Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    weer een goeie dag vandaag de 2e op rij.
    Blij mee maar ook dood eng, want voor mij gevoel is het wachten op een terugval. En ik ben daar zooooooo mega bang voor :(

Tevens geniet ik ook wel weer ervan. Maar helaas is de angst er ook. Want wanneer (al hoop ik natuurlijk niet meer) zal het misgaan:)

Maar goed, even een beetje ervan proberen te genieten als het goed gaat. ;) Toch?:cool:

Maar goed in mijn album daarom ook eindelijk een nieuwe buikfoto
    (en in het mei 2012 topic ook)

xxx

2. BB wat fijn om te lezen dat je 2 goede dagen hebt.
    Hopelijk blijft het zo

3. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    goed bezigbijtje dat je al 2 goede dagen hebt. kan me je angst zo voorstellen. heb ik al als manlief iets "nieuws" meeneemt om te proberen. dan denk ik ook onee als dit er nou straks ook uit komt...

vandaag naar de gyn geweest en alle bloeduitslagen waren goed. we mochten ook weer even kijken naar de baby. jeetje wat een verschil met vorige week. nu zag je echt het neusje, knuistjes. geweldig. hij/zij lag heerlijk stil dus mooie foto gekregen. moet meer rust nemen nog (geen idee meer hoe we dat meoten doen maar goed).
    maar ben al blij dat ik vandaag pas 2x heb hoeven te overgeven.

hoe is het met de rest van de meiden???

4. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kumfrum fijn dat alle uitlagen goed waren! en het overgeven is blijft ook bij twee keer of was dat alleen de dag dat je het bericht typte? en verder dus wat meer rust nemen. Wel doen he. werk je hiernaast nog?

@bb fijn dat het beter met je gaat. Hopelijk blijft dat zo. Wat je zegt over het eten van dingen en de angst daarvoor, komt mij helemaal bekend voor. Ook ik heb daar last van en ben steeds bang dat het er weer uitkomt.

Hier gaat het gelukkig iets beter. hoef steeds minder te spugen, maar heb nog wel heel vaak het gevoel dat het eruit moet(erg misselijk). Hopelijk gaat dat ook heel gauw verdwijnen. Verder moet ik vooral niet te veel doen anders weet ik dat het eruit gaat komen of dat ik mij heel slecht ga voelen.

Ik wil zo graag weer trek krijgen in dingen en dat ik dus alles weer lust! jeetje wat mis ik dat. maar goed, stapje voor stapje.

5. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    helaas was het alleen de dag dat ik schreef dat het ging. zaterdag weer alles eruit en gisteren ook. gisterenavond kwamen we erachter dat ik koorts had (38.4) dus extra geprobeerd vocht binnen te krijgen. vanmorgen gelukkig alleen verhoging dus geen koorts meer. heel veel problemen met mijn darmen. ze liggen gewoon helemaal stil. heb totaal geen aandrang en heel soms met veel moeite komt er 1 keuteltje uit. voel wel overal mijn darmen dat er iets in zit.

heerlijk rose dat het iets beter gaat. kan me zo voorstellen dat je weer trek krijgt in dingen en het ook gewoon lekker kunt eten. hoop dat die tijd snel gaat komen (voor ons allemaal trouwens).

ik merk dat mijn positief denken weer de grond in geknalt is geloof ik. meiden, hoe doen jullie dat. ik sta kotsmisselijk aan school en mensen maar leuk lachen en doen en ik zie er niet uit env oel me ^&^*&^%^$%. dat ziet iedereen en dat wil ik niet. merk ook dat ik me steeds meer aan irriteer hoe mensen reageren. o nou nog een paar dagen en dan is het over, het hoort erbij blablabla. probeer ene oor in, andere oor uit. maar dat lukt niet meer helemaal. mis ook alle leuke dingen als sinterklaasintocht, samen pepernoten bakken, cake versieren, knutselen. gewoon alles samen met mijn zoon zit er niet in. ben dood en dood moe en daarbij de hele dag kotsmisselijk en vandaag alweer 5x overgegeven zelfs zonder iets te eten/drinken komt het er uit.

sorry meiden, maar moest het ff kwijt. probeer op andere fora beetje positief te blijven nog omdat men daar ook niet precies weet hoe en wat natuurlijk. maar hier kan ik dat niet. ook omdat ik weet dat jullie weten waar we allemaal doorheen gaan en dat is gewoon &*%^^&%$^&.

kan ook totaal niet bezig zijn met zwanger zijn. voel me niet zwanger en momenteel wil ik het ook helemaal niet zijn zeg maar. maar ja zonder zwangerschap geen kindje erbij. misschien toch eens naar het beste idee van nederland het idee van een ooievaarsservice lanceren. haha dat je die gewoon belt als je kindje wilt, scheelt heel veel mensenheel veel narigheid.

