edithrook en kache wat ontzettend fijn voor jullie dat het goed voor jullie gaat met de medicijnen. Elynada snap wat je bedoelt hier is het ook kijken per dag. soms gaat het iets beter en soms is het echt niks. hou vol meid en weet dat het niet leuk is om in het ziekenhuis te komen maar als het moet moet het wel he. hier denk ik echt de griep begin me al iets beter te voelen echter nu ik weer een paar dagen slecht heb gedronken en gegeten voel ik me weer zo slap als een vaatdoek. heb net een broodje zonder korst gegeten en ben aan het vechten dit binnen te houden wil gewoon wat binnen houden nu. was in 1,5 al weer 1,5 kg afgevallen echt niet normaal meer. nog even en ik zit weer onder mijn start gewicht men zegt dan lekker toch hoeft er straks ook niet af maar vergeet dat dit voor mij betekend dat ik op gegeten word, en me daardoor ook zo slecht kan voelen.
thanks het kan me niet snel genoeg zijn. de weken mogen van mij wel om vliegen. wij zijn ook nog eens bezig in ons nieuwe huis althans ik niet heb de helft niet eens gezien. beslis op internet welke vloer ik wil en laat dit dan weten aan iemand die het dan weer kan gaan halen pfffffffffffff niet leuk maar kijk meer uit naar eind okt dan naar mijn nieuwe huis we moeten echt nog heel veel doen en kopen. mijn man zal wel kapot zijn als we er eenmaal wonen want alles komt nu op hem neer we krijgen gelukkig wel veel hulp. ik heb nog niet eens een geboorte kaartje. tis dat ik geen geld heb anders zou ik alles laten doen zelfs in pakken.
meid ajb doe het rustig aan ales op z'n tijd. Je zult straks zien dat je na je bevalling goed voelt en gauw aansterk lichamelijk dan. Ja je man zal gesloopt zijn maar zodra jij je goed voelt krijgt je man er ook weer energie van. Ik heb mijn geboorte kaartje van de jongste ook online gezocht. En besteld en dit ging echt super. Mischien leuk ideetje voor jou?
ja online kan ik ook doen heb al wel een kaartje uit gezocht maar nog geen gedicht enz ben vandaag dus echt weer kotsmisselijk letterlijk en figuurlijk. ben er echt helemaal klaar mee snap niet goed hoe jullie het uit gezeten hebben kan niet meer lijkt wel. vandaag al weer 5 keer ofzo overgegeven krijg niks binnen. heb nu 1 lit drinken op maar ja min 5 keer spugen dus misschien wel nul ben er zo geheel klaar mee van mij mag het kindje echt komen ben er lichamelijk en psychies klaar mee. weet natuurlijk ook wel dat het niet goed is voor het kindje maar pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff. heb nog even gekeken of ik niet depresief raakte maar ik heb geen zelfmoord neigingen of neigingen om het kindje iets aan te doen ben er gewoon klaar mee.
@titus: meid het is zo herkenbaar. Ik heb zo vaak tegen mijn man gezegd: ik kan niet meer, ik wil niet meer! Maar je bent zo veel sterker dan je nu denkt. Blijf alsjeblieft nog even vechten. Het lijkt nog zo lang, maar straks heb jij je kleintje in je armen en was het dit allemaal waard!
@titus, meis, nog eventjes hoor! Ik herken het wel heel erg wat je schrijft. Ik ben ook echt aan het aftellen, en ik moet nog zo lang. Maar idd, ik weet zeker dat de kleine het allemaal waard zal zijn geweest. Soms denk ik ook, kan ik het straks allemaal wel aan, juist omdat ik me nu steeds zo vreselijk lamlendig voel en nauwelijks energie heb. Ik probeer er ook niet meer tegen te vechten en alleen maar te denken oke, het is zoals het is, en daar moet ik het maar mee doen. Al weet ik dat dit alles behalve makkelijk is. Knuf meis! Denk aan je!
