hier ook redelijk ben begonnen met gember tabletten pas sinds gisteren dus kan nog niet vertellen of ze voor mij baat hebben. wel ben ik echt ontzettend moe en heb ik al de activiteiten die ik langzaam aan weer op pakte toch weer gestaakt, eerst maar eens aan mezelf denken. @ bb wat fijn dat je al even niet hebt gespuugd geniet er maar van ipv te wachten tot het weer komt. wat fijn dat de babytjes nog lekker bij je zitten. begint nu toch echt wel een einde aan te komen voor jou tweelingen komen toch vaak iets eerder? fijn hoor zeg ik een beetje jarloers wou dat ik al zo ver was hahahahaa. maar tis je gegunt hoor. @krumfrum hoe is het met jou dan erg lief dat je steeds naar ons vraagt.
zit er beetje doorheen eigenlijk, maar wil niet zeuren. ben al zover gekomen in de zwangerschap. ben nu 34 weken. deze week weer onwijs overgeven steeds en niets binnen houden (zelfs mijn man zat soms met tranen in zijn ogen naar me te kijken omdat hij ook niets kan doen voor me). kan mijn zoon niet meer naar school halen/brengen. althans maandagochtend gebracht en daarna na een uur nog een hartslag van boven de 100 en buiten adem en vanmorgen weer hetzelfde. dus allemaal hulptroepen moeten inschakelen. MAAR IK WIL HET ZELF DOEN !!!!!!!!!!!!!! we wisten dat deze zwangerschap waarshcijnlijk zwaarder zou worden als de 1e, maar deze zwangerschap is onwijs veel zwaarder, dit hadden we echt niet gedacht. maar goed, na dus 3 dgn overgeven, 1 dg rust gehad en toen weer 3 dgn overgegeven en vandaag helemaal niet misselijk en niet overgeven. heb heerlijk fruit gegeten en vooral gedronken. verder al enkele dagen zeer pijnlijke harde buiken (weeen??? geen idee eigenlijk) dus erg fijn dat ik mogen controle heb bij de gyn. nee, meiden van mij (maar zo denken jullie er ook over denk ik) mag de baby geboren worden hoor, ben helemaal klaar met zwanger zijn. ben nog wel trots op mijn dikke buik hoor, maar daar is ook alles mee gezegd.
het is ook allemaal niet niks lieverds. en je mag best zeuren. van mij krijg je en de rest ook hele dikke meelevende knuff
krum; laat je weten hoe de controle was? Veel succes iig! Ik herken je verhaal zo.... ik zit er ook mega doorheen en ben de laatste dagen niet eens heel veel aan t spugen! titus; ik dcht ook dat ik nooit t einde van de zwangerschap zou halen zo en was jaloers op iedereen die verder was, maar kijk nou! Ook jou gaat het lukken, ook al lijkt het eindeloos te duren! Vind iig hier je steun. en neem indd je rust, als je wat oppakt is het zo weer terug @all; vandag controle, doood eng. Ben steeds zo bang dat ik moet blijven. Krijg namelijk weer uitslag over hoeveel eiwitten er in urine zitten... brrr! Verder groei echo en geloof inleid datum!!!!
@krum dat is toch niet klagen dat is van je afschrijven en daar zijn we een clubje voor toch? groep huggggg. ben ook benieuwd hoe je controle was. @bb jij ook controle maar je krijgt veel te horen spannend. ben dus ook benieuwd naar jou uitkomst. @ Ik snap echt dat jullie er klaar mee zijn. snap ook niet wie bedacht heeft dat het 40 weken moet zijn 3 maanden is lang zat. echt als je ziek bent is 3 mnd meer dan genoeg. ik vind daarom dit onderdeel zo fijn want de meeste mensen snappen je gewoon niet als je dat zegt. voor mij mag het hele zwanger zijn over geslagen worden maar goed dat is nou eenmaal niet zo. ik ben dan ook alleen trot op wat er in mijn buikje zit en hoop dat het goed ter wereld mag komen.dan begint voor mij het genieten pas. dat is dan ook de rede waarom ik jarloers ben op mensen die al lekker ver zijn en nog maar een paar weekjes liefst paar daagjes moeten.
