@titus: als je het niet meer trekt dan moe jij je toch gewoon ziek melden?! Als het niet gaat dan gaat het niet, toch? Het is gewoon zo zwaar en niet leuk om zo zwanger te zijn. En je gaat het redden. Blijf erover praten hier, dat helpt vast een beetje. Bij mij staan deze laatste weken in het teken van misselijkheid en pijn. Pfff nog even en ik kan beginnen met opknappen en verwerken.
@krumfrum, ik kan het me zo goed voorstellen dat je daar boos over kunt worden. Mensen begrijpen gewoon niet hoe het is geweest als ze het niet zelf hebben meegemaakt. En soms willen ze het gewoon niet begrijpen. Alsof wij het niet anders hadden willen zien. @titus, meis, meldt je ziek. Wat niet gaat dat gaat niet. Doe rustig aan en let alsjeblieft goed op jezelf. Kan me overigens wel voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik heb dat ondertussen ook wel een beetje, maar zit nog niet eens op de helft. @mare: Dikke knuf voor jou, nog heel even en hopelijk wordt het dan meteen beter als je beebje in je armen hebt
Helaas gaat het hier ook nog steeds niet geweldig. Ik heb vorige week en weekend 2 fikse bloedingen gehad en dus veel paniek.(overigens al hele zw schap steeds bruinverlies). Beebje lijkt het gelukkig goed te doen. Ze hebben wat testjes gedaan om te kijken of ze de oorzaak kunnen achterhalen. Ik verwacht er maar niet teveel van. Misselijkheid en spugen zijn er helaas nog steeds, maar spugen niet meer dagelijks. Ik had me mijn zw schap wel iets anders voorgesteld en kijk voornamelijk uit naar de dag dat beebje levensvatbaar zou zijn. Dat klinkt raar, maar in het ziekenhuis zeiden ze meerdere keren dat mocht het nu mis gaan vanwege de bloeding en buikpijn, dat ze niks kunnen doen op deze termijn. Dat snap ik ook wel, maar dat wil ik helemaal niet horen. Ik hou er wel vertrouwen in, maar het is soms zo moeilijk als je en je zo beroerd voelt en ook nog bloedingen krijgt. Volgende week de 20 wk echo. Dan zullen ze alles extra goed nakijken.Spannend! Hoop dat alles goed zal zijn.
@musicalfan, wat super vervelend en ontzettend spannende situatie als je een bloeding krijgt zeg. ik hoop dat je met de 20 weken echo alleen maar goed nieuws krijgt en dat het bij jou gewoon zo is dat je bijv ongesteld blijft worden tijdens je zwangerschap. @5mare5 meis word je kindje nog eerder gehaald of moet je wachten tot het komt en kan je dus nog tot 42 weken? ik hoop het niet voor je en tel nog steeds met je mee af hoor want elke drie weken dat jij verer bent ben ik dat ook. Het werken heb nu overigens nog vakantie ging mij nog wel redelijk af ik merk nu ook dat ik in rustige dagen me net zo beroerd kan voelen als als ik vanalles gedaan heb. ben het echter alleen zo zat me zo te voelen, verder ben ik ook al wel ziekgemeld echter werk ik nog op at basis van 11- 1600 maar mag ook weg als het niet gaat. denk dat ik daar de laatste weken ook zeker gebruik van ga maken. probeer het allemaal een beetje van me af te schrijven maar wil ook niet te veel klachen.
@musicalfan: oei wat een zorgen maak je je dan hè?! Een bloeding hoeft helemaal niet ernstig te zijn, maar ik kan mij voorstellen dat jij ongerust bent. Hopelijk helpt goede bedrust wel. @titus: oh maar hier mag je 'klagen' ik vat het niet als klagen op omdat ik weet hoe het is ik merk dat mensen mij echt raar aankijken als ik zeg dat het slecht gaat. Pfff, vraa het dan niet als je het niet wilt weten... Blijf je thuis of gaan jullie weg met vakantie? Ik weet niet of ze eerder zouden inleiden. Daar hebben wij het niet over gehad aangezien ik graag natuurlijk wil bevallen. Hopelijk duurt het niet meer lang.
Lieve dames Ik ben nu 9 weken zwanger maar ik voel me zo ziek , heel de dag ( en nacht hondsberoerd , ik hang heel de dag tegen braken aan , gebruik nu emesafene maar blijf ziek , ik heb een meisje van 11 maanden waar ik amper voor zorgen kan , kost teveel energie . Hoe komen jullie de dagen door ? Liefs Edith Mama van mees*&juultje
och edith wat vreselijk Hoelang gebruik je de emesafene? Het heeft vaak 3 dagen nodig om er iets van te merken. De meeste dames hier hebben meer baat bij primperan. Dikke knuff
Senna , rond de 6 weken heb ik het 1 week gebruikt toen hing het iets beter maar nu 2 dagen geleden escaleerde het weer volledig dus nu net 2 dagen 4 tabletten gebruik en nu de eerst dag 2 zetpillen maar echt vreselijk zeg bah , alles doet ook zeer net alsof mijn constant in verzuring is .... Hoop dat ik het een beetje van me af kan praten met meiden die het (helaas) begrijpen . Durf haast niet te ,klagen, omdat we eerder een zoon zijn verloren dan voel je je zo gauw ondankbaar maar voel me zo verdrietig als je zo ziek bent Liefs Edith
edith, gefeliciteerd met de zwangerschap. verschrikkelijk dat je zo ziek bent. neem op tijd contact op met de huisarts/vk als de emasafene niets doet. je kunt snel uitdrogen weet ik uit ervaring. hoop echt van harte dat je je snel beter voelt. probeer de zorg vor je dochter uit handen te geven zodat je alleen jezelf hebt om voor te zorgen. ben zelf de volle tijd ziek geweest en de zorg voor onze eerste darbij was onwijs heftig. mare, nog eventjes meid. hoop dar je het vol kunt houden hoe is t met de rest?
