Mijn ouders gaan voor me naar de apotheek, maar die kunnen ze dan zaterdag pas langsbrengen. (ik heb geen partner, ben bam moeder). Vandaar. En emesafene heb ik nog in huis (dat werkte in begin niet goed, dus was ik mee gestopt), nu maar weer proberen voor even. Werkt het, dan hou ik het daarbij, anders de primperan.
@rosa, duizendmaal thanks voor het magazine wat jullie destijds hebben samengesteld en op internet hebben geplaatst. Ik heb het net met tranen in mijn ogen en met veel moeite, maar vooral herkenning gelezen. Ik kom zelf dus net uit het ziekenhuis en gelukkig namen ze me daar juist zeer serieus. Maar deze verhalen in het magazine laten me meer en meer inzien dat ik het zeker weten ook heb. Ook al blijf ik hopen dat het snel beter wordt. Ik heb de site opgeslagen zodat ik het evt kan doorsturen naar mensen. Want hoe lief sommige ook voor me zijn, echt echt begrijpen doen ze het misschien niet. Idd, de opmerkingen het hoort erbij, of je moet door het eerste trimester heen, je moet wel eten hoor voor je kindje, met 12 weken is het wel over, of met 14 wk of met 16 wk of anders wellicht met 20 wk. Tja, ik hoop het allemaal. we zullen zien. Maar mocht het niet veranderen, ga ik deze site doorsturen. Nogmaals bedankt, vooral ook voor de herkenning, ook al gun ik het niemand.
Graag gedaan! Ben blij dat je er veel herkenning in vond. Fijn dat je in elk geval goed behandeld bent in het ziekenhuis, hoop dat je tot de gelukkigen hoort waarbij het voor de 20e week over is!
sorry heb niet alles gelezen....zit er hier beetje doorheen met een meisje dat maar blijft overgeven (hmmmm ja heb het dan toch liever zelf dan dat zij het heeft....) en problemen met haar darmen heeft. hoop snel hier weer rust te vinden in alles (meisje blijft ook hele dag huilen en krijsen van de pijn en medicatie lijkt nog niets te doen....hoe herkenbaar) en dan kom ik echt weer reageren. want weet waar jullie doorheen gaan en hoe belangrijk steun en herkenning dan is. maar meiden weet dat jullie allemaal stuk voor stuk enorme sterke meiden zijn !!!!
krumfrum wat vervelend dat je meisje dit nu ook moet mee maken. vinden er verder nog onderzoeken plaats?
@krumfrum, jeetje wat een narigheid meis! Hoop dat het snel beter zal gaan met je dochtertje. Een hele dikke knuffel voor jou (al heb je er helaas niets aan) @titus: hoe is het nu met jou? @all even een vraagje, hebben jullie ook primperan zetpillen toevallig? Mijn huisarts heeft 20 mg gegeven, maar van het ziekenhuis zou ik 10 mg krijgen. Doordat ik ze niet kon halen, hebben we het via de huisarts geregeld, maar nu durf ik ze niet te gebruiken. Komt mede omdat ik er zulke nare verhalen over las op het internet. Mensen die in het ziekenhuis op de ehbo terecht kwamen omdat ze rare spiertrekkingen e.d. kregen. In het ziekenhuis kreeg ik 10 mg 2x per dag via infuus. Ik heb gisteren en vandaag tot nu toe nog niet gespuugd. Wel kokhalsneigingen. En blijf me misselijk voelen. Ik vind het een ramp om te eten,en te drinken maar dwing mezelf er wel toe, ook al is het weinig. Wil liever niet weer naar het ziekenhuis
NHG advies is 3 keer daags 10 mg in verband met HG. NHG-Standaard Zwangerschap en kraamperiode Misschien nog even de apotheek bellen wat je het beste kunt doen?
medicatie in het infuus komt ook sterker aan he maar advies apotheek of huisarts vragen is nooit verkeerd. 20 mg is wel zoals in de bij sluiter leest voor volwassenen en tja op internet lees je de ergste dingen als je op bijwerkingen kijkt, maar gebruik het al vanaf week 8 en heb dit echt niet gehad hoor. misselijkheid is aardig over maar ben nu zo doof als wat heb een verkoudheid zonder neus verkouden te zijn. zo moe word ik er van pfffffffffff kan de gehele dag wel slapen. ik ga morgen met mijn leiding praten ze zal niet blij met me zijn ze heeft me net maandag volledig beter gemeld bij uwv dus dan moet je weer opnieuw beginnen qua weken voor hun dan toch voor zij weer geld voor mij krijgen? nou ja ik trek het gewoon niet zou blij zijn als mijn verlof is aangebroken.
