Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    ff kort bericht uit het zkh. ik ben 22-05 bevallen van onze dochter !!!

kom later uitgebreider ff terug,

2. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Van harte gefeliciteerd!

Hoop dat het weer beter gaat :)

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Krumfrum: ahh geweldig ik hoopte het al. gefeliciteerd! hopelijk is alles goed en voel jij je al beter!

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    JEEEEEJJJ!!! Gefeliciteerd, ben benieuwd hoe ze heet en wat ze weegt enz. En ook hoe het met jou gaat....

5. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    heeee wat fijn gefeliciteerd, ben benieuwd wat bb zegt maar vooral hoe het met jou gaat

6. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik zit eens in dit topic te lezen en oh wat heb ik een respect voor jullie. Je hebt geen andere keus, maar misselijk zijn en spugen zijn afschuwelijk!
    Zelf tot 13 weken misselijk geweest en vond dat al een uitputtingsslag.

Meiden veel sterkte en kop op.

Liefs

7. jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Krumfrum wat goed :D en man natuurlijk ook van harte gefeliciteerd :)

8. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    bedankt meiden: wel misselijk nog maar niet overgeven. kan zo goed als alles eten en heb GEEN medicijnen meer gehad sinds de bevalling (ja extra ijzer omdat hb mar 5,2 is).

22-05 ingeleid dmv vliezen breken (lichaam kon het echt niet meer aan). we wisten dit vrijdags al en had toen ook al 2 cm ontsluiting. vliezen breken gaf weeen mara niet krachtig genoeg om mee te kunnen bevallen. dus weenopwekkers gekregen en de hoop was dat ik met een uur toch wel richting de 10 cm ontsluiting zou zitten. maar 3/4 uur later was onze dochter al geboren. ze was helemaal blauw en ging niet goed. dat wisten we al voor ze eruit was omdat har hartslag enorm gedaald was tijdens de laatste persween (5 in totaal gehad trouwens). met extra zuurstof kleurde ze vrij snel mooi roze en dat is zo gebleven. vanwege bloedwaardes moesten we in het zkh blijven. maar vandaag mogen we heerlijk naar huis.
    22-05-2012 om 12.46 is J.anske geboren met 38+5 zwangerschap. ze woog 3396 gram en geschatte lengte zeker 50 cm.

hoe is het met de overige zwangeren? is het nog vol te houden met het overgeven, misselijk zijn en dan die hitte van dit momen. leef echt met jullie mee.

wil ook ff alle meiden die me de afgelopen maanden zo gesteudn hebben onwijs bedanken. echt uit de grond van mijn hart. heb me zo veilig en vertrouwd gevoeld door hier te kunnen schrijven over de hg en te kunnen delen met vrouwen die begrijpen wat het is om hg te hebben. echt onwijs bedankt mieden !!!!!!!

9. Krum wat fijn dat je thuis bent met je dochtertje.
    Geniet er maar lekker van dat heb je zeker dik en dik verdient.
    En laat je maar goed verwennen.

10. voor de misselijke dames onder ons hou je vocht goed in de gaten en snoep de hele dag maar lekkere water ijsjes.
    Is ook goed voor je slokdarm dat irriteert niet zo.

denk aan jullie

11. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    krumfrum fijn dat jullie nu lekker thuis zijn ga er lekker van genieten, en jij ook bedankt voor al je steun die je ons gaf en geeft.

hier nog wel misselijk gebruik nog steeds medicatie maar spugen doe ik alleen nog in de ochtend.
    hoe is het met de andere dames

12. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    meiden, hoe gaat het?
    is het beetje uit te houden met de misselijkheid/spugen en de hitte van de afgelopen dagen. heb wel aan jullie gedacht hoor.

titus, goed om te lezen dat je alleen nog maar sochtends hoeft te spugen. hopelijk maakt het snel plaats voor niet meer spugen en ook niet meer misselijk zijn !!!

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja, pff de warmte is echt onaangenaam hè. Ik word er alleen maar misselijker door.
    Wij zijn vrijdag naar de ha geweest en hebben iig nu een afspraak bij de gyn staan op woensdag. ik heb niet veel hoop, maar het voelt wel goed dat er verder gekeken wordt. misschien krijg ik hem iig zo ver mij de injecties te geven, hen ze immers thuis en moet er toch voor betalen...

14. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hoop op een positief gesprek mare voor jou voor woensdag met de gyn. echt hoop van harte dat hij je wel snapt en je serieus neemt.

hier gaat alles redelijk. merk wel snel misselijk nog te zijn met eten, maar niet overgeven. geniet heel erg van mijn kleine meisje en mijn grote jongen (zie erg trots is op zijn kleine zusje).

15. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hoe is het gegaan mare? was er begrip voor alles of viel het gesprek erg tegen?

16. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @krumfrum gefeliciteerd!!! ik lees dat je bent bevallen. Nu hopelijk gauw weer herstellen. Maar het fijnste is natuurlijk dat je weer kunt eten. en gelukkig geen medicijnen meer nodig.

Ook ik ben inmiddels bevallen van een zoon. En ook ik kan alles weer eten en drinken. Heb heel wat afgehuild om het feit dat het eten/drinken mij zo goed smaakte :). En nu eindelijk volop genieten. Jeetje wat kan zo'n zwangerschap toch veel met je doen. Had ik nooit van te voren verwacht.

Geniet lekker van je dochter....

@overige meiden die zwanger zijn heel veel sterkte met jullie zwangerschap. En probeer vooral veel te praten met andere meiden die in hetzelfde schuitje zitten, dat kan echt helpen. Helaas neemt het het misselijke gevoel niet weg maar je voelt je misschien wel begrepen. En dat kan ook fijn zijn.

17. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hoi meiden hoe gaat het met jullie,
    gisteren had ik weer een verschrikkelijke dag was nerveus voor mijn bezoek aan de vk en was daardoor de gehele dag misselijk.
    dat voel ik nu nog zeg maar.

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @rose: gefeliciteerd met je zoon! wat fijn dat je weer zo kan genieten van eten. gek eigenlijk he?!

Ik heb een behoorlijk bizarre dag achter de rug. Ik kwam bij de gyn en die had de doorverwijzing niet gekregen. Na ons verhaal gedaan te hebben heeft hij een echo gedaan. Mannetje ligt een weekje voor op de groei en wordt nu op 1100 gram geschat, hij doet het dus helemaal prima. De gyn zei, volgens mij is het niet nuttig als ik nu nog allemaal dingen op je ga uit proberen ik stuur je door naar de maag-, lever-, darmarts. Ga maar even naar de wachtkamer dan maken wij binnen een week een afspraak.

Vervolgens werd ik nog eens naar binnen geroepen met de mededeling dat ik over 2 uur een gastroscopie zou krijgen en niets meer mocht nuttigen en of ik een roesje wilde :O
    Ik werd er echt door overvallen, maar ben natuurlijk erg blij dat er gelijk actie werd ondernomen. Alleen was ik alleen in het ziekenhuis. Ik heb van het hele gebeuren niets meegekregen, werd wakker en de arts deelde mee dat ik een maagzweer heb. Hier krijg ik nu omeprazol voor. Het verklaart iig de heftige pijn die ik heb. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat verlopen met de misselijkheid, de pijn en het eten.

19. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    wel even schrikken zo direct actie maar er is ook nog eens iets uit gekomen hoop voor je dat de medicijnen zijn werk gaan doen en dat je minder misselijk gaat worden en natuulijk minder moet spugen.

20. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    mare dat is schrikken....ik weet wat je bedoeld....ging bij mij ook zo dat ik na 2 uur scopie kreeg. alleen kreeg ik geen roesje want dat was gevaarlijk voor de baby. maar goed. overal ander protocol.

maar jeetje wat fijn te weten dat je een maagzweer hebtdie de problemen veroorzaakt. niet fijn dat het een maagzweer is natuurlijk, maar misschien dat je met de medicatie nu wel van je misselijkheid en overgeven afkomt !!! zou helemaal super zijn. ga voor je duimen !!!

rose, gefeliciteerd met je zoon. vertel vertel....

titus, hoe ging het bij de verloskundige? en is de misselijkheid weer wat afgezwakt?

en de andere meiden? hoe gaat het met julie?

Deel Deze Pagina