BB wat spannend meid. Wel meldplicht nou he anders word tante senna ongerust ahahah. 35 weken alweer wie had dat gedacht dat je dat zou halen hihihihi. Over 2 weken mag je ze gelijk mee naar huis nemen want dan zijn ze optijd hihihi
gisteren babycheck was goed. wolkje is gedraaid en ligt al behoorlijk ingedaald zelfs. vruchtwater was er meer dan genoeg. groeiecho gehad. ik was gisteren 34+1 en buikje meten was 34+6 maar hoofdje en beentje waren 32+1. maar volgens gyn is buikje belangrijkste en dus prima. ze verwacht geboortegewicht van 3200 gram ongeveer. daarna naar de internist. hij wilde ook zekere voor het onzekere dus kreeg ik maag en darm onderzoek. nog dezelfde middag. dus heb uiteindelijk van 11.00 tot 15.00 in het zkh gezeten (alleen). internist schrok van de hoeveel maagzuur in mijn maag en dus ook van de hoeveelheid die ik tijdens het onderzoek moest overgeven, bleef maar aan de gang en dacht echt dat ik dood ging. verder maakte hij er een flink bloedbad van (zijn eigen woorden) omdat mijn slokdarm en maagwand gelijk kapot ging en hevig ging bloeden als er iets tegen aan kwam. dat zag hij niet vaak. darmonderzoek kon niet omdat maag niet ontspande en maar bleef braken (en dat met een slang in je keel.....). onderzoek zou 3 min. duren maar heeft uitinedelijk ruim 10 min. geduurd. was helemaal gebroken daarna. zat onder het bloed en overgeefsel omdat er niet gerekend was op zoveel "zooi" dus er lag gewoon een matje onder mijn hoofd maar dat had best een 10 liter emmer mogen zijn. maar goed, 't was hel op aarde. zelfs mijn ergste dag overgeven was nog een eitje in verhouding. diagnose, reflux en een niet ontspannende zeer gevoelige maag. heb nu medicijnen voor de reflux en het overtollige maagzuur. gisteren nog de hele middag en avond blijven overgeven (oa dus bloed). ook al at of dronk ik niets was het elke 5 minuten overgeven. vanmorgen begonnen met de medicatie dus ben benieuwd. mijn hele keel/slokdarm/maag is nu dus kapot dus dat is ook erg pijnlijk. maar als het klopt wat hij zegt dan ben ik binnen een week van het overgeven af !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus daar hou ik me onwijs stevig aan vast. heel verhaal maar zit er ook nog vol van hoe het allemaal ging en gaat. de internist belt trouwens dit weekend ook nog voor de bloed en urine waardes. hij vond die van 2 wkn geleden maar net op het randje (uitdroging) terwijl de gyn toen gezegd had dat alles prima was. dus ben benieuwd.
fijn dat het met baby allemaal goed is. wat een toestand bij de internist zeg geloof graag dat je er van slag van bent. wat dan weer het lichtpuntje is als je er over een week vanaf zou zijn. welke wonder medicatie heb je dan wel niet gehad? sterkte nog even met het bij komen zeg maar .
