Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @kache: welkom hier. Vervelend dat het deze keer zo erg is. Ik vind het wel zorgelijk dat je schrijft geen netwerk te hebben. Het is helaas waarschijnlijk dat je steeds minder energie zal hebben. Hg is zo vermoeiend. Ik hoop voor je dat het deze keer misschien minder lang zo erg is.

@titus: kleine beetjes eten, hoofdende van het bed omhoog, voldoende water drinken... Bij sommigen helpt vanille vla. Bij mijn vorige zwangerschap gebruikte ik Rennies, maar dan de versie zonder munt. Deze keer omeprazol omdat het toch erger was en ivm de maagzweer.

2. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ik heb er vandaag wel erg last van als ik recht op zit is het al zo dat ik het voel in mijn slokdarm. man nu op pad gestuurd om te kijken of hij wat bij de kruitvat kan halen want wil wel goed kunnen slapen vanancht anders ben ik dus echt niks meer.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bedankt voor het welkom, al is het natuurlijk verdrietig dat we elkaar hier treffen om deze reden... ;)

@ titus: bij mijn eerste enorm veel last gehad van maagzuur (een 9-ponder die niet indaalde ;)). Bij mij hielp antagel (drankje) het beste. Ik heb op een gegeven moment ook aanbod gehad van gyn voor pantozol, maar ik vond het toch eng om die medicatie te gebruiken. Met erg letten op eten en drinken en max antagel ging het.

Mare schreef al kleine hoeveelheden, maar ik had ook veel baat bij goed opletten wat ik at, waar ik meer last van kreeg. Uiteindelijk heb ik veel uit mijn dieet geschrapt :) (melk, vla was al te vet, yoghurt, appel, sinaasappel was te zuur, etc.). Ik dronk alleen water en rode aanmaaklimonade, en heb veel aardappels/groente zonder saus of vlees gegeten.

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Veel sterkte aan degenen die het lastig hebben! Heb zelf ook HG gehad bij vorige zwangerschap en ook hondsberoerd geweest. Nu 7 weken zwanger en tot nu toe alles nog ok, wel vlagen van misselijkheid, veel buikkrampen (vooral als ik veel beweeg) en veel plassen, vermoeider dan anders. Als het zo blijft, zal ik heel gelukkig zijn!

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ik loop nog steeds rond...nou ja lopen eigenlijk lig ik alleen maar ellendig op de bank en bed. Het gaat weer elke minuut slechter. Ik kan niet wachten dat dit kleine ventje eindelijk komt en ik mij weer mens mag voelen.

6. Heeft de dokter het nog niet erover gehad om te strippen of inleiding?

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    De vk wilde volgende keer wel kijken of ik gestript kan worden, maar dat is pas over een week, ik hoop toch echt dat het dan niet meer nodig is :s
    Inleiding wil ik niet.

8. oke spannend zeg.

hoop dat het gauw zover mag zijn

9. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    5mare5 wat een ellende hoop dat het snel mag gebeuren voor je.

10. Hoe is het met de meiden hier?

wil jullie een hele dikke knuff geven ik heb tot 4 keer toe meegemaakt wat jullie mee maken.
    Alleen niet tot het eind van de zwangerschappen

11. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hoi senna
    hoe is het met jou dan? nu nog nergens last van?

hier is het echt wel veel misselijk en extreem moe
    we zijn ons nieuwe huis bezig maar ik doe echt niks ga steeds na een paar uurtjes al weer naar huis om op de bank te kunnen liggn omdat ik dan al weer kapot ben.
    net een pittige strijd met mijn zoontje van bijna 4 gehad hij raakt dan helemaal over stuur.
    maar uit eindelijk hem weer kalm gekregen en toch voor elkaar gekregen wat ik wilde dat hij deed aar wat een energie kost dat zeg pffffffffffffffffffffffff man is even een paar uurtjes weg zijn hobby het spelen van een muziek instrument te doen. gun hem dat echt ontzettend, maar als mijn zoontje niet zelf gaat spelen of niet luisterd vind ik het echt zo een opgave.

12. wat heftig titus.

ja met mij gaat het op wat hoofdpijn na goed mag ik niet klagen.
    Zo stom

13. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    super toch hoop echt voor je dat het zo mag blijven gaan.

