Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ja he, raar he?
    maarjah ik trek me mond er niet over open... toch?

2. Senna dat is netjes zoveel primperan ik zat bij de jongste op 40 mg
    Opgegeven moment kon ik die weg laten vanaf 24 weken en had ik alleen die maagbeschermer.

Ben nou zelf niet fit zal je wel gelezen hebben bij de temp meiden dus me maag draait beetje in de ronde.
    Denk gelijk aan jullie :(

Meid gewoon lekker ziek melden en ziek gemeld blijven UWV's zijn er heel begripvol in ook mochten het een conflict worden.

Voor mij scheelt het ben ook een meid met 4 keer HG waarvan 1 heel heftig.
    Binnenkort kan ik me als ik zwanger ben ook bij jullie voegen.

Probeer er zoveel mogelijk voor jullie te zijn en ben ook steunbuddy bij rosao haar site.

3. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    jeetje meiden wat komt er veel leed naar boven als ik jullie verhalen lees over werkgevers.

bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de dag dat ik 12 wkn en 1 dag was een telefoontje waarom ik niet was komen werken want was nu verder dan 12 weken dus kon niet meer ziek zijn van de zwangerschap ! kon zeggen wat ik wilde dat gyn me verboden had te werken e.d. maar ze hebben gedreigd en gedreigd. uiteindelijk met 16 weken kon ik weer enkele uurtjes per dag gaan werken ware het niet dat ik kort ervoor een auto ongeluk kreeg. dus weer ziek gemeld. toen heb ik uiteindelijk 3 weken 2 uurtjes gewerkt (met heel veel stress en gezeik) en toen kreeg ik weeen (met 22 wkn zwangerschap) dus weer thuis. uiteindelijk heb ik van de hele zwangerschap 6 weken gewerkt geloof ik en het ene dreigement na het andere gekregen over dienstopdrachten en ontslag e.d.

laat je aub niet gek maken (de vroege weeen kwamen vrijwel zeker van de veel te hoge stress waar ik aan bloot stond toen; uiteindelijk is mijn zoon pas geboren met 40 wkn gelukkig door veel bedrust en ziekenhuisopnames) door werkgevers. ontslag mag niet tijdens ziektewet en zeker niet vanwege een zwanegrschap.
    jij hebt er niet om gevraagd zo ziek te zijn.

als je blijft werken krijg je er straks nog een sterretje bij vrees ik. en dat is wat niemand wil natuurlijk maar je MOET echt kiezen voor jou en de baby en niet voor iets of iemand anders. op de eerste plaats ben je nu het nestje van je baby, je bent moeder, vrouw (of vriendin) en dan pas ergens collega/werknemer.

bezigbijtje, gelukkig dat je leidinggevende zo goed reageert en dat je gewoon zoals met uwv afgesproken thuis blijven zeker tot 6 januari. belachelijk dat er zo gereageerd wordt uberhaupt eigenlijk. klopt wel dat haar taak is iedereen zoveel en zo snel mogelijk aan het werk te krijgen, maar dat is niet iets dat je over de rug van je medewerkers moet doen natuurlijk.

meiden, alle werkende zwangere met hg wil ik sterkte wensen met de combiantie van de druk van de werkgever en de druk van het gezin en de druk van de hg.

hier ben ik vandaag precies 16 weken !!! helemaal blij want enkele weken geleden nooit gedacht daar ooit te komen. bij mijn 1e zwangerschap lag daar een omslag punt in overgeven en misselijk zijn (al was dat maar tijdelijk helaas). nu merk ik ook wel iets verbetering. avond eten gaat redelijk goed (peuterportie) en drinken gaat ook steeds beter en daar win je al heel veel mee. afgelopen week nog 4 dagen veel gespuugd (echt weer niets binnen houden), maar de andere dagen maar keer of 3 en vandaag pas 1 keer !!!!!!!!!!! juppie.

hoe doen jullie het met de kerstsfeer. voelde me met sinterklaas zo ellendig dat ik niets versierd had (doe ik normaal wel heel veel). voel me nu iets minder ellendig dus als gezin de kerstboom gezet. verder kreeg ik van mijn moeder plakstickers voor eht raam. lekker simpel maar geeft erg leuk resultaat. ook kreeg mijn zoon stroken kerstpapier om een slinger te maken. ideaal zo is het huis toch in kerstsfeer zonder dat het al te veel energie kost, want dat mist nog enorm.

morgen weer controle en hoop dan het hartje te horen want dat hebben we nog niet gehoord. mijn buikje begint te groeien en ben gelukkig niet nog verder afgevallen. zit nu op -7 kg sinds begin vd zwangerschap. oja ik gebruik nu nog 3x 4 mg zofran (3 wkn geleden af gaan bouwen vanaf 3x 8 mg wat in het begin heel fout leek te gaan maar doorgezet en nu gaat het dus de goede kant op zo).

