Krumfrum: hoe was je controle? Alles goed met de baby en hebben ze voor de verandering ook naar jou geluisterd? Hier komt even een klaagbericht: ik heb vandaag mijn eerste b12 injectie gekregen en heb gevraagd of er een mogelijkheid is dat ik deze zelf kan doen of door thuiszorg of wat dan ook. Nou dat heb ik geweten. Vanmiddag belde de huisarts dat zij niet verder gaat met injecties. Heeft geen nut volgens haar en zo laag is mijn waarde sowieso niet. Zij heeft ook de gyn gebeld en die was het met haar eens. Er moest eerst maar eens uitgezocht worden of het niet ergens anders aan ligt. Zij wil aan zinvol beleid doen enn niet zomaar prikken zonder de oorzaak te weten. :O Het ergste was, dat zij zei dat ik mij niet zo moest focussen op die ene mogelijkheid van de b12 maar verder moest kijken. Ik wist niet wat ik hoorde. Sinds ik 7 weken ben smeek ik om hulp, moet vechten voor onderzoeken en zij heeft het over zinvol beleid. Maandag moet ik de vk bellen en krijg dan te horen hoe verder. Ik weet dus ook niet of ik wel of niet naar de gyn ga enz. Weer terug bij af dus. Heb echt even een potje zitten janken straks. En dan nog die b12, lijkt mij belangrijk om dat hoe dan ook aan te vullen, maar dat wordt dus gewoon niet gedaan. Dikke pech voor mij en de baby
vandaag zijn we met het hele gezinnetje compleet thuis Ik heb nog steeds medicatie voor de hg. Wel maar 3x per dag. Ik durf het nog niet helemaal te stoppen omdat ik soms nog misselijk ben en ik durf niet te spugen met de wond (AU!) hopelijk snel weg!
bb, jammer dat de hg niet gelijk helemaal weg was. maar inderdaad gewoon ff door blijven slikken want spugen met de wond lijkt me niet prettig inderdaad. super dat jullie helemaal als gezinnetje thuis zijn !!! geniet er van hoor (en wil je duimen dat wij ook snel aan de beurt zijn.....lol). mare, ja helaas is op b12 gebied nog veel onduidelijkheid. maar als de huisarts verder wil kijken neem ik aan dat je doorverwijzing naar de internist gekregen hebt? heb ik ook gehad maar had helaas geen effect omdat de internist ook niet geloofde in b12 tekorten. uiteindelijk gezien de verbetering van de klachten is de huisarts het wel eens geworden met elke maand spuiten. kijk eens op het forum van stichting b12 tekort. daar kunje ook veel informatie vandaan halen. en hoe is het verder met het spugen/misselijk zijn? controle was niet echt om over naar huis te schrijven. luisteren zijn ze niet echt goed in geloof ik. pffff nee had niet echt schrik voor de bevalling, maar krijg steeds meer het idee dat ze maar iets doen ipv weten waar ze mee bezig zijn.maar goed, probeer positief te blijven denken deze laatste dagen/weken.
Wat jammer dat ze niet naar je luisteren. Ik ben wel echt blij met mijn vk praktijk, zij doen echt hun best voor ons. Bellen, overleggen etc. Het erge van mijn ha is dus dat zij verder nu niets doen. Ja je vk heeft je dossier misschien moet je daar maar aankloppen. Dat steekt dus ook echt heel erg, zij heeft het over zinvol beleid, maar ondertussen hebben ze vier maanden alleen maar tegengewerkt en niet meegedacht. Als er toen iemand had gezegd, laat de gyn maar alles uitsluiten had ik gejuicht. Nu voel ik mij behoorlijk in de zeik genomen, eigenlijk... Misselijkheid is niet uit te houden. Heb de hele dag braakneigingen, maar kan het gelukkig binnen houden.
