hoi meiden kom weer even klachen. lijkt wel of ik een terug val heb ben weer hele dagen misselijk. spugen lijk ik ook meer te gaan doen eten gaat al steeds slechter en drinken doe ik onder dwang van mezelf. Ik ben er helemaal klaar mee en weet even niet meer hoe ik nog de komende 10 weken door moet komen. ik heb geen zin om een arts of een vk te bellen want die hebben ook geen verlossing.
Getver Titus , naar is dat , ik heb vandaag ook een dag ...... Vd week ging het zo goed!! Hebben jullieook extra last met dit weer , word hondsberoerd van het drinken maar vocht tekort levert hoofdpijn op wat ook voor misselijkheid zorgt . Titus , gebruik jij iets tegen de misselijkheid of niet ? Vind lastig een goede balans te vinden ... Liefs Edith Succes allemaal !
ik gebruik primperan 2 x daags maar met slechte dagen 3x. krijg er overigens aanbeien van. het verlicht wel wat maar neemt het niet volledig weg. met de hitte moet ik mezelf dwigen om te drinken. maar ik drink dan niet meer als anders krijg het gewoon weg niet voor elkaar. soms een glas meer maar dat heb ik er dan ook al wel weer uuit gezweten. ik zorg nu dat ik nooit een leeg glas heb staan, heb van die coca ccola glazen en kan nu weer water drinken in het begin werd ik daar juist misselijk van. ik heb nu 5 van die glazen op zal dus nu 1,5 lit op hebbben maar dat is alleen maar omdat ik mezelf dwing het te nemen. soms voel ik het gewoon weer omhoog komen blehhhhhhhh. verder zorg ik dat mijn polsen en armen en gezicht af en toe even een natte lap krijgen. ik zei gisteren tegen mijn man snij hem er maar uit ben er helemaal klaar mee. tuurlijk wil ik een gezond mannetje maar hoe ik me nu voel is echt zo kut sorry voor het schelden. (doe ik anders ook nooit )
Geeftniet hoor , kan er sinds deze zwangerschap helemaal inkomen . Kan me ook echt voorstellen dat sommige mensen zeggen als ze zo beroerd zijn , ik ga de zwangerschap afbreken ( Je doet het niet natuurlijk) maar kan me het gevoel wel voorstellen. Door een erfelijke aandoening met een herhalingskans van 25% moet ik over 3 weken een vlokkentest ondergaan en ik heb nu echt nachtmerries over het feit dat het kindje ziek is en weghaalde metworsten dan is de misselijkheid ook nog voor niks geweest bleeeeh , kan wel janken als ik er aan denk ! Liefs
Ik snap je volledig. Op mijn 1e zwangerschap en de mk na ben ik ook heel erg misselijk geweest 'gelukkig' alleen t/m week 16/17. Emesefene gehad, maar ook cyclizine (werkte beter, maar werd ik erg duf van). Nooit opgenomen geweest, maar tijden de wekker gezet om 4:00 omdat ik dan het minst misselijk was en dan dus kon drinken zonder gelijk over te geven. Maar dus ook bij mijn MAs ben ik totdat het ontdekt werd dat het fout zat 1e met 15w, 2e met 17,5w) misselijk geweest en het voelt inderdaad om te janken dat je gewoon niet voor je eigen kids hebt kunnen zorgen ed en dat het dan ook nog eens allemaal voor niets is geweest. Bleh. 5mare5, 'leuk' om jou hier te treffen, ken je van Jip. Elke keer weer als ik lees hoe het met jou gaat heb ik echt medelijden met je. Ik vind het zo sneu dat je al zo lang ellende hebt en niet eens zelf voor D. Kunt zorgen. Ik vond het al heftig om tot 16w opvang voor die meiden te zoeken, laat staan een hele zwangerschap. Ik moet zeggen dat deze zwangerschap tot nu toe anders verloopt, wel misselijk, maar weinig overgeven, slik (ja, dit keer hoef ik niet een zetpillen) 2x daags emasefene en houdt op de avondmaaltijd na zo goed al alles binnen. Meiden ik wens jullie ontzettend veel sterkte, ik weet een beetje hoe jullie je voelen, gelukkig had ik steeds het vooruitzicht dat het met 16/17 weken beter zou gaan.
