Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Thx Marieke! O bah, ik zie dat jij er middenin zit. Hoe gaat het met je...?

2. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik ben wel eens onderzocht op maagzweer! ze konden toen alleen een geirriteerde maagwand vinden en vlak daarna ben is mijn galblaas verwijderd vanwege galstenen. Mijn maagklachten werden waarschijnlijk ook daardoor veroorzaakt.

ja ik zit er middenin inderdaad. Maar hoop dat ook weer want dan is het hopelijk met 12 tot 16 weken over. Heb vandaag een slechte dag. Vanochtend door darmkrampen al snel de primperan er weer uit gegooid achterstevoren (lekker smakelijk) en wel misselijk en blijf wat aan het overgeven. Heb maar weer een nieuwe primperan gepakt.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bahbah! Hopelijk is het voor jou idd met 12 weken helemaal over en kun je de rest van je zwangerschap wel genieten.

Zijn je maagklachten ook helemaal verdwenen na de galblaasverwijdering?

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    af en toe een beetje gevoelig, maar ik heb na mijn galblaasverwijdering eigenlijk vooral last van mijn darmen. Moet echt wel op mijn voeding letten. Was sowieso al snel misselijk!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #365 Arevinol, 2 okt 2009
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
    Ik was juist bijna nooit misselijk voor de zwangerschap! En overgeven hoefde ik helemaal nooit (tenminste, ik kon het altijd heeeel goed voorkomen)...

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Over de vieze smaak, heb ik ook gehad in het begin. Ik had steeds weer iets anders wat een beetje hielp, na een tijdje werd ik daar ook weer misselijker van en moest weer iets anders proberen. Smintjes, zure snoepjes etc, wel allemaal suikervrij, hele kleine slokjes koude cola light.
    En idd, dat speeksel tuffen had ik ook ja...!!

Later in de zwangerschap had ik altijd dropjes, laurierdropjes enzo, at ik de hele dag door. Ik had t idee dat ik me er iets beter door voelde.
    En ik dronk alleen maar zoethoutthee, alle andere thee-en kreeg ik ook weer maagklachten van... Had t altijd overal bij me.
    Mijn bloeddruk bleef gelukkig wel altijd heel laag.

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Goeiemorgen,

Ja, die smaak is bij mij deze dagen wel extreem te noemen sta ermee op en ga ermee naar bed, jak!

Had vannacht twee strepsils gegeten ivm met weg werken van de smaak lees ik net dat die een gifstof hebben die je niet mag gebruiken staat dus mooi niet op de bijsluiter...
    Meteen weggelegd net dus. :x

Vandaag elf weken hoop echt dat het wat betreft de extreme misselijkheid de laatste loodjes zijn!

@ Maka: Ik gaf ook nooit over hiervoor. Kon het ook helemaal niet had er echt een hekel aan. In het ziekenhuis was dat ook bijna grappig te noemen als een zuster bij me bed zat en ik zat maar te braken moest ze echt weg anders "kon" ik het gewoon niet....

Nou is nu wel "aangeleerd" 8)

Hoe voel jij je Marieke?

Liefs,
    Ann

8. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh ann! je zit bijna op de 12 weken dus ik hoop dat het voor jou dan over is.
    Gisteren een keer of 7 overgegeven. Ondanks de primperan. Heb dus ook erg slecht gegeten. Hoop dat ik vandaag wel een goeie dag heb.

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ja zoethoutthee, drink ik nog steeds veel. Houdt de bloeddruk ook wat hoger. HG heeft vaak met lage bloeddruk te maken heb ik het idee. Daardoor voel je je iig nog beroerder.

Maka, ik herken heel veel in je verhaal. Ik heb zelf geen HG gehad, ben nooit opgenomen geweest en voor zover ik weet niet ernstig uitgedroogd. Alleen maar 24/7 kotsmisselijk op bed gelegen proberen niet al te veel over te geven. Wat voel je je dan alleen he. Tot week 15, toen ging het beter en nu kan ik wel af en toe weer de deur uit. Ben toen ook gestopt met de medicijnen want die helpen toch niet tegen de misselijkheid.

Bah meiden, heb zo met jullie te doen. Het is het waard maar zo zwaar! Vriend heeft het er ook al over gehad zich te laten steriliseren, hij wil dit nooit meer meemaken. Twee keer is genoeg. Bovendien wordt het elke keer erger.

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, idd vandaag 11 weken leef er echt naar toe en hou me eraan vast dat het hopelijk minder wordt....:)
    Balen he met die Primperan had ik ook op een gegeven moment maakt het gewoon niet meer uit met of zonder.

Bij mij helpt het wel als ik bijvoorbeeld een dag niet gebruik en dan wel weer werkt ie inneens weer beter...

Ik had net grote plannen om met mn vriend naar de stad te gaan sinds weken maar je raad het al meteen weer mis en ga dus zo weer "lekker" richting bank...

Succes meid keep ur head up!