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Lekker toch Senna, wees blij en geniet!

@titus: oh ja dat is zo zwaar. Onze kleine man kan er soms ook wat van en ik heb er echt geen energie voor. Wij hebben de momenten dat ik alleen met hem was ook echt beperkt tot het minimum.

15. ik ben ook zeker blij maar toch ook beetje achterdochtig.

een hele dikke knuff van mij.
    Ik ben in mijn gedachte bij jullie

16. Johanna86

Johanna86 Lid

25 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Mijn respect voor jullie, ondanks de ongemakken van harte.. Ik zelf ben ook (helaas) bekend met hyperemesis, en had er al een topic over gestart, omdat ik mij zorgen maak over het medicijn dat ik krijg voor de HG. Namelijk 2 x dgs 1 zofran 4 mg, in totaal 8 mg op een dag. Maar ik hoor verschillende verhalen erover, en maak mij zorgen dat mijn kind straks wordt geboren met allerlei afwijkingen e.d.. Het is mijn eerste zwangerschap, en voel soms bij mij gewoon een angst. Wie is er nog meer bekend met zofran (ondansetron)??

Groeten Johanna:(

17. Goedemorgen Johanna.

De artsen schrijven niet zo maar iets voor aan medicijnen.
    Natuurlijk is het zo dat niks goed is maar het is wel veilig.
    Dus als het je helpt pak ze gerust.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zofran wordt tegenwoordig regelmatig voorgeschreven bij hg. Er zijn geen aanwijzingen dat het afwijkingen veroorzaakt. Wordt in de VS en Engeland ook veel gebruikt.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Mare: ik hoop dat de kleine snel komt of dat je snel succesvol te strippen bent!
    Bij mijn dochter heeft VK het bij mij geprobeerd vanaf 39 wkn (tot laatste keer 41+4 wkn ;)), maar strippen nooit gelukt. Mijn dochter was niet ingedaald en dan hebben ze niet genoeg weerstand om het echt te doen of zo. Ze hebben me toen ook een inleiding aangeboden (toen ik weer voor de zoveelste keer huilend voor ze zat), maar dat zag ik ook niet zitten. Al gaf het aanbod mij wel rust, een gevoel van controle, dat de beslissing nu bij mij lag.
    Sterkte!!

@ titus: lastig he, als je kinderen 'gewoon kind zijn', maar jij geen energie hebt :(. Ik zie nu ook al weer erg op tegen een dagje alleen met de kids en ik weet dat het straks alleen nog maar erger wordt als rug/bekkenpijn, maagzuur, kortademigheid en slecht slapen gaan komen ;). Succes.

@ senna: heb de laatste dagen ook regelmatig hoofdpijn. Ik weet dat ik dat bij mijn dochter ook (heftiger nog) had in eerste trimester. Gelukkig helpt paracetamol me goed als het echt erg wordt.
    Maar tot nu toe niet misselijk? Fijn hoor.

@ hier: paar slechte dagen gehad, donderdag kon ik alleen maar huilen en spugen, me dus helemaal ziekgemeld. Bij arboarts geweest, die was op zich heel aardig, maar het leek hem wel belangrijk dat ik zo lang mogelijk enigszins actief zou blijven op de werkvloer. Ik snap zijn insteek wel, maar pfff... ik zie er bij voorbaat tegenop. Nou ja, one day at a time.

Gisteren en vandaag voel ik me een stukje beter qua energie, maar ik spuug nu toch nog wel 3 keer per dag, helaas juist rond de tijdstippen dat ik net emesafene heb geslikt, dus vrees dat die niet binnenkomen :(. Als het vanavond weer mis gaat, bel ik morgen even met de huisarts of ik toch niet primperan zetpillen mag hebben.

20. Kache zetpillen zijn beter.
    Die worden sneller opgenomen in het lichaam en die kan je niet uitspugen.
    Zolang mogelijk op de werk vloer blijven klinkt heel leuk maar eerst maar eens zien of het misschien nog wat afzakt en je wie weet beter gaat voelen.
    eerst nu jezelf en dan je werk.

Deel Deze Pagina