vind het wel moeilijk en denk ook niet dat mijn zoontje denkt dat het de baby zijn schuld is hoor maar vind het gewoon zo zielig voor hem dat we niet altijd dingen kunnen doen die voor heen wel konden. hij zij laats echt tegen mij mama als de baby er is gaan we lekker wandelen he met de baby en dan gaat de baby daar in wees naar kinderwagen. hij geeft dus de baby niet de schuld. maar hij heeftgewoon op dagen dat ik alleen met hem ben van mama gaan we naar oma, want hij weet dat ik hem niet de gehele dag kan bezig houden en met hem kan spellen dus dan maar lekker naar oma en haar aandacht op eisen. hahahah hoe voelen jullie je? ik ben wel weer gaan werken arbeids therapeutische en moet zeggen dat dit ook wel afleiding geeft. m aar toen ik echt zo ziek was kon ik hier niet eens aan dneken. wel moet ik uit kijken dat ik niet te veel doe ben nu vaak in het weekeind niks meer en savond doe ik niks tot weinig. man doet nog steeds het grootste gedeelte van het huishouden. schoonmoeder doet strijken en heeft laatst badkamer even lekker gedaan. stofzuigen gebeurd hier ook niet meer elke dag moet eigenlijk met de katten wel maar goed.
Meiden ik heb hier nog 24 flesjes nutridrink appel smaak staan. Deze heb ik tijdens mijn zwangerschap veel gedronken (verdund met water!) en heeft mij uit het ziekenhuis gehouden voor 20,- incl verzendkosten stuur ik het naar je toe! (ze kosten 2.50 per flesje normaal)
@titus: echt? ben je aan het werk? moest jij of wilde jij? Ik moet er niet aan denken. Ik kan niet voor mijn zoon zorgen dan ga ik zeker niet werken. Als ik energie over heb dan gebruik ik die voor mijn gezin en niet voor het werk. Maar de bedrijfsarts is het ook helemaal met mij eens gelukkig. Ik voel mij slecht. Ineens heb ik weer de pijn in mijn maag. Ik heb dan gisteren ook warm gegeten. Ik hoop dat het snel weer over is. De misselijkheid is ook erger, maar ik heb een heel druk (en leuk) weekend achter de rug, dus denk dat het daarvan komt
pff, wat een verhalen weer. Hier ook nog steeds zo beroerd en spugen wordt weer erger. Is ook niet weggeweest, maar wel iets minder. Maar ja die misselijkheid blijft evenals veel kokhalsen. En ben pas 12 weken. Wordt er zo moedeloos van. Werken zou ik niet kunnen. Kan niet eens iets in huis e.d. doen. Dit kindje is zo gewenst, maar ik vind het zwanger zijn nog echt niet genieten. We zouden vandaag even naar de prenatal gaan n.a.v goede echo, maar ben er echt te ziek voor, dus niet gegaan. Wel van de homeopaat nieuw medicijn gekregen. Hoop dat dit mag gaan helpen. De dagen kruipen voorbij en je wereld staat echt stil. Voor mij een keer zwanger en dan nooit weer! Vind het echt knap dat andere meiden het wel aandurven. Sterkte meiden, uiteindelijk hebben we iig een mooi wondertje in onze armen.
ik moest niet helemaal wel weer proberen zeg maar en het opbouwen van uren is ook wel hun idee, deze week moest k weer een uurtje langer maar dat word het hem niet echt denk gisteren voor het eerst 7 uur gewerkt maar ben daar nu nog kapot van. ben heel moe dan en misselijk de gehele dag op de ochtend na spuug ik niet meer maar ben wel misselijk. vanacht en gister avond had ik ook buikpijn. Ik moest er in het begin ook niet aan denken hoor oom te werken toen deed ik ook niks en moest ik al overgeven. verder ben ik ook niet echt mondig genoeg hoor ik doe dus in huis ook zowat niks en op woensdag is het mama dag maar veel doen we dan niet. zondag was ik de gehele dag misselijk gisteren in de ochtend later wel beter maar dus wel weer buikpijn. en ben zo moe op het moment nou is de ochtend ook mijn slechte moment van de dag.
