Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Musicalfilm: gefeliciteerd! Gelukkig maakt ze t goed!

All: hier nog in t ziekenhuis, vandaag weer wat kunnen eten zonder te spugen, gelukkig maar anders had ik vandaag een sonde gekregen. Diëtist komt nog langs voor iets van een voedingsschema, dus ben benieuwd.

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @ musicalfan: dikke proficiat met de geboorte van je dochtertje! Blij dat ze het goed stelt! En super dat het met jou ook weer beter gaat. :)

@ kache: blij te lezen dat je ook terug op de goede weg bent :) Het heeft ook al lang genoeg geduurd he voor jou :)

@ all: met mij gaat het nog altijd op en af. Ik ben even beter geweest (een dag of twee) en daarna weer slechter :( Terug weer veel misselijker opeens. Vond het heel bizar maar denk dat het komt omdat de baby reeds hoger ligt, tegen mijn maag aan. Ik heb dan zure oprispingen en daar word ik dus weer misselijk van. :( Om soms moedeloos van te worden. Daarnaast heb ik de zorg van ons zoontje ook nog en is manlief niet vaak thuis door zijn werk. En is hij de laatste weken nogal wat ziek geweest, dus heb ik maar weinig geslapen. En heb ik vorige week een maagontsteking gehad en de hele nacht door overgegeven. Nu gaat het wat beter maar zo erg moe en nog vaak misselijk. Mijn ziekteverlof is nog maar eens verlengd. Hoop toch dat ik toch nog kan gaan werken, heb de afleiding ook nodig. Nu ja, we zien wel.

3. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    musicalfan gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje.

andere meiden, wil jullie allemaal wil virtueel een hart onder de riem steken. wegnemen kan ik niets helaas, maar weet uit ervaring hoe zwaar jullie het hebben. ik ben de volle 38+5 ziek geweest met misselijk en overgeven. na de geboorte van mijn dochtertje was het echt verdwenen. jaren geleden met mijn zoon was dat ook zo. dus meiden hou vol en blijf aan je kindje denken !!! heb echt respect voor jullie allemaal!!!

4. meiden hebben jullie het AD gelezen van gister.
    Was echt een mooi stuk

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Leuk was die idd! Ook erg leuk om aan mee te werken :)
    Is wel apart dat HG nu ineens zo in de belangstelling staat.

6. nou het werd tijd dat er meer publiciteit voor kwam we stuiten zoveel op onbegrip

7. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    inderdaad. meer begrip is zeer noodzakelijk. want ontbreekt behoorlijk hieraan. misselijken overgeven is 12 wkn en dan vindt men t niet meer kunnen is mijn ervaring. geluukig dat ik hier wel veel steun heb mogen krijgen van iedreeen. en ik hoop ook mijn steun hier voor jullie nog zwangeren te mogen geven !!! weant zonder die steun is het helemaal niet te doen.

meiden jullie zijn echt goed bezig !!!

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Arme Kate. Maar het is idd wel goed voor de HG-awareness!

@ hier: gaat zijn gangetje. Ik heb geprobeerd om 3 halve dagen te werken, maar daar kreeg ik toch heel snel de rekening van gepresenteerd :(. Ben 2 dagen weer helemaal terug bij af geweest, spugen, spugen en kotsmisselijk. Ondanks mijn opleving is de HG dus niet echt weg. Had ik ook eigenlijk niet moeten verwachten ;), want de misselijkheid is ook nooit echt weg geweest, alleen een heel stuk beter.

Stapje terug gedaan en weer veel gerust, toen kwam het gelukkig ook snel weer tot rust. Ik zal me toch gedeisd moeten houden, blijkbaar :), dan gaat het wel. Ik merk ook dat ik weer wat vermoeider begin te worden (groeiende buik?) en dus ook wat vaker misselijk, dus die paar uurtjes die ik per week werk zal ik zeker niet tot het officiele verlof volhouden. Bereid me erop voor dat misselijkheid (en spugen) wel weer erger zullen worden in het 3e trimester, dan kan het alleen maar meevallen...;)

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik kan eindelijk zeggen dat de misselijkheid voor 90 procent weg is! Hoera! Helemaal weg zal wel tot na de bevalling duren vrees ik. Ik dus heel blij en al aan het uitkijken zelfs om volgende week te gaan werken (halve dagen) maar ... ik zit nu sinds 2 weken met toenemende rug - en bekkenpijn. Nu zelfs in die mate dat ik 's nachts nauwelijks nog kan slapen van de pijn. Ik slaap 2 uur en word daarna altijd wakker van de pijn. Daarna draaien op andere heup. En na halfuur dan pijn aan andere heup. En dan na kwartier weer pijn, draaien, pijn draaien en ga zo maar. Ik kom er gek van. Helaas weinig aan te doen. Ik volg nu kiné, maar tijdens de sessie vandaag stonden de tranen in mijn ogen van de pijn. Volgens kinesist is gaan werken niet verstandig en moet ik rusten rusten rusten. Zucht :(

10. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    kache en elynada, goed te lezen dat het met jullie (iets) beter gaat met de hg. voor beiden zorg inderdaad voor voldoende rust. dat is zo belangrijk. werken kan echt niet als je hg hebt ! sterkte !!!

