Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    mariekebr1.... :(

dames jullie zijn weer een paar slechte dagen verder. Die komen niet meer terug!

PAS OP, misselijkheid alert:

wat je vooral niet moet eten is popcorn, tenzij je wilt dat je slokdarm gescrubd word!
    Risotto van wereldgerechten begon het bij mij mee.... hoef ik nooit meer!
    Oja en tip tegen braaksel in je neus: hoofd achterover en slikken. Niet je neus ophalen want dan verslik je je erin!

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Misselijk en intelligente kids, ja dat stond een paar maanden geleden idd ook op nu.nl. Hopelijk betekent heuuuuuul misselijk niet dat ze dan hyperintelligent worden ;)

Marieke, jeetje gaat t opeens zo slecht met je, terwijl t van t weekend nog zo goed ging... Heel veel sterkte, hopelijk knap je snel weer wat op. En dan rustig aan doen he!!

3. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    marieke balen meid! Sterkte en hopeleijk knap je ervan op.

Over intelligent je weet natuurlijk niet of het war is, maar mijn meid waarbij ik dus ook zo ziek was is echt niet dom. Ze is bijna drie en kent nu al 8 letters met een woord erbij waaar de letter meebegint. belachelijk he. Ook makat z epuzzels van 45 stukjes. jaja zolang ze het leuk blijft vinden, we doen niet aan overstumilern. Dus de wetenschap zou gelijk kunnen hebben hahaaha, maar ja toeval betsaat ook he.

deelight goede tip voor braaksel in je neus, gelukkg nog niet gehad wel als de sonde eruit gaat dat er aan de sonde iets zit wat in mijn neus komt, maar dat snuit ik er dan effe uit.
    Gisteren en eergisteren was het raak met spugen plus zonde, dus nu mag hij wel weer een paar dagen blijven zitten. Gelukkig kan mijn man het erin doen, moet e rniet aandenekn om steeds de thuiszorg te bellen.

Oh ben het zwanger zijn zo zat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Gaby

4. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Marieke, sterkte meid! Kop op!

Vandaag een aardige dag hier...

Kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent Gepke ...Maar het zit er bijna op! Nog ffies...

Alle andere meiden heel veel succes en sterkte keep ur heads up 2!!!

Liefs van mij.

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Getsie marieke, heel veel sterkte.
    Ik duim voor je dat je weer snel aan zult sterken daar!
    Ik denk aan je!

6. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Weer een kg afgevallen is dat nou echt niet erg?

Heb soms het idee dat mini niks binnen krijgt zo...

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op dit moment kan je kindje nog voldoende voedingsstoffen uit jouw bloed halen (via de navelstreng), ook als jij afvalt. Jij hebt er zelf meer last van omdat er voor jou minder overblijft. Gewoon pakken wat je pakken kan en voor de rest rustig aan doen.

8. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Ja toch Rosao?
    Ik ben tussen week 7 en week 13 ongeveer 8 kg afgevallen.
    Inmiddels zit ik op +3.
    Heb nooit gehoord dat het slecht was voor mij beeb.
    Wel voor mij.
    Vooral vocht is heeeeel belangrijk.
    Maar bij twijfel vk bellen!
    Het is nooit erg om even gerustgesteld te worden door iemand die er verstand van heeft.

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Okay gelukkig.

Heb vandaag echt weer een rot dag na gisteren zo fijne...
    Heb meer moeite met drinken dan met een beetje eten...

En als ik eet eet ik best ongezonde dingen die ik dan lekker vind.
    Als ik bijvoorbeeld fruit eet omdat het moet vliegt het er meteen uit.
    Net bijvoorbeeld een banaan nou na twee happen alweer raak.

Ga zo proberen wat te drinken...Staat me zo tegen!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou echt de dingen die je tegenstaan laten staan. Overal zitten voedingstoffen in en als je zo weinig eet dan is iets ongezonds echt niet erg. Welke dingen eet je dan (die er in blijven)?

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ann80: ik herken het. Heb heel lang geen fruit (en groente) kunnen verdragen. Zelfs toen ik veel dingen al wel weer kon eten.
    Een van de eerste dingen die ik at toen ik weer op de rails kwam was naturelchips... lekker zout om mijn bloeddruk wat op te krikken.

Ik was van 6-12 weken 10kilo afgevallen.

Drinken vond ik ook vreselijk, het beste is veel afwisseling in smaakjes. Geld ook voor eten trouwens, bij mij dan.

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hele rare dingen als een frikandel blijven bijvoorbeeld wel zitten ...
    Of een paar paprika chipies...

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Gewoon doen hoor! Is beter dan helemaal niets of alles er weer uit gooien.

Bij mij bleven die rare vette dingen ook beter binnen. Terwijl iedereen steeds zegt dat je beter niet te veel vet kan eten omdat dat het erger maakt. Was bij mij dus niet.

14. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam

Ow wat fijn om te lezen dat jij dat ook had!
    Ik verdraag op een of andere manier dat vette juist beter dan heel veel gezonde dingetjes.

