Ja Gepke, moet je zeker melden hoor! Je weet toch maar nooit wat het zijn kan! Wupsie toch. Vind het zo vervelend voor je. Ik hoop dat werken een beetje gaat. Enne, Maka en Panda, volgens mij staat HG niet synoniem aan overgeven. Dus volgens mij hebben jullie (helaas) allebei HG gehad. Ik heb ook voor ik zwanger werd bijna nooit overgegeven en nooit maagproblemen gehad. Vanaf week 4 was het bij mij raak. Wel overgeven, maar niet eens zo heel veel. Vanaf week 7 in de ziektewet. Tot nu toe helemaal niet meer gewerkt (ja, 1 ochtend, wat een ramp was dat) Ik kon vooral niet meer eten en drinken (alleen inderdaad banaantjes). Dus hop het zkh in. Ook ik heb een heel lage bloeddruk de hele tijd gehad. Nu bij 29 weken is ie pas een beetje omhoog gegaan naar een bijna normale bloeddruk. Met 10 weken het zkh in en met 11 weken er weer uit. Toen een poos alleen in een rolstoel de deur uit. En met hulp onder de douche (bang voor flauwvallen). Hele dag op bed of op bank. En eten is echt een probleem. Vanaf volgens mij ongeveer 18 weken ging het wat beter. Vanaf 27 weken gaat het weer wat minder. Ik hoop dat ik de laatste weken ook het helemaal leuk krijg! Ann, ik ben benieuwd naar je acupunctuur morgen.
Um, Gepke... sterretjes zien, tintelingen en opeens veel vocht vast houden?! Ik wil je niet bang maken, maar dat is reden om DIRECT je gyn te bellen! Dit zijn symptomen van pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) of zelfs het HELLP syndroom.
Oho Maka, ik wist ook dat ik het ergens van herkende, maar je hebt gelijk. Shit dat we Gepke niet kunnen bereiken op een andere manier. Ik ga even kijken of ze wel ergens op een ander topic online is.
heb haar een pb gestuurd in de hoop dat ze dan een mailtje thuis krijgt. Hopelijk heeft ze er iets aan.
Goed van je Beby2, het klinkt inderdaad als pre-eclampsie. Sooner: ik vond vorige keer de laatste maand het makkelijkst, zelfs bijna leuk (hoezo laatste loodjes? ). Denk dat de hormonen toen al wat gedaald waren.
Panda, hier precies zo! Ik leefde zo toe naar die 37 weken, wat mij betreft mocht ze komen. En toen werd t opeens allemaal dragelijker!! Wat nou laatste loodjes wegen t zwaarst? Ik had opeens veel meer energie. Wel nog steeds alle maagklachten, soms een beetje misselijk en veel voorweeen en dergelijke, maar ik voelde me veel minder 'ziek'. Ik dacht nog 'goh, nu zou ik wel weer kunnen gaan werken'! Zal idd een daling van de hormonen zijn geweest.
