Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nou ik weet niet Rosao ze worden duidelijker maar vloei nog best.
    morgen even de gyn bellen

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat ze duidelijker worden is wel een goed teken lijkt me. Vloeien zou ik ook erg onzeker van worden. Ben benieuwd wat de gyn zegt! Mijn duimen blijven draaien hoor!!!

3. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

goede kestdagen gehad/

hier wel redelijk maar merk wel dat het veel van mij heeft gevraagd. voel me op dit moment niet zo lekker. Hopelijk gaat de misselijkheid straks weg. IK merk steeds dat mijn hoofd van alles wil ondernemen maar dat mijn lichaam het niet trekt. Heel irritant. Ga van de week ook een paar uurtjes weer werken en ben erg benieuwd hoe dat gaat.

@senna, jeetje wat een onzekerheid. Hopelijk blijft de baby plakken, ik duim voor je.

over de baby voelen ik voelde de baby met 16 weken. heb daarna ook wel eens gehad dat ik hem of haar een paar dagen niet voelde. Nu voel ik elke dag bewegingen. erg leuk!

4. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    senna, super joh....hoop dat je snel terecht kunt bij de gyn (lees: vandaag nog) en dat hij goed nieuws voor je heeft.
    als de testen duidelijker worden zou je denken dat het goed zit. maar snap wel je enorme twijfel.
    succes meid !!! duim enorme dat de baby gewoon bij je blijft en dat je niet teveel last gaat krijgen van de hg.

rose, ja met de kerstdagen doe je toch net ff iets meer of iets anders als daarvoor. ik merk het ook. ben ff uit mijn doen. spannend dat je weer wat wilt gaan wekrne. hoop dat het goed gaat.

ik voel de baby dus nog steeds niet en vannacht slecht geslapen. blijf maar denken dat er iets mis zit. maar ben sinds ik zwanger ben onwijs overbezorgd merk ik wat ik normaal niet ben. twijfel enorm of ik wel of niet moet bellen. tis zo'n gedoe om naar het zkh te gaan om daar dan te horen dat ik me voor niets zorghen gemaakt heb....

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    krumfrum ik voelde de beebs ook pas echt met de 17.5 week (en dat was dan één keer kriebel en daarna hele poos niet meer) Sinds gister (dus bijna 19 weken) voel ik elke keer stompjes....

Niks om je zorgen over te maken hoor. Rond de 20 weken voelen is heel normaaal zei mijn gyn me heel duidelijk!

En overbezorgd, probeer het wat los te laten en te relativeren... hoe moeilijk ook soms.

Senna; jeetje wat onwijs spannend zo. Je testen worden donkerder. Je zou zeggen dat het dan goed zit. Maar waarom dan dat vloeien? Spannend hoor. Ik duim!

rose; hier ook wel oke gehad met kerstdagen. in 2 dagen tijd "maar" 2x gespuugd. 2x op hetzelfde tijdstip hihi heel raar....

maar het is me mee gevallen gelukkig. Nu merk ik wel wat misselijker te zijn dan gister ofzo. Maar ff lekker rustig aan doe dagje ervan gemaakt dus;);)

ik wil deze week nog niet maar de week erna (na oud en nieuw) 2 dagen n uurtje gaan werken. Kijken hoe dat gaat, vorige keer lukte dat echt niet...:(

6. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    ja voelde de baby vorige week wel enkele keren per dag. echt zo'n plopjes en soms echte stompjes. en sinds vrijdagavond niets meer. mijn man zegt nou dan bel je maar je moet niet verwachten dat ze je laten komen hoor. pfff ook lekker bemoedigend hihi.
    overbezorgd ben ik anders nooit, maar sinds ik zwanger ben. echt verschrikkelijk. elk pijntje en dingetje denk ik onee het is mis. en ook naar mijn zoon toe denk ik onee niet doen of pas op e.d. heel verschrikkelijk als je dat gevoel niet gewend bent. en juist altijd hebt kunnen vertrouwen op je gevoel of iets goed of fout zat.

hebben jullie ook sinds de zwangerschap dat je anders omgaat met dingen?