Probeer het wel zo af en toe maar vreemd genoeg blijft het niet in mn maag "plakken"...;)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    In het ziekenhuis zeiden ze dat de baby genoeg voedingsstoffen uit je reserven haalt, ook als je afvalt. Alleen als je uitdroogt kan het gevaarlijk worden. Ik ben tussen week 6-9 6kg afgevallen, zag eruit als een wandelend skelet!
    Ze zeggen ook dat je gewoon moet eten waar je zin in hebt. Als je dingen gaat eten waar je toch al geen zin in hebt, gaat t gegarandeerd mis!
    Probeer alleen wel je vitaminepillen te nemen als het gaat, vooral foliumzuur en verderop in de zwangerschap vitamine D en calcium. Er zijn ook hele kleine foliumzuurpilletjes en zelfs die je onder je tong kunt laten smelten, schijnt...

Ik had in 'de zware weken' steeds weer andere dingen die ik het best kon verdragen. En dan om de zoveel tijd een hapje - als mijn maag leeg raakte en ik voelde dat ik anders ging kokhalzen.
    Steeds weer wat nieuws proberen en opdracht geven om de dingen in huis te halen waar je wel eens zin in zou kunnen hebben ;)...

Na de ziekenhuisopname kon ik weer beter drinken en eten. Ik at bijv chips, pannenkoeken, tosti's, spaghetti. Hihi!

Qua drinken kon ik het beste ijkoude cola light hebben, ook toen het heel slecht ging, hielp zelfs even een beetje tegen de misselijkheid! Maar dat zou misschien weer niet zo goed zijn voor de baby, dus probeerde ik t tot een minimum te beperken. Een volgende keer zou ik hier denk ik meer van drinken, dat had ws een opname wel kunnen voorkomen...?

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Geen zorgen over het afvallen. Mij is verteld door de gyn dat tot de twinstigste week helemaal geen kwaad kan voor de baby. De baby krijgt alles als eerst van jou en daarna ben jij pas aan de beurt. het houdt wel in dat jij je daardoor waarschijnlijk minder lekker voelt doordat je minder vitamines overhoudt. Bij mij hebebn ze mijn vitamines tijdens de zwangerschap streng in d egaten gehouden, omdat ik daar tekort in zou kunenne krijgen en ik geen pillen binnen kon houden.

En slechte dingen eten ken ik hier ook. Ja, ik mag alles eten waar ik zin in heb. Nu gaat niets meer goed, maar heb juist ook periodes veel fruit gegeten, maar ook zakken chips hoor. oh en een lolly deed wonderen.

Gr Gaby

ps op dit moment ben ik een kilo aangekomen en in het begin dus 10 kilo afgevallen. < maar ja nu alwer 11 erbij hahha

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    oh ja en cola light gaat hier ook prima

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Voel me eigenlijk gewoon echt down...Verdrietig...

Ben een echt levensgenieter en ging eerder heel vaak lekker met mn vriend in de stad wat eten en drinken en gezellig met vrienden afspreken zo nu en dan...
    Lig nu allleen maar op bed of bank.

Net uit protest leuke kleren aangedaan en dacht loop mn vriend als verassing gewoon tegemoet en verras hem door te laten stoppen bij ons favo restaurant al gaan we er alleen maar wat drinken...

Nou zit nu in mn leuke kleren voor de pc...Net door alle emotie en de drukte weer alles eruit gegooid.
    In mn hoofd ben ik er zo klaar mee met dit continue misselijk zijn maar mn lijf stopt me gewoon....
    :(:(:(:(:(:(:(

19. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Oh zo herkenbaar. Ik ben er echt ook dwars van.
    Iedereen gaat maar door om ons heen, ik ben zooo jaloers.
    Ik zit hier alleen maar tegen de muren op te vliegen.
    Mijn poes is echt mijn redding.

Gisteren zei mijn vriend dat hij zo trots op me is.
    Dat ik zo doorzet.
    En dat hij zich er zo op kan verheugen dat ik straks met de beeb gewoon lekker naar buiten kan.
    En weer leuke dingen kan gaan doen.
    Dat was zooo lief.

Oh ja over dat eten. In het zkh zeiden ze dat ik maar alles moest eten waar ik zin in had (tot op zekere hoogte natuurlijk).
    En vooral niet waar ik geen zin in had.
    Dus dan maar een poosje geen fruit en bijvoorbeeld alle dagen warme griesmeelpap (waar ik toen vreselijk veel zin in had).
    Dus dat heb ik ook maar 'lekker' gedaan.

Ben benieuwd hoe het met Marieke gaat in het zkh.

Zet 'm op he meiden!!
    Elke dag die er voorbij is, is er weer een!!

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier erd down trek de laatste loodjes gewoon niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee en kan alleen nog maar huilen. Mijn ogen zijn net rode bieten. Ik wil weer eten zonder bij elke hap na te denken.

Zo te lezen ben ik niet de enige die het even moeilijk heeft.

Gr Gaby

Deel Deze Pagina