Wat gaat het goed met ons! Heerlijk! De meiden zijn zo tevreden, ze slapen van voeding tot voeding... Ninthe begint al iets meer wakker te worden steeds! Zo leuk, die mooie grote kijkers! Ook 's nachts doen ze het geweldig! We komen dus (nog) wel aan onze rust. Ninthe drinkt over het algemeen goed, ze moeten 60cc x8 voedingen per 24uur, en daar komt ze gemiddeld wel aan. Fenne drinkt erg matig, bij haar kun je echt merken dat ze prematuur nog is. Ze is na de helft te moe om te drinken en dan loopt de melk de mond uit... Ze zit dus net aan het gemiddelde of iets eronder. Het blijft spannend dat drinken van ze, ze hebben niet voor niks in het ziekenhuis ervoor gelegen, maar ze groeien goed! Ze zijn beide 2880! (bij de geboorte nu 12 dagen geleden wogen ze 2726/2728.) Gister en eergister ook naar buiten geweest met ze, een klein rondje lopen met zn allen + binkje. Helaas kan ik niet zover, 10minuten is echt de max nog. Daarna begint mijn wond erg te trekken. Maar wel heerlijk hoor, hopelijk kan ik snel verder!!! De oortjes zijn vandaag ondervonden aan een gehoortest en bij beide dames is deze prima! We genieten vol op!! Wat betreft mijn HG, ik heb het nog wel met avond eten. Maar avond eten staat me ook nog steeds tegen. Verder slik ik 2-3x per dag nog de primperan omdat ik bang ben om te moeten spugen met mijn wond. Maar het gaat echt al stukken beter, soms even nog een vlaag. Hopelijk is het snel helemaal weg en kan ik weer vertrouwen opbouwen in eten. WEL een klein voordeeltje... ik ben op 2.5 kilo na alweer aan mijn start gewicht joh!
heerlijk bb, ook ik lees tussen je regels door dat je geniet van je 2 meiden !!! hoe is het met de andere meiden??? ik heb de griep denk ik......(hoofdpijn, overgeven, spierpijn, koude rillingen, moe)
straks controle....hoop dat ze willen kijken naar ontsluiting omdat het blijft rommelen maar niet dorozet. en daarbij hebben we tig vragen waar we antwoorden op willen. maar waar waarschijnlijk niemand nog bij stil gestaan heeft (ondanks dat het bij de vorige zwangerschap ook al zo was en tijdens het gesprek vorige week zijdelings ook aan de orde kwam). we hebben er geen goed gevoel bij wat betreft de bevalling en dat er gehandeld wordt als dat nodig is. maar goed we zullen zien. keus is er niet. verder is mijn lichaam echt op. slaap niet, ben weer meer en meer misselijk overdag (gelukkig nog niet echte enorme spuugmomenten). mijn lichaam doet bij elke beweging heel (echt heel) erg veel pijn. kan maar korte tijd in dezelfde houding. ben er helemaal klaar mee. ook reageert mijn chronische ziekte nogal heftig momenteel maar daar hebben ze bij de vk/gyn geen verstand van. vandaar ook dat we niet het vertrouwen hebben in de bevalling eigenlijk.
en hoe was je controle? lijkt me erg onplezierig als je er geen vertrouwen in hebt. hier gaat het erg wisselend de ene dag goed en de andere dag minder maar de mindere dagen zijn al veel beter dan ze geweesd zijn. spugen doe ik nog steeds elke morgen veel lucht heb ik ook. merk dat ik ook een beetje last heb van obstipatie waardoor ik makkelijker misselijk ben. ben nog steeds naar het einde aan het toe leven terwijl ik nog niet eens op de helft ben. wel voel ik de baby af en toee schoppen en kan er meer van genieten dan bij mijn eerste zwangerschap. toch als ik dan meiden lees die bijna moeten bevallen of net bevallen zijn dan denk ik wel ooooooo was het maar zo ver bij mij.
snap heel goed dat je denkt o was ik ook maar alvast zover. ik heb dat ook de hele zwangerschap gehad. en eindelijk is het hier hopelijk bijna zo ver. controle ging goed. we hebben een goed gesprek gehad en heb er al meer vertrouwen in gelukkig. ook in mijn dossier zijn duidelijk onze wensen geschreven en er is ook al besproken dat er mogelijkheden zijn mocht het gelijk gaan lopen als de vorige keer (toen stonden ze erbij en keken er naar toe).
@krumfrum: mag ik vragen wat er de vorige keer gebeurde? Lijkt mij heel vervelend dat je graag wilt bevallen, maar er ook niet alle vertrouwen in hebt dat het goed gaat. Hoewel ik nu lees dat je al meer vertrouwen hebt. Wordt de misselijkheid nog steeds erger? @titus: Pff ik zei gisteren nog, het liefst val ik nu in slaap en wordt over 4 maanden weer wakker. @bb: fijn dat je zo kan genieten van je meiden. Ik hoop dat je snel zonder meds kan en het hoofdstuk echt kan afsluiten. hier: Ik moest dus naar de bedrijfsarts en die schrok een beetje van hoe ik eruit zag. Het was ook nog eens een fout van de planning dat ik moest komen, hij had een telefonisch contact ingepland. Maar goed hij wilde mij zelfs naar de auto begeleiden omdat hij bang was dat ik van mijn stokkie zou gaan, lieve man wel Hier gaat het slecht. Ik voel mij nu weer elke dag misselijker, heb enorm maagpijn en veel lucht in mijn buik. Daarnaast ben ik ook nog verkouden. Normaal geen probleem, maar nu erg vervelend. En psychisch gaat het slecht De huisarts wilde dus dat ik dingen uit laat zoeken voor een zinvol beleid, maar dat blijkt niet echt mogelijk. De gyn zei tegen de vk dat hij ook niet wist wat hij moest doen. Toch wilde ik een afspraak, maar de wachttijden zijn 3 weken... En toen brak ik helemaal en had zoiets van: weet je wat, bekijk het allemaal. Ik ga niet eens meer om hulp vragen. ik zing deze zwangerschap uit en wil gewoon door iedereen met rust gelaten worden.