wauw krumfrum wat een gedoe zeg. ik hoop echt dat het gauw in ieder geval stukken minder word. lekkere gyn trouwens zeggen dat het goed gaat terwijl je toch op het randje hangt van uitdroging. dikke knuff voor jullie
wondermiddel is het natuurlijk niet. en in deze gezien de staat van mijn slokdarm en maag wand denkt de internist dat ik straks minder hoef over te geven. tot op heden is het nog 1 doffe ellende met alles overgeven, maar wat ik wel al merk na 2 pillen is dat ik qua maagzuur nauwelijks iets overgeef. tis echt puur mijn eten dus niet zo schadelijk voor slokdarm. internist heeft nog niet gebeld dus ga er maar vanuit dat de waardes van bloed en urine goed zijn. wil morgen wel zelf nog ff bellen naar de exacte waardes (ben nou eenmaal nieuwsgierig). het onderzoek wordt trouwens normaal onder een roesje gedaan maar nu niet omdat het schadeijk is voor de baby. toen ik zei ja maar mijn stress is ook schadelijk voor de baby was het ja nee maar het roesje nog veel meer (terwijl dat volgens mij niet is, maar goed). ja ben blij dat we na deze baby helemaal klaar zijn met kinderen. want trek het echt niet meer. en merk ook dat ik steeds meer belachelijke dingen zie en hoor van de gyn e.d. geeft me geen gerust gevoel meer dat ik overal op kan vertrouwen. mijn zoon (4)heeft zich onwijs druk gemaakt en vol zorgen gezeten dus die is super lief nu. want ja mama en opa gingen naar het zkh en opa komt terug met de mededeling dat mama nog moest blijven en papa haar ging ophalen (kan niet zelf reizen). echt eenmaal thuis al wel duizend kusjes gekregen en hij wil alles voor me zorgen en komt tijdens het overgeven weer met zijn handje op mijn rug wrijven. het zijn gewoon enorme "ik ik ik" parasieten die ongeboren baby's maar dan wel van dat soort waar je nu al ongelooflijk onvoorwaardelijk van houdt !!! senna, hoe zit het bij jullie met het proberen?wanneer kan er weer getest worden? keek laatst op je kalendertje maar daar kom ik geen wijs uit. bb, hoe is het met jou en de 2-ling? heerlijk dat ze ondanks alles nog steeds lekker in je buik zitten om te groeien. en hoe is het bij jou met overgeven/misselijk zijn? titus en jij? hoe gaat het nu? ook alweer bijna 14 weken zwanger. stiekem kruipt zo (hoe moeilijk de tijd ook is) de tijd voorbij. meiden, hoop echt dat we allemaal niet meer misselijk mogen zijn of hoeven over te geven en dat we gewoon snel onze baby's in de armen mogen sluiten. ik kruip weer terug op de bank.
Krumfrum ik zou op spuit dag 5 dan mag ik woensdag komen om te kijken of er al eitjes willen groeien. Ik heb nu een nieuwe temp kaartje gemaakt want vond hem zelf ook erg lang en onduidelijk worden. Wanneer getest kan worden denk met een week of 3. Hoop dat er bij jou gauw verbetering in zit.
hoe ging het gisteren senna? en hoe is het met titus en bb? hier gisteren niet overgegeven !!!! (maar merk wel dat ik erg bang ben te vroeg te juichen). de internist belde nog om te horen hoe het ging (erg aardig van hem).
BB naar het ziekenhuis gister gegaan en sinds dien niks meer van gehoord. Ik heb een eitje van 15 mm rechts zitten en moet morgen nog een keer terug komen.
Hoi lieve meiden, Ik ben weer thuis! Wel met strenge bel instructies ... mijn baarmoedermond is helemaal verweekt en ik heb al 2-3cm ontsluiting. Het bolletje is door de gyn al goed aan te raken zelfs! Doordat "het tuutje" helemaal verstreken is waarschuwde de gyn mij dat het heel erg snel kan gaan als ik weeen krijg. Ik moet dan ook meteen bellen bij twijfel. Wel erg spannend hoor. En als we de geplande datum halen dan worden dan meteen mijn vliezen gebroken!!!!!!!!!!!! Whoehoe..... Het is nu erg rustig, wel enorm pijn op mijn vagina. Drukkend gevoel en helemaal als de kleine beweegt. Af en toe flinke ongi krampen in buik en rug maar de harde buiken vallen reuze mee. Dus het lijkt nog wel ff te duren. We gaan het zien. Spannend senn!
he bb spannend nu dan zeg maar ze mogen komen toch 36.1 voor een tweeling is toch best netjes en je hebt genoeg elende gehad. maar begint in ieder geval op te schieten. senna voor jou ook spannend lekker eitje. krumfrum ik snap dat wel zeg ook steeds gaat redelijk en nietgewoon goed. zelf ben ik nog erg moe maar merk wel dat ik steeds meer dingen ga oppakken nu. ben therapeutische aan het werk en dat gaat goed. geen druk helpt echt wel. spuug nog elke morgen maar das meer boeren dan dat er wat uit komt en als er iets spannends is. gisteren moest ik naar de vk en dat vind ik toch altijd weer spannend dan moet ik overgeven, voel me die dag dan ook minder.maar men men waar is mijn energie.
rustig aan hoor titus met alles al dat gespuug heeft toch aanslag gepleegd op je hele lichaam. dikke knuff voor jullie meiden