hoe kom ik de dag door tja, toen ik zo ver was als jij door op bed te liggen alles was me te veel. drinken waar het kan alles uit proberen wat ik wel binnen kon houden. het was echt overleven maar inderdaad ook door op je zelf te letten als je te weinig binnen houd ga je geconcentreerd plassen en daarna bijna niet meer. ik ben een echte pleeg en moest dus echt naar de dokter gesleept worden tijdens mijn eerste zwangerschap deze heb ik er voor gewaakt zelf te gaan. ik hoop dat het forum je verlichting kan brengen bij mij was alles te veel.
Hoi dames, Ik heb al een hoop terug gelezen. Wat 'fijn' dat ik niet de enige ben zeg. Ook ik ben net zwanger en zo ziek. Vorige week heb ik emesafene gekregen en dat leek even een beetje te helpen. Helaas kwam na een dag of 4 zelfs een slokje water er weer uit. Nu heb ik primperan en dat helpt wat beter. In combinatie met hele dagen op bed hou ik het net vol. Pfff voel me echt ellendig. Maar nu had ik een vraagje. Ik heb nu weer voor een week pillen gekregen. Hoe deden jullie dat? Na een week toch maar weer op eigen kracht proberen of de ha bellen voor meer medicijnen?
Gewoon bellen. De huisarts wil denk ik ook wel weten hoe het nu gaat. En zeer waarschijnlijk heb je de medicijnen voorlopig nog wel nodig. Hier bezorgt de apotheek ook de medicijnen aan huis.
laust, gefeliciteerd met je zwangerschap. zeker gewoon bellen dat je genoeg medicatie hebt. hou alles goed in de gaten hoor, want uitdrogen is zo gedaan. ik ben uitgedroogd met 8 wkn en in het zkh opgenomen. toen ging alles via de gyn ipv de huisarts (ik had de controles sowieso bij de gyn moeten doen maar kwamen nu dus al door de uitdroging eerder). ik lees dat je je 1e kindje weer hebt moeten afgeven, wat verschrikkelijk. wens je alle kracht toe om deze gebeurtenis en de huidige zwangerschap goed te kunnen combineren. was je bij je 1e kindje ook ziek tijdens de zwangerschap? sterkte meid!!! ik zou niet te snel zelf proberen of het weer gaat.
Bedankt voor jullie tips! Bij Sven was ik ook wel ziek maar volgens mij echt minder. Vooral in de ochtend spugen en soms ook tussendoor maar de misselijkheid was meer met vlagen. Nu geef ik ook echt over vanuit mijn tenen. Veel gal en slijm en echt alles moet er uit. Sorry voor de details. Dat was toen minder. Bij Sven duurde het tot 20 weken.... Nog 13 te gaan... Het is nu emotioneel ook een stuk heftiger natuurlijk. Heel dubbel maar ik ben er ook vooral wel heel blij mee. Bedankt voor je lieve woorden krumfrum!
Ik ben nu voor de 5 de dag met emesafene bezig (s,ochtends en s,avonds) en ik moet zeggen dateert erg goed helpt Kan ,gewoon, lichte dingen eten zonder misselijk te worden en ook de ,verzuring , is minder . Hopen dat dit zo blijft ! Liefs Edith Mama van mees*&juultje
Vervelend dat jullie er ook last van hebben. Als de medicatie helpt dan zou ik zeker gewoon doorgaan en misschien later (zeker na de zestiende week) eens proberen af te bouwen. Ik houd het nog steeds vol door de hele dag te liggen eigenlijk. Zeker in het begin was elke prikkel al te veel. Dus in een donkere kamer gelegen, zonder tv, radio of wat dan ook. Ik heb deze hele zwangerschap geen dag voor mijn zoon kunnen zorgen. Dat vind ik nog steeds het zwaarst aan de hele situatie. Maar goed voor mij is het bijna zo ver, nog een paar weekjes en dan ben ik er hopelijk voorgoed van af.
Grrrrr merkte vandaag wel weer dat alle misselijkheid maar ,gewoon, gevonden word . Onbegrip vind ik wel lastig hoor . Dat , ach het hoort erbij , komt nou mijn neus al uit !! Ik hoop dat het bij iedereen een beetje te behappen is en zeker nu helemaal met dat hete weer bleehhh .. 5 mare5 wat zal jij blij zijn als je bevallen bent ! Liefs Edith