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    meiden??

3/4 van mijn misselijkheid lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen sinds ik 12weken ben. Wel nog erg misselijk als ik honger krijg en na het eten van niuewe dingen (die er soms nog uit moeten dan, maar hoe eng en kut ook dat neem ik maar voor lief. Anders kan ik niks meer eten) en als ik ook maar klein beetje te veel doe. Dan ook liggen want anders erg misselijk.

Maar ik slik nu sinds 1.5 week 6x per dag, dus om de 4uur ook snachts de primperan. Vriendje wil dat ik ga minderen. Maar ik durf dat echt niet. Ik ben zo bang dat als ik bijvoorbeeld na 5u terug ga ipv 4u dat ik dan heel misselijk en slecht weer wor:(:)

wat/ hoe pakken/pakten jullie dit aan?
    En wat denken jullie?

IK zou liefst toch nog week met dit doorgaan en als t dan nog goed is dan om de 5 of 6 uur gaan doen???

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    krumfrum; wat een vervelend nieuws!
    Even denken mijn tips:
    - eet voor je darmen eens een kiwi op je nuchtere maag. Schijnt erg goed te zijn voor je ontlasting op gang te brengen.
    - of ga langs de ha voor zakjes poeder... deze heb ik hier ook staan nog niet gebruikt hoor. Maar die schijnen het opgang te brengen en eventueel te verdunnen.

voor de misselijkheid... ja bij mij was het de dag van de 12 weken als sneeuw voor de zon verdwenen zolang ik me rustig hou en niks geks/nieuws eet :p Hoop dat het voor jou ook zo mag zijn!

Ik had dat ook, dat ik niet kon genieten en mensen kon vermoorden bij blikken over hoe ik eruit zag en opmerkingen over dat het erbij hoorde... &^%$# WHAAAAAAAAAAAAAAAAA:x
    En ik voelde me 0,0 zwanger alleen dood ziek, maar nu het beter gaat geniet ik wel wat meer..

Alleen blijf ik zooooo bang dat t terug komt....

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Krumfrum: vraag aan de huisarts om magnesiumtabletten! Dit zijn kauwtabletten, maar smaakloos en en met een slok water redelijk weg te krijgen. Neem ze op een moment dat je denkt: nu blijft het er wel in. Bv een paar uur nadat je de primperan hebt genomen (of slik je dat niet??) Bij mij hielpen ze echt goed. Je wordt namelijk van obstipatie ook heel beroerd. Het komt vaak voor in zwangerschappen en blijkbaar al helemaal als je HG hebt. Je mag zoveel als je nodig hebt en is niet schadelijk.

Bezigbijtje: yes, dat is goed om te lezen!! Jouw verloop lijkt erg op hoe het bij mij ging. Ik ben pas gaan afbouwen na 14 weken denk ik. Waarom? Omdat ik met 6x primperan ernaast bleef spugen. Toen dat stopte was die dosering goed, zou ik minder gaan slikken zou ik weer gaan spugen. Ik merkte dat doordat ik langer ertussen probeerde te laten tussen de pillen en dan werd ik weer misselijk. Het is een kwestie van proberen. Pas toen de misselijkheid nog verder zakte ben ik eerst 5 uur ertussen gaan laten en daarna nog langer en nu zit ik nog op 2-3 pillen per dag! Toen ik niet meer hoefde te spugen ben ik van zetpillen overgegaan op orale pilletjes omdat je daarmee sneller effect hebt.
    Hopelijk heb je hier wat aan!

9. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    ik gebruik zofran smelttabletten.
    zo blij te lezen dat ik niet de enige ben die me 0,0 zwanger voelt en anderen wel kan vermoorden inderdaad bij opmerking die ik net aan school kreeg (zo geen zin in de was gehad, je hebt weer je trainingsbroek aan).
    kiwi is een goede tip weet ik, alleen helaas ben ik allergisch voor kiwi (binnenkant van mijn mond en mijn tong zwellen op en vormen blaasjes die kapot gaan).
    de zakjes heb ik van gyn al gekregen, maar daarvan ga ik enorm overgeven helaas. heb ook al soort klisma ofzoiets gekregen maar door enorme aambeien binnenin was dat geen goed idee (leek wel of ik van binnen in de brand stond wat niet te blussen was...lol).
    ben bijna 12 weken....zou ik ook die mazzel hebben dat het dan ineens verdwenen is !!!! op naar donderdag dus. bij mijn eerste is het pas met 16 weken minder geworden.

bezigbijtje ik zou ook niet te vroeg afbouwen. zou het ook niet durven hoor. veel te bang om terug te vallen en dat wil je zeker niet. ja soms moet je ff iets nieuws proberen. blijft het goed zitten heb je mazzel en anders pech gehad (was het maar zo makkelijk...). misschien kun je voor jezelf nagaan wanneer je het echt na 4 uur nodig hebt. stel je moet om 12.00 het hebben, maar je voelt je eigenlijk redelijk dan kun je misschien half uurtje uitstellen. en dat per tijd bekijken. met de zofran heb ik dat ook gedaan. moet eigenlijk 8.00 - 16.00 - 24.00 maar ik neem het nu 7.30 (opstaan) 14.30 of 15.00 net hoe ik me voel, maar later als dat kan echt niet. en dan savonds rond 23.00 maakt mijn man me wakker om het te nemen, maar die zou soms ook best later kunnen.

10. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hoe gaat het meiden ????

11. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    meiden? allemaal te ziek om online te komen?

hoop het niet....ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

12. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier even een *ego* berichtje, ik heb al een tijdje niet gereageerd want heb twee weken in het zkhs doorgebracht.. eerst een week in zwolle wegens vroegtijdige weeen, en daarna 2 dagen thuis geweest en kreeg toen een virus waardoor het slecht met het kindje ging en dat net voor mij ook het zetje was om weer aan het infuus te gaan ivm een extreem lage kalium, ketonen etc.. Dus een week in het zkhs gelegen en nog steeds is mijn kalium niet op peil, komt echt door het braken.

Heb nu tabletten daarvoor en dinsdag mag ik weer bloedprikken.
    Heb ook met een dieetist moeten praten, ik MOET gewoon eten maar het lukt echt niet.. ik doe zo mijn best he.

Fijn dat het met sommige een stuk beter gaat.. voor de rest sterkte!

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Senna sterkte, het niet mis wat jij allemaal moet doorstaan :(

14. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Het zit indd niet mee helaas.. heb ook wel een beetje angst dat er nog veeeeel meer kan misgaan.. hoop toch dat ik wel een gezonde baby ga krijgen. Ben wel bang geworden wat dat betreft..

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

Ik had gisteren een topic geopend toen adviseerden dames mij dat ik hier is moest gaan kijken, maar als ik hier alle verhalen lees dan heb ik niet zoveel klachten als de meesten hier, maar beroerd voel ik me wel.
    Ik ben 20 weken zwanger en vanaf 6 weken de hele dag door beroerd heb medicijnen primperan die het spugen onderdrukt, maar de misselijkheid blijft.
    Wordt er heel erg down door gisteravond ook flink lopen huilen, omdat het me allemaal te veel werd.
    Heb ook nog een zoontje van 2 en een half rondlopen en dat is best zwaar.
    Hij vermaakt zich zelf goed en gaat ook nog 2 dagen naar de opvang, maar als hij thuis is heeft hij ook aandacht nodig en dat vind ik soms moeilijk omdat ik me zo beroerd voel. Merk dat ik soms weinig van hem kan hebben en al uitkijk naar de momenten dat hij op bed ligt.
    Ben er ook erg moe bij en gelukkig slaapt hij tussen de middag nog dan kan ik slapen.
    Lees hier dat er dames zijn die nog heel veel spugen dus wat dat betreft gaat het met mij beter.
    Dikke knuffel voor alle dames

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    tamtam, wat vervelend meid.
    Ik was/ben ook dood moe en extreem misselijk. Door de max aan primperan hou ik het grootste deel nu wel binnen (al eet ik heel weinig) en ik heb bijvoeding (nutridrink via dieetist uit zh)
    Sterkte en hopen dat t snel minder wordt!