@edith, meis, jeetje, kan me er gelukkig niets bij voorstellen, maar me er wel in inleven hoe zwaar het moet zijn om die vlokkentest te moeten ondergaan. Die spanning die dat met zich meebrengt is slopend. Heb je dat bij juultje ook moeten ondergaan? En wat je schreef over dat je niet durft te "klagen". Weet je meis, je kunt dingen niet met elkaar vergelijken. Je bent dankbaar voor dit wondertje, dat snappen we allemaal, maar het is idd verdrietig als je je zo rot voelt. Dikke knuffel voor jou meis. Hopelijk mag alles goed gaan met de kleine in je buik.En wbt emesafene helpt bij mij niet. Ik gebruik primperan en is nog niet alles maar wel iets beter.
@laust, ik krijg zo'n kippenvel van je onderschrift. Volgens mij was ik je eerder eens tegengekomen. Wat een prachtig mannetje was Sven. Hij zal vast waken over zijn broertje/zusje die nu bij je mag groeien. Wat naar dat je je ook zo rot voelt nu. Hopelijk wordt het snel minder. En dat het emotioneel zwaar is kan ik me alleen maar indenken. Dankbaar voor dit nieuwe wondertje, maar vertrouwen hebben lijkt me best moeilijk zo. Sven is je ook weer "ontnomen". Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Heel veel knuffels voor jou @titus, meis, pff... de weken kruipen al zolang voorbij. Ik herken het enorm. En dan ben jij al een stuk verder als ik. Kan me voorstellen dat je er zo klaar mee bent. Ik denk aan je meis! @mare, nog heel eventjes meis! Ik hoop dat de kleine snel mag komen en dat je je dan stukken beter zal voelen.
Ja met Juul heb ik met 17 weken een punctie gehad em tot 22 weken in de spanning gezeten .toen was ik alleen niet zo beroerd en had ik genn kindje om voor te zorgen ( mees was al overleden) dus dat maakt het wel extra zwaat dus er zit sowieso al een knoop in mijn maag . Ja zwanger zijn is dus niet altijd , leuk, maar we doen t voor de kindjes toch ?? Liefs
Hier woensdag de 20 wk echo gehad. Alles lijkt voor nu goed, alleen zagen ze dus definitief dat de navelstreng 2 vaten had in plaats van 3.. (bij de 12wk echo dachten ze dat al te zien).Hierdoor is de kans op hart- en nierafwijkingen groter en het kindje kan hierdoor 'kleiner uitvallen'. Hartje zag ze geen afwijkingen aan, niertjes nu ook niet. Er zijn 2 niertjes en niet vernauwd ofzo. Wel is het dan zo dat vanaf 28 wk er groei echo's gemaakt moeten worden, omdat ze vaak zien dat de groei stagneert. Nu moet ik zeggen dat ik zelf geadopteerd ben en toen ik bijna 3 maanden oud was, ik maar 47 cm was en ook maar 5 pond. Ik ben nog steeds niet groot dus tja, een klein kindje is niet erg, als alles maar oke is. Ik moest me er voor nu niet teveel zorgen om maken, omdat alles er op het oog goed uit lijkt te zien, maar onbewust doe je dat wel een klein beetje. Maar ergens denk ik dat zien we tegen die tijd wel. Kindje zal meteen goed gecheckt worden na de bevalling ook wbt de niertjes. Vaak is het zo dat ook deze kindjes gewoon gezond zijn, maar een afwijking kan mogelijk zijn. Voor nu gaat de echoscopiste daar niet vanuit. En er zit een klein meisje in mijn buik. Dat maakt het wel echter. We zijn na de echo een eerste pakje gaan kopen. zie hieronder. http://www.zwangerschapspagina.nl/at...rstepakje1.jpg Het was me allemaal veels te veel. Voel me behoorlijk ziek. Afgelopen dagen weer zo beroerd, vannacht spugen en nu ook zo jakkie. Ik kan ook nog absoluut niet zonder de medicijnen. Maar ik haat de zetpillen zo ondertussen. Kan ook nauwelijsk naar de wc. Maar goed, ik ben verder enorm blij met mijn beebje, maar de weken kruipen voorbij. Bloedverlies is nu even gestopt. Oorzaak hebben ze niet gevonden daarvoor.