@ titus: knuffel meid, je bent sterk hoor, veel sterker dan je zelf denkt, zie wat je allemaal al doorstaan hebt! Ik herken je gevoelens, maar je weet zelf ook dat je door moet, hoe vervelend en zwaar ook. En dat kun je ook! Gooi het eruit in een gefrustreerde huilbui en probeer je er een beetje aan over te geven. Ik duim voor je dat je kindje zin heeft om snel (na de 37 wkn ) te komen. Sterkte! @ hier: 'honeymoon' was maar van korte duur , ik wist ook eigenlijk wel dat het 'too good to be true' was, mijn jubel-primperan-verhaal. Ik had de dag dat ik het typte gewoon een wonderbaarlijk goede dag, en de dag erna ben ik weer 'gewoon' spugend begonnen en me weer erg moe en kotsmisselijk gevoeld . Nou ja, de primperan werkt in die zin nog steeds dat ik de meeste dagen niet spuug (alleen wat kokhalzen) en dat ik redelijk kan blijven eten/drinken. De misselijkheid.... tja. Af en toe gaat het en doe ik iets kleins (strijkje, was ophangen, wat opruimen), en andere momenten lig ik liefst op bed hopend dat de dag maar weer snel ten einde is. Soms zou ik bijna willen dat ik wel weer kon spugen omdat het misselijke gevoel dan eventjes weg is . (pfff, nog 30 wkn )
meiden dank jullie wel ik voel me nog steeds beroerd en heb er zo geen zin meer in maar ik weet het het moet. ben zo ver gekomen maar op een keer is het kaarsje uit. heb het gevoel niks meer te kunnen eigenlijk is hier type me al te veel.ben duizelig misselijk verkouden kortademig heb hoofdpijn en ben snot en snot verkouden. @kache wat balen voor je dat je toch weer een terug val hebt gehad.
@ titus: heel vervelend he. Had ik bij vorige zwangerschap ook ik kon ook niet meer, was zo op. Ook allerlei lichamelijke klachten gekregen op de duur door zo uit te flauwen: hartritmestoornissen; hyperventilatie, angststoornissen... Was zo afschuwelijk erg, ik dacht echt dat ik me nooit meer zoals vroeger ging voelen. Na de zwangerschap alles vrij vlug weer ok geworden. Dus volhouden, het komt allemaal wel weer in orde (ook even getwijfeld of ik geen pre natale depressie had maar denk het niet) Maar ken ook het gevoel dat je nu hebt, je wil dat het nu stopt dat slecht voelen, met je ellendig voelen, ook geestelijk. Mijn gynaecoloog bij zoontje zei dat het kindje daar geen nadeel van ondervindt, het ziek zijn zorgde er zelfs voor dat je baarmoeder en moederkoek beter doorbloed zijn, en was ook zo. En moet zeggen, heb een heel enthousiast vrolijk zoontje dus hij heeft daar echt geen nadeel van gehad hoor. Ze zeggen dat wel dat als je je tijdens je zwangerschap niet zo best voelt, dat zijn weerslag heeft op de baby, maar hier dus totaal niet, geen onnodig druk kind, ook niet angstig, altijd vrolijkjes en lief.
@Senna, Wat een slecht nieuws! Sterkte meid. @Kache, Ik herken je verhaal volledig. De jubelstemming omdat het een wondermiddel lijkt. Bij mij duurde het 4 dagen. Toen ging het slechter en slechter en een paar dagen later ben ik opgenomen. Ik hoop dat je je toch wat eerder goed gaat voelen dan pas over 30 weken. Heb je daar ervaring mee? @Titus, Wat vervelend dat je er zo doorheen zit! Kan me zo voorstellen dat je het zat bent. Is het geen optie om met 37 weken in te leiden? Ik ben bij Sven ingeleid en kan alleen maar zeggen dat het me mee is gevallen. Ik ben sinds vorige week zaterdag weer thuis, zonder sonde! Nu lig ik hele dagen op bed, heb drinkvoeding en kan werkelijk niks. Ik eet te weinig, val nog steeds af en zodra ik iets doe is het weer mis. Naar het ziekenhuis of douchen is weer een prikkel om over te geven. Maar zo lang ik in bed lig, heel gedoseerd "eet" gaat het eigenlijk best goed. Pfff wat bizar dat ik dat goed ga noemen maar het is echt een wereld van verschil met 2 weken terug. Hopen dat het zo blijft, hoewel de dietiste erg streng is.... Ze wil dat ik meer eet en minder afval maar het lukt gewoon niet. Zodra ik ga proppen of tegen mijn zin in eten wordt ik misselijk. Beetje kiezen tussen 2 kwaden he? Drinken gaat gelukkig wel goed genoeg.
