Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mn vorige zw kotste ik alles uit behalve frikandellen speciaal :D
    En jus d orange werkt bij mij ook idd.
    Vind dat ook heel gek....

Obstipatie missxhien moet je ff zakjes metamucil vragen hielp mij goed.

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam

Heb die link vaker gehoord ook volgens mij op hg forum maar bij mijn dochter merk ik daar, god dank, niks van.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij staat HG los van darmproblemen bij je kindje.
    Ik heb er namelijk naar geïnformeerd bij mijn gyn.
    Even los van de HG heb ik namelijk een behoorlijk dik dossier, dus maak ik mij al best zorgen om eventuele "erfelijke" zaken.
    Ik sta ook onder strenge controle, maar HG is nu net hetgene waar de gyn. zich het in verhouding het minste druk om maakt.

HG is heel naar voor mij en wordt voor mij gevaarlijk (en indirect ook voor de baby) als ik uitdroog en ondervoed ben, maar dan nog, is je lichaam zo gebouwd, dat de baby als een soort van parasiet al jouw voorraad opvreet. Dus alle goede stoffen die nog in je lichaam aanwezig waren, gaan direct naar het kindje, omdat die dit nodig heeft voor de ontwikkeling.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Scheelt dat ik dol ben op melk haha.

Ja hier ook een tijd gehad dat er erg weinig eet/drink opties waren erg irritant.

Heb daar nog niet van gehoord van maag/darm problemen.. wel heb ik ergens gelezen dat hg kan leiden tot vroeggeboorte.

5. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Zo kreeg jn het toen ook uitgelegd.
    Geloof ik ook meteen onze dochter is tot het maximale einde blijven zitten en was een heerlijk bolletje. :)

6. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden vk komt zo of morgenochtend zijn nu in overleg.
    Waarschijnlijk toch te weinig vocht.

Ben nu continu aan het spugen en net zomaar flauw gevallen.
    Ging ff zitten en zakte zo in.

7. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Oow he getver, wat naar, is de VK onderweg of wordt het toch morgen?
    Hoop dat je het in dat geval tot morgen kunt volhouden, denk je dat het een opname moet worden?

Denk zelf ook niet dat HG en maag- darmproblemen bij je kindje met elkaar te maken hebben maar ik ben geen deskundige natuurlijk.
    Had bij mijn eerste zoontje geen HG, was een vrij gemakkelijke zwangerschap (afgezien van de omstandigheden) en mijn zoontje is kerngezond.
    Kan nu alleen maar afwachten of dit mannetje net zo gezond zal zijn als zijn grote broer maar voor zover ik weet zal hij niets overhouden aan mijn HG.

Zit hier vandaag weer behoorlijk beroerd te wezen trouwens, tis een dag voor een extra primperan ben ik bang.
    Zal morgen toch zoonlief naar PSZ moeten brengen en daarna door naar de huisarts en dan kan ik maar beter niet al te misselijk zijn :D
    Komt wel goed :)

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Houd er maar rekening mee dat je word opgenomen..

Ik heb standaard een tas klaar staan zodat ik niet nog eest snel spullen moet pakken.

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ze is net weg. Heeft wat sticks achtergelaten.
    Zit er tegenaan maar als ik op eigen kracht vocht kan opvoeren mag ik aankijken tot morgenmiddag.

Bij geen verbetering moet ik voor opname.

Ik wil zo niet opgenomen worden krijg allemaal flashbacks van drie jaar geleden.

10. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ach zo vervelend Ann 80. hier ook gehoopt ziekenhuisopname te vermijden (tweede zwangerschap en twee keer HG en ziekenhuisopname) maar er toch weer aan moeten geloven. Haat die ziekenhuisopnames, verveelde me er dood en mocht nauwelijks bezoek ontvangen. Maar het is een noodzakelijk kwaad he. Erna er alles aangedaan om te blijven verschillende keren op een dag iets te eten en vooral te drinken. Voor mij was de redding een soort fruitsap (appel-perzik) en erna warme chocolademelk. Daar haalde ik toch beetje kracht en energie uit. Bij mij is het overgeven en de misselijkheid overgegaan op 20 weken. Nu wel bekkeninstabiliteit maar goed, we komen er wel. Ben toch blij dat ik terug kan eten en drinken. Blijft wel moeilijk, dat eten, ik heb vooral zin in zoete dingen. Gezonde zaken verteer ik nog altijd niet goed :s

11. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Je slaat de spijker precies op zn kop. Dat stil liggen en dagenlang niks behalve dat en ik wil mn mini thuis niet missen....
    Klinkt trouwens wel lekker dat fruitdrankje wat je omschrijft...maakte je dat zelf of kocht je dat?

Wat akelig nu bekkeninstabiliteit ): moet heell vervelend zijn. Beterschap!

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Anne, proberen toch te drinken.. is moeilijk dat weet ik. Drinken is belangrijker dan eten. Mocht t niet lukken, zul je je door t infuus wel beter gaan voelen. Hopelijk is t niet nodig.

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij mij helpt de limoenvariant Vitamin water van Sourcy erg goed.
    Ik ben net als jij 24/7 misselijk, bij mijn vorige zwangerschappen ook maar dit geeft even verlichting en het blijft erin.

14. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heb in het begin aanmaaklimo van citroen gemaakt ging even goed maar daarna van gespuugd dus nu een beetje huiverig mee.
    Thanks voor je tip! Zijn heel welkom :)

Ik heb net paar slokken cola light op gaat tot dusver goed....

