Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hoe is het met iedereen?

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik lig sinds vrijdag aaf in zh.... Harde buiken en verkorte bm mond.

vandaag spannend! Weeenremmers worden rond h11 gestopt. Hopelijk blijft het rustig!! Dan misschien woens of dond naar huis...

Misselijkheid is te doen. Soms ff misselijk weinig spugen nog.

3. oe BB wat spannend :( hopenlijk blijven ze nog even zitten :(

denk aan je

4. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    jeetje wat spannend bb. helaas weet ik alles van die spanning. mijn 1e lag ik met 22 wkn in het ziekenhuis met weeen en verkorte baarmoedermond. heftig allemaal hoor de gevoelens die nu door je heen gaan. ga enorm duimen dat de 2-ling voorlopig nog blijft zitten.

gelukkig gaat het met het misselijk zijn redelijk want dat kun je er nu niet bij hebben !!!

sterkte en ik denk aan jullie.

5. BB nog even je benen bij elkaar houden hoor meid

6. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bb jeetje, wat vervelend voor je meid. Laat ze nog maar even lekker in je buik zitten. ik duim voor je.

7. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hoop maar dat geen bericht goed bericht is wat betreft bb en de tweeling !!!

hier gaat het steeds ietsjes beter lijkt wel (afkloppen).
    ben savonds snachts en sochtends misselijk en overgeven maar zo overdag kan ik redelijk eten waardoor ik genoeg binnen krijg. wel erg veel en snel last van maagzuur dat soms overgaat in blijvens overgeven.

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik lees mee hoor, maar type gaat beetje irie op tel hihi.
    Hier nog steeds in zh, buiken zijn rustiger. Maar t blijft elke uur weer afwachten.. Hopelijk voor t weekend thuis! Maar durf niet te hard te hopen.

Krum ik heb dat ook ochtend erg misselijk en verder aardig te doen. Maagzuur hier ook vreselijk last van, soms helpt omeprazol echt niet...

Senna ik zou die pretnisolon niet zomaar nemen. Hier en in ander zh zijn ze dr erg op tegen. Ik moet nu dan ook gaan afbouwen. Xxx

9. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hoop dat je het weekend lekker thuis mag zijn, daar is het zoveel beter als in het ziekenhuis.
    probeer per dag te denken en dan snoep je er zo elke dag er weer eentje bij dat de beebs langer in je buik zitten.

10. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @krumfrum mooi dat het iets beter lijkt te gaan. Ik hoop voor je dat het zo blijft en het alleen maar beter gaat worden.

@BB nog steeds in het ziekenhuis maar gelukkig de baby's nog wel in je buik. Elke dag is weer mooi meegenomen! sterkte in ieder geval want in het ziekenhuis liggen lijkt mij niks aan. Of is de verzorging erg goed?

@senna hoe is het nu met jou?

11. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    gisteren controle die even anders liep. mijn baarmoeder is niet gegroeid in 4 wkn tijd dus ctg en (hele korte) echo om vruchtwater te kunnen zien (dus weinig baby gezien helaas...).
    over 3 weken gaan ze uitgebreide groeiecho maken.

voorlopig doorgaan met de medicatie en blijven aangeven hoe ik me voel (had deze keer zwangere verloskundige voor me...hihi misschien scheelt dat).

12. ey meiden.

sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mijn laptop lader is stuk.

hoe is het met jullie?

denk veel aan jullie

13. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    hoi meiden hoestie met jullie??

Ik ben ff een tijdje niet veel online en actief geweest omdat ik echt heel ziek ben geweest. Kreeg ook nog eens de griep eroverheen.
    Maar gaat nu allemaal weer wat beter (de griep is in ieder geval weg)
    Heb gisteren mijn 20 weken echo gehad en de baby is in ieder geval goed gegroeid. Het enige is dat het linker niertje iets verwijd is en daarom krijg ik met 30 weken nog een controle echo daarvoor.
    Dat is dus nog even afwachten.
    Daardoor wist ik eigenlijk wel meteen dat ik een jongetje erbij krijg en dat is ook later bevestigd :D.

Gisteravond had ik mijn pretecho samen met mijn moeder en mijn zoontje. Want wou dat hij zelf kon zien wat hij krijgt en het daardoor dus ook meer beleefd. Hij vond het helemaal spannend want wou eigenlijk heel graag een zusje. Na een spannende 30 minuten (want de baby hield zijn knieen bij elkaar hahaha zagen we daar ook dat er een jongetje bij komt.
    Hij moest er even aan wennen maar vind het toch wel heel erg leuk om er een broertje bij te krijgen.
    Al met al zijn we helemaal happy ermee.

Groetjes Sabrina

14. wat leuk een jongentje :D
    hoop dat je je gauw beter voelt.

15. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    wat leuk dat je er een jongen bij krijgt. leuk ook dat je je zoon meegenomen hebt. heerlijk die betrokken kinderen. mijn zoon wil ook steeds mee naar de vk en de gyn. wij weten niet wat we krijgen trouwens.

balen dat je zo ziek bent geweest en dan ook nog eens de griep erover heen. wat zul jij je slecht gevoeld hebben.

hier ging het redelijk goed tot ik de laatste dagen weer alleen maar overgeef en misselijk ben. gelukkig sinds gisterenavond blijft er klein beetje in. uitdroging stond alweer om de hoek te loeren.

senna hoe is het nu met jullie? gaan jullie er weer voor of moet je nog even wachten? en hoe is het psychisch lukt dat ook nog wel een beetje met je?

bb, hebben de baby''s het nog goed in je buik? was je nog lekker naar huis gemogen of lig je nog in het ziekenhuis?

16. hoi krumfrum.

hier gaat het goed.
    ben druk bezig met mijn conditie weer op pijl te krijgen.
    veel bewegen en gezond eten.
    Ben nou in een maand 4 kilo kwijt hihihi

hoe is het met jou? en de rest natuurlijk.

BB meldpicht :p

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    controle gister was super in orde, het heeft me erg gerustgesteld ook, was zo bang dat ik ineens toch weer moest blijven:)

echo; groei is perfect, onderste is ingedaald. Dat is die druk die ik regelmatig voel. De onderste heeft ook heeeel veel haar al. Dat kon ze zien (kleine puntjes zei de gyn) normaal letten ze daar niet zo op, maar dit was zo duidelijk te zien zei ze. Dat heeft de kleine alvast van mama:D (papa had tot zn 2e niks hihi)

Bloeddruk; prima in orde en GEEN suiker! Dat kwam dus echt door die pretnisolon dat de meting vorige keer in zh zo hoog was. |Gelukkig ben ik van die troep bijna af... (moet heel langzaam worden afgebouwd, iets met mijn nieren anders...)

Bmm; de baarmoedermond is niks verkort meer, nog steeds 2.5 wat erg goed teken is dus, de harde buiken hebben geen invloed tot nu toe op de bmm!! Zo fijn!

Afspraak; niewe controle pas over 2 ipv 1 weken, ze was zo tevreden (fijn gevoel:D) en dan ben ik 31+1 weken.. hopen dat ik dat haal want dan mogen we de week erna met 32+1 mooi naar ons eigen gyn en zh terug... we vinden dit zh zooo 10xNIKS!

vriendje, oh nee manlief heeft boven het bed op klossen gezet (ik heb trapje nodig nu hahaha) en matrasberschermer ligt er ook op.... hij heeft verder lekker alles schoongemaakt boven dus zo lief en lekker (en dat op vrije dag!)

mijn mams komt komende week de badkamer nog een flinke beurt geven en dan is alles wat goed schoon moest weer gedaan! Heerlijk idee....

nu aftellen tot de 32 weken (19 dagen!!;)) en dan is elke dag extra mooi mee genomen.... word wel steeds nieuwschieriger zeg:cool:

18. Gelukig gaat alles goed BB.
    Was best ongerust moet ik eerlijk toegeven hihihi.

Vandaar dat ik meldplicht had geschreven hhahahaha

19. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    super te lezen dat het goed gaat met jou en de baby's !!!

gelukkig hebben ze harde buiken geen effect op de bmm. was bij mij ook niet gelukkig, maar ken de stress maar al te goed. de angst om je kindjes te verliezen al. goed dat je geen suiker hebt, ook weer een zorg minder. en terug naar de eigen gyn is altijd super natuurlijk.
    nog even en jullie zijn heerlijk klaar voor de baby's. ze komen gewoon niet eerder tot jullie helemaal klaar zijn !!!

we zijn er ff tussenuit geweest 3 daagjes maar helaas na een uurtje zwemmen (niets speciaals gedaan, beetje gedobberd eigenlijk) niets anders weer als overgeven. de ene harde buik na de andere. gelukkig vannacht in mijn eigen bed redelijk goed geslapen maar nog wel onwijs misselijk.
    ben nu 28+4 en begin ondertussen het helemaal zat te vinden. eind volgende week weer controle en dan krijgen we uitgebreide groeiecho vanwege dus de niet gegroeide baarmoeder.

20. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hoi dames ik breek even in,
    ik heb vorige week in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging.
    in het ziekenhuis leek ik weer een aardige dame kon weer eten zat boeken te lezen en spuugde twee keer op een dag eenmaal thuis begon de ellende weer van voor af aan.
    ik spuug nu zo een 5 keer op een dag kan wel wat binnen houden maar het beste komt er weer uit. ik heb gewoon geen zin om weeeeeeeeer in het ziekenhuis te komen ben het zo zzat heeft iemand een goede tip voor me ik moest af bouwen met de medicatie en gebruik nu dus behalve mijn ab ivm blaas ontsteking niks.

Deel Deze Pagina