meiden wat hoop ik dat jullie toch nog kunnen genieten van het zwanger zijn. zo onwijs moeilijk is dat. soms mis ik het nog onbekende wezentje in mijn buik. maar dan meer omdat het zo bijzonder is te mogen meemaken dat je eigen kindje groeit in je buik. want de rest daar denk ik zeer zeker niet met plezier aan terug. dat was gewoon te zwaar en doen we niet nog een keer. respect hoor dat je het nog een keer wilt, maar ik zou niet te jong al beginnen. ok een ouder kindje heeft het meer in de gaten maar kun je ook meer uitleggen en is zelfstandiger. een jonger kindje heeft jou als moeder veel meer nodig nog. maar dat is mijn mening. wij hebben bewust lang gewacht (niet alleen door de hg maar ook door andere beperkingen van mij). ok schuldgevoel is enorm naar mijn 1e. maar hij is zo zelfstandig dat hij ook heel veel alleen kon doen.
hallo meiden, Alles goed met de zwangere?? En met de kleintjes die net geboren zijn?? Ik ben de laatste maand ingegaan maar wat is die zwaar en lijkt de tijd nu voorbij te kruipen zeg... Ik hoop zo dat ik er snel vanaf ben. De meeste mensen vinden het maar raar klinken enzo maar wil de controle over mijn lichaam weer terug. Dat snappen de meeste gewoon niet. Best frustrerend. Van mij mag de kleine wel eerder komen. Niet alleen omdat ik het echt zat ben maar ook omdat mijn zoontje de eerste 3 weken zomervakantie (vanaf 6 juli) maar bij mij is en daarna naar zijn vader gaat. Hij mag dan niet naar mij komen in die laatste 3 weken. Dus als ik later beval dan de datum dan ziet hij zijn broertje niet. Hij maakt zich daar heel erg druk over en dat vindt ik zooooo zielig!! Blijf maar hopen dat de kleine uk zich wat eerder aandient zodat hij tijd heeft met zijn kleine broertje.
nou Sorry dat ik nu beetje kort door de bocht komt maar vind dat wel beetje lullig van de vader van je oudste zoon dat hij dan niet kennis mag maken met zijn broertje. Mischien wil de gyn/vk je wel eerder strippen als je al iets ontsluiting heb. Hoe is het met de misselijkheid?
is ook heel erg lullig, maar zo is zijn vader. Het boeit hem echt niet ook al wil mijn zoon nog zo graag tijd met zijn broertje. De verloskundige heeft het idee dat ik wel eerder ga bevallen met ongeveer een week of 2 eerder. Ik heb al veel voorweeen en de baby ligt beneden helemaal vast. Ook heb ik sinds vandaag het gevoel onderin alsof ik ongesteld ga worden. Maarja is ff afwachten allemaal. Misselijk ben ik helaas nog steeds. Ook nog steeds spugen. De ene dag meer dan de andere dag. Ben het ondertussen wel gewent maar vind het zo zielig allemaal voor mijn zoon. Kan al zo weinig met hem doen en dan heeft hij straks vakantie en dan kan ik ook nog eens niks doen. Gelukkig is hij al 9 en snapt het grotendeels wel maar toch. Is dat sterke moedergevoel waardoor ik me nog schuldiger ga voelen. We gaan zoiezo volgend jaar mei lekker naar spanje toe. Dat is iets wat al vast staat en waar me maar lekker naartoe gaan leven. Ondertussen verwen ik hem stiekem iets meer dan normaal
wauw meid goede instelling zeg volgend jaar spanje heerlijk. hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt en je zoontje gauw in je armen mag sluiten.
jah meer dan een positieve instelling kan ik niet hebben. Heb niks aan dat negatieve gedoe. Daar schiet ik ook niks mee op. Dus we blijven positief en gaan er gewoon voor. Nog ff en dan ben ik er vanaf En dan kan ik lekker gaan genieten van mijn 2 mooie mannetjes. Aan de vader van de baby heb ik helaas ook echt helemaal niks. Maarja die zoekt het maar uit. Ik ga me lekker bezig houden met mijn zoon en de baby. We blijven gewoon doorgaan
hier ben ik mezelf weer keihard tegen gekomen. ging vandaag helemaal niet ben sinds deze week weer 8 per dag aan het werk, op woensdag ben ik altijd vrij nou vanmorgen kon ik niks meer mijn zoontje luisterde niet en ik was stront misselijk gaat nog steeds niet best met mij mijn schoon moeder is even geweesd want heb altijd een mama dag op woensdag maar ging gewoon niet kreeg hem niet aan gekleed en mezelf al helemaal niet.kon niet meer stoppen met huilen. moet ik dus morgen tegen mijn leiding zeggen en eerst had een leiding die mij wel begreep maar nu heb ik er eentje die niks ervan snapt, vind dat iemand anders die ook ziek is van haar zwangerschap maar vak dagen moet opnemen en die strijd heb ik dus echt geen zin.