Ben te voorzichtig en spuug daardoor wel wat minder dan de vorige keer maar drink ook veel te weinig om die reden.
    Zou heel graag iets drinken waar ik ook echt zin in heb maar alle zin is me ontnomen en de daardoor denk ik al bij voorbaat, laat maar...

15. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ze hebben ook andere smaken Ann;).
    Ik begrijp zo goed hoe je je voelt al spuug ik niet daadwerkelijk.
    Ik drink het eigenlijk altijd best heel koud.
    Voor ik zwanger werd dacht ik ach die 16 weken zijn zo voorbij omdat je vergeet hoe rot je je voelt.
    Nu zit ik er "pas" weer twee weken in en voel me echt bagger.
    Ik had nooit de link gelegd tussen de misselijkheid en depressieve gevoelens maar er wordt nu steeds meer over geschreven.
    Ik ben bij mijn tweede zwangerschap ervoor bij de Poppoli geweest.
    Dit gaf mij een beetje houvast, het gevoel in de gaten gehouden te worden.

16. MamavanF2009

Ik heb al meerdere meiden hier over een pop-poli gehoord maar wat houdt dat in?
    Ik ben wel bij een LOK-poli maar dat is omdat ik buiten de HG om al jarenlang klachten heb.
    Merk ook wel een duidelijke link tussen me zo ziek voelen en depri zijn hoor, het is ook zó vreselijk frustrerend, gekmakend en voelt zo machteloos.
    Je zou van minder depri worden he.
    Heb ook al meer meiden gelezen over apart slapen, dat hun man/vriend ze niet meer echt kan aanhalen/kussen en dat is ook erg herkenbaar.
    Denk dat het toch allemaal met elkaar te maken heeft, tis echt heel naar dit.
    Ik wilde altijd een gezin met 3 of 4 kinderen maar zoals het nu is... ik vrees dat het bij twee jongens blijft, ik wil dit niet nog eens meemaken. Dan kies ik liever voor het gezin wat ik al heb, en voor mijn relatie, dan nog eens 9 maanden ellende, apart slapen en niets van mijn mannen moeten weten.

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Waar de afkorting voor staat weet ik niet maar het is een speciale Poli voor zwangeren met psychische klachten tijdens de zwangerschap.
    Ook vrouwen die bijvoorbeeld al antidepressiva gebruikten voor de zwangerschap worden er begeleid.
    Toen ik in 2010 zwanger was van mijn jongste was het bij ons in het ziekenhuis net opgestart.
    Ik had geen voorgeschiedenis maar had wel tijdens de zwangerschap van de oudste depressieve gevoelens en 24/7 misselijk.
    Er rommelde toen wel wat in mijn priveleven en heb daar toen mijn gevoelens aan gelinkt.
    Bij de zwangerschap van de tweede was mijn leven prima en toch voelde ik me depressief. Toen heb ik dit aangekaart bij de vk en ben ik doorgestuurd.
    Je wordt gezien door een psychiater en een psychiatrisch verpleegkundige.
    De psychiater bepaalt de strategie.
    Ik geloof dat ik twee keer geweest ben omdat ik het gevoel dat ik ergens kon aankloppen als het uit de hand zou lopen genoeg vond.

18. MamavanF2009

Ooowkey, op die manier.
    Wel heel goed dat dat soort begeleiding er is hoor!
    Het is dat ik in de laatste 8 weken zit dus voor mij zou het wat laat zijn nu nog naar zo'n poli te gaan maar ik ga morgen wél naar de huisarts om anti-depressiva, al was het maar omdat ik daarmee weer beter kan eten.
    Dat was in het verleden ook zo en ik wil echt héél graag weer normaal gaan eten.
    Lukte voor de zwangerschap ook al niet hoor, was nét bezig met een goed, opbouwend schema toen ik zwanger werd en HG kreeg dus dat heb ik natuurlijk niet kunnen volhouden.
    Als de AD aanslaat en ik me beter ga voelen dan ga ik na de bevalling weer door met dat schema, zodat ik weer de normale hoeveelheden kan binnenkrijgen.
    Voor mijzelf natuurlijk maar ook vooral omdat ik borstvoeding ga geven en ik wil niet dat mijn mannetje ook maar iets tekort komt.

19. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Dit herken ik ook heel erg. Manlief heeft prei op tijdens de lunch dus hij moet nu echt uit de buurt blijven.
    Hij doet echt zo zijn best om zo neutraal mogelijk te ruiken en me niet onverwacht aan te raken en vooral mijn buik met rust te laten.
    Ik voel me er echt heel erg schuldig over.
    Het is gewoon niet uit te leggen dat je echt genoeg hebt aan jezelf en eigenlijk het liefst in een cocon zou kruipen.
    Maarja, hij verdient ook aandacht.
    Gelukkig heb ik van mijn kinderen wat betreft geur geen last.

Ik heb alleen een korter lontje en moet echt mijn best doen rustig te blijven.
    Oudste is net vier, wennen op de basisschool en dus uit zn hum.
    De jongste zit midden in de peuterpubertijd.

Ik heb er wel voor gekozen om voor een derde te gaan omdat ik weet dat ik er met 16 weken wel vanaf ben en weer wat meer mezelf ben.

20. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Je kunt je zeker nog wel aanmelden hoor! Ze begeleiden zelfs nog na de bevalling.
    Ik heb het toen niet nodig gehad gelukkig maar het kon wel.

Deel Deze Pagina