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Krumfrum: gefeliciteerd met jouw 16 weken! Ik hoop dat de omslag nu snel komt en je je echt veel beter gaat voelen!
    Tsja, werkgevers... praat mij er niet van. Terwijl ik hier heerlijk op de bank zit met mijn man zitten mijn collega's nu aan het Kerstdiner. Ik ben hier niet voor uitgenodigd.... Ik "verdiende" het minder dan de collega's, wat nergens op slaat natuurlijk. Het deed even zeer maar inmiddels haal ik mijn schouders erover op.

Ik ben nu 22 weken en vanaf 20 weken werk je met een tweeling halve dagen en vanaf 26 weken ongeveer stop je. Daarom hebben we in goed overleg besloten dat ik vanuit huis nog wat werk, maar niet meer naar kantoor kom. Geeft in elk geval een hoop rust!

5. wat een onzin belle jij hoort er net zo goed als de andere collega's

6. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt na weer een hele slechte nacht en morgen. Ik heb me ziek gemeld.
    Werk heb ik als eerste gebeld en zou nog terug gebeld worden door een teammanager dus dat is nog even afwachten. Daarna de ziekteafdeling gebeld en uitgelegd.
    Die gaf meteen aan dat ze een zwangerschapsverklaring willen hebben zodat ze de ziektewet bij uwv kan aanvragen :0.
    Dus oke die zal ik gaan aanvragen.

Ben in ieder geval thuis en daar blijf ik ook voorlopig.
    Morgen heb ik wel mijn zoontje zijn verjaardag. Hoop dat ik vandaag een beetje energie kan krijgen om dat morgen te doorstaan.
    Zie er heel erg tegenop. Gelukkig hebben we wel de visite ingelicht en die komen om de beurt en maar heel even.
    Vind het wel heel zielig voor hem. Kan er wel om janken.
    Zucht.... Okee dat was mijn verhaal weer.

Voor de rest goedemorgen allemaal hoop dat het met jullie goed gaat!

7. wat goed dat je de knoop heb door gehad :D toppie :D zwangerschaps verklaring is zo geregeld.
    je werkgever is er dan voor verzekerd en krijg jij gewoon door betaald

8. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    jah ik heb met hun afgesproken dat ik maandag zelf contact opneem met het ziektewet gedeelte en dan ook de verklaring ga regelen. Dat is niet zo een probleem. Moet vandaag maar onder de wol blijven zei die man ;). Moest wel lachen want liep de slaapkamer uit en zag ineens dat het sneeuwde dus dat zei ik. Die man lachen.

9. Goed zo meid. Echt aan jezelf denken. en doen waar je zin in heb en eet en drink waar je zin in heb.
    de kleine pakt toch alles wat hij/zij nodig heeft

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat goed dat je je nu ziek gemeld hebt! Hoop dat je zo een beetje tot rust kunt komen en wat meer vocht binnen kunt krijgen.

Wel sneu voor je zoon idd. Maar misschien kun je wel met hem afspreken dat jullie het nog een keer overdoen als je wat beter bent of dat jullie dan lekker naar de efteling gaan of plopsaland oid? Laat ook de visite lekker voor zichzelf zorgen morgen, dan heb je de meeste energie over voor je zoon! Alvast gefeliciteerd in elk geval :)

11. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    jah dat ga ik ook zeker doen. Mijn vriend staat er ook achter. En behalve 1 vriendin staat de rest er ook achter en zei ook al dat ik voor mezelf en mijn kindje moest gaan kiezen.
    Ik wou teveel en dat kan gewoon niet meer. Wil niet nog een sterretje erbij.

Voel me nu wel wat rustiger

12. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Hij snapt het gelukkig wel. Is afgelopen woensdag 9 jaar geworden.
    We betrekken hem overal bij.
    Hij weet ook dat ik medicijnen heb gekregen omdat ik van de baby zo moet spugen. Als hij thuis is dan mag ik helemaal niks meer doen. Ook geen vork oppakken. Dus dat komt wel goed haha.