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik alleen met eten, all het eten is een soort van vijand voor mij nu. Maar dat komt denk ik door dat ik zo erg misselijk geweest ben. Ik ben nooit een goede eter geweest maar nu lust/wil/durf ik bijna niks meer...

met kwaaltjes enz. heb ik dat niet. Normaal ga ik juist best snel naar de ha omdat ik veel last van mijn schouders/spieren heb (snel ontstekingen) maar nu nog geen een keer geweest... hihi

maar ik zou wel zeggen: als je twijfelt dan bellen...

8. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ krumfrum als ik jou was zou ik gewoon bellen. Misschien dat je langs mag komen om naar het hartje te luisteren. Dat hoeft tenslotte ook niet lang te duren toch? Je kunt het altijd proberen. Wanneer heb je anders weer een afspraak?

Zelf heb ik helemaal niet dat ik mij er druk om maak. Dat had ik van te voren niet van mijzelf gedacht. Maar mijn gevoel zegt dat het goed is. En daar ga ik maar vanuit. EN als jou gevoel zegt dat het niet zo is,, dan zal ik kijken of je daar iets mee kunt doen. En die opmerking van je man maar heel gauw naar je neerleggen, daar heb je op dit moment even niks aan haha.

@BB fijn dat je goed de dagen door bent gekomen. En volgende week misschien ook weer 2 uurjtes werken. spannend!

@senna hopelijk heb je straks goed nieuws?

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik ben een echt brood mens...

laatste dagen eet ik dan ook als middag en avond eten het volgende:
    OF tosti OF pistoletje OF croissantje OF krentenbol OF boterham gesmolten kaas...

dat ging altijd prima, maar de laatste 3 dagen als ik dit eet komt het eruit... kan toeval zijn (heb t beide 3 dagen maar één keer op) maar elke keer komt t uurtje erna druit... ik weet niet zo goed wat ik daar nu mee moet. Dit is enigste vullende wat ik binnen hou als "maaltijd"

jullie enig idee/tips?

Ik blijf het wel proberen omdat ik als avond eten ook al niks anders neem..... maar bah!

10. meiden het is niet goed. en moet worden afgebroken.
    ik ben in het zh volledig ingestort dat het onverantwoordelijk is. :(

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat naar meis!! Is de zwangerschap niet goed of trek jij het niet? Dikke knuf van mij!!!

12. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    o senna, wat is er aan de hand? wat er ook is, wil je alle sterkte van de wereld wensen !!! hele dikke virtuele knuffel van mij !!!

13. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @senna, bah wat vervelend voor je dat het zo moet lopen. Trek je het zelf niet meer of was het met de baby niet goed?

sterkte meid!

@BB misschien is het een idee om een keer wat anders te proberen te eten. bijv. geroosterd broodje met vlokken. Wat jij at at ik namelijk ook altijd en daar had ik op een gegeven moment genoeg van. Mij heeft het geholpen om andere dingen weer te proberen en wonder boven wonder ging dat best goed.

wie weet heb je er iets aan, het blijft toch lastig.

14. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    senna, hoe is het nu met je?

en andere mama's to be? gaat het een beetje zo aan het einde van het jaar?

hier gaat het redelijk. ene dag beter als de andere maar gelukkig deze week nog niet 1 dag gehad dat ik alleen maar hoefde te spugen gelukkig. gisteren wel veel gespuugd, maar er bleef wel iets binnen gelukkig.

mocht ik niet meer komen hier voor het nieuwe jaar, wil ik iedereen een geweldig 2012 wensen. hopen dat het met ons allemaal stukken beter gaat of in ieder geval draaglijker wordt. maar bovenal wens ik iedereen een jaar waarin mooe herinneringen gemaakt kunnen worden voor later.

15. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    hallo allemaal,
    Wat een geknal om me heen.
    Hoor niks anders meer hahha en is nog geen eens tijd ervoor.

Met de misselijk en overgeven gaat het niet zo goed. Heb weer andere medicijnen gehad. Heb nu primperan gehad.
    Na de kerstdagen is het erger geworden. Ik denk dat het komt omdat ik toen toch teveel heb gedaan. Zie daarom ook echt tegen de jaarwisseling op. Heb meteen gezegd die jaar blijven we thuis. Mijn ouders en broertje komen hierheen en ik moet op de bank blijven zitten van ze. Komt wel goed dus.

