jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej BB gefeliciteerd met je meiden Geniet er maar lekker van dat heb je dik en dik verdient. Hele dikke knuff voor jou en man BB en de meisjes natuurlijk
hiephiephoera bb met je 2 meiden !!!! hoop dat het met jou helemaal goed gaat en jullie snel heerlijk naar huis mogen !!! 5mare5, je hoort hier helemaal bij hoor. las dat je reflux hebt. daar zijn ook medicijnen voor. ik weet sinds 2 weken dat ik dat ook heb (naast de hg) en met de medicatie is het maagzuur stukken beter geworden (minder dus). wat betreft b12 onderzoek niets van gehoord, maar heb zelf al jaren b12 te kort (krijg ik maandelijk bijgespoten), maar niemand die zich er druk om maakt in de zwangerschap. gyn interesseerde het niet en ook de huisarts had zoiets van ach we spuiten al bij dus het zal wel. de link met hg is nooit bij iemand opgekomen. ga er na de bevalling (en herstel) wel eens meer over zoeken. maakt me wel nieusgierig trouwens. want weet wel van mogelijke relatie van b12 tekort en miskramen. ik hoop dat je trouwens je wel thuis voelt hier !!! we hebben hier allemaal last van het zwanger zijn in meer of mindere maten. vraag alles wat je wilt vragen en als je gewoon je verhaal kwijt wil tref je hier altijd een luisterend oor. rose83 hoe gaat het nu met jou? ook aan de laatste loodjes begonnen. ik meld me later nog een keer....nu ff rust vanwege hele vele harde buiken....
Heb deze gemaakt in verband met de internationale HG awarenessdag op 15 mei BB: gefeliciteerd met je meiden! Fijn dat ze er nu zijn en jij lekker kunt opknappen.
bb wat goed twee meiden en ze doen het goed super. jij ook niet meer misselijk een hele verademing denk en nu dan heerlijk genieten. gaat het wel verder met jou herstel zo na de keizersnee?
extra controle gehad voor de baby. hoe het met mij gaat vraagt niemand naar (ach ja huisje van de baby dus wat maakt het uit). gelukkig ging het tot gisteren stukken beter vanwege de nieuwe medicijnen, maar vandaag weer flink overgeven helaas. denk door de 3 uur zitten in het zkh gisteren. dus vandaag wat rustiger aan doen. ook geregeld harde buiken die soms echt pijnlijk zijn. hoop zo dat het voortekenen zijn dat de baby klaar is om binnenkort te komen (nog een weekje verder zou prettig zijn, maar dan ben ik 37 wkn dus kom maar op kleintje).
zou inderdaad fijn zijn als jij ook de elende mag vergeten en heerlijk kan genieten van je kindje. tenminste hoop voor je dat je ook net als bb gelijk af bent van tenminste je erge misselijkheid. o wat jarloers kan ik zijn op bb of op mensen die helemaal geen misselijkheid hebben en genieten van hun zwangerschap want dat gebeurd hier echt niet. heb nu continu ruzie met mijn mannetje hij word er chaggy van als ik niet lekker ben omdat hij het niet leuk viind voor mij maar omdat hij chaggy is vind ik het nog vervelender. probeer het te negeren maar zo nu en dan hou ik het niet meer en dan heb ik echt het gevoel kan beter weg gaan en terug komen als het over is want we zitten elkaar in de weg. doet ons beide pijn hoor want we zijn erg op elkaar gesteld.
titus, dat is niet fijn als jullie elkaar in de weg zitten. maar blijft er wel over praten he samen. want anders duren de komende maanden nog veel langer !!! zelf mijn 4 jarige zei van de week tegen mijn buik: he baby kom er maar uit want ik wil weten wie je bent en je maakt mijn mama ziek en dat vind ik niet leuk. ik wil een grote broer zijn nu en ook dat mama weer leuk is. ja dan staan de tranen in je ogen natuurlijk. baarmoeder oefent goed want heb regelmatig harde buiken en oefenweeen. maar ja dat zegt niets want die had ik met mijn zoon al heel veel vroeger en die is ook pas geboren met 39+4 (volgens zkh, volgend onze berekening met 40+3).
