Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Darkangel: ja ik heb ook koekjes naast mijn bed. En voor elke ochtend een pakje wicky. En naturelchips kan ik ook 'goed' eten.
    Alleen geen vette dingen, pizza, patat, MacD kan ik echt niet verdragen.

Hebben jullie ook steeds iets waar je gek van bent, en de andere week het niet meer kan zien? Eerst at ik pistoletjes, kan ik nu niet meer zien, nu ben ik van de heinz...

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dat eten deed ik idd al. vriendlief haalt beschuitje voor me en heb biscuitjes staan. er is niets wat ik nu lekker vind, is meer: wat is t minst vies...

3. Femkeja

Femkeja Lid

30 okt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey dames,

Ik lees al een poosje mee en zal me nu ook maar melden.

Ik ben nu 15 week zwanger en al vanaf het begin misselijk. Medicijnen helpen helaas niet veel en daarom ook met 11 week opname gehad in het ziekenhuis. Het ging daarna een paar dagen beter, maar nu helaas terug bij af. Gelukkig niet elke dag spugen maar wel beroerd en kan maar heel weinig eten en drinken. Om over mn energie nog maar niet te beginnen. Kom de deur al 2 week niet meer uit.

Ben eergister naar de HA geweest, bloeddruk was goed en nog geen ketonen in urine. Maar wel troebele urine met veel eiwit? Kan er nog niet echt achter komen wat dat betekend. Iemand ideeën? Dus gelukkig nog niet uitgedroogd, maar raak wel echt uitgeput.

Ik ben heel blij dat we ons eerste kindje verwachten, maar had het me toch wel even anders voorgesteld allemaal!

Groetjes Femke

P.s. Sorry voor mijn klaagzang....

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ha Femke,
    Jij ook een kerstkindje! Ja het is pittig he? Maar heb zo het idee dat dit zon beetje de enige plek is waar je kunt klagen zonder je opgelaten te hoeven voelen. Merk dat mensen altijd al beginneb met; zwanger? Voel je je goed? Lekker suggestief. En als je dan zegt dat t niet goed gaat, weten ze niet zo goed hoe daar mee om te gaan en komt er vaak een opmerking als :"ja hoort erbij hè? Wordt binnekort vast minder. Je weet waar je het voor doet!" Ja dat weet ik, maar dan is het nog wel echt Piep...
    Was die opname wel omdat je ketonen in e urine had? Mijn urine is ook zo ontzettend troebel maar zeggen ze niets van. Ik heb zelf van die ketostix en houdt t zelf in de gaten. maar mijn spuug is heel dik, zit weinig vocht bij (excuus voor de details) dus missch dat dat de reden is dat ik nog niet uitdroog?
    Van die ketonen vind ik trouwens wel apart: 2jr geleden dieet gedaan waarbij ik met die ketostix kon zien of ik in vetverbranding zat en toen dronk ik echt megaveel, toch zat ik toen in het paars...

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Chantal: heb je al met je leidinggevende gepraat? Ik snap je wel hoor, dat alleen hier de mensen je begrijpen. ook qua energielevel enzo, dat is zo weinig ik kan bijna niets. En als ik wat doe ga ik weer kokhalzen... Het schiet allemaal niet op zeg!

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ben er ook bekend mee, mijn eerste zwangerschap heb ik ook in het ziekenhuis gelegen. Bij deze zwangerschap leek het mee te vallen maar uiteindelijk werd het er niet beter op en zit ik nu aan de emesafene. Ik hoop dat dit in ieder geval blijft werken voor het braken want misselijk ben ik nog steeds elke keer als ik eet. Ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk rust te pakken op het moment dat mijn dochter op bed ligt zodat ik haar wel de volle aandacht kan geven als ze wakker is.

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ja, ga mijn werkuren halveren: later beginnen en eerder stoppen. kijken of dat voldoende is. kon gisteravond alleen maar huilen, mezelf uiteindelijk in slaap gehuild. Vandaag gaat t redelijk.

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Chantal85
    Heel goed joh. Kijken of 't een beetje verlichting brengt, en anders opnieuw aan de bel trekken hoor!

@allemaal
    Sterkte met de misselijkheid.
    Wat is het toch rot, zeg!

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    chantal25 goed zo, je zult merken dat het gewoon beter is voor je.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    chantal: goed zo! Eens kijken of dat helpt!

11. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Lig hier nu ook mee in het het ziekenhuis. Ben nu 13 wkn. Vorige zwangerschap 9 maanden ziek geweest. Je wordt er gewoon moedeloos van. Mag misschien vandaag naar huis en krijg dan prinparan mee. Hopelijk blijft het hierbij.

12. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Heel veel sterkte allemaal, meiden!!

Ik heb zelf geen HG gehad, maar ook wel enorm misselijk geweest, maar aangezien ik niet zo vaak moest spugen (wel constant kokhalzen), ook geen kans op uitdroging.

Wel 5 weken in bed doorgebracht en nu is 't nog steeds niet weg, moet soms nog spugen, kokhalzen bij inspanning, moet ook altijd iets om te eten in mijn handtas hebben zitten, want ik kan plots heel misselijk worden en als ik dan iets in mijn mond steek wordt het weer dragelijk.

Bij mijn dochter was ik ook pas tegen 20 weken helemaal van de misselijkheid af, dus ik hoop dat 't nu ook zo zal zijn!

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Cynthia: sterkte meid, hoop dat de pimperan helpt bij je! En dat je het thuis een beetje volhoudt.

Andastra: die misselijkheid is echt zo vervelend he. Hier ook de hele dag kokhalzen blegh. Sterkte!

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    cynthia: ben je alweer uit het ziekenhuis?

chantal: oh er zijn er 2 nu toch he... ik bedoel je chantal die met mij gemaild heeft haha.. vraag me af hoe het nu met je gaat??

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik heb je niet gemaild, dus denk dan een ander!
    Vandaag eerste werkdag aangepast rooster gehad. Ging best goed! Morgen vrij, dus proberen lekker veel te slapen, het enige moment dat ik tegenwoordig niet misselijk ben ;)
    Sterkte meiden!

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    chantal85: nee das dan de andere chantal haha..

maar super fijn! zie je nu wel dat het helpt.. ook fijn dat je werkt het allemaal serieus neemt!

17. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nu 9 weken zwanger en heb ontzettende last van misselijkheid, braakneigingen en daadwerkelijk overgeven. Ik kan maar heel weinig binnenhouden, water spuug ik meteen weer uit. Ik drink dus nu veel coca-cola maar dat is natuurlijk ook niet gezond. Hebben jullie soms tips voor mij? Wat kan ik doen om wat verlichting te krijgen? Ik kan soms wel wat droge toastjes binnenhouden, maargoed dat is ook niet echt voedzaam....

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    kimk: momenteel is vocht belangrijker dan voedsel. als jij cola binnen kan houden prima, dan drink je lekker cola.. beter iets dan niets is t met hg.

wat je zou kunnen proberen zijn waterijsjes.

Ook kun je naar je huisarts gaan en emasafene vragen dit is een zetpil die de misselijkheid tegen gaat. primperan is ook zo'n middel. je zou dit kunnen proberen.

19. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Kim sterkte! Klinkt echt zooo herkenbaar. hou goed in de gatennof je niey uitdroogt, laat bij de huisarts je urine daarop.checken en je bloedwaardes. en wat D zegt: alles wat je binnenhoudt is goed, hoe slecht het ook klink. perenwaterijsjes van festini blijven er bij mij nu goed in, prettig met dit weer. Gewoon vanalles proberen.

sterkte!

20. Femkeja

Femkeja Lid

30 okt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

Vorige week voor de 2e keer opgenomen. Ik was nog niet uitgedroogd maar thuis ging het ook niet echt meer. Ik ben 3 dagen geweest en ben nu weer een paar daagjes thuis. Gaat wel beter nu, heb net even weer een steuntje in de rug gehad. Maar moet nu wel oppassen dat ik rustig aan blijf doen.... Ik zit ondertussen al 7 weken thuis en ben er zo zat van!!! Ik wil ook lekker aan het werk, leuke dingen doen, zwemmen, bbq'en enz.
    Mijn buikje begint nu een heel klein beetje te groeien daar kan ik erg van genieten! Ik hoop dat het niet lang meer duurt voor ik het kan voelen ( ben nu 16 week). Ik heb het idee dat je het dan wat beter aan kan en echt ziet en voelt waar je het voor doet.

En hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie ook een beetje genieten van het mooie weer?

Deel Deze Pagina