Hey lieve ladies, Lees af en toe vanuit de zijlijn mee hoor Gisteren een vreselijke avond gehad. Ging allemaal heel lekker de hele dag en was super blij. Beetje keelpijn dus nam een paar honing dropjes en dat hielp goed. Had alleen zo verschrikkelijk last van slijm al de hele week die die vieze smaak geeft dus dacht s'avonds voor het slapen gaan ga nu een keer dat mondwater gebruiken die mn vriend speciaal heeft gekocht voor me... Nou dat was dus een mega fout. Zo vreselijk alle drop kwam eruit en kan he verzekeren dat is echt PIJNLIJK! Vervolgens hele nacht wakker gelegen en nu onder de "levenden"... Voor de rest gaat het aardig. Houdt niet over maar ik voel me redelijk. Straks voor de prenetale screening om 13uur, spannend Hoop dat met gepke alles goed gaat!!! Liefs, Ann
Hallo dames meld mij even. Ja dacht ook aan zwangerschapsvergiftiging, had ik voor mijn dochter vaak in de laatste weken voor in het zieeknhuis gelegen, maar mocht na 4 dagen weer naar huis. Ja durf eigenlijk niet zo goed in het weekdn het ziekenhuis daar voor dte belle, dus heb zo'n beetje de hele dag met de baby gespeeld en die was gelukkig goed druk. Over 2 en half uur afspraak bij d egyn en hoop dat mijn bleoddruk goed is, maar ben er bang voor. Krijg nu ook last van een benauwd gevoel, maar ja wil niet weer het ziekenhuis in. ik hoop dat het meevalt. Ann succes bij de echo! Maka en panda wou dat ik ook kon zeggen dat ik meer energie heb, helaas blijft deze weg hoeveel ik ook slaap. Ga vandaag meer duidelijkheid vragen of de keizersnee of inleiden? Gr Gaby
Hey meiden, Ook maar weer eens een berichtje van mij. Ik meld me niet zo heel vaak, omdat ik eigenlijk niet teveel met het 'ziek-zijn' bezig wil zijn. Op zich gaat het sinds een week een heel stuk beter. Zolang ik maar heel rustig aan doe (lang uitslapen, geen stress) dan heb ik het prima onder controle. Ik heb nog steeds regelmatig de neiging tot braken, maar heb het redelijk onder controle. Volgende week moet ik naar de bedrijfsarts. Ben benieuwd (en een beetje bang) wat die ervan gaat zeggen. Ik zit nu volledig in de ziektewet. Ga iedere week wel een paar uurtjes op therapeutische basis aan het werk, maar dat wordt verder niet geregistreerd. Op deze manier is het goed vol te houden, maar ik ben bang dat de bedrijfsarts gaat zeggen dat ik weer meer uren moet gaan maken. Wat is jullie ervaring hiermee? En hoe zit het met het UWV? Ik heb alleen begin augustus een telefoontje gehad en verder niets. Doen zij ook aan onaangekondigde huisbezoeken? Of hoef ik me daar niet druk om te maken? Sterkte allemaal! Gr. Stefanie
dus dat mondwater was ook niet wat ann. Maar hoef vaak gebruik je nu nog primperan? Gepke...fijn dat je je hier even meldt. En nooit twijfelen om te bellen, daar zijn ze voor. Huisartsenpost is toch wel bemand. Ik hoop voor je dat je bloeddruk hartstikke goed is. Maar wat is dan de reden van je klachten he? Stefanie...ik weet het niet met uwv. Mijn werkgever heeft een eigen arbodienst en nu ik voor de 4de week thuis zit, heb ik nog niets van ze gehoord. Hier probeer ik de primperan van 3 naar 2 af te bouwen. Neem hem nu voor het slapen gaan niet. Als ik ga slapen, kan ik toch niet spugen. Hoewel ik dit wel deed toen ik vannacht naar de wc moest plassen. Vanochtend 1 primperan genomen, maar net ook alweer gespuugd. Ik heb wel een heel goed weekend gehad.Maar ben dus op de verjaardag van mijn schoonzus geweest en op bezoek bij mijn schoonouders. Dus misschien wat te druk geweest. Ik weet het ook niet.
Hey Marieke, probeer de Primperan nu naar 1x per dag te houden... Maar moet eerlijk zeggen dat ik dan zowieso nog ongeveer twee drie keer per dag overgeef... Maar ff een ego berichtje ben zooooo blij! Ik ben net terug van de prenatale screening en ben helemaal happy! Alles is helemaal goed en mini is een enorme drukte maker Net als papa hoorde ik net van zn moeder toen die klein was Hij/zij maakte koprollen door mn buik en trapte van links naar rechts hahaha vind je het gek dat ik zo misselijk ben... HEERLIJK! Ben zo blij en moest ook ff dit ego berichtje plaatsen hoor....
