Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Natascha: dikke knuffel meid! Wat een zorgen :(...

@ mamavanF: erg is dat he, dat je voor iets leuks meteen weer zo'n prijs moet betalen. Soms vind ik dat nog wel het ergste, alsof je ook echt niets gegund wordt :x.
    Fijn dat je van huisarts medicatie hebt gekregen, hopelijk ga je je daar een beetje beter mee voelen. En het klinkt alsof je in ieder geval een goede relatie met je huisarts hebt (eentje die ook echt luistert naar wat je zegt, dat lijkt me wel wat ;). Ik heb het helemaal gehad met de mijne, moet eigenlijk een nieuwe zoeken...)

@ darkangel, ann en andere meiden: gaat het een beetje?

@ hier: gaat weer een beetje beter nu ik echt (letterlijk) bijna alle uren op bank (of bed) doorbreng. Misselijkheid is minder en iets beter te hebben en ik heb al 5 (! :D) dagen niet meer gespuugd! Hallelujah!
    Dat wordt dus nog 3 maanden vastgeplakt zitten in mijn hoekje in de bank. Heb wat boekjes en de laptop naast me en sta alleen maar op voor de echt noodzakelijke dingen.
    Iemand nog tips voor leuke TV-programma's op uitzending gemist of zo?? Heb echt geen idee wat er allemaal op TV is tegenwoordig.

2. Nataschakrijn

10 sep 2012
    7
    0
    0
    Hallo, nou ik dacht dat hg toch wel genoeg was.... Maar nee heb maandag avond in een keer heel veel pijn gekregen en moest direct naar het ziekenhuis.. Ze dachten eerst aan weeën maar dat was het niet veel onderzoek gehad en toen dachten ze galstenen naar dat was het ook niet.. Wat dan wel? Nou lig nu met helpp op de hige care van t Erasmus mc... Wordt nu per dag bepalen of ik moet bevallen of niet... Moest echt effe me ei kwijt sorry groetjes natascha

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Natascha, meid wat vreselijk :(... Ik weet niet zo goed wat te zeggen, behalve dikke knuffel en heel, heel veel sterkte!! (wat ontzettend oneerlijk allemaal...)
    Ik hoop dat je kindje toch nog even in je buik kan blijven en een zo goed mogelijke start kan maken als het niet meer anders kan.
    Beterschap!

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Heel veel sterkte!

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Heeft hier iemand ervaring met Primperan?
    Heb nu gisteravond de tweede dosis genomen en ben daarna echt suf.
    Je mag er ook eigenlijk niet mee autorijden.
    De misselijkheid is wel iets minder maar zit nu toch echt weer tegen spugen aan...

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    natascha: jeetje dat meen je niet! hopelijk blijft je kleintje nog even zitten! neem aan dat je longrijpers krijgt voor t geval dat?
    nou elke dag is er eentje meid! sterkte!

mamadaisy: hier primperan gehad, maar werkte maar 3 dagen en toen begon de misselijkheid en het overgeven weer. ik heb met primperan niet zo'n last gehad van sufheid als met de haldol en emasefene.

all: hier gaat redelijk, heb nu haldol en emasefene tegelijk, en heb sinds gisterochtend niet meer overgegeven, wel ben ik erg misselijk waardoor eten niet zo geweldig gaat.. begin ook weer langzaam af te vallen.. maar goed, we zien wel weer hoe lang we t vol gaan houden zo.

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heel veel sterkte!!!!

8. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @nataschakrijn: veel sterkte! Hopelijk kan je kindje nog een tijdje blijven zitten en groeien! Ik denk aan jullie!

@ de rest: Primperan hielp bij mij tegen misselijkheid wel maar idd erg suf van. In combinatie met je slecht voelen door HG en uitgeput te raken, lukte het autorijden ook niet meer. Vorige zwangerschap zoveel mogelijk thuisgebleven en gerust. Nu met een kindje v 18 maand lukte dit niet en heb dan ook geen primperan genomen. Heb het zonder medicatie gedaan deze keer en rond 20 weken ervan af! Nu misselijk en overgeefvrij! Alleen is het nu ingewisseld voor bekkeninstabiliteit (auw, slaap er zo slecht door) en nu nog een zware angine / keelontsteking erbij. Ik merk dat ik echt weer aan eind van latijn ben. Ik werk 's morgens en met het nauwelijks slapen (sta iedere nacht paar uur op wegens de rug - en heuppijn die niet te harden is na een uur of twee) ben ik een wrak. Eerst in de sneeuw en vrieskou tijdens spitsuur een halfuur rijden, me dan proberen concentreren op mijn werk (job waarbij alles volgens vaste procedures moet verlopen dus je moet er wel met je gedachten bij zijn :( ) en dan naar huis en meestal voor zoontje zorgen. Ik ben zo aan het aftellen! Nog 7 weken werken! En dan nog 4 weken thuis tot aan de bevalling! Gelukkig een erg beweeglijke en actieve baby in de buik dus weet ik dat hij het goed stelt.

Aan iedereen nog veel sterkte!

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Kan wel janken...

Dacht dat he eindelijk rond deze tijd de goeie kant op zou gaan maar gaat nog slechter.

Spugen doet zo pijn. Komt niks uit alleen maar zuur. Zo pijnlijk mijn slokdarm....