@bb: gefeliciteerd! Hopelijk genees je al van de keizersnede en knap je op. Geniet ervan! @titus: stom hè dat het zo'n invloed heeft op je relatie. Wij hebben er vooral last van dat wij elkaar zo missen @krumfrum: oh die opmerking van je kleuter, daar houd je het toch niet meer droog. Ik heb na mijn controle bij de vk wederom de huisarts gebeld en b12 injecties geëist. En ik krijg ze, maar het gaat toch niet helpen zei de arts. Nou prima, maar ik ben er inmiddels achter hoe belangrijk het is om het tekort aan te vullen en ben best pissig dat zij er zo laks over doen.
ja dat is het bij ons ook wel hoor het missen van elkaar, kan er nog verdrietig om worden. ik keer dan zo in mezelf moet dan gewoon niks en niemand aan me lijf en om me heen. hoe weet je nou dat je een vit b12 te kort heb dan?
b12 is belangrijk niet alleen voor jezelf maar ook voor het ongeboren kindje. goed dat je nu de injecties krijgt. ik krijg ze maandelijks en heb er echt baad bij. maar de opstartdoses moet wel goed zijn 10x in 5 wkn meen ik me te herinneren. zelf had ik bij de b12 tekort ook een foliumzuur en vit. D tekort. kijk eens op stichting b12 tekort. daar hebben ze ook forum en veel informatie (heb ik veel aangehad). er zijn maar weinig artsen die een b12 tekort (of laagnormale waarde met klachten) serieus nemen. eigenlijk wordt geadviseerd bij zwangerschap dosis verdubbelen (als in 2x zo vaak spuiten), maar mijn gyn lachte me zowat uit want ach dat was toch nergens goed voor. gisterenavond en vannacht is er flink geoefend op de weeen.....ze werder helaas niet sterker. 6 uur lang elke 10 minuten een wee.....helaas zwakte het daarna af tot rommelende buik. nu wel weer af en toe maar zonder regelmaat helaas. wel onwijs misselijk vandaag (al sinds gisterenavond) en dat was met mijn zoon ook zo. de dag van bevalling was er niets aan de hand en toen het begon ineens zo onwijs misselijk (en blijven overgeven). duimen jullie dat het door mag zetten....ja baby is dan wat aan de vroege kant (ben vandaag 36+5) maar dan heb ik mijn lijf weer terug en kunnen we als gezin van 4 heerlijk genieten en kijken naar de toekomst.
@krumfrum bij mij is alles nog rustig, niks geen signalen. had het liever anders gezien maar de natuur beslist. Moet vanavond wel naar de verloskundige misschien dat ze iets voor mij kunnen betekenen ben er namelijk goed klaar mee. Misselijkheid mag wel eens over zijn. Gelukkig gaat het de ochtende begin middag wel redelijk maar daarna speelt het helaas toch steeds weer op. Bij jou begint het zo te lezen ook spannend te worden. Hopelijk gaat het doorzetten en ben jij ook straks af van alle elende. sterkte meid! ik volg je,,, ben natuurlijk wel nieuwsgierig.
hier blijven de weeen zich melden en steeds sterker................maar na een uurtje of wat verdwijnen ze weer. gisteren wel enorm weer moeten spugen, maar verder moet ik zeggen dat het wat de hg betreft momenteel erg "rustig" is. wel snel misselijk, maar overgeven bijna niet. zou het een voorteken zijn????? ik hoop het heel erg. straks wordt ik gebeld door de vk om te kijken of we de afspraak van morgen verzetten naar vandaag, omdat ik dus nu al de hele week weeeen heb die niet doorzetten. ben vandaag 37 wkn trouwens dus wolkje mag gewoon komen. hoe is het met de rest van de meiden???