@all; hier wisselt het sterk. Misselijk, amper misselijk (als ik op bank lig) erg misselijk (als ik iets doe).
    Ook ik kan er na bijna 12 weken nu moeilijk meer mee omgaan. Het spugen is minder. Gister sinds 5 dagen weer heel erg 1x. Daarna niet meer. Maar dood moe, te moe om ook maar de was te vouwen. En als ik opsta uit lig houding dan is het altijd eerst 2x kokken voor ik uberhaupt op kan staan... BLEGH!

hoeist met de rest? Nog tips?

17. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    tamtam, welkom hier. dat je minder klachten hebt valt wel mee hoor. je bent 20 weken zwanger, onwijs misselijk al sinds 6 weken en aan de medicatie. dat lijkt me reden genoeg om te klagen en je verschrikkelijk te voelen. wil je veel sterkte wensen. gaat de vk/gyn er wel goed mee om, dat je je begrepen voelt of valt dat tegen? en hoe doe je het met je zoon, krijg je veel hulp van anderen nu?

senna, jeetje wat schrikken meid !!!! echt wel heel erg. vroegtijdige weeen ken ik helaas alles van. mijn zoon wilde met 22 weken geboren worden maar door goed en regelamtig ingrijpen van het ziekenhuis is hij netjes blijven zitten. en voor jou dan over die schrik heen ook nog eens een infectie waardoor het met de baby niet goed ging. kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit!!! wil je dan ook een enorme digitale schouder aanbieden om op uit te huilen !!! moeten eten als het niet lukt wordt dan ook een psychologisch spelletje straks en daardoor voel je je ook niet beter natuurlijk. duim me gek dat het eindelijk voor jou ook wat beter zal gaan en dat je straks een gezonde baby in je armen mag houden !!! sterkte meid !!!

bezigbijtje, heb je al geprobeert om voor het opstaan iets te nemen? zal ook vast wel. maar merk bij mij dat het iets effect heeft. heb nu rol beschuit naast mijn bed staan en dan smorgens (liggend nog op mijn zij) een stukje beschuit eten. maar heftig is het wel. ook die vermoeidheid is zo erg. niets kunnen omdat je gewoon te moe bent.
    kan me voorstellen dat je nu je over de 12 weken bent het helemaal even moeilijk voelt. je gaat er toch (ondanks dat je beter weet) wel vanuit dat je vanaf de 12 weken toch wel iets beter je voelt.

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    krum; ja ik heb standaard fruitontbijt langs me bed staan. Ik probeer tot 10u te blijven liggen en drink dan rond 7u als vriendje gaat en h10 als ik eruit ga een glas te drinken. Dat gaat opzich wel.

Ik heb zo honger, maar nergens zin in en ik word sinds 2 dagen echt KNETTER van de maagzuur. jezus niet normaal niks lijkt te helpen en daardoor lijk ik misselijker te worden....

iemand tip???

19. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat lief krumfrum :) Dat doet me wel ff goed zo'n digitale schouder. Het einde is natuurlijk nu wel in zicht, dat is iig fijn.
    Mijn lichaam is gewoon op, kan gewoon geen virus ofzoiets meer aan. Deze week wel ontzettend veel gehuild. Zal wel door alles bij elkaar komen.

Jij nu 12 weken he? dat is toch wel fijn he..kun jij het nog een beetje volhouden dan?

Bezig bijtje, heb weinig tips, ik vind het goed dat je die nutricia drankjes binnen kunt houden.. zo zwaar op de maag vond ik die. Maar ze zijn wel goed! En voor die maagzuur, vraag daar medicijnen voor echt waar dat helpt ontzettend. (heb zelf ompremazol) je maag heeft zoooo veel te verduren..

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ krumfrum: Dank je voor je berichtje. De verloskundige begrijpt het wel, maar kan er vrij weinig aan doen. Met mijn zoon moet ik het voornamelijk zelf doen door de weeks dinsdag, woensdag en donderdag.
    Maandags en vrijdags gaat hij de hele dag naar de opvang en in het weekend is manlief ook thuis gelukkig.
    Vanaf dat mijn verlof ingaat is mijn zoontje de hele week thuis, omdat de opvang te duur gaat worden en daar kan ik nu al tegen op zien.
    Wil kijken of ik hem er 1 dag op kan houden.

Ik weet niet of meer dames hier acupunctuur hebben geprobeerd.
    Ik ben nu 4 keer geweest en bij helpt het helaas niet, maar heb er ook wel goede verhalen gehoord dus is misschien het proberen waard.

Deel Deze Pagina