Ik denk dat hij het liefst vanuit een verhaal werkt! Ik was echt veel aan het huilen en tuurlijk probeer je dat niet te doen waar je kind bij is.. maar ze hebben zoveel in de gaten. Nu vraagt hij nog wel eens.. als de baby er straks is kun je dan weer lachen? Ach dan breekt mn hart en dan denk ik ach jochie toch.. Ook een reden om dit nooit meer te doen... je kids zijn ook wel de dupe min of meer.. (bedoel je bent toch ineens een "andere" moeder)
Ja indd .. wil ik ook wel bij helpen? Zie iig iets voor me waar de moeder boven het toilet hangt. Welke leeftijdscategorie? 3 t/m 6 ofzo?
Denk het wel, dat is toch de groep waarbij het moeilijk uit te leggen is. Ik heb het engelse boekje, daar zal ik ook eens in kijken voor het verhaal. Misschien kunnen we een beetje afkijken.
Hallo allemaal, Ik ben nieuw in dit topic. Ben nu net over de 8 weken zwanger. Vanaf het begin eingelijk al heel misselijk en veel spugen. Nu de afgelopen 2 weken is echt continu in de wc verblijven. Alles wat erin gaat komt er weer uit. Wordt er echt heel naar van. Letterlijk heel naar want heb continu het gevoel flauw te gaan vallen. Begreep dat er hier meer zijn die dit hebben. Gaat dit nog beter worden? Of moet ik me op het ergste voor te bereiden. Groetjes
Het kan echt alle kanten op gaan. In iets meer dan de helft van de gevallen is het voor de 20e week over of een heel stuk minder. Soms wordt het al eerder minder. Dat flauwe gevoel kan ook komen doordat je waarschijnlijk weinig voedingsstoffen en vocht binnen krijgt. Dat is hetgeen waar je het meest op moet letten, dat je niet uitdroogt. Als je veel overgeeft (zeg een paar keer per dag) en weinig drinken kunt hebben moet je echt even een arts raadplegen (misschien heb je dat al gedaan?). Heb je al medicijnen oid?
Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en kreeg net een bericht dat ik morgen ochtend urine moet brengen om na te kijken of ik niet aan het uitdrogen ben. Ook moet ik bij de huisarts vragen om medicijnen zodat de misselijkheid minder moet worden. Ik voel me echt een vaatdoek nu en werk 36 uur en daarnaast ook nog gewoon moeder. Ben echt continu moe. Wil zo graag genieten van deze zwangerschap omdat het na 6 miskramen eindelijk goed lijkt te gaan.
kun je nog wel werken dan? ik zou naar primperan vragen... dat werkt vaak beter als de emesafene, hier na 22mnd eindelijk zwanger en nu 17wkn en het gaat een beetje beter maar ook hier kwam alles druit
Wow, je werkt nog 36 uur??? Dan kan ik me voorstellen dat je je behoorlijk k.. voelt!!! Ik ben vrijwel meteen toen het te erg werd gestopt met werken. Als er verdenking van uitdroging is en je kunt bijna niets meer binnenhouden, dan zou ik of minder gaan werken of je ziek melden. Je moet ook een beetje aan jezelf denken!
Jah ik werk echt nog 36 uur. Ze houden er wel rekening mee dat ik vaker naar de wc loop. Maar als er blijkt dat het daardoor slecht gaat met mijn kindje dan ga ik ook direct de ziektewet in. Probeer wel gewoon te werken, is zo leuk werk. En heb zulke leuke collega's. Mijn zoontje wordt morgen 9 jaar en kan het gewoon niet opbrengen om een groot kinderfeestje te geven. Gelukkig vind hij dat helemaal niet erg, Dus we gaan lekker met een paar kids naar de bios. Dat kan ik nog wel volhouden. Daarnaast doet mijn vriend heel veel in huis. Enige nadeel vind ik echt en dat is dat ik echt hou van eten koken en lang in de keuken staan. Voel me daar echt nu niet lekker om in de keuken te staan. Maarja komt vanzelf wel weer allemaal. Nu eerst minde spugen
Ik probeer het nog wel steeds jah om te blijven werken. Ik krijg nu eerst van de huisarts emesafene in pil vorm. Als dat niet werkt gaan we verder kijken.
ik vind het knap hoor. Ik heb het leukste werk dat er is en werk maar 20uur. Maar ik ben vanaf de 5e week al ziek thuis. Alleen maar spugen en kan echt niet werken. Te slap ervoor en elk uur spugen. Sinds week 16 gaat t wat beter al blijf ik erg misselijk. Spugen is 1a2x per dag nu.... werken verergerd dit wel (sinds deze week 3 dagen 1uur naar me werk van 4-5 uur) sterkte!
