Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zofran smelttabletten heb ik ook gehad, en die werkte opzich wel redelijk... tot ik voor de 4e keer werd opgenomen.. toen bleef ik spugen ondanks de zofran, ik kon trouwens door de zofran niet meer naar de wc...

oke ik ga binnenkort de haldol afbouwen, kijken of ik het nu zonder medicijnen kan redden, dus jij hebt tot de bevalling haldol gebruikt, en wat was de rede dat je kleintje op de kinderafdeling moest blijven dan?

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi Tantan,

welkom op het forum!
    Bij deze een welverdiende knuffel!
    Is het een mogelijkheid om iemand te regelen voor je huishouden?
    Ik weet uit ervaring dat het gevoel hebben dat je ook dat niet meer voor elkaar krijgt ook weer negatieve gevoelens geeft.
    Manlief doet hier gelukkig wel heel veel maar werkt ook gewoon vijf dagen. Wij hebben gelukkig een hulp die een keer per week komt poetsen.
    Weet je, je bent gewoon de allerbeste moeder voor je kindjes!
    Tegen kinderen van jouw leeftijd kan je ook sorry zeggen als je een keer tegen ze uitvalt omdat je het even niet meer trekt.
    Ik herken het heel erg dat anderen je niet snappen.
    Ze kunnen nou eenmaal niet in jouw lijf voelen hoe jij je voelt.

Hoop dat je hier wat steun vindt..

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Tantan: meid, dikke knuffel! Wat vreselijk dat je je zo beroerd voelt. Wat blijft het toch rot-'ziekte' die HG...
    Herken de toename van misselijk/spugen met iedere zwangerschap (was hier ook zo), en het leven van 2 kinderen (en huishouden etc) dat toch doorgaat en dat het van rusten niet altijd even veel komt...
    En tja, die dooddoeners "voor een goed doel" ;)... Mensen hebben er gewoon geen weet van. Ik leg het altijd uit: flinke buikgriep (zonder de diarree) en dat dan maanden achter elkaar, dag in, dag uit.

Bij mij hielp primperan gelukkig voldoende om me een ziekenhuisopname te besparen en zelf enigszins te kunnen eten/drinken (dus ook geen ervaring met SV), maar ik voelde me er ook echt niet beter bij. Bleef (erg) misselijk, slap en doodmoe en met vlagen dus ook erg depri.

Ik ging me na de 18 wkn weer een beetje mens voelen, maar ik weet van andere vrouwen dat het ook wel tot 24-28 wkn kan duren voor de omslag komt. Ik kan me voorstellen dat het bij een tweeling er misschien nog extra 'inhakt'.

Maar nu nog vertel ik mijn kinderen regelmatig: mama is ziek en moe van de baby, ik kan nu niet... Als ik teveel doe komt het spugen meteen terug, dus ik hang veel op de bank. Huishouden is minimaal (nog steeds) en heb wat hulptroepen die af en toe iets komen poetsen. Gelukkig kan ik inmiddels al echt aftellen naar het einde ;)... (en dan krijg ik mijn lijf, mijn leven weer terug)

Hou je taai!

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    @kache en @mamadaisy tnx!

@darkangel ja, heb toen totaan de bevalling geslikt. Drie maal daags 1 mg geloof ik. Tegen mij zeiden ze dat de kleine er suffig van kon worden. Maar hij had helemaal nergens last van.

Ben die sonde even helemaal zat nu. Hartstikke keelpijn (niet door sonde, maar door verkoudheid), blijf overal met het slangetje achter hangen, neus is geïrriteerd door verkoudheid en pleister. Voorlopig zit ik er nog wel even -letterlijk- aan vast. Sowieso nog twee weken volledig, dan kijken ze pas verder. Dan misschien afbouwen (alleen 's nachts), dan even zonder voeding en als alles goed blijft gaan dan pas dat ding uit mijn neus... Over een paar weken moet de neussonde vervangen worden, ook al zoiets waar ik tegenop zie. Bij de vorige zwangerschappen was ik totaan de bevalling elke dag misselijk en spugen. Hou er nu maar rekening mee dat dit ook nog wel even gaat duren...

Maar ik probeer positief te blijven, het mooie weer komt eraan. Dat betekent dikke winterjas uit en pronken maar met die buik! :D

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    tantan: ik vond het inbrengen van de sonde minder erg dan het gevoel dat die in mijn keel zat..
    ik slik 2x pd 0.5 mg haldol, dus dat valt dan nog wel mee.

hopelijk red je t snel zonder sonde.

hier aan de bank gekluisterd, onwijs last van mijn bekken, kan bijna niet meer lopen.. maar dit is veeeeeel beter te doen dan dat ziek zijn en spugen de hele tijd. liever 24/7 mijn bekkenpijn dan spugen!

morgen naar de gyn op controle ben benieuwd.

6. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

hoi allemaal,

dacht laat ik is even vragen hoe iedereen zich voelt??? maar helaas zie ik dat nog niet bij iedereen het super gaat. en Ook nieuwe HG meiden erbij!! Balen Balen Balen.

iets wat mij enorm opvalt is indd dat mensen zeggen ; 't is voor het goede doel. onbedoeld waarschijnlijk erg lief en aardig.
    maar daar in tegen is het gevoel net als wat jullie omschrijven een enorme buikgriep dag-in-dag-uit, een drama.

ik voel me redelijk muv het tandenpoetsen en trappen lopen dan blijf ik weer overgeven, zolang je je maar rustig houdt , de bank is mijn beste vriend.

7. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Haaaa, eindelijk lotgenoten! *komt zich ook even melden, al heb ik het ergste inmiddels wel gehad denk ik*

Ik ben ook tot en met 13 weken fulltime kotser geweest, toen kreeg ik na eindeloos aandringen eindelijk Zofran en dat werkte bij mij. Ik ben 2x opgenomen geweest ivm uitdroging en moest aan de astronautenvoeding omdat ik bijna 10 kilo was afgevallen. De sondevoeding werd wel genoemd, maar doordat de astronautenvoeding en grotendeels in bleef, hoefde ik dat gelukkig niet.

Wat een ellende is het geweest zeg! Inmiddels ben ik 27 weken zwanger en langzaamaan aan het afbouwen. Grote minpunt van die Zofran, vind ik de obstipatie. Maar goed, liever dat dan hoe ik me eerder voelde.
    Hebben jullie dat trouwens ook, dat je op den duur o peen punt komt waarin je geestelijk echt zo'n klap krijgt, dat die hele zwangerschap je gestolen kan worden?
    Ik weet nog dat ik op een ochtend in bed lag, vriend was net naar zn werk en had keurig wat eetbaars en drinken voor mij klaargemaakt. Na 1 hap en 2 slokken vloog alles er weer net zo snel uit, voor de zoveelste keer, dat ik dacht: als dat kind er vandaag uit zou vallen, zou ik nog blij zijn ook. :( Terwijl ik echt heel erg graag dit kindje wil! Ik heb me daar ook zo ontzettend schuldig over gevoeld, dat ik dat toen dacht, maar op dat moment voelde ik me toch zo ontzettend ellendig!
    Ik ben heel erg blij dat ik me nu weer beter voel en weer normaal kan eten. Maar als ik dan de verhalen van vrouwens lees die momenteel in dezelfde situatie zitten, komt dat ellendige gevoel nog even weer boven. Bah.
    Voor alle zieke dames: een hele dikke knuffel en heel veel sterkte gewenst!

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    oh meiden voor allen een dikke knuf. Wat rot dat er weer nieuwe meiden tussen zitten. Idd, het is voor een goed doel, dat weten we zelf ook wel, maar mensen begrijpen het gewoon niet als ze het zelf niet mee hebben gemaakt.

@kache, je bent er bijna. spannend hoor. Best gek dat ik dat termijn nooit heb gehaald. Voor wat betreft de hg was dat wel fijn,die was meteen over.
    suc6 met de laatste loodjes.

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @kleinpientje, heel herkenbaar. Ik heb lang op deze zwschap gewacht, en was ik het eindelijk, was ik zo blij maar tegelijk zo unhappy.Ik wilde ook bijna niet meer zwanger zijn e.d. Elke dag met hg is er een teveel. En tuurlijk is je kind het dubbel en dwars waard, maar 9 maanden duren erg lang dan. En mensen begrijpen het gewoon vaak niet. Maar de mensen hier zullen moeten roeien met de riemen die ze hebben. sterkte meis! Hou je haaks.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Dames, allemaal weer een dikke knuffel! You can do this!

@ kleinepien: fijn dat je het ergste achter de rug lijkt te hebben, hoop dat afbouwen goed lukt (want verstopt zijn is ook geen pretje).
    En ja, je kunt er geestelijk heel diep doorheen zitten als je je zo lang, zo beroerd voelt :(. Herken dat wel...

@ hier: gaat best redelijk qua misselijkheid. Weinig last van, zolang ik me rustig houd. Heb het idee dat het na de 32 wkn sowieso wat beter weer gaat. Heb ook nauwelijks maagzuur meer en kan nu goed eten. Opeens vliegen de kilo's eraan ;)!

Tijd voor iets nieuws ;), moet morgen naar de gyn omdat baby dwars ligt, zucht... Een dezer dagen een draaipoging.