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hoi dames.
    Ik heb even een vraagje en misschien kunnen jullie mij het antwoord geven. Ik heb in mijn eerste zwangerschap heel erg last van HG gehad. Kon er niet door werken en heb meerdere malen in het ziekenhuis gelegen voor uitdroging. Nu ben ik weer zwanger 6+2 en waar ik in de vorige zwangerschap al zo ziek als een hond was heb ik nu nog nergens last van. Zijn er meiden die bij een eerste zwangerschap wel last hadden en bij een tweede niet of net andersom?

Groeten Suprise

12. Hoi Suprise.

Aller eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Het kan zijn dat je het nou niet krijg of in minderen mate.

Iedere zwangerschap is voor iedereen anders.
    probeer ook niet te veel te vergelijken met de eerste zwangerschap.

Let goed op je zelf. neem zoveel mogelijk rust en blijf goed en gezond eten en drinken meer kan je niet doen.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Goed om te lezen dat de misselijkheid dus wek minder kan worden!

Hier wederom in t ziekenhuis... Opname 4.... :(

14. ja zeker Dark angel.

Ik heb er met de oudste tot ongeveer 16 weken gehad.
    met de middelste tot 23 weken toen overleed hij ( niet door HG).
    en met de derde tot 14 weken maar de rest van de zwangerschap omeprazol en primperan gebruik.

15. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    suprise, zeker kun je er bij de ene zwangerschap wel last van hebben en de andere niet.

zelf heb ik met mijn miskraam geen last gehad van de hg, maar dat is waarschijnlijk omdat het vruchtje al heel vroeg niet goed was. mijn 1e zwangerschap (mijn zoon) had ik hg en had ergens tussenin vrij weinig last ervan. mijn 3e zwangerschap (mijn dochter) had ik heel veel meer en vroeger last van hg en is in al die tijd niet weggeweest. wel geminderd met zofran, maar helemaal weg was het niet. wel zo dat laatste trimester het weer erger werd.

hoop voor je dat je deze zwangerschap gewoon geen last hebt van hg.

dark angel, beterschap meid. hoop dat ze iets kunnen doen dat je het langer vol kunt houden !!!

16. ik heb bij de laatste 2 mk's ook geen hg gehad niet eens misselijk geweest.
    is zo frapant hoe verschillend het kan zijn

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Suprise: ik hoop dat het nog steeds goed met je gaat en dat het je bespaard blijft dit keer!
    Ik ben bij mijn eerste helemaal niet misselijk geweest (jongen), bij mijn dochter vanaf 3 wkn toenemend tot bevalling (weinig gespuugd, niet afgevallen, maar wel vanaf week 10 gedeeltelijk en vanaf week 18 volledig in ziektewet) maar dat kun je eigenlijk alleen extreme misselijkheid noemen (waardoor slecht functioneren) en geen HG ;).

Bij miskraam misselijk vanaf ongeveer 3 wkn, spugen begon met 5 wkn, maar we zullen dus nooit weten hoe het verder gelopen zou zijn.

Nu (weer een dochter...) begon de misselijkheid heel plotseling met 5 wkn, meteen met spugen erbij, binnen een week al 3 kg afgevallen en hele donkere urine. Dit keer wel HG ;). Maar omdat ik telkens heel snel bij arts op stoep stond en medicatie telkens genoeg aansloeg, heb ik (denk ik) ziekenhuisopname kunnen voorkomen.

@ Dark angel: he verdorie meid, wat ontzettend balen. Ik hoop dat je je na de 20 wkn toch een beetje beter gaat voelen. Sterkte!

@ hier: blijf sukkelen, misselijkheid en vermoeidheid nemen toe en spuug nu een paar keer per week. Gelukkig blijft meeste wel gewoon binnen en ben net een beetje boven startgewicht van zwangerschap gekomen. Ik vrees dat ik mijn 'beste' weken al weer achter de rug heb ;)... Wel complimentje gehad van VK hoe goed/evenwichtig ik met alles omging, ze vond het heel knap hoe ik het allemaal deed.

Nou, we tellen maar verder af naar de 42 wkn ;)...

18. Oogpotlood

9 sep 2012
    58
    0
    0
    Fulltime mammie
    Sassenheim
    Hoi Surprise,

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook last van HG en was doodsbang dat ik het weer Ou krijgen. Nu bij mij tweede zwangerschap heb ik er gelukkig geen last van. Duim voor je!

19. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik heb ook een vraagje... Wat eten jullie, ik krijg echt niets weg! En wanneer wordt het gevaarlijk en waar merk je dat aan? Ik woog 69,6kg en nu nog 66,6kg...

20. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Dames bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren een echo gehad. Die was op zich goed alleen 5 dagen terug gezet op mijn eigen berekening. Nou dat zou kunnen ivm de vmk die ik vorige maand gehad heb weet ik natuurlijk niet zeker wanneer ik mijn ei heb gehad. Nu zou ik dus morgen 6 weken zijn. Dit was de dag waarop het bij mijn vorige gezonde zwangerschap begon.
    Ik wacht dus maar lekker af. Heb het ook aan de vk voor gelegd. Zij zei ook het hoeft niet dus probeer het nu los te laten

Deel Deze Pagina