Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    musicalfan wat een gyn zeg. pffff verschrikkelijk. hoop dat je houvast kunt krijgen van de vk en de huisarts.
    wat betreft opname, afvallen, urine heeft iedereen zijn eigen beleid daarin. heel vervelend. ik ben de hele zwangerschap (met hg) 1 keer opgenomen geweest en de rest van de tijd is er nooit gevraagd om urine te checken of om gewicht. achteraf had ik veel vaker opgenomen moeten worden maar ja als de gyn van dat moment het allemaal wel "gewoon" vind en "hoort erbij" gebeurd er niets. hoop dat de huisarts je verder kan helpen.

titus, vreselijk meid dat je toch weer misselijk bent. vond het altijd erg moeilijk. de periodes die iets beter gingen (al was het maar 1 dag) was ik de hele tijd bang dat het toch weer terug zou komen. en dat gebeurde bij mij ook gewoon steeds.

ik duim voor jullie allemaal dat zo gauw het veilig is voor de kindjdes, ze gewoon lekker komen zodat jullie niet meer ziek zijn maar kunnen genieten van jullie baby's.

leuk he shoppen bij de prenatal. zijn daar van de week ook geweest voor een babygym en wat kleertjes (hadden kado bon gekregen om kleertjes te kopen).

2. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Hallo meiden.
    Hoop dat alles een beetje goed is met iedereen.
    Ik ben afgelopen vrijdag (20-07) om 02.54u bevallen van een gezonde zoon :D:D.
    Alles is uiteindelijk heel erg snel gegaan. Moest alleen 24 uur in het zkh blijven en ben toch in het zkh bevallen vanwege te hoge bloeddruk.
    Maar dat mag de pret niet drukken. Mijn kleine man doet het helemaal goed en is heel erg tevreden. Mijn zoon is ook helemaal een trotse grote broer. zooooooooooooo lief om te zien ook.

Ik heb echt heel erg veel steun gehad aan dit topic de afgelopen paar maanden. Dat heeft me er echt wel bovenop gehouden. Bedankt meiden!! en voor de zwangere nog heeeel erg veel sterkte. Het is het echt waard allemaal.

Bijgevoegde bestanden:

3. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    tijjani GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon Dylan !!!
    Hoe is het nu met je? meteen van de misselijkheid af? fijn te horen dat je echt steun hebt gehad aan dit topic !!!

hoe is het met de andere zwangeren? hoop van harte dat het allemaal nog een beetje vol te houden is voor jullie.

4. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en broertje Dylan.

Ik hoop dat je je goed voelt en lekker aan het genieten bent.

5. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    gefeliciteerd en nu lekker genieten.
    hoe is het met je ben je al van de misselijkheid af?
    hier nu vakantie maar nog bijna elke ochtend spugen.
    soms ben ik de gehele dag misselijk soms weeeig. ben totaal mezelf niet en ben echt aan het aftellen.

6. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    snap heel goed dat je aftelt titus. balen dat je nog steeds de hele dag misselijk bent. hoop echt dat de tijd lekker snel gaat voor je en dat je snel je kleine wondertje in je armen mag hebben.....

hoe gaat het met de rest van de meiden?

7. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    Bedankt voor de felicitaties,

Ik was gelukkig meteen van de misselijkheid af.
    Dat is echt zooooo een opluchting.
    Mijn maag moet wel echt weer wennen aan voedsel maar het gaat helemaal goed. Ben ik echt heel erg blij mee. Voel ook stukje bij beetje weer mijn energie terugkomen.
    Ben al voorzichtig een blokje om geweest met de kids.

Voor de zwanger nog heel erg veel sterkte!!

xxx

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @Tijjani, van harte gefeliciteerd meis! En wat blij om te horen dat het nu beter gaat met de misselijkheid.

@titus, jeetje meis, houdt niet over zeg. Kan me zo voorstellen dat je aftelt.

@krumfrum, hoe is het nu met jou en je dochter?

