BB wat balen meis dat het werken nog niet lukt. Toch die prikkels net te veel. Misschien kan je zo nu en dan een uurtje proberen en dat opbouwen? Dikke knuff
ff over erfelijkheid. de huisarts begon er hier laatst over. mijn moeder, oma (moeder van moeder), tante (zus van moeder), nichtje (dochter van tante) hebben het allemaal gehad bij alle kinderen. niet in die mate dat ziekenhuiopname nodig was (was toen ook niet zo als nu). verder reageer ik later ff op iedereen. gisteren heeft me teveel energie gekost, dus al sinds gisteravond blijft er niets in en ben ik weer helemaal op. soms wordt het gewoon zwart voo rmijn ogen...pfffff
Oh meiden, ik voel zo met jullie mee Ik ben ook ontzettend misselijk, maar dankzij medicatie en spul van homeopaat kan ik het redelijk onder controle houden. Niet de misselijkheid zelf, die is er dag en nacht. Maar ik spuug niet meer de ganse dag. Van de hele dag spugen ben ik nu op ongeveer 4 keer per week spugen. Mits ik me rustig houdt, goed oplet op wat ik eet. Niet te veel, niet te weinig, geen geurtjes ruik, niet ga wandelen buiten of me opwindt. Ik heb het bij alle drie de zwangerschappen gehad nu en probeer me erbij neer te leggen dat het pas stopt na de bevalling. En ik probeer rustig te blijven als ik voor de zoveelste keer hoor: met 12 weken is het over. Oh nee? Dan met 16 weken! Nee? Dan met 24 weken! Ja, wat dacht je van gewoon bevallen?! Vreselijk om er zo mee bezig te zijn, het beheerst idd mijn hele leven. Lukt het om boodschappen te doen of sta ik dan in de winkel te spugen als ik iets ruik? Kan ik nu in de auto stappen of kan ik niets zien door het spugen? Vreselijk Dus heel veel sterkte meiden, ik hoop dat de tijd mag vliegen en dat we met de komst van onze kindjes, nog een mooi cadeau krijgen: onze gezondheid terug.
Hoe gaat het hier met iedereen? Lees dat het bij een aantal nog steeds niet veel beter gaat hier dus ook niet Het spugen was 3 weken weg en vorige week was het weer 3 keer raak. Bij alles wat ik doe moet ik nadenken of het wel gaat lukken en dat is zo vermoeiend niks gaat meer vanzelf. Heb ook om de 2 weken contact met verzuimbeheer van mijn werk en die zij vorige week dood leuk nadat ik haar verteld had dat er nog geen verbetering was, dat ik weer iets moest proberen. Het UWV heeft mij tot 20 Januari gegeven om te kijken hoe het gaat en mocht het niet beter gaan dan moest ik 20 Januari weer bellen, dus heb maar een kopie van dat opgestuurd naar verzuimbeheer. Ben al blij als ik de dag door kom.
Vervelend Tamtam dat ze willen dat je weer wat gaat doen. Hier gelukkig maar 1 keer bij de arbo geweest en die man had alle begrip en zei meteen blijf maar thuis tot de bevalling.. mocht het toch wel weer gaan en je kunt werken dan hoor ik het wel van je.. Heel relaxed gelukkig.. Jammer dat er zoveel onbegrip is he..
Hoe gaat het met de dames? Hier de dag slecht begonnen.. Ging rechtop zitten en meteen kwam daar het maagzuur er al uit..... bah bah bah Gelukkig nog maar 12 dagen.. maar waaaarom moet die hg mij nu nog steeds pesten Is het nu niet een keer genoeg geweest.. zucht... Begin echt bang te worden dat ik na de bevalling me nog zo voel.. Weet wel dat dat niet reeel is want de vorige keer was het ook meteen over.. maar die maag is nu echt verrot.