@titus, Jeetje meid. Laat je niet dwingen om te gaan werken hoor. Ik trok het na 8 weken al niet meer. Mijn leidinggevende had er ook geen begrip voor maar de ziektewet wel. Omschreven wat ik heb, de naam genoemd en toen werd er meteen aangegeven dat ik de rest thuis mocht blijven. Jammer voor me werk maar me eigen gezondheid gaat toch echt voor. En vind mijn zoon ook belangrijker dan werk. Uiteindelijk hebben ze het toch ingezien. @de rest. Hoestie met jullie allemaal?? Ik wil toch ff mijn buik showen. Ben daar toch wel heel trots op Foto heb ik vandaag ff gemaakt.
ben vnadaag dus thuis gebleven begon al weer met twee keer spugen en misselijkheid die niet overging dus heb leiding gebeld en gezegt dat ik het niet trok om vandaag te komen. ik moet morgen bellen als ik dan ook niet kom en nu maar goed uit rusten. zal dus volgende week wel weer met haar spreken want morgen is zij er zelf niet. mooie buik heb je zeg en ben wel een beetje jarloers op je hoor dat je al zo ver bent.
Je kan vragen om een consult bij de arbo-arts. Als je geluk hebt weet die wat het is of kan je verder helpen. Er zijn zoveel mensen die zeggen dat je je aanstelt, hoort er bij enz. Ik lag met 5 wk. al ziek thuis. Bij de eerste zwangerschap niet meer gewerkt, bij de tweede vanaf 25 weken 2x 2 uurtjes.
ik ben ook gewoon thuis geweesd heb met 7 weken in het zkh gelegen en ben toen heel poos thuis geweesd. was nu steeds een beetje aan het opbouwen en dit ging ook prima maar woensdag ben ik zo tegen mezelf aan gelopen. vind het dit keer ook psychies heel zwaar, ben jarloers op vrouwen die al verder zijn en als ik wist dat het kindje het zo redden en er niks aan over zou houden zou ik nog liever vandaag als morgen bevallen. maar ik weet dat dit niet goed is ben zelf kinderverpleegkundige dus helaas weet er te veel vanaf. ik vind het gewoon spannend omdat ik het traject hiervoor dus met een andere teamleider deed en deze mij gewoon meer serieus nam. of leek te nemen. mijn man zegt dat ik morgen ook gewoon thuis moet blijven en dat ik dan maandag wel weer met haar kan gaan praten hoeveel uur ik wil gaan werken. ik zou denk ik liever vandaag met verlof gaan hahaha maar goed dat is natuulijk wel erg vroeg. zit er ook gewoon even door heen kan nog steeds overal om janken. hoe is het dan met jullie meiden.
@tijjani, ik hoop dat je snel mag bevallen en dat je zoontje meteen kennis kan maken met zijn broertje. Wauw, mooie buikfoto!!
@titus, goed naar je lijf luisteren hoor en op jezelf passen. Als jij niet kunt werken dan kan dat niet. Ongeacht wat ze zeggen. Goed dat je nu thuis bent gebleven. Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat. Knuffies voor jou
Hier nu net terug van een paar dagen ziekenhuis. Primperan gekregen daar via het infuus en zakken vocht natuurlijk. Ook kleine beetjes gegeten en bleef zowaar binnen. Nu kwam ik thuis en had ik alweer sterk kokhalsreflex. Gebruik nu even emesafene tot ik primperan zetpillen in huis heb. (recept wel meegekregen, maar voel me niet in staat ze te halen). Pff,,, ik vind het niet makkelijk. De weg naar de zw schap was al geen eitje, en nu dit. Ik hoop van harte dat het met 16 wk beduidend minder wordt. O ja, wilde wel even kwijt dat ze in het ziekenhuis superbegripvol waren en ontzettend lief. Dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Dus het kan wel. Overigens ook geen psych gezien, wel even een dietiste, maar dat vond ik niet erg. Ze vonden dat ik het heel lang heb uitgehouden om zelf zo te tobben. Hopelijk is die vicieuze cirkel beetje doorbroken nu.
ooo meid dus je hebt opgenomen gelegen. fijn dat je weer thuis bent maar wel vervelend dat je nu weer een soort van terug slag hebt. kan je niemand vragen even voor je naar de apotheek te gaan? snap prezies wat je bedoelt ik moet ook uit kijken dat ik niet depresief aan het worden ben.