Vind het alleen zelf zo zielig. Maar weet dat zijn grootste droom uitkomt en dat is grote broer worden. Dus daar hou ik me maar aan vast

13. ja dat scheelt wel je kan het beter uitleggen. en ze zijn zelfstandiger

14. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    tijjani, goed dat je je ziek gemeld hebt !!!

belle, belachelijk dat je niet uitgenodigd bent zeg !!! jij hoort er net zo bij als de rest natuurlijk. goed dat er nu afspraken zijn over thuis werken nog een beetje.

vanmiddag controle, ben benieuwd.

meiden die in de regio eindhoven wonen of er naar toe willen reizen, fontys paramedische hoge school zoekt zwangeren voor een gratis echo !!! ff googlen op fontys echo en zwanger en dan kom je persbericht tegen (krijg hde link niet gekopieerd) met meer info.

15. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    hallo allemaal,

Vandaag verjaardag van mijn zoontje gevierd en moet zeggen dat ik echt gesloopt ben.
    Moet zeggen dat iedereen er wel rekening mee heeft gehouden en zelf hun eten en drinken pakte.
    Dat is echt totaal niks voor mij, normaal loop ik wat af en aan en verzorg altijd iedereen.
    Nu was het dus andersom :) en vond het helemaal prima.

Morgen lekker helemaal niks doen.

16. wat fijn dat het goed verlopen is :D
    spuug je nog veel? heb je medicijnen ervoor gekregen?

17. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    jah helaas lijkt dat aan te houden.
    Ben echt zo blij dat ik thuis ben.
    Zie wel heel erg tegen de kerstdagen en oud en nieuw op maar dat gaa ook wel goed komen. Sleep me er wel doorheen.
    Ik had eerst de emesafene pillen maar die spoog ik er ook uit. dus nu heb ik sinds gisteren zetpillen. Assistente van de dokter gaf al aan dat dit waarschijnlijk ook niet zou werken maar moest het maar proberen :S.
    Mijn dokter heeft 2 assistenten. De eerste daar kan iedereen het super mee vinden en die luistert ook echt naar je. Die 2e is echt heel erg bot en luistert niet eens. die 2e had ik gisteren aan de telefoon. Heb geloof ik wel 3 of 4 keer moeten uitleggen wat er aan de hand was ppff. Heel frustrerend. Het zou wel overgaan met 3 maanden en moest maar afwachten. Ga anders maandag weer ff bellen dan is de eerste assistente er weer :) Die snapt me gelukkig wel

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Bezigbijtje hoe is het met jou?
    Senna85 alweer wat opgeknapt?
    Krumfrum hoe was de controle?

Belle, wat schandalig zeg.. jij hoort er toch ook gewoon bij?
    Tiijjani goed hoor dat je je hebt ziek gemeld!

Hier de laatste paar daagjes aan het aftellen!
    Lijkt wel of mijn lichaam het nu compleet heeft opgegeven ipv nog ff die paar dagen door te zetten. Misselijk en kotsen niet normaal..begint alweer bij het wakker worden..zit nog geen minuut rechtop en daar gaan we weer..

zou het de spanning zijn? het idee dat ik me niet meer sterk hoef te houden omdat het bijna zo ver is? Ik weet het niet..

maar probeer maar door te stouwen met eten en drinken.. zou een beetje jammer zijn om weeer aan te komen voor een infuusje zo vlak voor de bevalling :)

19. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Senna: ineens is het voor jou bijna zover! Wordt je meteen met 37 weken ingeleid? (Misschien wil je het wel helemaal niet zeggen wanneer het zover is hoor) Ik hoop dat het echt meteen over is al dit gedonder! Maar het kan best wel eens door de zenuwen komen ja, dat merk ik ook altijd meteen aan mijn maag.

Mijn werk: ja, het is ook belachelijk. Maar ik heb gewoon niet een bijster intelligente manager en zij motiveert mensen door beloning en aanmoediging. Zij zie mij momenteel gewoon niet als productief (ben ik natuurlijk ook niet) en ik word daarom ook niet beloond. Ik weet ook zeker dat ik ook geen kerstpakket/geschenk ga krijgen. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet gekregen. Kinderachtig, maar ik moet mij er maar niet te druk om maken...

20. Goedemorgen dames.

Senna: het gaat met mij wel aardig nog wel gevoelige onderbuik. zie voor jou bijna het einde inzicht.

Tijjani emesafene helpt wel vaker niet vaak is primperan die wel wat verlichting geef.

Belle ik zou als ik jou was toch een klacht indienen over die manager want dit is gewoon niet eerlijk en lijk mij ook niet de normaalste gang van zaken. Zo ga je gewoon niet met je medewerkers om.

Deel Deze Pagina