Wat zou dat fijn zijn voor jou. ik hoop iig dat je niet nog weken moet doorlopen met hg en weeën. Ik ga morgen voor het eerst voor de injecties, eerder lukte mij gewoon niet. Ik moet ook echt kijken hoe ik straks om de 4 dagen bij de ha kom. Iig heb ik eerst eens de apotheek gebeld om te regelen dat ik Nycomed krijg en niet centrafarm zoals zij besteld hadden. Ik moet vanavond vanaf 5 uur voor mijn zoon zorgen, incl eten koken en naar bed brengen. poeh wat zie ik daar tegen op. En ik kreeg gisteren een brief dat ik naar de bedrijfsarts moet. Hier baal ik enorm van, dat is namelijk een half uur rijden en ik vind het zo onnuttig. Gaat mij enorm veel kosten terwijl het ook via de telefoon kan :x
mare, wat betreft bedrijfsarts, ff bellen of het telefonische afspraak mag zijn. heb ik met mijn 1e ook gedaan (bij deze geen werkgever meer. lol, scheelt veel stress). was onverantwoord om te komen heb ik gezegd. auto rijden terwijl je niets binnen houd is vragen om ongelukken. zorgen voor je zoon en eten koken en hg.....geen strak plan. maar soms moet je. misschien een lekkere brood dag voor je zoon. hoef je niet te koken, gewoon boterhammetje smeren. deden en doen wij hier ook wel eens. doen wij op maandag vaker omdat ik anders moet koken en dat gaat echt niet, dus eten we 3x brood. niets mis mee hoor.
het gaat hier op en af het weekiend was het weer bar en boos spugen en spugen niet lekker zijn willen slapen huilen enz. maandag al iets beter en zo kruipen we de week weer door om meestal op vrijdag weer in te storten. krumfrum hoop dat je mag gaan bevallen en dat het daarna beter met je mag gaan.
Hallo meiden, voor wie het leuk vind... Ik heb een weblog aangemaakt met het verhaal van de inleiding enz. http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/bezigbijtje/1046-de-bevalling-woensdag-2-mei-2012.html Als ik er aan toekom zal ik straks ook een prive album met foto's aanmaken. Liefs bb-tje.
@krumfrum: ik heb al een beetje gedoe gehad met werkgever omtrent bedrijfsarts, ik durf nu niet zo goed er tegen in te gaan. Heb mijn vader gevraagd om mij te rijden en zal dan in het gesprek aangeven de komende keren echt telefonisch contact te willen. Dit was ook hun vorige voorstel, daarom vermoed ik dat mijn werkgever dit aangevraagd heeft. Zoonlief wil per se één keer per dag warm eten en slecht eten betekent nog slechtere nachten. Ik heb het straks al voorbereid. Het meest zie ik op tegen het hele bedritueel. Maar het kon idd nu even niet anders, i will survive
mare ken helaas gedoe met werkgevers....(is zelfs rechtbank aan te pas gekomen...in ons voordeel trouwens). fijn dat je vader zou kunnen rijden. zelf rijden zou ik echt niet doen hoor. ok een zoon die warm eten wil. die ken ik hier niet. de mijne heeft een verschrikkelijke hekel aan warm eten en eet het liefst elke dag alleen brood (en smorgens afgewisseld met warme brinta pap). eten we sla als groente eet hij het wel. lastig he als het gewoon niet anders kan. wel een goede insteek heb je. dat je het overleefd is zeker, maar het is niet makkelijk. he titus, wat naar dat je weer zo hebt lopen overgeven. hoop echt dat het snel beter mag gaan hoor. slik jij trouwens al een maagbeschermer? merk dat de mijne heel erg veel doet. vanmiddag controle, ben benieuwd. maar ze zullen wel weer niet luisteren naar mij. gisteren nog hele discussie met de vk gehad over mijn weeen (harde buiken volgens haar) die soms wel 5 tot 8 uur lang om de 10 minuten komen. dus heb nu al geen zin in straks. maar goed, ff doorbijten dan maar en genieten van het luisteren naar het hartje.
mooi beschreven bb je bevallingsverhaal. en prachtige namen voor jullie dochters. geniet van jullie meiden en ik hoop dat je van de hg niets meer merkt en dat je herstel van de keizersnee ook voorspoedig mag verlopen. liggen de kindjes trouwens nog in het ziekenhuis of zijn jullie allemaal al thuis?