Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeg dames hebben jullie iets aan positie shirtjes maatje S
    en een zwarte korte broek maatje 36 gloed nieuw?

2. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    super senna dat je inderdaad echt goed zwanger bent en (nog) nergens last van hebt.

tijjani, balen zeg van de hele situatie. maar aan de andere kant als hij al zulke dingen zegt, ja sorry maar dan inderdaad kiezen voor jezelf en je ongeboren kindje. jullie redden het samen wel hoe moeilijk dat nu ook lijkt.

tamtam, balen dat je contract gestopt is. verwacht, maar toch is het niet leuk om zoiets bevestigd te zien op papier.
    balen dat het afbouwen niet lukte. hoewel ik wel moet zeggen dat ik hier meestal pas de 3e dag beter ging met minder medicatie. dus misschien ff paar dagen proberen. geen idee hoor of het bij jou ook lukt. en anders zou ik zeggen gewoon lekker innemen als je je daardoor beter voelt.

rose, dat herken ik wel wat je schrijft over teveel doen. vaak merk ik dat ook pas savonds of de volgende dag, maar dan is het al te laat. hoop dat je ergens je ritme kunt vinden in hoeveel je wel of niet kunt hebben.

niemand vergeten???? hoop het niet.

hier gaat het redelijk. weer wat slechte dagen gehad, maar ook wat spanning. dus zal wel combi zijn van weinig rusten en de spanning. gisteren rechtzaak gehad tegen mijn werkgever en daar is een schikking uitgekomen in ons voordeel. dus helemaal blij dat het gezeik na 2,5 jr eindelijk achter de rug is als het goed is (ze hebben 1,5 mnd de tijd om alles te regelen). vond het erg leuk om eens in een rechtbank te komen (wisten vooraf dat er eigenlijk niets te verliezen viel maar toch wel spannend). maar gisteravond natuurlijk weer flink boven de wc gehangen.

morgen de 20 wkn echo. spannend, gezien verleden van diverse vrienden en kennissen. dat soort dingen neem je dan toch in je gedachten mee waardoor het erg spannend is. mijn man heeft vrij dus dat is erg prettig.

zo, nu mijn zoon ophalen en vanmiddag samen met de playmobil spelen. voel me eindelijk goed genoeg om dat soort dingen weer heerlijk met hem te doen. als alles meezit straks ook ff tosti maken (in de nieuwe tostimaker....deden dat eerst in de pan maar die geur kan ik niet hebben, dus tostimaker proberen of ik dat wel kan verdragen aan geur).

sterkte meiden die het nodig hebben !!!!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Senna: joepie!!! Gefeliciteerd meis :) Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed gaat!!

Voor de andere meiden: sterkte!

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik weet niet of het toeval is of niet, maar sinds ik aan de lolly's ben (woensdag een week geleden) ben ik amper meer misselijk geweest... En als ik het wel ben/voel aankomen stop ik een lolly in me mond en verdwijt het....

dus meiden... misschien het proberen waard???

5. jeeeeeeeeeeeej wat goed BB ik had dat ook al was het maar even me gedachte verzetten

6. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    hallo meiden,

hier gaat het aardig goed. het is een rare situatie weer allemaal.
    Maar ben uit mijn keuze, en ga niet verder met de vader.
    Kan niet meer tegen het gelieg en die stress. Sinds dat ik hem de deur uit gezet heb en de dagen dat ik helemaal met rust ben gelaten heb ik minder gespuugd. Was dus ook stress gerelateerd.
    Vanavond ga ik het hem proberen uit te leggen en dan is het afwachten.
    Heb steeds meer en meer het idee dat hij een verstandelijke beperking heeft. En dat is helemaal niet erg maar hij moet wel de hulp er voor gaan zoeken die hij nodig heeft. En ik kan hem die hulp niet geven.
    Ben geen instelling die hem daarbij kan helpen.
    Wil natuurlijk niet zeggen dat het gevoel helemaal weg is, dat is het helemaal niet. maar op dit moment is het niet goed om een relatie met hem te hebben omwille van mijn kids. Die gaan ten alle tijden voor.

Maar het gaat allemaal goed komen. Ik sta er niet alleen voor. Heb heel veel vriendinnen die me helpen en van alle kanten krijg ik spullen aangeboden en nu al oppas. hahah dit kindje gaat niks tekort komen dan ben ik helemaal zeker van.