Ik heb ook hg gehad bij de eerste... 3x opgenomen geweest.. vanaf ong 18weken ging het goed. Nu ben ik ruim 10w van de 2e en lig alweer vanaf maandag aan het infuus. Helaas nog steeds 3+++ ketonen. Het word er maar niet beter op. Succes allemaal
@tamara: vervelend dat je weer hetzelfde moet doormaken ik hoop dat het je lukt de moed erin te houden en de 'beloning' voor ogen te houden. Sterkte en hopelijk mag je snel naar huis.
5mare5 ik vind het psychies ook echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel zwaar je wilt zo graag dat kindje maar de zwangerschap mag vandaag nog op houden. ik ben begonnen om in delen te denken nog 3 weken en dan ben ik 20 weken en dan weer 5 weken enz dit helpt mij wel iets. maar het is en blijft echt heeel zwaar ook al weet je waar je het voor doet.
Ik lig nu in het ziekenhuis met diagnose HG met 21 weken zwanger. Ik had er wel over gelezen en dacht: "Het kan dus nog veel erger!" en nu lig ik hier zelf. Als je klachten hebt, wacht niet te lang en laat je urine checken op de aanwezigheid van ketonen. Het kan ineens heel snel achteruit gaan. Ik had het zelf niet eens meer door.
Ha meiden wil jullie even sterkte wensen, ook ik heb HG gehad de hele zwangerschap, ben ook 2 keer opgenomen geweest. Ik vond het echt een horror periode.. Ben gelijk na de bevalling ook ingestort want ik was gewoon op. Soort van postnatale depressie dus zat in mn kraamweek aan de anti depressiva.. heel fijn.. Gelukkig snel erbij geweest dus nu gaat het ook hartstikke goed hoor. Maar een betere begeleiding in de zwangerschap had dit denk ik wel kunnen voorkomen.. ik was in het ziekenhuis onder controle nou.. ben er niet tevreden over dat kan ik wel vertellen. Ik kon in mijn zwangerschap niet in dit topic lezen, dan ging ik gelijk spugen, stom he Ik keek wel heel af en toe maar ik kon het gewoon niet aan ofzo. Ik ben zoo blij dat het over is. Ik ben wel gestopt met spugen rond de 20 weken hoor, maar ben altijd misselijk/zwak gebleven. Ben 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen, van mij mocht het best wat eerder toen Er komt een einde aan die zwangerschap, en het is zoo mooi een kindje! Zij is het waard geweest, absoluut maar ik denk dat ik nooit meer zwanger durf te raken..
mare, niet doen hoor je terug trekken.....blijf duidelijk maken dat je hulp nodig hebt. als jij je zo slecht voelt moeten ze gewoon iets doen hoor! is er niet een keer een vervangende huisarts waarmee je dit kunt bespreken ofzo? roep ook maar iets hoor. want weet uit ervaring hoe moeilijk het is als de huisarts en gyn niet echt mee willen helpen. ook al duurt afspraak bij de gyn 3 wkn, zou hem wel inplannen hoor. wil je een enorme dikke virtuele schouder aanbieden om op uit te huilen. want hg is gewoon zwaar erschrikkelijk om te hebben. tamara, eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. verschrikelijk dat je waarde nog zo hoog is. hoop dat het snel verbeterd. wat voor medicatie krijg je als ik vragen mag? titus, ja dat werkte hier ook alleen kon k niet in weken denken maar in dagen. dan telde ik de 7 dgn af tot er weer een week voorbij was. het is zo onwijs zwaar om hg te hebben. ok een baby is iets moois, maar dat moois komt pas als je na de bevalling weer iets kunt. tot die tijd is het gewoon zwaar verschrikkelijk. pieneliene, balen dat je in het ziekenhuis ligt. wat voor medicatie krijg je nu? had je eerder al het idee uitgedroogd te raken of dat helemaal niet. inddaad voor iedereen goed urine in de gaten houden en laten nakijken. hoop dat je je snel beter voelt en lekker naar huis mag. lief, kan me zo goed voorstellen datjezegt nooit meer zwanger te durven worden. hier denken we er net zo over. vooraf altijd gezegd 3 kindjes lijkt me leuk. maar na de 1e was ik daar al minder van overtuigd en nu met deze 2e zwangerschap weten we zeker dat er geen 3e meer bij komt (ongelukjes daargelaten, maar staat in ieder geval niet in de planning). de vorige bevalling kreeg ik problemen met mijn chronische ziekte waarvan niemand dus verstand had en dus hebben ze erbij gestaan en maar gekeken en niet gehandeld of geprobeert iets te doen om te helpen. hoewel....1 tip was kom we bevallen op de baarkruk dat kan wel.....eeuuhh nee dus want dat is fysiek niet mogelijk voor me. maar goed. nu staat er veel op papier over diverse dingen dus is het vertrouwen wel weer terug hoor. ik had vrijdag al 2 cm ontsluiting dus is afwachten of het ook gaat doorzetten. dinsdag terug naar het zkh. ben benieuwd. duimen jullie dat ons babytje gewoon lekker vandaag komt ofzo?