laust ik hoop dat ze dat willen doen ja moet donderdag weer naar de vk denk niet dat ze er om staan te springen hoor maar kan het in ieder geval vragen scheeld toch weer. Ze zouden wel al met 38 weken voelen hoe rijp het is bij mij omdat ik bij mijn vorige met 40+3 in een half uur ben bevallen. de verlos was net op tijd omdat ik niet had geperst maar had gepuft als ik had geperst was hij er al geweesd voor zij er was denk. Ik heb vanmiddag een afspraak met de ha omdat ik dus ook nog eens flinke griep heb ben bang dat ik bij holte ontsteking heb ofzo omdat ik echt knallende koppijn heb en als ik buk word het echt niet fijn om om hoog te komen maar ik kan wel gewoon op mijn holtes drukken. de dietiste heeft wel makkelijk praten maar misschien als die drink voeding wel goed gaat een pakje exra nemen van de drinkvoeding? ik krijg nu dus ook niks binnen van eten. misschien ook maar eens aan de drink ontbijt ofzo.
@kache, jeetje meis, zit jou ook niet mee zeg. Ik herken dat wel die jubelstemming als je je een dagje wat beter voelt, om vervolgens pats boem je daarna weer lamlendig te voelen. Sterkte meis! @titus, vragen kan idd altijd of je eerder kan worden ingeleid. Nog eventjes meis! Die laatste loodjes zijn het zwaarste maar je hebt al zoveel weken overwonnen. Die laatste weken kun je hoe moeilijk ook, ook nog aan, al voelt dat niet zo. Je bent vast sterker dan je denkt. Sterkte bij de dokter en beterschap! Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op helaas. @laust, wat fijn dat je geen sondevoeding meer hebt. Ze kunnen wel zoveel willen dat je meer eet, maar wat niet kan, dat kan niet. Weinig prikkels en rust is volgens mij het beste voor hyperemesis hoe moeilijk ook.
Hier ook nog steeds ups en downs. Ik eet nu op een dag 3 bruine bolletjes. eentje 's ochtends, 's middags en 's avonds. Soms probeer ik ergens tussendoor nog iets van fruithapje, maar meestal niet. Heb genoeg geprobeerd steeds vind ik zelf, maar ik ben steeds zo ziek van ander eten, dat ik me erbij neer heb gelegd dat dit het zal zijn tot einde zwangerschap. Ik heb me ook heel lang rot en schuldig gevoeld (nog steeds wel beetje) over het primperan gebruik, maar kindje doet het best en zonder gaat het helemaal mis met mezelf en dat is voor mij ook niet goed. Met primperan blijf ik ook erg beroerd, maar is iets beter te doen. Het houdt spugen nu wel een beetje achterwege, alhoewel ik nog wel heel veel kokhalsreflexen heb. Tja, ik vind het ook erg dat ik "zoveel klaag" nu ik eindelijk zover ben dat ik zwanger ben, maar op deze manier zwanger is ook moeilijker genieten. Lieve meiden, we gaan dit overwinnen met een prachtig resultaat als beloning.
