Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    senna, balen joh dat het zo gaat.
    niet al te veel positiefs toevoegen, maar toevallig heeft mijn vriendin dit ook gehad. hcg steeg maar geen vruchtje te vinden. uiteindelijk na 2 weken wel een klein vruchtje. was heel apart maar inmiddels een meid van 1,5 jaar. gyn wist ook niet wat hij er van moest denken toen en had ook gezegd zal wel miskraam worden omdat ze niets konden vinden.
    waarvoor slik je medicatie als ik vragen mag? misschien inderdaad maar ff neit meer proberen af te bouwen (als het geen kwaad kan voor een zwangerschap).

tamtam, fijn te lezen dat het soms iets beter gaat.

bb, misschien kun je juist eens iets anders proberen als brood. mijn 1e zwangerschap at ik veel ricecrispies tot die er ook uit kwamen. wilde ook volhouden die te blijven eten maar toch over gegaan op soepstengels geloof ik en dat ging weer even goed en toen weer de ricecrispies. merk dat nu ook wel hoor dat je je snel tegen eet aan dingen omdat er maar zo weinig te varieeren valt. medicijnen afbouwen zou ik gewoon proberen. toevallig hier begin vd week geprobeert maar geen succes. gewoon weglaten en als je je dan na een paar dagen nog slechter voelt als daarvoor dan weer beginnen.

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Voor de meiden die zo misselijk zijn heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte , vorig jaar rond deze tijd was ik 8 weken zwanger en lag ik rond deze tijd kotsmisselijk op bed was een paar keer uitgedroogd en ziekenhuisopname.
    Het komt goed als je er middenin zit is het zo vreselijk naar.

3. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    gelukkig nieuwjaar meiden. Hoop dat het voor alle alleen maar beter gaat worden.

Met mij lijkt het helaas slechter te gaan.
    Gebruik nu 3 keer per dag de primpevan maar geen verschil.
    Lijkt alleen maar erger te worden. Vandaag alweer meer overgegeven. Heb echt nergens geen zin in.

Vandaag de huisarts gebeld maar die weten het niet meer. Dus moet op hun advies de verloskundige gaan bellen. Dit ga ik dan ook doen.
    Hoop dat er wat uit gaat komen. Ik heb zo een zwaar gevoel boven in mijn buik. Daar wordt ik elke keer misselijker van en ga ik van overgeven.
    Hoofdpijn heb ik altijd want heb spierspanningshoofdpijn dus dat is niet iets nieuws.

Ik weet het niet meer (zucht)

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Tijjani: het is echt verstandig om aan te dringen doorgestuurd te worden naar een gyn. Je mag namelijk wel tot 6x 10 mg primperan op een dag, dit is wel de maximale dosering. Daarnaast wordt er bijna altijd door de gyn een maagbeschermer voorgeschreven zodat je niet ook nog eens misselijk wordt van de geïrriteerde maag.
    Omdat het hierbij uiteindelijk best om zware medicijnen gaat (zo ziet mijn gyn dat in elk geval) moet je echt niet op eigen houtje gaan verhogen met de primperan, maar er is dus nog wel wat te doen voor je!
    Bij mij ging het spugen met de 6x daags primperan en maagbeschermer gewoon door, maar het was iets beter te doen. Hopelijk geldt dat voor jou ook! Sterkte!!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat vreemd dat je huisarts niet gewoon het protocol volgt en je doorstuurt naar de gyn. Dat staat namelijk in de richtlijnen die de landelijke verenging voor huisartsen heeft opgesteld. Heeft hij wel nog je urine gecheckt? Met de hoofdpijn die je nu erbij krijgt en het vele overgeven zou je wel eens uitgedroogt kunnen zijn.
    Hoop dat de verloskundige je doorstuurt naar de gyn en anders via de huisarts nog een verwijzing vragen hoor!

Succes!

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    sluit me aan bij belle!

Ik heb 3 dagen zonder de nacht primperan van 00.45 geprobeerd maar dat ging niet. Voelde me overdag slechter. Dus vannaacht weer ingenomen zit dus ook weer op 6 ipv 5! Hopelijk gaat t vandaag beter. Ik spuug 1-3x per dag nog maar, maar het misselijke blijft.

heb me leidinggevende gemaild hoe zij denkt verder te gaan nu....
    uwv belt me a.s. vrijdag.