@titus, jij gebruikt dus 20 mg primperan en al vanaf week 8 en nog steeds? Ik heb nu wel de 10 mg. 20 ook nog in huis. Gisteren wel weer gespuugd en voel me vandaag flink beroerd.Kan wel huilen zo naar als ik me voel. Mijn urine wordt weer donkerder omdat eten/drinken ramp is. Vooral drinken. Ging even iets beter, maar nu helaas weer minder. Maar wbt jou, jij kunt er toch ook niets aan doen meis! Dat ze niet blij met je zijn is hun probleem. Ze weten dat mensen ziek kunnen worden. Ik ben de laatste tijden zo schofterig behandeld door werkgever, dat ik geen medelij met wg meer heb. Daar zijn ze voor verzekerd. En jij hebt hier ook niet om gevraagd hoor! Goed aan jezelf denken en op jezelf letten. Dikke knuffel voor jou
@krumfrum, hoe is het met je dochtertje? En met jou. Lijkt me zo moeilijk om je kindje zo ziek te zien. Ik denk aan je. Liefs
dank je voor het vragen.....lief dat je aan me denk. ik denk ook zeker aan jou. aan jullie allemaal natuurlijk. want weet hoe ellendig jullie je voelen. volhouden en moed houden hoe moeilijk dat soms ook lijkt en is. het einde komt echt al lijkt nog mijlen ver van jullie vandaan. mijn meijsje weegt goed nu. spugen gaat steeds beter sinds ik zelf geen melkproducten meer gebruik. dus we denken dat ze reflux in combinatie met koemelkallergie of lactose intolleratie heeft. na volgende week betrekken we de kinderarts erin. ze heeft vandaag 1e inentingen gehad. we zijn weekje weg geweest en dat was heerlijk. we hebben echt op en top genoten. helaas hebben zij en ik nu spruw dus nog meer medicijnen die we tig keer per dag moeten geven. hihi ze krijgt 5 of 6 voedingen waarvan er 4 met medicijnen voor darmen, 4 mt medicijnen voor spruw en 2 met medicijen voor de reflux..... meiden. nogmaals diep respect hoe jullie alles doen. jullie zijn echt super moeders (- to be) !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb alles meegelezen, maar even niet de energie gehad om te reageren. Heb weer twee keer heel erg last gehad van de maagzweer en de misselijkheid wordt ook nog weer erger. De laatste loodjes beginnen hier echt al. Met die warmte van de afgelopen dagen werd ik al helemaal gek en dan ben ik nu ook nog mega verkouden... Pfff echt, is het al augustus? @krumfrum: been there, done that wat een verdriet doet het je als ouder om je kind zo te zien. Ik ben blij dat jij wel zo snel wordt geholpen met je meisje. Hier heeft niemand naar ons geluisterd toen onze zoon minimaal 14 uur per dag aan het krijsen was en alles uitspuugde etc. Sterkte en luister naar je gevoel. Jij weet wanneer er iets aan de hand is met je dochter!
5mare5, jeetje wat balen zeg dat het weer zo slecht ging met de maagzweer. ja die warmte buiten is niks. nog even doorzetten meid en je mag je kleintje in je armen houden !!!! hier deed ook niemand iets met onze 1e (ging om ernstige oor (en gehoor-)problemen) dus nu met ons meisje doen we het anders. we eisen gewoon meer dat er gedaan wordt. moeder gevoel moet gewoon naar geluisterd worden....en tot nog toe wordt dat gelukkig gedaan.