Hier gaat het wel een klein beetje beter. Niet meer elke dag spugen. Misselijkheid blijft erg aanwezig en ook vaak boven de pot hangen kokhalsend. Elke kleine inspanning is er bijna 1 teveel. En dan gaat het dus ook mis. Ben al blij dat ik weer iets kan eten en drinken. Ben wel extreem moe, maar wat wil je van al die weken spugen (en nog steeds maar niet iedere dag gelukkig).
    Als ik me erg rot voel luister ik weleens naar de angelsound en als ik dan beebs hartje heb gehoord kan ik er weer even tegenaan. Dat houdt me op de been. Ik heb binnenkort een bruiloft (ruim 2 uur rijden), maar weet nog niet wat ik doe. Dat is zoveel inspanning en een extreem lange dag (wel met overnachting gelukkig). Wil er graag bij zijn, maar wil me daar ook niet belabberd voelen. Pff, ik heb nog 2 weken voordat het zover is. Maar ze weet dat de kans bestaat dat ik er niet bij zal zijn. Tis gewoon balen dat het zover weg is.

9. GOedemorgen dames.

Wilde jullie laten weten dat wij zwanger zijn van ons hopelijk 4de wondertje :) nu maar hopen dat de HG mee gaat vallen.

10. tijjani85

tijjani85 Actief lid

22 nov 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    yeahhh senna!! gefeliciteerd meid.
    Ik ga hopen voor je dat het idd meevalt.
    Geniet er vooral lekker van!!

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @tijjani: van harte gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed gaat. Heerlijk, een kleine baby en niet meer misselijk zijn.

@senna: Wow, gefeliciteerd! Ik wens jou een goede, het liefst hg vrije zwangerschap toe!

Hier gaat het slecht. Ik ben zo misselijk en mijn darmen zijn enorm van slag. De harde buiken zijn erg vervelend en ik ga kapot van de rugpijn. Plus nog een tiental andere klachten. Ik kan wel elke dag janken. Maar, nog maar 27 dagen tot de ud. Einde is in zicht.

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @senna, wauw van harte gefeliciteerd. Hopelijk deze zw schap zonder HG. Geniet van dit nieuwe wondertje in je buik.

@mare, jeetje meis, wordt er verdrietig van. Gelukkig nog maar een paar weekjes. Maar iedere dag is soms teveel als je zo beroerd bent. Dikke knuf voor jou

hier, leek het even iets beter te gaan, maar de laatste dagen weer zo beroerd en boven de pot hangen. Houdt het dan nooit op:(
    Wat het draaglijker maakt is dat ik vrijdag voor het eerst beebje echt goed gevoeld heb (nog niet van de buitenkant). Zo bijzonder!

13. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    senna gefeliciteerd hoop dat het voor je uit blijft de hg.

wat een heerlijk idee dat je na de bevalling van hg af zal zijn.
    \
    mare5mare kom op meis je je komt er echt wel tel met je mee af. je bent een sterke vrouw en al zo ver gekomen. maar wanneer je het echt niet meer volhoud geef het dan ook echt aan bij de verlos je baby is nu toch al zo ver dat het best geboren zou kunnen worden.

hier in een paar dagen tijd al bijna twee keer flauw gevallen gewoon uit het niks eerste keer was het toen ik van de warmte buiten in de kou van een winkel kwam dus dacht dat het daardoor kwam maar vandaag zat ik gewoon op de bank en alles om me heen begon te draaien. verlos toch maar gebeld. deze kon mij vertellen dat mijn ijzer gehalte goed is. zou kunnen komen door verkeerd ademen of dat ik te weinig eet en of drink.
    bloeddruk was ook goed dus moet echt extra opletten nou en houd het aan dan moet ik nogmaals bellen en langs komen.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Senna gefeliciteerd! Hoop dat de hg uit gaat blijven!

15. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    gefeliciteerd senna !!!!

16. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    kom later ff reageren. hier is het spits uur lijkt wel.....grrrr alles krijst alles bij elkaar !!! de een geen idee waarom en de ander wil alleen maar negatieve aandacht er doet er alles aan om dat te krijgen......

hou vol meiden !!!!

17. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    titus, jeetje meid dat is niet niks. flauw gevallen. hoop echt dat je er niet nog een keer last van krijgt. sterkte meid !!! misschien iets van ors drinken als je dat binnen kunt houden. dan heb je toch een hoop vitaminen binnen.

musicalfan, balen dat het nu weer niet zo lekker loopt. misschien ook een beetje met het weer te maken? tis ook zo benauwd de laatste tijd. sterkte hoor....hou vol !!!

mare, heerlijk dat het einde in zicht is. hoop zo dat je kleintje er lekker snel is en dat jij meteen van de klachten af bent. go girl !!! je bent een sterke vrouw (wij/jullie allemaal hoor !!!).

rosao, hoe is het met het boek/verhaal afgelopen? je had het toen hier gepost. heb je er nog iets mee gedaan?

merk dat ondanks dat het al ruim 10 weken geleden is dat ik bevallen ben, ik wel erg nog bezig ben met hoe ik me voelde tijdens de zwangerschap. niet dat ik me er nog druk om maak. maar als mensen dan zeggen wat vloog de tijd he van je zwangerschap dat ik daar nog boos over kan worden dat anderen gewoon niet snappen wat het inhoudt om hg te hebben (naast andere zwangerschapskwaaltjes). mijn schoonmoeder heeft daar ook een handje van om te zeggen (ook tegen anderen in mijn bijzijn) ach het viel allemaal wel mee deze zwangerschap, de 1e was veel zwaarder. terwijl dat voor ons (mij) helemaal niet zo is, maar dat begrijpt ze niet. toen we destijds vertelde dat ik ingeleid werd vroeg ze zich op recht af waarom ik niet gewoon uit kon dragen. maar goed. dit ff ter zijde.

meiden, diep respect voor jullie allemaal. jullie zijn onwijs sterke vrouwen die niet zomaar even een kindje in hun buik mogen dragen. geniet van de kleine momentjes dat beter gaat en probeer vooruit te blijven kijken vol met positiviteit over de komst van de baby.

18. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    thanks voor je woorden hoor
    ik vind het echt heel moeilijk heb nu nog deze week vakantie maar het is er niet beter op geworden ook niet slechter hoor maar ook niet beter wat ik toch wel een beetje had gehoopt omdat je dan toch lekker relaxt kan doen.
    helaas is anders gebleken. spuug nog elke morgen en ben nog regelmatig dagen misselijk.
    ik begin het spuuuuuug zat te worden en ben benieuwd hoe ik deze 11 weken nog door kan komen. ik moet na deze week nog 4,5 week werken van 1100 tm 1600 zie daar al tegen op maar dan nog dan ben ik ook pas 34 weken en moet ik er dus ook nog 6 pffffffffffffffffffffff ik en mijn man overigens ook zijn er zo klaar mee. ik wil me weer mezelf voelen en niet de gehele tijd misselijk en overgeven.
    mijn kindje wil ik in mijn armen sluiten en dan lekker genieten.
    kan niet wachten tot het zo ver is meiden help me even deze weken door te komen het lijkt nog zo een eind weg.

hoe is het verder met de overige meiden?

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    We zijn er mee bezig :) Ik werk met iemand samen die nu in de laatste weken van haar zwangerschap zit, dus het is nu even wachten. We hebben wel illustratrices benaderd die tekeningen erbij willen maken en ook evt bij het boek over HG.
    Ik zit wel te denken aan een nieuwe versie van het magazine en wil het dan daar ook in publiceren met wat tekeningen erbij.

Overigens lopen de plannen voor een stichting ook goed. We hebben namelijk eindelijk genoeg geld bij elkaar gekregen voor de kosten. Ik ben nu een vergadering aan het plannen om statuten etc te kunnen bespreken.

@titus: ik vind het wel knap dat je nog probeert te werken met die misselijkheid! Trek je dat wel?

@senna: hoe gaat het met jou?

20. ja het gaat hier eigenlijk wel goed.
    Mag niet klagen dus doe ik dat ook niet.

Deel Deze Pagina