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    kwebbelengel: ja dat zinnetje ''ach t is voor een goed doel'' of ''je weet waar je t voor doet'' komt me de keel uit. denk dat zo iedereen die ik gesproken heb dat wel gezegd heeft tegen me.....

kleinepien: hier hielp zofran ook redelijk, maar idd die obstipatie is niet fijn. hier ook zo gedacht hoor, van laat maar als het zo moet, dan hoeft t voor mij niet meer. terwijl we er bijna 4.5 jaar over gedaan hebben.

kache: balen dat de kleine dwars ligt, hopelijk kunnen ze nog draaien.

all: hier gaat vrij goed, ben elke dag wel een keer niet lekker, maar het is goed te doen. moet om de 2 weken naar de gyn omdat mijn bloeddruk te hoog is. En ben doorgestuurd naar de fysio voor mijn bekken, t word echt elke dag erger lijkt wel, kan af en toe niet eens meer lopen.

12. Chantalv

Chantalv Lid

12 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi all, ik ben net 11 weken zwanger en ohhh wat voel ik me slecht. Lag met 7 weken al in het ziekenhuis. Toen primperan maar die hielpen maar 2 dagen. Daarna zofran maar nu neemt de werking ook af en al een paar dagen weer 5 x per dag overgeven. Dark angel en andere meiden, jullie zijn al veel verder en wat heb ik een respect voor jullie. X

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Weer even een dikke virtuele knuffel!

Hier nog lekker misselijk.
    Ik word er ook wel moe van dat iedereen er voortdurend naar vraagt.
    Was je net even wat minder misselijk. Het is ook gewoon niet uit te leggen wat voor invloed het op je leven heeft.
    Hoe lang de dagen kunnen duren..

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    chantal: als de meds niet goed werken, toch maar even een alternatief vragen hoor.

mamadaisy: gelukkig nemen de vragen hier af, want steeds hetzelfde herhalen is idd niet fijn, maar t word lief bedoelt.

hier vandaag voor de 1e keer naar de fysio, vind best spannend eigenlijk, hopelijk kan die me helpen.

verder niet helemaal lekker, was vroeg naar bed gegaan, maar mijn eten kwam steeds omhoog, echt vies. moest niet echt overgeven meer met maagzuur ofzo... blegh.

vrijdag weer controle bij de gyn, ben benieuwd of ze nog iets met de medicijnen willen doen, ofdat ik moet stoppen of door mag gaan.

15. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    heb het helaas ook al x in zieknhuis gelegen en blijf ziek.
    ben nu 17 weken hoef niet meer 4a5 dagen achtereen te braken maar elke dag ben ik nog steeds erg beroerd en braak wel 1x per dag.
    ben nu 17 weken en word niet minder helaas...

16. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    @ darkangel succes bij de fysio! Hopen dat het helpt. Mensen bedoelen de vragen idd goed maar soms kan ik het even niet zo goed hebben..

@peelen sterkte!

@kache, is de draaipoging gelukt?

Vandaag week 15 bereikt, nog 25 te gaan.

17. Chantalv

Chantalv Lid

12 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dark angel, succes bij de fysio.

De rest sterkte met de misselijkheid. Ik vandaag een goede dag, lees, maar 2 x overgegeven. Wacht de 14-16 weken even af. Hoop dat er dan vaker betere/ goede dagen tussen zitten.

Allemaal een dikke knuffel.

18. meiden probeer ook eens accupunctuur.

het helpt je ontspannen en om weer in balans te komen.
    Ik heb het tot 3 keer toe gedaan

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eigenwijze dochter is spontaan zelf gedraaid voor de poging kon doorgaan :D... Nu maar duimen dat ze klaar is met haar gymnastiek en netjes blijft liggen!
    (voel me ook meteen weer een stuk beter nu ze weer goed ligt! Had echt last van dwarsliggen, pijn, rommelende darmen, maagzuur, etc)

20. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hoi meiden,
    Ik lees de verhalen hier weer mee en ik voel het nog steeds als ik jullie verhalen lees.de opmerkingen van mensen hoe goed bedoelt ook maar waar je totaal niet op zat te wachten en het hielp ook niet de dagen die voor bij leken te kruipen. en je gewoon ... voelen. Ik vond het zelfs moeilijk om te genieten wanneer mijn kindje bewoog.
    blijf praten op het forum of bij een bekende. en schaam je vooral niet als je op een gegeven moment gedachtes hebt van haal hem er nu maar uit. ook ik heb die gedachtes gehad en dat wil helemaal niet zeggen dat ik dit mijn zoontje kwalijk neem of heb genomen ben altijd in blijven zien dat dit de schuld is van hormonen en niet van mijn kindje.
    Ik heb het nooit goed gekunt maar geef je er aan over als je het kan zal dit je helpen.
    ik geef jullie alle kracht die jullie nodig hebben en ik weet zeker dat jullie top moeders zullen zijn.

Deel Deze Pagina