7. hoi dames.

BB gewoon doen hoor als je je daar prettiger bij voelt.
    Tijjani85 de VK moet je echt doorsturen naar de gyn hoor zij weten hier meer van en kunnen je betere meds voroschrijven.

8. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    tijjani, vraag echt inderdaad om een doorverwijzing en laat je urine checken. als het is zoals het klinkt dan ben of raak je gewoon uitgedroogd en dan is opname onvermeidelijk.

senna, hoe gaat het nu met je.....denk wel regelmatig aan je moet ik zeggen.

bezigbijtje, jammer dat het afbouwen niet ging. maar liever met medicijnen beetje goed voelen als perse af willen bouwen. merk dat zelf ook.

gisteren nog de vk gebeld vanwege bloedverlies, maar door ernstige obstipatie (en daardoor enorme aambeien) zijn er aders gesprongen zowel voor als achter zeg maar. dus gelukkig niets aan de hand. mocht wel langs komen als ik wilde maar had niemand die me kon brengen en voelde de baby smorgens dus was gerustgesteld genoeg. daarbij hebben we vrijdag weer controle. mocht natuurlijk altijd bellen als ik toch ging twijfelen of als het nog eens gebeurde natuurlijk.

9. moet je niet hoor krumfrum daar krijg je hoofdpijn van hihi.
    met mij gaat het naar omstandigheden aardig.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

#3150 Vlinder84, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2012
    Senna, wat een akelig nieuws meid :( Heel veel sterkte gewenst!

Meiden, werkt primperan zoveel beter dan emesafene? Ik slik nog steeds 2 keer emesafene per dag (voor het slapen gaan en meteen bij het opstaan) maar heb vandaag 2 keer overgegeven en de ochtend is nog niet eens om :( Maar ik geef soms nog borstvoeding en dan mag primperan niet. Weten jullie daar iets over? Mijn gyn is niet echt behulpzaam, zij zegt dat ik juist moet gaan stoppen met emesafene omdat de misselijkheid nu toch wel over zou moeten zijn :(

11. ja sommige artsen zijn niet zo mee denkend.
    Primperan werkt vaak wel wat beter maar mag idd niet met borstvoeding.

maar vind wel dat je gyn even verder moet kijken dan zijn neus lang is dat er misschien wel iets anders is wat wel mag.
    Ik had op het laatst vanaf 24 weken alleen nog maar omeprazol meer niet

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik vind het echt veel minder goed werken (emesafene). Primperan sloeg bij mij aan toen ik 6x per dag 10mg nam. Het blijft er nu iig in.
    Maar opzich 2x spugen de ochtend is nog te doen toch? Doe ik nu soms ook nog;)

ik weet niet hoe het zit met primp en borst...

xxx

13. Omeprazol mag opzich wel komt wel beetje van in de moedermelk maar niet zo veel.
    wel moet je even overleggen met de arts of apotheek.

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
  15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Goed idee!

16. ik ben er ook :D

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    gezellig! Ff door vertellen aan meiden;)

ennuh plaats wat je plaatsen wil.

hier is het net weer foute boel geweest, alles kwam dr uit. Lig nu nog bij te komen, mijn hele buik doet er pijn van.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb net wat plaatjes geupload :)

Balen dat je weer moest overgeven! Ik was daar ook altijd zo naar van daarna, helemaal slap enzo.

19. he wat balen BB dikke knuff

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Het is inmiddels 15 weken geleden dat ik ben bevallen. De misselijkheid was na 2 dagen helemaal over..

Doordat ik zoveel was afgevallen ben ik nu aardig licht .. qua gewicht.

Ik was 20 kilo kwijt in de zwangerschap. Van 75 begin zwangerschap naar 55 Kilo en einde zwangerschap 73 kilo en ik woog 1 dag na de bevalling weer 60 kilo en nu schommelt het tussen de 55 en 60 kilo.

Beetje te weinig voor mijn postuur.

Meiden allemaal dikke knuffel het zijn zware maanden maar geloof me als je bevallen bent word het allemaal beter !

Deel Deze Pagina