5mare5 over de 32 weken maar elke dag lijkt er een te veel als je beroerd bent. vervelend dat je er weer zo een last van hebt gehad. ik tel met je mee af hoor al moet ik nog even wat langer ik moet nog 16 weken dus als jou 8 voorbij zijn dan ben ik al weer op de helft. ik ben kapot ben aan het aftellen nog 2 weken en dan heb ik vakantie en dan nog 4 weken en dan ben ik officieel met verlof. ben zo tegen deze twee weken aan het aan hikken, heb altijd al wel last van nog werken voor de vakantie gaat ik altijd aftellen maar nu ben ik er ook zo ongelovelijk aan toe. verder ben ik nog wisselend misselijk en elke ochtend nog aan het spugen. wat het voor mij zwaar maakt is mijn gedachten, ik denkn regelmatig was ik maar niet meer zwwanger. Zou het kindje in mijn buik niet meer willen missen natuurlijk maar dat zwanger zijn ben ik zo zattttttttttttttt. krumfrum fijn dat het iets beter gaat wel vervelend dat er zoveel dingen bij komen. maar wel weer fijn dat er wat aan gedaan word en naar gekeken. maar dat komt natuurlijk door jullie goed optrede. meiden zet hem op hoop dat het met jullie allemaal iets gaat zodat het dragelijk blijft, ik heb soms dat het niet dragelijk is maar dan moet je echt met iemand of hier je kunnen uiten want anders blijf je er in hangen.
Hier wisselt het heel erg, de ene dag voel ik mij slecht, maar sterk en de volgende dag denk ik dat ik het echt niet meer aankan. Ik kan ook echt niet meer tegen de vraag: hoe gaat het met je? Ik antwoord altijd eerlijk en zeg dat het slecht gaat, maar dat willen mensen dus niet horen En ook: oh nog maar 50 dagen, het eind is in zicht... Ja hoor, theoretisch is dat zo, maar als je vanaf het begin al aftelt dan voelt dat niet zo. Mijn verlof gaat volgende week in. Ook iets wat mij verdrietig maakt. Ik had die twee weken liever met mijn kind gehad
echte dooddoeners zijn dat inderdaad...je weet wat je er voor terug krijgt, het einde is in zicht, ik was ook wel eens misselijk, je mag blij zijn dat je kindje mag krijgen enz.enz.enz. als je zo ziek bent als wij hier dan zijn dat dingen die allemaal niet uitmaken. meiden, echt respect hoor hoe jullie alles doen !!! helaas hier weer enorm overgeven en misselijk zijn voor mijn meisje. bijwerkingen van de medicijnen tegen de spruw....tel daarbij op enorme buikkrampen....dus de hele dag huilen/krijsen/ontroostbaar.... heftig omdat je alleen kunt kijken en niets echt kunt doen voor haar.
meiden hoe is het met jullie, het ging hier redelijk maar op dit moment ben ik toch weer misselijk ben bang dat ik zo mijn avond eten even moet lozen blehhhhhh nog een weekje werken en dan heb ik drie weken vakantie hoop dat dit mij rust geeft want ik ben zo klaar met zwanger zijn. als ik wist dat baby het goed zou maken dan zou ik liever vandaag nog bevallen dan morgen.
Pff, heftig allemaal krumfrum, hoop dat het weer iets beter gaat nu met je dochtertje. Wel fijn dat artsen luisteren. tja, je moet tegenwoordig wel echt vechten voor gehoor e.d.Knuffies voor jou en je dochtertje. @titus, meis, het zit jou ook niet mee. Elke dag is er een te lang als je je zo naar voelt. Dat herken ik wel. Een gyn (die ik nooit gezien had) zei van de week, tja, je ziet er niet enorm ziek uit! Pff.. hij kent me niet eens. Ik ben altijd een bikkel, maar soms werkt dat enorm tegen je. Geniet lekker van je vakantie meis! En dan nog even en dan je verlof. Nu maar hopen dat onze kindjes iets eerder komen dan de 40 wk. Tenminste die gedachte heb ik heel sterk. Zo van, vanaf week 36/37 mag het wat mij betreft wel komen, maar helaas hebben we daar niets over te zeggen. @mare, gewoon even dikke knuf voor jou. Nog even meis! Maar ja, daar heb je niets aan. Ik denk aan je. Aan jullie allemaal.
