Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. als jij in de ziekte wet beland mogen ze jou niet ontslaan. zeker niet om zwangerschaps redenen.

2. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Zit er heel hard over na te denken om daar wel in te gaan.
    Kan nu helemaal niks meer.
    Ook niet (voor mijn gevoel) voor voor mijn zoontje zorgen.
    Dit kindje is zo een wonderkindje dat er zonder wat dan ook is gekomen dat ik het niet kwijt wil.

Denk inderdaad dat het belangrijk is dat ik nu voor mezelf ga kiezen en mijn kleine en de rest even de rest laat.

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Lieverd, je MOET voor jezelf en je beeb kiezen.
    Sorry hoor maar dat werk is meer aan het dreigen denk ik dan dat ze het echt waar zullen/kunnen/mogen maken....

mijn werk is ook behoorlijk tegen ziek zijn, proberen je altijd aan het werk te krijgen maar wonder boven wonder dit keer alle begrip.

als je zoveel moet spugen dan kun je niet werken. En die ketonen die zitten er niet voor niks! Kom op lieverd, meld je ziek en ik hoop dat het spugen dan al wat verminderd. Ik zelf ben ook zieker na dat uurtje werken....

4. inderdaad meiden echt jullie gezondheid gaat echt voor alles.
    werk is leuk maar niet het belangrijkste.

ik denk aan jullie

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    en ik aan jou senn... xxx!

nou wat zeg ik je..... krijg net een mailtje van me leidinggevende of ik vanaf volgende week ff 2uur per dag kan komen... (ik werk normaal 4 uur per dag)

ik heb haar terug gemaild dat dit 1ne uurtje per dag me al heel zwaar valt en eindelijk niet lukt...;):)

6. nou idd groot gelijk echt goed je eigen grenzen aan geven.

thanks BB

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat is echt volkomen tegen de wet! En vooral als het ook nog is omdat je wegens zwangerschap ziek bent. Je werkgever wordt dan namelijk volledig gecompenseerd door het uwv. Mocht dat gebeuren dan heb je een supersterke zaak om het aan te vechten en ik neem aan dat de schuldhulpverlening je daar dan in zal bijstaan omdat dat ook in hun belang is.

8. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Ik ga vandaag proberen vol te maken en me daarna ziek melden.
    Mijn Teammanager is echt een LUL van een vent en daar heb ik echt totaal niks aan.
    Hopen dat ik iemand anders dan tref.
    Wil nog ff de laatste dingen afwikkelen en mijn klanten netjes afhandelen en daarna alleen nog aan mezelf en de baby denken.
    Daarna zie ik wel wat er allemaal op me af gaat komen.
    Ik kan hier niks aan doen en de enige manier om me beter te gaan voelen is hopelijk rust.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat je veel ketonen in je urine hebt is een teken van uitdroging en ondervoeding! Dat is echt iets om serieus te nemen, is niet goed voor jezelf maar is uiteindelijk ook niet goed voor de baby! Als je nu anderhalve week gaat wachten om rust te nemen en bij te tanken (letterlijk) dan kan het wel eens zijn dat je binnen die termijn zeker moet worden opgenomen om vocht toegediend te krijgen. Als je al ketonen in je urine hebt dan kan het echt heel snel gaan met uitdroging.
    Dat je nu hoofdpijn hebt, komt ook door de uitdroging. Je hebt te weinig vocht in je lichaam om goed te functioneren.

Ik hoop echt heel erg dat er binnen je werk iemand wakker wordt als je ze dit verteld! Dat ze beseffen dat ze zo niet met de gezondheid van iemand om kunnen gaan!

Heel veel sterkte met je beslissing, misschien helpt het om op je werk of in je omgeving iemand te vinden die het voor je op wilt nemen. Als je zo ziek bent, dan ben je daar zelf eigenlijk niet toe in staat. Het kan dan echt helpen als iemand een deel overneemt.

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik ben bang dat ik MOET werken van ze.... ik weet niet in hoeverre ik het recht heb bijvoorbeeld te zeggen dat het 1ne uurtje al niet lukt en ik die weer wil stoppen... hun zien een aardig oke bbtje.

Maar zodra ik thuis ben is het dan weer mis.. en kan ik alleen door heel stil en plat liggen mijn eten erin houden.... als ik al eet...

ik wil ook graag werken, ik ben geen tv/film mens en lig dus al 12weken alleen maar op de bank. Geen puf om boek te lezen of film te kijken dus echt alleen maar liggen alleen.... en af en toe ff laptoppen maar dan alleen dit forum... en vriendje is het onderhand ook beetje beu aan t worden, wat ik heel goed snap hij werkt heel veel en dan ook nog eens heel het huishouden terwijl ik maar thuis op bank lig en dat makkelijk zou moeten kunnen in die tijd als ik niet zo misselijk was.....

11. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Die ziekmeldingen gaan over normale ziekmeldingen.
    Vanwege de zwangerschap heb ik me tot nu toe nog niet ziekgemeld maar elke keer netjes gegaan of een dagje verlof op genomen.

Ik ga nu ook voor mezelf kiezen en dan zie ik wel hoe werk gaat reageren.
    Niet elke zwangerschap is hetzelfde. Dat moeten ze maar snappen en anders maar via de arbo arts.

12. het is ook allemaal lastig.
    maar jullie hebben er ook niet om gevraagd om je zo beroerd te voelen.

maar je heb wel het recht om aan te geven wat wel en wat niet lukt.
    zou zonde zijn als dat je de goede kant op gaat en dat het door paar uurtjes werken omdat het moet mis gaat.

bij mij was het gevoel van moeten dus dat je al met lood in je schoenen ging al foute boel.

mag ik vragen welke medicijnen jullie gebruiken?

13. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Jeetje meid jij hebt het ook niet makkelijk.
    Ik zou met je arbo arts oid overleggen over de uren werk die je moet doen. Die zullen het vast wel weten.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Uiteindelijk heb je natuurlijk alle recht om je weer ziek te melden. Wat niet gaat dat gaat niet. Je leeft niet alleen om te werken en je moet ook niet zieker worden van het werken. Kun je misschien met de arboarts overleggen wat je kunt doen?

Dat je vriend het beu wordt is aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant moet ie ook wat meer aan jou denken! Als hij het al beu is, dan ben jij het al helemaal!! Vraag maar eens aan hem om zich voor te stellen dat ie een paar maanden hevige buikgriep heeft.... of laat hem wat ervaringsverhalen lezen op www.steunpunthg.nl!!! Je bent twee kinderen aan het maken en daarbij ben je kotsmisselijk en kun je niet normaal eten...

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ tijjani85: Wel aan jezelf denken hoor. Ik spuug een stuk minder en ik werk al vanaf de 6e week niet meer.
    Ik merk als ik thuis al teveel doe dat het erger wordt, dus ik ga echt niet aan het werk, want heb dan ook mijn zoontje ermee.
    Ik kan nu op mijn eigen tempo de dingen doen die ik moet doen zoals voor mijn zoontje zorgen en de rest helpt mijn man bij mij.
    Ik ben er ook heel moe bij daar ga ik morgen bloed voor prikken.
    Van mijn werk wilde ze 2 weken geleden dat ik weer iets ging doen terwijl ik van het UWV tot 20 Januari heb gekregen om te kijken of het gaat lukken zo niet moet ik dan weer bellen, dus van die brief heb ik een kopie naar hun toegestuurd op aanraden van het UWV.
    Gisteren moest ik weer bellen en nu was ze begripvoller.
    Ga morgen naar een Osteopaat op aanraden van hun kijken of die wat kan betekenen.
    Ik spuug 2 a 3 keer in de week 1 keer op een dag dus dat valt erg mee.
    Het is 3 weken goed gegaan, maar lijkt nu weer meer te worden.
    Komt ook mede door de medicijnen want anders was het veel vaker geweest.
    Dat misselijke gevoel is gewoon constant aanwezig gek wordt ik ervan.
    @ bezigbijtje: Goed zo duidelijk je grenzen aangeven.

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Tijjani: heb jij een tijdelijk contract of een onbepaalde tijd contract? Ze mogen je idd nu niet ontslaan, maar wel jouw contract beeïndigen (dus mocht je een tijdelijk contract hebben)

Verder raad ik je ten zeerste aan om nu voor jouw eigen gezondheid en die van jouw kindje te denken! Rosao heeft groot gelijk als zij zegt dat het je zo slecht voelen extra kan komen door het werken. Daarom reageerde er hier ook een paar dames verbaasd dat je nog aan het werk bent. Vaak is dat het eerste wat "sneuvelt" als je zo beroerd bent. Een arboarts zal je hier ook zeker in steunen. Als er al ketonen in jouw urine zitten, wil dat zeggen dat je hard op weg bent uit te drogen. Daarvan kun je ook nog eens heel beroerd worden.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat jouw werkgever zich netjes (!!) gaat gedragen als je je ziek meldt. Ik denk namelijk dat jij nu geen keuze meer hebt...

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    senna; primperan 10mg 6x per dag, dus om de 4uur.
    en ik heb ranitidine 150mg 2x per dag voor maagzuur....

rosao; ik heb nog nooit een arbo arts gezien of gesproken... alleen uwv heeft me gebeld half november en afgesproken dat ik thuis zou blijven (of het moest beter gaan) tot 6 januari en dan bellen ze me weer...

vriendje probeert heel veel begrip te hebben, maar soms verlies hij die even. Als hij ziet dat het beter gaat (niet zoveel spuug) dan verwacht hij meteen dingen van me... en dat is het probleem puntje hier... het is een bende boven ik zeg het op te ruimen als ik me goed voel.... maar dat moment komt niet... snap je. Maar hij doet zijn best.

---------
    mail terug van leidinggevende,, ze is heel begripvol en ik mag thuis blijven. Haar taak is mensen aan het werk krijgen zegt ze, maar ze weet dat ik nooit zomaar thuis blijf. Dus ze snapt me en geeft me de vrijheid. Mijn collega's (allemaal inval momenteel gelaas) hebben me alleen wel nodig en daarom vraagt ze me als ik me goed voel ff langs te komen, lukt dat niet dan niet. Dus dat is wel fijn. 6 januari als uwv belt kijken we verder...

phoe!

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat raar dat je nog geen arbo-arts hebt gezien. Volgens mij is dat een verplichting bij langdurige ziekte. Die moet de leidinggevende namelijk ook adviseren over het opbouwen van de werkzaamheden.

Fijn dat je leidinggevende nu toch wel begrip heeft!

19. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Ik heb een tijdelijk contract. Internet uitzendbureau.
    Heb net zitten kijken in hun ziektewet geregel en daar moet ik opzich best uitkomen. Ik ga me vanaf morgen ziekmelden en dan zie ik wel hoe ze gaan reageren.
    Weet nu al dat ze gaan zeuren en zeuren en zeuren.

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    lekker laten zeuren!
    En wie weet valt ht wel mee omdat het ivm zwangerschap is.,.. zie ik bij mij dus iig wel.... ik duim voor je.

succes het is een moeilijk besluit, maar soms kun je niet anders.

Deel Deze Pagina