Gepke, ah daar ben je! Hopelijk valt t idd nog enigszins mee... Maar je moet met dat soort klachten echt niet bang zijn om te bellen hoor. Liever een keer teveel voor niets dan een keer te weinig... Wel fijn dat je de kleine lekker voelt trappelen. Heel veel succes bij de gyn vandaag! Stefanie, bij mij deed t UWV/bedrijfsarts helemaal niet moeilijk. Er is nooit iemand langs geweest. Maar dat kan volgens mij wel erg verschillen hoor, heb ook gelezen dat ze soms heel moeilijk kunnen doen. Volgens mij ben je na een bepaalde tijd in de ziektewet niet meer meer verplicht om altijd thuis te zijn, maar ik weet geen grenzen. Geef goed aan hoe het met je gaat en wat je aankan, voel je niet schuldig!! Jij en je kindje zijn nu even het belangrijkst. Marieke, wat fijn dat je een goed weekend gehad hebt, zelfs naar een verjaardag geweest! Zou best kunnen dat je dan nu even een terugslag hebt door de drukte. Rustig aandoen vandaag en dan gaat t hopelijk weer snel beter?!
@ Maka en Marieke: bedankt voor jullie reacties! Ik moet me er ook maar niet te druk om maken. Het verandert toch niets. @ Ann: wat fijn dat de echo zo leuk was! Wel zo prettig om te weten dat al dat ziek-zijn niet voor niets is.
Hallo, Over de ziektewet, volgens mij ben je lopend patient en dat houdt in dat je af en toe eruit mag. Bij mij was ik verplicht door d egyn elke dag er even uit te gaan voor bijv korte wandeling. En ja er werd nooit moeilijk gedaan. heb met de bedrijfsarts ook afspraken daar over gemaakt en bij deze tweede een belletje gehad en daarna niets odat het net als bij de eerste was en er niets aan te doen was. Nou terug van d egyn. Mijn bleoddruk was 125/85. Niet te hoog, maar wel wat hoger wat ik normaal heb. Geen probleem en de baby bewoog goed. Bij twijfel weer bellen. ben wel teleurgesteld weggegaan. had het met hem over keizersnee en inleiden. had al op papier staan dat ik ingeleid mocht worden met 38 weken en nu opeens kan dat niet meer als ik geen ontsluiting zou hebben. Nou zeg heb ik dus ergens naar toegeleelfd en gaat straks helemaal niet door. heb gelijk aangegeven dat ik echt zo niet tot de 40set week ga volhouden en dat snapte hij dan ook wel weer. Nou keizersnee nog even ter sprake gebracht. Ja heeft wel nadelen ook voordelen zei hij. Hier stond hij dan ook wel open voor.Maar ja ik moest er eerst nog maar eens goed over nadenken zelf. Of ik het wel echt wou. Nou al weken gedaan dus. Over twee weken terug komen en dan gaan we een beslissing nemen. keizersnee, inleiden of niets. Nou kan dus we janken. Wou zo graag een datum waar ik naar uit kon kijken. Wil gewoon weer ETEN! Gr Gaby
Ann; wat fijn dat de prenatale screening goed was. En altjd leuk om je wondertje even te zien. En dan zo lekker druk. Gr gaby
gelukkig hebben we ons voor niets zorgen gemaakt gepke. En inderdaad balen dat je dan een bepaalde verwachting hebt en nu ineens de gyn. niet meer over een geplande keizersnee praat. anne ik ben heel blij voor je goeie echo. Hopelijk ik ook met een paar weken!!!
Gepke, wat een afknapper dat gesprek met de gyn. Hoezo kan je niet ingeleid worden als je geen ontsluiting hebt? Ann: super! Daar doe je het voor he. Marieke: twee keer de deur uit is misschien wel wat veel geweest. Wel knap van je, dat soort dingen durfde ik echt niet. Stefanie: fijn dat het wat beter gaat. Heb zelf geen ervaring met UWV/arbo (vriend en ik hebben eigen bedrijf) maar hoor van anderen wisselende verhalen. Sommige bedrijfsartsen vinden dat werken op de laatste plaats komt en dat voorbereiden op de bevalling en de baby veel belangrijker is. Hoop dat die van jou daar ook zo over denkt.