Hier: Het leek even iets beter te gaan, bleef wel flink beroerd, maar spugen was even weg. Kokhalsreflex wel blijvend sterk aanwezig. Afgelopen week was opnieuw afzien en weer meer spugen, ondanks de medicijnen. Gisteren best een goede dag gehad, dus hopelijk komen daar meer van. Heb ook ontzettende hoofdpijnen. Tjee, wat hormonen allemaal wel niet met je doen. Afgelopen Donderdag nog een echo gehad, en mijn beebje stak zijn duim op. Zo leuk. Arts zei al, hij wil vast laten zien dat het goed met hem gaat. Maandag ga ik nog even langs de huisarts. Ik zie steeds andere gyn die allemaal andere meningen hebben voor wbt spugen/opname.gewichtsverlies en ketonen in urine. Hij controleerde niet eens mijn gewicht en urine. Hij zei dat ie wel vaker mensen zag die afvallen en veel spugen. Kindje maakt het vaak wel goed. Toen dacht ik wel, maar ik ben ook nog wel een beetje belangrijk, maar goed. De huisarts houdt me ook in de gaten, en als die iets nodig vind, zal hij er wel achteraan gaan. Zo ging de opname ook. Huisarts stuurde me door na contact te hebben opgenomen met gyn. Van de gyn van afgelopen week mag ik naar de verloskundige. Dat vind ik op zich wel fijn. is ook in datzelfde ziekenhuis waar ik tzt wil bevallen. Volgende week heb ik nog een afspraak bij mijn eigen gyn in ander ziekenhuis. Maar daar ga ik het afsluiten, omdat ik dichter bij huis onder behandeling wil blijven. En ik ging destijds naar dat ziekenhuis ivm dat ze daar alleenstaanden wel helpen met IVF. Wel wil ik in de toekomst naar hem terug voor evt hele mikmak verwijderen. (ik heb ernstige endometriose die heel wat beperkingen oplevert). Omdat niet alle gyn daar mee eens zullen zijn, en hij liep ook niet te hard van stapel maar begreep me wel. Die dingen zal ik volgende week wel bespreken daar. (beetje warrig verhaal zo, sorry) Ondanks de misselijkheid e.d. en mijn dips daarbij, geniet ik wel steeds meer.Buikje begint ook wel te groeien. Gisteren met de angelsound het hartje nog eens duidelijk gehoord en opgenomen op de compie. Die dingen houden me steeds op de been. Want ik blijf op een of andere manier soms zo bang. Bang dat het toch ergens misgaat ofzo. Juist omdat ik me zo klote voel en er soms behoorlijk de pest in heb. Dat komt mede ook omdat ik iedere maand rondom menstr datum wat bloedverlies heb en dan maak ik me steeds zorgen, maar beebje lijkt er niets van te hebben. Gelukkig maar. Van de week heel even langs Prenatal geweest. Geen eerste pakje gekocht maar wel wat andere dingetjes. Dat was wel even fijn. Verder dus nog heel rustig aan doen. Bij de minste inspanning wordt ik beroerder en ga ik dus spugen. Heel fijn. Na 16 wk (dat ben ik nu) schijnt hcg af te nemen en progesteron de boel over te nemen. Hopelijk maakt dat de misselijkheid wat minder. Ben daar wel beetje klaar mee. Maar ja, stel dat het blijft zal ik het er ook mee moeten doen. Komt vast goed allemaal. Vandaar dat ik ook steeds even er niet ben, maar jullie zitten wel in mijn gedachten. Knuffies voor een ieder van jullie. Liefs O ja, gyn zei me dat het zeker weten vanaf 16 weken over zou zijn met mijn spugen en misselijk zijn. Hij zei dat hij van de 1000 mensen er maar 2 had gezien die het de hele zw schap hebben. Hij had veel oordelen e.d. Voelde me toch beetje onbegrepen daar! Jammer als je steeds een andere gyn, met andere meningen hebt. Een beetje begrip zou toch wat fijner zijn. Niet dat het iets oplost, maar jullie snappen me wel.