Ik eet 2 flesjes drinkvoeding en 2 broodjes per dag. Ik moet eigenlijk min. 3 flesjes drinkvoeding maar dat gaat gewoon niet. Ik vind het wel prima zo. Eten naar binnen proppen werkt gewoon niet. Ik ga voor je duimen Titus dat ze eerder iets gaan doen. Musicalfan, je klaagt niet hoor. Het is toch super logisch dat je af en toe even moet spuien om dit vol te kunnen houden. Hou vol!
meiden ik vind dat niemand klaagt het is gewoon de waarheid en die is heel hard. ik vind het juist fijn om het hier neer te zetten omdat ik weet dat jullie het zelfde mee maken en mij echt begrijpen. kom bij de ha vandaan kan aan mijn verkoudheid niks anders doen dan wat ik al doe maar moet wel meer pcm gaan slikken van hem voor de hoofdpijn verder heeft hij mij gezegt dat ik alles moet los laten ik doe al zorgen dat het kindje groeit en het is maar tijdelijk dat alle mensen voornamelijk mijn man alles nu moeten doen. vertelde wel dat ik dit dus heel moeilijk vond en dat het niet in mij zit om dit los te laten. toch moest ik dit van hem proberen hij zij dat het mij zou gaan helpen en dat ik daardoor misschien juist weer wat meer kon doen. zit misschien ook wel wat in. maar goed nou nog doen he.
@ Laust: fijn dat je weer thuis bent! En zonder sondevoeding. Maar het 'gevecht' blijft, he , makkelijk gezegd van zo'n dietiste. Als 'gewoon' eten mogelijk was, hadden we dat weken geleden al gedaan! Ik hoop dat je het zo een beetje vol blijft houden (wat doe je eigenlijk zo al de hele dag? Kun je lezen of TV kijken of zo?) zonder nieuwe opname en dat het over een paar weken een stuk beter gaat. En tja, ik bereid me er wel op voor dat ik nog 30 wkn moet. Bij mijn dochter had ik officieel geen hyperemesis gravidarum (hoefde nauwelijks te spugen, zat de hele dag te eten/drinken), maar wel extreme misselijkheid en vermoeidheid. Waardoor ik ook veel psychische klachten kreeg (@Elynada: nu je het zegt, ik heb in 3e trimester ook regelmatig hyperventilatieaanvallen gehad, terwijl dat zo NIET bij mij past. Kende mezelf echt niet meer terug) en veel beroerd op bed heb gelegen. Qua gevoel was het toen hetzelfde als nu. Kon op het einde niet meer voor mijn zoontje zorgen, ik was een huilend misselijk wrak . De berichtjes die Titus nu schrijft, had ik toen ook vrijwel dagelijks kunnen schrijven. En dat heeft geduurd tot de bevalling, vandaar dat ik nu weinig hoop heb dat het na 16-20 wkn nu echt veel beter zal gaan. @ titus: balen meid van die griep/verkoudheid! Jammer ook dat dokter niets voor je kon betekenen. Tja, loslaten. Klinkt heel simpel, he, maar valt echt niet mee. Ik hoop dat het toch een beetje lukt. Mijn VK heeft bij mijn dochter vanaf 38 wkn gevoeld of ik te strippen was en toen ik rond 40 wkn weer huilend voor haar zat (voor de 1000ste keer ) heeft ze me serieus aangeboden om door te verwijzen voor een inleiding obv lichamelijke en geestelijke uitputting. Dat aanbod deed me zo goed, gevoel echt serieus genomen te worden, dat ik daar nieuwe kracht uit haalde om die laatste weken ook nog uit te zingen. Schroom zeker niet om het bespreekbaar te maken!
hoi meiden hoe is het met julllie? hier nog steeds verkouden en aan allerlei medicijnen heb het gevoel dat mijn maag in mijn keel zit. wat zo gek was dat ik gisteren avond om een uur of 2200 me zo goed voelde. dacht bijna ga uit bed ga dingen doen. maar smorgens en nu in de loop van de dag voel ik me toch zo beroerd. probeer mijn voordeel er uit tehalen en heb zoveel mogenlijk gedronken. 1 lit vocht is dat veel te weinig?
Ik ga jullie verlaten , zoals vele weten heb ok al eerder een zoon verloren aan een erfelijk aandoening , en nu is gebleken dat ook dit zo gewenste kindje ziek is en dat hij/zij zal overlijden . Morgen zal mijn zwangerschap afgebroken worden . Ik hoop dat ondanks de zware hg, jullie een gezond kond mogen krijgen .