Heb de medicijnen op laten halen en heb emesafene gehad en moet 2 keer per dag een pilletje innemen. s'ochtends en s'avonds voor het slapen gaan. Ook mag ik niet meer uit bed komen voordat ik wat gegeten heb. *voordeel hahaha elke dag ontbijt op bed (moet toch blijven lachen) Morgen ochtend ff snel langs de vk om urine te brengen. Dan dat ff afwachten.
bezigbijtje nu ben ik wel heel benieuwd naar je baan Tijjani, ik vind het heel vervelend voor je.. ik ben haast geneigt om te zeggen: als je nog zoveel kunt werken dan valt het wel mee.. Maar ik weet dat dat ook kort door de bocht is en niet altijd opgaat.. maar ik snap het werkelijk waar niet. Hier was douchen, aankleden, de reis naar het werk al zoveel moeite (en zo vaak kotsen) dat (ondanks dat ik ook heeeel leuk werk en leuke collega's heb) het echt niet ging. Rosao, indd een goed idee om ff te spieken!
Hihi ik werk in de kinderopvang. Op een BSO! en ook ik had die gedachtene even... als je nog kunt werken dan valt het wel mee.... maar die heb ik natuurlijk snel weg gestopt want wil niet oordelen!! ik kon niet eens eten voor mezelf pakken, naar de wc, overeind komen laat staan iets doen.... al was het maar douchen of de was in machine doen.... hier gaat het wat beter, al vind ik dat ik er nog lang niet ben en ben niet tevreden! Ik blijf de hele dag door misselijk. Spugen is "maar" 1-2 x per dag maar toch blegh! Gelukkig lukt ervan genieten wat beter. 1uurtje werken gaat net.... maar daarna misselijker en dood moe.
sorry maar ik vind het inderdaad kort door de bocht. Jah mijn werk is heel erg leuk. Het liefste blijft ik in mijn bed en thuis. Die optie heb ik gewoon niet. Ik MOET werken. Ik werk in een callcenter. Ben al 2 keer ziek geweest. ALs ik nog een keer ziek ben dit jaar dan ben ik mijn baan kwijt. Dat kan ik me niet veroorloven. Er moet geld binnen komen. Ik ben bezig met een oplossing daarvoor. Maar het enige wat ik kan bedenken is de ziektewet ingaan en voorlopig daarin blijven. Daarnaast zit ik door een heel lang verhaal over mijn ex waarmee ik een zoon heb ik de schuldhulpverlening. Die pikken het ook niet zomaar als ik niet meer ga werken. Zijn veel dingen waar ik over na moet denken en beslissingen over moet maken. Ik sta gemiddeld 12 keer per dag boven de wc. Vaak is dit vaker per dag. Ben net een vaatdoek en emoties die zitten heel er hoog. Weet niet meer wat ik hier mee moet :S
Hoe bedoel je dat je je baan kwijt bent als je nog een keer ziek bent? Ten eerste kun je niet ontslagen worden als je zwanger bent (dan moet je dat wel aan je werkgever bekend gemaakt hebben) en ten tweede kun je niet ontslagen worden als je in de ziektewet zit. Kun je hierover niet overleggen met de arboarts? Het kan namelijk best zo zijn dat je nu zieker bent doordat je veel werkt, zwangerschapsmisselijkheid wordt verergerd door dingen als activiteit, spanning, stress etc. 12 keer per dag overgeven is echt onwijs veel! Daardoor raakt je lichaam in de war, je electrolyten raken uit balans, je raakt veel vocht en voeding kwijt. Het is echt geen wonder dat je je daardoor heel slap voelt en bijna niets kunt! Is er nog iets uit de urinetest gekomen? En heb je het idee dat de medicijnen iets doen?
Goedemorgen dames. ik wou toch even inhaken. Lieverd je bent zo slap als een vaatdoek je hangt zo vaak boven de pot dat is gewoon vreselijk. Dat je MOET werken dat snap ik maar je eigen gezondheid gaat voor. Niemand zal jou kwalijk nemen als je een stapje terug deed. De schuldhulpverlening ook niet want je beland dan in de ziekte wet en je krijgt gewoon geld. Het is niet leuk dat snap ik. Heb precies er zo voor gestaan. De artsen kunnen jou helpen je baan te behouden en in ieder geval je hulpverlenings traject. Echt meid denk aan je zelf en aan je kleine in je buik.
ze hebben bij mij op werk de regel 3 keer ziek per jaar dan lig je eruit. Is echt heel erg hier. Ziektewet kan ik natuurlijk altijd in, Maar mijn onzekerheid zit in wat gebeurd er als ik er weer uit kom. Dan ben ik ontslagen. Weet ik nu al, zijn heel erg hier. Bij het urine onderzoek is gebleken dat er behoorlijk veel ketonen (als ik het zo goed schrijf) in zitten. Moet eigenlijk per direct rust gaan nemen en helemaal niks doen. Hoefde nu nog niet meteen opgenomen te worden maar moet wel gaan oppassen. Nu heb ik over 1.5 week 2 weken vakantie. Ik weet het echt niet meer! Zit er helemaal doorheen en mijn werk helpt echt niet mee. Ze weten dat ik in verwachting ben.
Dank je wel voor je berichtje. Dat doet me heel erg goed. Voel me vandaag zo niet goed en wil eigenlijk helemaal niks meer. maar zit nu toch gewoon op werk met giga koppijn.