Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna86

Johanna86 Lid

25 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie geruststellende reacties! Zofran is geen wondermiddel maar het haalt de scherpe randjes er wel wat vanaf, en kan weer iets eten en iets drinken.

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ik wilde even komen vertellen dat vannacht om 2.16 onze zoon s.em is geboren. Het ging zo snel (een uur) dat de vk te laat was en wij de bevalling met z'n tweeën hebben gedaan. Ik ben nu heel erg moe en heb nog een weeig gevoel maar het gaat wel beter. Ondanks dat ik geen medicijnen heb genomen heb ik geen brandend maagzuur.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Gefeliciteerd Mare!! Wat een heerlijk nieuws en wat een bijzondere ervaring, helemaal 'alleen' met zijn tweetjes. Alle geluk met jullie nieuwe aanwinst en hopelijk voel je je snel weer helemaal fit!

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Yeeeeeehhh gefeliciteerd met sem !!
    Eindelijk genieten ..
    Liefs Edith
    Mama van mees*&juultje

5. Wauw mare van harte gefeliciteerd :) geniet er maar dubbel en dwars van dat heb je zeker verdient

6. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    yes 5mare5 super meid gefeliciteerd met de geboorte van sem. hoop dat het verder goed ging ookal ging het snel.
    wens je veel geluk en hoop dat je snel op knapt.

7. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    gefeliciteerd mare met de geboorte van s.em !!!

hoop dat je snel op krachten weer bent en je niet meer misselijk bent. hier was het gelijk over na de geboorte van ons dochtertje.

las iets over zofran, ik heb vanaf week 8 zofran gebruikt. de hoogst mogelijke dosis. ons dochtertje nu is enorm misselijk, ernstige reflux, flinke kma, enorme stress in haar lijfje. en heel stom maar ik denk steeds dat het met de zofran te maken heeft haar misselijkheid. soort van verslaafdheid ofzo dat ze nu zonder zofran dus zo misselijk is. maar de artsen (kinderarts, gyn, vk, huisarts) zeggen dat het niet zo is.

andere meiden, sterkte nog steeds hoor. hoop echt dat jullie snel minder ziek zijn en de tijd lekker snel gaat dat jullie ook je baby snel in jullie armen mogen houden.

jullie zijn enorm sterk !!!

8. Laust

Laust Niet meer actief

@Mare Gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat een super snelle bevalling heb je gehad zeg. Wat fijn dat je je meteen al beter voelt.

@musicalfan Bedankt voor je lieve berichtje! We doen heel hard ons best om toch een heel klein beetje te genieten...

@Kache Wat naar dat je ook zo misselijk bent. Leuk bedacht van de arboarts maar volgens mij moet je echt eerst aan jezelf denken hoor. En op tijd weer terug naar de ha want voor er echt iets gebeurd ben je weer een poos verder.

Ik ben vorige week maandag opgenomen in het ziekenhuis en lig er nu nog steeds. Sinds zaterdag krijg ik sondevoeding omdat het eten gewoon echt niet binnen wilde blijven. Nu eindelijk minder misselijk en al bijna 2 dagen spuugvrij! Wat een verademing...
    Sinds vandaag zien ze ook eindelijk verbetering in mijn vochtbalans dus ook dat gaat de goede kant op.
    Helaas wel heel mijn keel stuk door het spugen en de sonde, maar goed, die pijn is beter te hebben dan de misselijkheid.
    En nog steeds heeft niemand het er over wanneer ik naar huis mag. Jeetje wat duurt dag lang zeg! Aan de andere kant zie ik ook wel in dat ik het thuis nog lang niet ga redden. Ach, zo tobben we weer verder....

9. misschien is het fijn om de thuiszorg in de schakelen?

Wel fijn dat de sonde goed zijn werk doet.

10. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    weet ook dat ik het zo lang vond duren de ddag toen ik me weer iets beterder begon te voelen.
    fijn dat de sonde voeding je helpt.
    hoop dat je snel wat hoord over wanneer je naar huis zal mogen maar weet niet wat hun idee is thuis verder met sondevoeding?

11. Je mag wel met sonde voeding naar huis ze gaan je leren hoe je er mee om moet gaan en zakken vernieuwen enzo

12. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    :( helaas, zoals het er nu naar uit ziet, zal deze zwangerschap er ook één worden met HG. Misselijkheid is komen opzetten en het overgeven ook. Samen met supervermoeidheid en slapeloosheid 's nachts, een vreselijke combinatie! Oh ja en dan nog een 15 maanden oud zoontje rondlopen hebben dat in zijn deugenietenstreken is. O zo al aan het aftellen tot ik beval!

13. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    balen voor je optijd aan de bel trekken hoor bij de artsen.