@edith, ja, zwanger zijn is niet altijd een roze wolk (als die al bestaat). Hoe blij je ook bent met het wondertje. En idd, nu je een kleintje hebt om voor te zorgen is het extra zwaar. Dat heb ik niet. Weet ook niet hoe ik de dagen met een kindje zou moeten doorbrengen nu. Wat dat betreft ben ik blij dat dit mijn eerste is (w.s ook het enige kindje wat ik zal krijgen). Ik zou een zw schap niet snel over willen doen, ook al ben je het w.s zo weer vergeten als je je kindje in je armen hebt. Maar 5 weken in spanning zitten vanwege de uitslag. pff.. het wordt je allemaal niet makkelijk gemaakt. Ik ga voor je duimen en hopen dat alles straks goed mag zijn.
meiden hebben jullie wel eens gehoord van een terug val van hg bedoel dat het erg was in het begin niet weg ging maar wel beter werd en dan weer erg? ben toch weer zo misselijk alles is me te veel. heb weer veel meer moeten spugen. ben er echt helemaal klaar mee. zie er tegen op dit nog zoveel dgn vol te houden. hoe is het met de andere dames?
titus dat kan omdat je kindje steeds meer ruimte in beslag gaat nemen. hou het wel goed in de gaten dat je niet uitdroogt
denk niet dat ik uit droog want drinken gaat wel maar die misselijkheid de gehele dag en dan zo nu en dan braken. ik ben zo met mezelf aan het vechten omdat ik zoveel nog zou willen maar niet kan.
ja snap ik maar ik voel me zo kut (sorry). ben er echt zo kaar mee spugen misselijkheid en niks meer kunnen mijn energie niveau is gewoon nul. Ik heb echt zo iets van laat me nu maar bevallen nu ik nog een beetje energie heb. ik ga moe naar bed en word moe weer wakker en daarbij mijn misselijkheid overgeven enz. hoe is het met jou dan senna deze keer geen last of begon het vorige keer ook later?
ik heb tot nu toe tot mijn grote verbazing en angst nergens last van. maar dat is wel meerdere keren anders geweest
beste is gewoon eraan toe geven...die dingen doen komt wel weer....probeer je er niet zo tegen te verzetten en dan gaat het redelijk... bij mij was het zo...hele dag op de bank hangen of in bed liggen, mijn moeder deed het huishouden en lette op de kleine meis...mijn man deed alles klaar maken voor de baby....beide zwangerschappen... Heb dat heel erg gemist, maar ik kon het gewoon niet..ik leef niet tijdens een zwangerschap..ik overleef om het einde te halen..... En dan is het een beetje draaglijk..ik maakt lijstje van wat er nodig was..en wat ik wilde...en daar deden anderen dan dingen van...ik keek toe en probeerde ervan te genieten... Hoe vaak ik niet het commentaar heb gehad, wil je dit kind wel want je lijkt helemaal niet blij..........nou euh...als ik een kind kon krijgen wat niet in mij groeit dan zou ik het super vinden, maar eerlijk ik vind het hell om een kind te krijgen en het te moeten dragen.....dus nee ik geniet compleet niet...vind het verschikkelijk! Gelukkig krijg je er een mooi/lief/leuk kindje voor terug.....cliche..........maar klopt echt! Ben nu nog wel niet op peil....mijn lichaam heeft heel veel geleden bij de 2de keer HG...maar het komt wel goed! ons ventje is er.....hihi had hem niet willen missen hoor! Alle meiden, dikke knuffel met deze warmte...sterkte!