@krumfrum: hoe gaat het nu? al wat meer activiteit? houd je het een beetje vol met die warmte? @pieneliene: Hopelijk mag je snel weer naar huis en lukt het dan het vocht op peil te houden. Ik heb besloten nog een keer langs de ha te gaan. samen met mijn man en hij gaat het woord doen. ik ben normaal een doorzetter, een vechter, maar ik heb echt geen kracht meer. mijn man is goed met woorden en krijgt over het algemeen wat hij wil. ik ben dus benieuwd. hij maakt vandaag een afspraak voor vrijdag ochtend.
Hier gaat alles goed, wel heb ik last van de warmte zeg! Ik heb echt hoofdpijn ervan De meiden liggen lekker in hun rompertje en lijken er weinig last van te hebben. Met hun slaapjes leg ik ze boven en baker ze in. Daar hebben ze echt vel baat bij, alleen zo warm nu! Deze week is rene nog thuis de middagen, de ochtenden ben ik alleen. Dat gaat prima. Alleen is Fenne wat huilerig de laatste 2 dagen. Vandaag op CB over gehad en moet ze nu elk slaapje inbakeren en boven op hun kamertje neer leggen. (ik had ze nog beneden in box ivm keizersnede. Maar traplopen gaat al zonder pijn dus kan ze nu wel boven neer leggen!) Na de fles even lekker knuffelen of spelen in de box (al vind Fenne dat niks, ze wil alleen maar bij mij zijn. Of dat nu op of naast mij is dat maakt haar niet uit... Speentje vind ze ook oke, maar die kan ze nog niet zo goed pakken. Met drinken knoeit ze ook flink dus waarschijnlijk gebruikt ze haar tongetje soms verkeerd. Dit maakt niks uit maar KAN zijn dat ze vanaf fruit eten even logepedie nodig heeft... Ze eten erg goed, de flessen zitten op hun max 90+3 scheppen en nog komen ze echt om de 3 uur. Daarom nu forte 1 (hongerige baby's) aangeraden gekregen en daar ben ik net mee gestart, ik ben benieuwd! Zou fijn zijn voor papa als ze de nachten wat langer door slapen(ook voor mij, maar papa moet vroeg op en lange dagen werken) en wat groeien ze goed, ze zijn echt met inhaal slag bezig hihi.. Ninthe woog bij de geboorte 2728, 2 weken later 2880 en nu 3 weken verder 3120 Fenne woog bij de geboorte 2726, 2 weken later 2880 en nu 3 weken verder 3120 (hoe krijgen ze het voor elkaar he, precies zelfde gewicht steeds!) Ninthe was bij de geboorte 45 cm, nu 3 weken later 49. Fenne was bij de geboorte 50 cm, nu 3 weken later 50.5 Vandaag zou ik uitgerekend zijn, bijzonder idee vind ik dat! Ze zijn alweer 3 weken bij ons! Wat genieten we van ze! KRUM: is het nog vol te houden met deze hitte? @ alle andere meiden; hou vol! Ik dacht ook dat ik die 37 weken nooit zou kunnen halen.... het is een hell, niemand begrijpt je, maar het is echt waar... je hebt t er echt voor over uiteindelijk. Ik ben nog lang niet vergeten hoe klote, beroerd en alleen ik me gevoeld heb de 37weken maar ik kan het nu de meiden er zijn wel hendelen.