Mijn maag is wel gevoelig gebleven na de zwangerschappen, ik was snelle rmisselijk. Maar het zal echt veel beter worden, echt! Tijdens de bevalling was ik nog vreselijk aan het spugen, vond dat zo erg. Het nam zoveel kracht bij me weg. En hij was eruit en ik kon weer door m'n neus ademen zonder meteen te moeten spugen (ik spuug al als ik gewoon brood ruik, bah!). Ik zie er zo naar uit om te gaan bevallen. Of nee, om bevallen te zijn Mijn lijf terug, weer normaal kunnen eten, me op mijn kleintje richten. Heerlijk! Wie is er trouwens nog meer thuisblijfmoeder? Ik vind de combi zorg en zwangerschap heel pittig. Mijn zoontje zegt nu al elke keer als ik m'n gezicht vertrek: 'mama rustig maar, ga maar even spugen, hier is een bakje'. Arm kind, hij droomt er soms zelfs over en zegt dat mama dan heel erg moest spugen en dat hij zo moest huilen Of tegen willekeurige voorbijgangers: mijn mama ging net spugen
Herkenbaar wat je schrijft. Mijn zoontje heeft ook een spuug tik meegekregen .. verteld het ook tegen veel mensen en zegt ook vaak, moet je weer spugen? of als ik aan het spugen ben, moet ik een glaasje water pakken? Zo lief he.. maar het heeft wel veel indruk op hem gemaakt.
hoi dames. hier is dat bij mijn oudste ook bij gebleven. die denkt ook als de buikgriep in huis heerst dat mama zwanger is pffff.
Gelukkig is mijn dochter te klein om er wat van mee te krijgen. En ik had het geluk het altijd (tenauwernood) te redden tot aan de plee... Ik heb mij wel vreselijk schuldig gevoeld ten op zichte van haar. Had geen energie voor haar en kon amper voor haar zorgen. Gelukkig kan ik het nu dubbel en dwars inhalen. Het gaat overigens erg goed met mij, ben net afgebouwd van de laatste primperan. Wel wat maagzuur, maar daar helpt de omeprazol goed tegen.
Voor kinderen kan het redelijk heftig zijn idd. Er is wel een engels kinderboek over HG geschreven, deze: Amazon.com: Mama Has Hyperemesis Gravidarum (But Only For A While) (9781439223673): Ashli McCall, Anna-Maria Crum: Books Weet eigenlijk niet of ie ook hier te krijgen is. Dat zou misschien wel kunnen helpen.
Senna: ja, de 20 weken was helemaal goed gelukkig! Alleen het hartje van het meisje was wat lastiger te beoordelen, maar goed genoeg om er niet mee terug te hoeven in elk geval.
Fijn dat het zo goed gaat Belle! Hopelijk blijft dat zo doorzetten! Rosao , jammer dat het boek alleen in het engels is!
vlinder, heel herkenbaar. hier nog een fulltime moeder. heel heftig. mijn zoon is 4 en zit sinds een dikke maand op school. zeer moeilijke combi. ophalen, brengen e.d. en dan thuis alles onderspugen dus geen energie voor hem hebben. meiden, goed nieuws (voor nu dan he).....sinds gisterenochtend nauwelijks gespuugd. voel me ook echt nauwelijks misselijk. ben gelijk wel bang dat het met de baby niet goed is, dat merk ik wel. want de afgelopen weeken nooit zo'n dag er tussen gehad. maar probeer positief te blijven.....lastig ook omdat in deze periode vd zwangerschap mijn beste vriendin haar kindje verloren heeft, maar daar kwamen ze pas met de 20 wkn echo achter. dus dat gevoel komt er ook bij natuurlijk. maar geniet wel van het niet misselijk zijn en ga zo proberen ook iets te eten. boekje maken, goed plan. al ben ik daar zelf niet zo heel erg goed in. wilde al een boek maken van de zwangerschap van mijn zoon maar dat is er tot op de dag van vandaag niet van gekomen. belle, super dat de 20 wkn echo goed was. weer een zorg minder toch?
He das een goed idee!! Ik ken wel iemand die heel goed kan tekenen! (en dat vast ook wel graties wil doen als zn naam op het boek mag staan hihi)
Uiteraard , we kunnen het net als met het magazine als pdf uitbrengen als uitgave van het steunpunt. Misschien kun je het hem vragen? Is het iemand die liever vanuit een verhaal werkt of liever eerst tekeningen maakt?
@Boek: ik kan niet tekenen maar ik denk dat het zeker een heel goed idee is! Ik vond het ergste aan al het spugen dat Megan ook boven haar potje ging hangen als ik aan het spuchen was. En dat ze mijn ziekenhuisopname ook niet geweldig vond. Je kan het zo moeilijk uitleggen aan een kind van nog geen 2jr.