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Dikke knuffel!

11. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Thanks!

Hoe gaat het met jou?

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Nog steeds erg misselijk helaas..
    Primperan helpt niet, behalve dat ik er erg suf van werd.
    Ik kijk het nog even aan en dan nog maar eens de huisarts bellen.
    Hoewel ik vrees dat het toch een kwestie van uitzitten wordt.

Hoe is het met de rest?

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Ann: dikke, dikke knuffel! Het is ook erg rot... 13 wkn is wellicht ook nog 'te vroeg' om echte verbetering te verwachten. Heb je iets van maagbescherming? (zo te horen is alles van binnen erg rauw geworden door het zuur :()

@ Elynada: ga je dat echt nog trekken, 7 wkn?? Dat is nog erg lang, als je nu al zo slecht slaapt e.d. Ik weet niet hoe het precies zit in Belgie, maar zou toch overwegen eerder te stoppen (ziektewet). Een bekkeninstabiliteit is niet echt iets om mee 'door te douwen', daar heb je alleen maar jezelf mee. Sterkte meid!

@ Darkangel: blijft tobben, he :(? Sterkte!

@ primperan: ik kan niet echt zeggen dat ik er erg suf van werd, ik was gewoon uberhaupt gewoon erg moe, duf en weinig alert. Veel dingen gingen langs me heen en ik heb echt niet aan verkeer durven deelnemen, ook niet op de fiets.
    Qua werking deed het bij mij niets op de misselijkheid. Het zorgde er alleen voor dat het spugen beperkt bleef en ik enigszins kon eten en drinken en dus uit de gevarenzone (uitdrogen) kon blijven. Maar mezelf er beter bij voelen?? Neuh...

@ hier: kabbelt voort. Zolang ik maar veel, heel veel op de bank rust gaat het wel. Misselijkheid blijft en hangt me echt enorm de keel uit, heb soms gewoon behoefte om heel hard te gillen :) van frustratie...
    Eten/drinken gaat wel redelijk nu, al ben ik langzaam vanwege het maagzuur steeds meer dingen aan het wegschrappen ;). Vanochtend op weegschaal 2 kg boven startgewicht, yeah :p.
    We tellen maar weer verder af. Nog maximaal 11 wkn!

14. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wat een ellende he, en er is zó weinig dat echt werkt.
    Hier ook aan de primperan, al vanaf week 8 en zit nu in week 34.
    Inmiddels nog maar één zetpil per dag ipv 3 maar heb er nu ook omeprazol bij (maagbeschermer)
    Het gaat wel beter nu maar kan nog steeds maar heel weinig eten, heb er ook nog een griepje bij gehad dus jammer genoeg een kilo kwijt ipv dat ik er bij heb gekregen.
    Nouja, nog max. 8 weken volhouden, komt vast goed maar ik hoop dat het straks over is zodra ons mannetje geboren is.
    Ben het behoorlijk zat me continu zo beroerd te voelen, voel me totaal niet mezelf zo.
    Sterkte allemaal!!

15. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ga het toch maar proberen primperan.
    Had nog een hele lading liggen van drie jaar geleden net weggeooid en nieuwe gekregen.

Antagel erbij en ors.

Pfff ben vooral gedesillusioneerd dat het erger is geworden de laatste week.

16. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ben ook vanavond weer lekker misselijk.
    Het liefst zou ik naar bed maar dat maakt voor de misselijkheid niet uit.
    Ik voel me ook helemaal niet meer gezellig.
    Ga zo maar eens in de kasten struinen of ik iets tegenkom wat mijn maag misschien wel wil hebben.
    Ik baal er nu al zo van dat ik elke avond weer rond half negen naar bed ga en manlief nog beneden blijft omdat hij nog niet moe is.
    Tegen hem aanliggen deed ik vroeger veel maar nu omdat ik misselijk van zijn geur word bijna niet meer.
    Ik kan me zo goed voorstellen hoe de al-verder-zwangeren zich voelen!

17. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Wij slapen om die reden al een maand apart :')

Hier gaat het sinds een paar dagen overdag wat beter!! Pas eind van de middag slaat de misselijkheid toe en is het echt verrot. Avondeten is heel zwaar en alles valt verkeerd :( Ik ben blij als ik kan gaan slapen, want dan gaat het ook wel weer.
    De emesafene werkt goed tegen het braken en ook een beetje voor de misselijkheid. Ik heb ook movicolon om mijn darmen 'op gang' te houden en ook dat doet me wel goed. Nu hopen dat het verder weg gaat zakken en dat ik met de emesafene kan stoppen En me weer mezelf ga voelen,kan werken,leuke dingen kan doen, .... Ok, stapje voor stapje ;)

En verder hebben wij vandaag het onwijs fijne nieuws gehad dat we een meisje krijgen en een meisje kan niet ziek zijn van de nare ziekte die ik draag. Spannende dagen dus achter de rug, maar wát een fijn nieuws! Daar doen we het allemaal voor :)

Heel veel sterkte dames!

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier vandaag echt oke! Heb gewoon kunnen eten! 1 emesafene geschrapt maar wel nog de haldol, wil wel meer van deze dagen!
    Ik reageer morgen even op jullie, zit nu via mijn telefoon, en das nogal irritant.

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Prachtig nieuws!
    Gefeliciteerd.

20. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010