14. gelijk goed beginnen aan de medicijnen om het een beetje dragelijk te houden en flink aan de bel trekken.

hele dikke knuff

15. Laust

Laust Niet meer actief

De sondevoeding kan inderdaad mee naar huis. Maar toch willen ze eerst proberen of het zonder kan. Nu komt elke dag de gyn en de dietiste en maken we een plan om me weer gewoon aan het eten te krijgen. Oh wat ben ik daar inmiddels bang voor geworden.... Nu eerst opbouwen met vloeibaar voedsel en dan hopen dat we eind van de week de sonde af kunnen bouwen.

Elynada, wat vervelend dat je weer zo ziek aan het worden bent. En een dreumesje rond hebben lopen maakt het er natuurlijk niet makkelijker op.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Misschien een suffe vraag, maar wat bepaald nu of je 'gewoon' misselijk bent of HG hebt?

Op zich als ik er over lees herken ik veel, maar uitdroging is niet (meer) aan de orde sinds medicatie (is ook nooit vastgesteld, maar ik ben er zelf heilig van overtuigd dat het binnen een paar dagen zo ver zou zijn geweest, gezien de weinige, zeer donkere urine van toen), ketonen zijn nog nooit getest en het afvallen is maximaal die 5% van voor-zwanger gewicht geweest, maar heeft zich nu gestabiliseerd.
    Op zich zou je zeggen 'boeien' ;), maar ik heb het gevoel dat ik stukken serieuzer genomen wordt als ik het een naampje geef :).

Oh en een ander vraagje: kun je diarree krijgen van emesafene :(? Toen ik bij huisarts aanklopte 3 weken geleden, waren me darmen flink op weg helemaal vast te lopen, maar sinds start emesafene wordt ontlasting steeds dunner. Eerste was ik daar wel blij mee, maar het wordt steeds dunner, nu bijna waterig... Het voelt niet als buikgriep ofzo (geen darmkrampen).

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je gewoon misselijk bent, dan is er praktisch geen impact op je dagelijks leven. Je kunt met de misselijkheid functioneren. Als je richting uitdrogen gaat, flink bent afgevallen (5% van je lichaamsgewicht is best veel!), medicijnen nodig hebt om te kunnen functioneren dan is het zeker weten HG.

Heb je zetpillen? Daar kunnen je darmen namelijk wel vrij ontregeld van raken. Verder kan de diarree ook komen doordat je nu met de medicijnen meer eet en drinkt. Als je dat eerst een tijdje niet hebt gedaan en dan wel weer doet kunnen je darmen flink van slag zijn.

18. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    meiden ben het zo zatttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.
    ik heb een goede dag gehad en daarna weer een slechte en dat maakt me echt helemaal verdrietig. mijn zoontje van bijna 4 zei gisteren tegen mij mama ik denk dat jij zo misselijk ben omdat de baby in je buik zit als hij er uit is is het klaar dussss, met andere woorden haal hem er maar uit dan kan je weer met mij spelen en mij op tillen enz.
    ik heb vandaag een dagje met mijn zoon en ik ben blij dat hij nu rustig aan het spelen is maar vind mezelf zo te kort schieten.
    elke dag die voorbij gaat ben ik blij om maar wat gaat het in weken langzaam. vandaag 32 weken pfffffffffffffffffffffffffffffff nog 8 weken te gaan.
    weet dat sommigge van jullie nog veel langer moeten hoor maar voor mij is dit al een eeuwigheid. heb nu ook nog last van hoesten en slijm wat me weer extra misselijk maakt. pffffffffffffffffff
    ik weet het ben alleen maar aan het klagen maar kan ook alleen maar klagen en huilen zo voel ik me nu.

19. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Aan alle dames die nu HG hebben ik wil jullie even een dikke digitale knuffel geven :(

Jullie kunnen het allemaal! Jullie zijn allemaal kanjers! Hoe nog vol. Jullie krijgen er zo wat prachtigs voor terug!

Ik lees heel af en toe nog wel mee, maar eigenlijk als ik begin met lezen krijg ik zo weer dat weeige gevoel. Dus ik ben hier niet heel vaak te vinden :)

Liefs hugbear

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve Mare, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Laat je maar lekker verwennen en verzorgen en vooral genieten. Hopelijk is de misselijkheid ook zo goed als weg nu.

@laust, hoe gaat het nu met je?

@titus, meis, ik heb zo met je te doen. Vind het echt rot voor je. je hebt het grootste gedeelte er al op zitten, maar kan me voorstellen dat je behoorlijk aan het einde van je latijn bent. zeker ook met een kleintje om je heen die het ook allemaal graag anders zou zien. Dikke knuffel

@andere meiden, kop op hoor! Met zijn allen komen we dit vast wel keertje door! We zullen wel moeten helaas. Er bij neer leggen dat het zo is, hoe moeilijk ook, kan het al iets verzachten. Grappig dat ik dat zeg, want ook ik heb er moeite mee, maar kan niets anders doen dan eraan toegeven dat ik me zo voel, zo moe ben e.d.

Deel Deze Pagina