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #371 Arevinol, 3 okt 2009
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
    Panda, is dit je tweede dus? En de vorige had je t ook, maar minder erg, in welke zin dan? (langer/nog misselijker???)
    Van mijn vriend hoeft t ook niet meer, voor een tweede dan. Maar ik weet dat de wens er bij mij nog zit. Helaas...8)

Primperan ben ik ook mee gaan afbouwen vanaf 12 weken. Heel herkenbaar wat jullie erover schrijven! Misselijkheid werd alleen eventjes iets minder als ik t een tijdje niet gehad had. Maar tegen de braakneigingen op lege maag werkte t wel.
    Ik had ook alle bijwerkingen die erop stonden :$ In t ziekenhuis hebben we toen de dosering verlaagd van 20 naar 10; ik woog ook nog maar 51kg. Dat haalde wel een stuk van de bijwerkingen weg.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  13. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Maka: ja het is de 2e. Bij de 1e kon ik nog wel redelijk functioneren. Niet werken of zo maar wel af en toe naar buiten en soms zelfs boodschappen doen. Deze keer was de trap af meestal al te veel.
    Rot he, dat die kinderwens er nog is. Goed voorbereiden op een 2e zwangerschap helpt wel, vooral om kalm te blijven.

14. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Maka: zoals ik jouverhaal lees heb je ook last ghad van HG. De een heeft het ernstiger da de nadere, maar alles blijft vervelend.

Hier ook bij de tweede erger dan bij de eerste. Komt ook denk ik omdat er een kleintje bij is, die je aandacht ook opeist. En veel energie kost.

Ik heb ook veel last van slijm, maar ook een rare witte tong. Ja dat zijn bacterien denk ik dan doordat er weinig door mij mond aan eten komt die het weg spoelt. Ik heb bij de tandarts een schraper gekocht waar je je tong mee schoon kan schrapen. Ook kreeg ik hierdoor minder vreselijke geur uit je mond.
    Misschien een tip voor een ieder.

Fijn he dat we elkaar zo kunnen steunen. En ja ben ook lid van de hyves.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind t wel heftig om te lezen, dat de tweede zwangerschappen nog zoveel erger zijn. Dat wist ik wel, maar toch.
    Ik ben echt zo bang dat ik een t een tweede keer niet volhoud, omdat ik bij deze al zo vaak geroepen en gedacht heb dat ik ermee wilde stoppen... :( :(

Panda, ik neem aan dat je het over de eerste weken hebt dat je de trap niet eens meer af kon? Nu gaat het toch wel beter, begreep ik uit een van je eerdere berichtjes...?

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Gepke, o wat heerlijk nog 28 dagen!! Krijg je een KS, dat je t al precies weet?!

17. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

:phoi meiden, ben ik weer eens. Neem beetje afstand door al het gebeuren. Maar wel bedankt voor de lieve reacties. Ik voel me heel de dag door gewoon ziekerig. Niet meer zo extreem als eerst maar moet constant eten, doe ik dan niet ben ik zo misselijk. Ben dus hoofdsponsor van bananen!! Want mensen dat helpt echt bij mij! Verder heb ik vreselijk rare eetgewoontes, wil vooral veel pizza eten!!

Normaal avond eten gaat dus echt niet, dus wij eten geen vlees meer (arme man) maar lasagne, spaghetti, salade etc etc. Dit gaat redelijk.

Verder heb ik steeds last van brandend maagzuur (dacht dat je dat pas later kreeg, maar helaas) en moet zo vaak plassen, en ophouden is kramp in buik.. Grrr...

hoe is het allemaal met jullie??

Ik ga morgen weer proberen te werken, meer omdat ik het mijn werkgever nog niet wil vertellen.

Heb donderdag te horen gekregen, dat ik vanaf de eerste harde buik (en dat is vanaf een week of 10/12 al mogelijk) niet meer mag werken per direct!!! Dit omdat ik maar een halve baarmoeder heb, waar het kindje in zit zeg maar. Verder moet ik vanaf 20 weken al aan een niet geregistreerd weeenremmend middel.. Jaaah dat wordt wat!;)

18. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ja sorry, ik was niet helemaal duidelijk denk ik.;) Ik had het inderdaad over die eerste weken, van week 6 tot week 15. Nu is het goed te doen zolang ik maar vaak eet en rustig aan doe.

Ik herken dat hoor, dat je ermee wilt stoppen en het niet meer volhoudt. Gek genoeg had ik dat alleen bij de eerste, bij de tweede juist niet. Misschien omdat ik nu weet wat je er voor krijgt.

Jeetje Wupsie, dat is helemaal heftig.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Panda, dat is heeeel goed om te horen :D!

Wupsie, wat heftig zeg. Waarom een niet geregistreerd weeen-remmend middel?

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    wupsie heftig hooor aan een niet geregistreerd weenremmer.

panda fijn dat je een beetje beter voelt.

Hier antwoord op d evraag waarom ik weet nog 28 dagen. is inmiddels alweer een paar minder. twee weken geleden op een maandag zei de gyn over 5 weken is het genoeg geweest, dus word ik waarschijnlijk ingeleid. Wil eerst de afspraak zien voordat ik het ga geloven hoor. Das morgen dus over drie weken. Ga morgen wel om een keizersnee vragen. trek het nu al niet meer, ben er helemaal klaar mee en ben echt aan het afzien. Voorla de moeheid speelt mij parten en zie het weeenproces gewoon niet voor mij. Bij elke harde buik sta ik nu al boven toilet, dus ja bij weeen waarschijnlijk nog heftiger.

Oei, hou sinds een week vocht vast. En heb hoofdpijn, zie af en toe sterretjes en heb tintelende vingers. Morgen op controle maar even melden.

Fijne zondag nog

Deel Deze Pagina