Hoe is het met jullie voor de rest.
    @senna trek je het een beetje allemaal

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    tijjani; ik heb ook primperan gehad en die deden bij mij na een tijdje beter hun werk! Hopelijk voor jou ook. Heb je 10 of 20mg? En hoe vaak per dag? Bij mij gingen ze pas werken toen ik 10mg om de 4uur kreeg....

krum; hier gaat het ook al zo wisselend. Alleen hier helaas wel nog 1-3x op een dag spugen. Misselijk ben ik niet meer echt (als ik niet te veel doe) maar spugen ineens wel weer meer. Brood at ik erg veel, maar komt er nu elke keer al snel uit. Avond eten begin ik niet eens aan. Ik blijf brood eten en proberen en dan zie ik het wel, maar bah het blijft geen favoriet iets hoor....;)

Ik zit er aan te denken om vanacht de pil van 00.45 te laten vallen.
    Neem nu 20.45 en 00.45 en 04.45 pillen in de avond/nacht. En wil dus die van 00.45 laten vallen. Zou dit slim zijn? Zou ik dit zomaar kunnen doen? Vind het dood eng... stom he:)

17. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    ik heb die van 10 mg. En dan 3 keer per dag.
    Ik kijk het nog even aan en anders maandag weer ff bellen naar de huisarts.
    Zal dan even overleggen.

Denk dat qua er 1 laten vallen dat het te proberen valt anders kan je altijd weer beginnen ermee. Toch!!!

18. je kan het proberen BB ik heb ze 's nachts ooit genomen,
    Ik had zetpillen en rond 11 uur 's avonds en kwart over 6 's morgens.

Met mij gaat het verder wel aardig.
    Baal van de situatie mijn hcg stijgt maar ze kunne het vruchtje niet vinden en mijn baarmoederslijm vlies is dun.
    Moet woensdag weer terug.
    Gister belde me gyn nog om te vragen hoe het ging net verder met mij gaat het goed ondanks dat ik vreselijk baal dat ik weer z'n aaval heb gehad omdat ik WEER aan het afbouwen ben geweest van de 3 meds die ik gebruik.
    Blijkbaar kan ik daar gewoon niet tegen.
    Zit met alles op het minimale al dat gaat heel goed.

Verder wens ik jullie allemaal hele fijne jaarwisseling toe.
    Doe rustig aan.

Denk aan jullie dikke knuffels

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik wil jullie alvast een gelukkig en gezond 2012 toewensen en hopelijk voelen jullie je snel beter.
    Het is niet leuk om je zo te voelen en ik kan me voorstellen dat jullie er erg tegen op zien om zo oud en nieuw te vieren. Mensen snappen het niet altijd en houden er niet altijd rekening mee.

Hier gaat het iets beter. Heb er nu momenten tussen zitten dat ik me wat beter voel en het spugen is alweer een tijdje geleden.
    Weg is het nog niet maar kan wel verbetering merken ben alleen wel erg moe en daardoor erg futloos. Vanmorgen om 6.00 uur wakker, dus ga vanmiddag ff liggen anders hou ik het niet vol tot vannacht. We gaan naar vrienden toe hier vlakbij.

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    tamtam; fijn te lezen dat het wat beter gaat, maar ook balen te lezen dat het nog niet super is... zouden wij ooit nog een misselijkloos momentje mogen mee maken in onze zwangerschappen?

Lekker dat je smiddags ff kunt slapen. Op een of andere manier kan ik alleen snachts en in mijn bed slapen;) Niet fijn! Ik baalde er zo van want die 12weken dat ik alleen maar plat op de bank heb gelegen en mezelf heel beroerd voelde had ik HEEEL graag eens wat geslapen hihi...

Senna; wat vreemd. En wat klote! Oneerlijk is het zeg.
    Wel raar dat hcg stijgt...!? Is het ook geen vruchtje op verkeerde plek ofzo? Nou ik duim voor je mee hoor. Spanennd weer woensdag.

@all; ik slikte ze echt om de 4u dus ook de nachten. Nu dus vannacht eentje weg gelaten... Merk er nog niks van gelukkig.
    Ons hondje is doodsbang zo zielig! Maar wel heel stoer naar buiten gaan om te blaffen;)

Deel Deze Pagina