Gisteren heb ik weer een echo gehad en de uk doet het gelukkig helemaal goed. Was precies meegegroeid volgends de vorige echo. Daar ben ik zo blij mee. Was zo bang dat de uk aan het lijden was door de stress maar das gelukkig niet zo.

Hele mooie echo foto mee gekregen. En zit nu op zo een 6 keer overgeven ipv 16 keer dus dat scheelt al heel veel.

Alles goed met de rest?

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Hoeist hier meiden??

EN met jou senna??

weetje meiden.... en dit vind ik heel erg.

Ik ben het gewoon nu al zo zat door die misselijkheid....

ik denk regelmatig laat ze die 34 weken maar halen en dan komen.
    maar natuurlijk wil ik dat ook weer niet, ik wil het beste voor mijn kindjes, maar ik voel me al 16 weken zo NIET mezelf... BLEGH!

ik kan gewoon niks door die misselijkheid. Lichamelijk gaat t door al dat liggen ook achteruit. Zitten doet enorm veel pijn in mijn zij en stuitje omdat ik dat van week 5 tm week 18 amper gedaan heb. Alleen liggen op bed of bank kon ik. Lopen kan ik 10min zonder een harde buik te krijgen.... en als ik ook maar iets doe buiten adem en moe! Allemaal door dat stomme liggen al die tijd en die vreselijke misselijkheid die mijn dag beheerst.....

het is zo'n dubbel gevoel.... ene kant wil ik nooit meer zwnager worden dus wil hier blij mee/om zijn, andere kant wil ik dat het al week 37 is en ze gezond en wel in me armen liggen ERUIT zijn en ik NIET meer misselijk zal zijn..... :)

**EINDE EGO EN EMO**

8. oooooooow lieverd wat herkenbaar.
    ik had dat ook bij de middelste.

Hele dikke knuff

9. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    bb, voel heel erg met je mee meid !!! want zwanger zijn is zo niet leuk op deze manier. kan me je dubbele gevoel heel goed voorstellen. ene kant wil je je baby's in je armen houden maar aan de andere kant wil je ook dat ze alle kansen op de wereld krijgen en dus nog een eeuwigheid moeten blijven zitten voor je gevoel.

heb je fysio? anders zou ik dat zeker doen. ik merk hier dat het heel veel scheelt. ik zit natuurlijk altijd en nu lig ik ook heel veel. dus transfers maken doet mij ook ongelooflijk pijn en de fysio helpt daarbij echt dat te verlichten. is al enkele weken alleen maar masseren wat hij doet en voorzichtig manupuleren (kan bij mij niet zomaar). maar het helpt gewoon echt. wil niet zeggen dat het voor jou ook awt doet natuurlijk. maar met de misselijkheid en het overgeven is het al erg genoeg.

ik heb ook weer enkele verschrikkelijke dagen achter de rug. zo veel over gegeven dat mijn man zelfs enorm bezorgd werd waar dit nu ineens na een week redelijk weer vandaan kwam. hij had bijna het zkh gebeld. tijdens het overgeven kon ik zelfs mijn urine niet meer ophouden dus dat werd een nachtelijke douche en verschoning van bed. dus nu maar het zijltje uit het babybedje gehaald en op mijn bed gelegd. mijn zoon van 4 vond het reuze lollig geloof ik dat mama in haar bed geplast had....hihi kon er nog iemand mee lachen.

verder probeer ik hier heel positief bezig te zijn met de baby. geboortekaartjes maken tussen door, gedichtjes zoeken, namen opschrijven en uitspreken. en vooral tijdens het op bed liggen probeer ik alle schopjes te voelen en van te genieten. voel niet veel want de placenta ligt er voor, maar wat ik voel is dan dubbel genieten.

we gaan binnenkort ook even een weekendje weg. wilde eerst niet vanwege het overgeven enzo, maar mijn man en zoon hebben het wel verdiend om even ontspanning te hebben. ik zie wel wat ik daar doe (naast overgeven).

hoe is het met de rest van de meiden ????

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    krum; jij ook nog steeds niks beters dus :( Wat klote zeg.
    Ja ook hier is het nog steeds helemaal mis. Vanmorgen helemaal. Nu lijkt het binnen te blijven... Maar heb hele ochtend alleen maar bakje vanille vla op en met de ogen dicht op de bank gelegen.

Senn; begrijp ik het goed op hyves? :(

11. voor nu wel BB :(
    zit nog te wachten of telefoontje van het andere zh die ik eigenlijk wou afketsen maar ja voor de volgende IUI wel nodig heb.

12. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    wat is er senna? toch niet goed met de baby ???

ja, bb hier leek het even de goede kant op te gaan maar helaas alweer een paar dagen zeer goede vrienden met de spuugbak en toilet. tot groot ongenoegen van mijn kleutertje. die is het helemaal zat dat mama weer niets kan. hartverscheurend om te zien....nog erger dan het spugen zelf.

13. krumfrum ik heb een leeg vruchtzakje

14. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    jeetje meid wat erg !!!!!!!!!!! :( sterkte !!!

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    dat lijkt me zeker ook erg moeilijk, daarom heb ik ook wle besloten nooit meer zwanger te willen zijn hierna. Dat gaat gewoon niet als ik er 2 heb rond lopen en dan de hele dag zo slecht ben als nu. Die gok durf ik niet te wagen.... hoe jammer ook. EN zo slecht als nu wil ik me NOOIT maar dan ook NOOIT meer voelen..

ik heb hier ook 1.5 week n betere week gehad, maar het lijkt nu des te harder aan te komen. Ik spuug minimaal gelukkig. Al zou ik het wel veel meer kunnen. Maar ik lig de hele dag misselijk op de bank met ogen dicht veel al. En dan is het aardig erin te houden.....

vind het zo raar dat ik wel al 7.5 kilo ben aangekomen zeg.....
    er komt amper wat voedens binnen;)

16. BB dikke knuff meid.
    Nog eventjes volhouden het is zo zwaar die HG

17. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    ja ik ben nu ook 7 kg weer aangekomen (nadat ik er dus 7 afgevallen was) maar eten blijft er nauwelijks in. wel een groeiend buikje dus denk dat het daarmee te maken heeft.
    ik heb inderdaad ook het gevoel dat door de paar dagen "rust" het harder aan komt bij iedereen. voor mezelf ook. wil dit ook nooit meer. bij de eerste was het erg, maar deze keer nog veel erger. nou is er gelukkig geen wens voor een 3e, maar die zal er ook niet komen. en mensen buiten maar zeggen is het nog niet over...zou toch wel moeten hoor; je bent zwanger lach eens wat meer dat is toch het mooiste wat je kan overkomen; je weet waar je het voor doet he en dat is het waard ook..................................ben dat zo zat. maar niets zo erg als een kind van 4 dat in een hoekje zit te huilen omdat hij alleen moet spelen (wil niet bij andere kindjes spelen) en roept om papa want mama kan toch nooit iets. hij heeft zelfs al gezegd dat we de volgende keer bij de dokter maar moeten zeggen dat we de baby niet meer willen:(.

gelukkig gaan we volgend weekend er even tussenuit. zodat hij een heel weekend kan doen en laten wat hij wil en niets moet.

18. erg is dat he.
    hier ging de oudste vaak om het weekend bij opa en oma logeren om haar te ontlasten en alle aandacht te krijgen

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Jaa.. die "goedbedoelde" adviezen van buitenstaanders.... die maken je nog meeste gek. Kun je zien dat vele echt geen benul hebben wat je in je huis mee maakt op dit moment he.

Kan je zoontje niet af en toe naar een tante van hem of oma/opa dat die ff naar speeltuin of iets gaan? Even afleiding voor hem en jij even geen schuld gevoel?

Ik ben alleen de hele dag door, ik ben zo blij met ons hondje anders werd ik gek... Dat beest is nu echt een maatje geworden meer als eerst. Door hem sleep ik me elke dag ook ff 10min naar buiten...

ik wil dit nooit meer, en dan zeggen mensen "wacht maar" maar ik zou zo in paniek raken als ik weer zwanger zou zijn....

iedereen ziet zwanger zijn als iets moois, ik zie het als een hel. Ik heb me in mijn leven nog nooit zo slecht, nog nooit zo NIET mezelf gevoeld. Vind het bijna gewoon eng....

20. echt meiden snap jullie zo goed.
    heel herkenbaar.
    heb het zo met jullie te doen en als die goed bedoelde adviezen heb je ook helemaal niks aan.

wil wel aan jullie meegeven denk goed aan jullie zelf en aan jullie kleintjes.
    Weet je bij de middelste had ik precies zo als jullie enigste wat bij mij binnen bleef is filet american op een toastje.
    zelfs de gyn had zoiets van vreet je dan maar klem aan.

Deel Deze Pagina