Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Bedankt voor je eerlijke reactie! Ook ik heb gezworen tijdens mijn zwangerschap dat ik dat nooit meer wilde, denk ook dat niemand in mijn omgeving het straks zal geloven..

Bij mij ging het vanaf een week of 32 beter en heb zelfs nog een soort van kunnen genieten toen, mischien wil ik me dat alleen maar herrinneren! Maar toen ik van de week boven de pot hing, werd ik zooo bang, het voelde weer als toen.

Hoop voor jou dat het toch nog wat gaat opknappen, heel veel sterkte!

2. ik had primperan in combinatie met omeprazol vanaf 14 weken en ik kon weer eten vanaf toen.

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    senna, ja ik heb t gevraagd aan gyn en ha maar beide zeiden me nadat ze het hadden laten uitzoeken/nakijken dat je omeprazol helemaal niet mag als je zwanger bent.... heel vreemd dus....

nu heb ik een andere tablet gekregen die ik een keer per dag moet nemen, maar nog niet genomen eerlijk gezeged.... hoe moet ik zo'n tablet weg krijgen. Heb al moeite met de mama-pil...;)

mel; dankje. Benieuwd wat je keus gaat worden!?

4. ik had voorgeschreven gekregen in het radboud kon alleen als capsule niet weg krijgen dus had hem open gemaakt en dan op een hap vla weg kunnen krijgen

5. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Omeprazol heb ik ook vanaf 8 weken geslikt trouwens! Volgens mijn huisarts was dat veilig.. Na 20 weken proberen te stoppen maar dat ging echt niet.

En mijn keus.. tja, die staat wel vast! Ik ben alleen heeel bang en de twijfel slaat ineens wel toe (en dat terwijl we al in ronde 11 zitten).

6. ik heb het bij de jongste rest van de zwangerschap gebruikt tot na de bevalling

7. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    mijn eerste zwangerschap was ik heel ziek maar is hg nooit gevallen. met zware medicaitie steeds net uit het ziekenhuis gebleven. maar nu met de 2e lag ik met 8 weken al in het ziekenhuis. echt heel veel erger. hier komt echt geen 3e. dat weet ik zeker. het ziek zijn heeft voor mij niet alleen zoveel negatief effect op mezelf maar ook op de rest van mijn gezin. het schuldgevoel daarover naar mijn zoon (4 jaar) is meer dan enorm groot.

bezigbijtje, balen zeg dat het steeds zo wisselend is. hoop echt dat de gyn je door het feest heen kan helpen, maar vrees dat het wondermiddel er niet is. als het er wel is, ff zeggen wat het is he dan kunnen wij dat ook gaan vragen.

afbouwen wat ik moest loopt ook uit op drama. ben weer onwijs veel aan het overgeven en hou maar weinig binnen op het moment weer. tis wel vooral snachts en sochtends dat ik het meeste moet overgeven. met een fikse neusverkoudheid en veel slijm is het helemaal afzien want tijdens het overgeven kun je niet even ademhalen en lijk ik soms te slikken voor mijn gevoel.
    gelukkig is mijn moeder hier die mijn zoon opvangt de hele dag, maar vanavond gaat ze weer naar huis. zie er nu al tegenop. liefst zou ik vandaag nog bevallen (maar dan wel van een voldragen kindje natuurlijk....). ondanks maandag een redelijk goede dag kan ik de energie en positiviteit weer niet meer vinden. hoewel ik inmiddels wel helemaal verliefd ben op dat wondertje in mijn buik.

oja hier geeft de gyn aan dat als zofran niet voldoende helpt dat niets dat doet. heb al paar keer gevraagd ocmbinaties van medicijnen maar dat werkt niet volgens haar. apart he dat alle gyns er hun eigen mening op nahouden wat betreft medicatie.

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier ook ompremazol hoor.. heb in verschillende ziekenhuizen gelegen en bij beide ziekenhuizen kreeg ik het gewoon.. geen probleem.

Krumfrum en bezig bijtje sterkte..

Ik voel me beter, nog wel moeite met eten, maagpijn.. maar het einde is gewoon in zicht en daardoor is het psychisch makkelijker te handelen dan als je een week of 12 bent.. (word met 37 weken ingeleid)

Maar hier ook nooit weer hoor. Heb ook al aangegeven bij de gyn dat mocht ik een ks krijgen dat ze de boel dicht mogen maken..
    Het is mooi geweest.. twee kids, van allebei wat.. en hopelijk helemaal gezond wat wil je dan nog meer..

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @mel ik was na 1 zwangerschap wel genezen :) maar er zijn wel met medicijnen die nu gebruikt worden. Daar zou je naar kunnen kijken. Op de Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid site staan er verschillende en daar staan ook tips om een hg zwangerschap voor te bereiden.
    Ik ken trouwens wel mensen die een makkelijke tweede zwangerschap hebben gehad. Maar het is een beetje gokken :)
    Die flashbacks zijn trouwens wel bekend, slijt wel met de tijd gelukkig.

10. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    gisteren het eerste pakje gekocht voor onze baby. zo schattig. dacht heel lang dat ik het pakje van mijn zoon ook voor deze baby wilde. maar toen het eenmaal in de baby kamer hing dacht ik nee dat klopt niet. dus voor de baby een nieuwe eerste setje gekocht. van de babywinkel met de p met allemaal kleine beestjes erop. echt zo schattig.

hoe gaat het met de meiden???

11. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Brrr, ik kreeg gewoon de rillingen bij het zien van de topictitel. Ik heb het zelf nooit ervaren, maar ik heb het bij mijn zus gezien. Die heeft 3 kinderen en heeft het bij alle 3 gehad en wat is dat vreselijk om te zien zeg. Zit het bij jullie ook in de familie? Mijn oma en moeder hebben het namelijk ook bij al hun zwangerschappen gehad. Het zusje van mijn moeder heeft het ook niet gehad dus ik heb nog wel hoop.

Ik wens jullie enorm veel sterkte toe!!

12. nee het is niet erfelijk bepaald.

Mijn moeder had alleen last van vlees bakken in het begin die lucht en me schoonmoeder lag 4 maanden boven de pot.

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Mijn moeder heeft bij mijn broertje ook de hele zwangerschap overgegeven, maar geen uitdroging oid.

De andere 2 zwangerschappen ook veel overgeven maar dat was na 3 maanden voorbij..

En ik dus beiden zwangerschappen HG. Dus zegt niet zo heel veel..

14. ik heb hg bij mijn 2 meiden tot 14 a 16 weken gehad dat ik wel soms wat kon eten en soms ook niet van die wissel dagen en bij me overleden ventje tot 23 weken meer boven de pot gehangen dat ik uberhaupt me ogen open heb gehad zo ziek

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn moeder is 30 kg en meer bij beide zwangerschappen aangekomen. Zonder ook maar een dag misselijk te zijn.

Schoonmoeder idem...

Ik zit nu al op -8 kg bijna...

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Onderzoek laat nu wel een bepaalde genetische connectie zien, maar ze zijn er nog niet helemaal uit hoe dat nou in elkaar steekt.

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Mijn oma schijnt het inderdaad ook gehad te hebben. En mijn zus zat bij de tweede zwangerschap tegen een ziekenhuisopname aan. Maar dat was met 12 weken wel over.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    hier is sloppy ook weer even.

We hebben een drukke tijd achter de rug omdat ik inmiddels 2keer geopereerd ben ivm het achter blijven van een stukje placenta wat ze neit goed weg kregen...

Bij mijn eerste dochter begon het spugen pas met 26wkn en is hg ook nooit gevallen........ook omdat ik toen toch nog 15kilo aan kwam.

Bij Suzanna begon het met 6wkn en met 33wkn opgenomen ivm uitdroging. Op de dag dat de weeën begonnen met 37+5wkn was het over en kon ik weer eten.

Ik slikte ook omerprazol en ik had zetpillen tegen het spugen.
    Zelf had ik nooit verwacht te zeggen: ik wil nog een derde.......maar ik wil toch nog heel graag een derde en ik heb het er echt voor over :)
    We gaan nu echt nog niet beginnen hoor! Eerst genieten van mijn meiden. En miss zelfs wachten tot Megan 4 is. Dan gaat ze naar school en is het net ff wat rustiger in huis.

Alle nieuwe meiden: Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie het ziekenhuis kunnen vermeiden! En dat het stopt na 16wkn :)

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hello!

hier weer even een berichtje van mij.

Van do t/m zondag niet hoeven spugen en zelfs aardig wat kunnen doen. Ben naar het feest geweest en ging redelijk. Misselijkheid en hongergevoel waren er minimaal.

Gister 3uurjtes naar me werk geweest en toen ik thuis was:

PATS BOEM MIS!

heb de hele avond moeten spugen:(

ik wil zo,zo,zo,zo graag weer aan het werk. Vandaag ga ik het toch weer proberen van 4-5 een uurtje. Kijken hoe dat dan afloopt.

ik baal zo! Je hele dag draait erom gvd:x

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    de gyn. vertelde mij dat je 60% kans hebt om het weer te krijgen bij een volgende zwangerschap en dat ze idd niet weten of het erfelijk bepaald is.
    ik ben intussen bijna 22 weken, de 20 weken echo was helemaal goed gelukkig en geef nu nog gemiddeld 2 keer in de week over.
    ben sinds 3 weken weer 2 middagen aan het werk en dat gaat eigenlijk wel goed, ben dan 's avonds wel erg moe en heel erg hongerig hihi.
    sinds een week of 4 heb ik zo'n reuze honger dat ik het gevoel heb dat mijn lichaam een inhaalslag aan het maken is.
    ik eet 6/7 boterhammen op een dag en 1 dag heb ik zelfs 10 boterhammen gehad.
    maar ja, ik eet liever volkoren brood dan dat ik de hele dag loop te snoepen en straks ook nog suikerziekte ontwikkel.
    alle meiden die er nog middenin zitten, veel sterkte!
    Senna sterkte met de laatste loodjes en Sloppy gelukkig dat het nu weer wat beter met je gaat, ook nog worden geopereerd na de bevalling lijkt me een flinke tegenvaller, helemaal als je ook al zo'n zwangerschap gehad hebt.

Deel Deze Pagina