding gekregen trouwens. Dat is drankje wat ik met water verdun en probeer 3x per dag in een flesje leeg te drinken. Het verminderd mijn honger gevoel iets. Misselijk ben ik minder, maar er komt nog steeds heel erg veel uit. ZO vies.
bezigbijtje, super een goede echo. maar jeetje wat een gedoe he. maar waarom niet een opname. dan voel je je misschien enkele dagen wat fitter. wel goed dat je urine nog goed is, dat is wel belangrijk om in de gaten houden. mopke, misschien kun je andere medicatie vragen. als jenog blijft spugen en misselijk blijft werkt de emesafene misschien niet voldoende. vanmiddag kopje thee erin gebleven en een peertje. althans de 1e helft. 2e helft wil er met alle geweld uit, maar lukt niet om te spugen. wel reflex maar komt niets mee dan wat vocht. hoe is het met de andere dames? senna1985 hoe is het met het proberen zwanger te worden?
Mopke, vervelend dat het toch een opname is geworden, maar dat is wel even beter.. hopelijk voel je je snel beter! Bezigbijtje, fijn dat je een goede echo hebt! Verder erg herkenbaar die vermoeidheid.. hopelijk werkt de bijvoeding een beetje. Krumfrum, das ook vervelend misselijk en niet kunnen spugen? naja er is iig iets ingebleven! Hier een goede groeiecho gister.. iets te goed hahah ze ligt 2,5 week voor op de groei! Nou en ik maar bang zijn omdat ik zo weinig binnenkrijg en nog steeds afval! Vandaag iets te veel gedaan dus toen ik thuis kwam wat gegeten en ontzettend moeten spugen.. dan komt het er echt met geweld uit, net als je wel eens in films ziet. Bah bah bah. Magoed het aftellen is nu toch wel een beetje begonnen.. dat houdt me nog een beetje op de been, want pff ik vind het echt zwaar nu.. ben het zo zat dat gekots en die misselijkheid.. wil zo graag mij weer normaal voelen en lekker kunnen eten.
ik had eerst 20mg primperan 2x per dag... (om 12u dus) heb sinds gister 10mg primperan 4x per dag, lijkt fijner te gaan, maar ik heb uur voor ik er weeer een mag erg zwaar, veel spugen dus alles wat er die 5u ervoor inbleef komt er dan zowat weer uit. hoeveel primperan mg mag je per dag als je zwanger bent? IK WIL HIERNA NOOIT MEER ZWANGER WORDEN HOOR!!!
volgens mij mag je tot 60 mg gaan BB. Misschien kan je er omeprazol bij krijgen is een maag beschermer. met die combi was ik zo spugen af.