Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @lutje: vrijwilligers zijn altijd welkom :) Als je wilt kun je een mailtje sturen naar info@zehg.nl met je gegevens en welke kant je voorkeur uitgaat (voorlichting, ontwerpen, lotgenoten contact etc)

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Zal ik doen!!

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben vanochtend naar de bedrijfsarts geweest. Hij vroeg aan me wat ik had en ik begon uit te leggen hoe ik dat normaal altijd doe. Maar hij zei gelijk: "Ooh, hyperemesis gravidarum continuüm" Hij kende het al. Vroeg wat dingen en het was verder wel duidelijk. Ben ik echt blij om. Hij zei dat als ik me wel goed voelde ik contact om moest nemen op mn werk om kleine klusjes te gaan doen. (wat ik ook zeker zal doen als ik me goed voel maar dat zit er gewoon niet in tot de bevalling). Dus het was echt een fijn gesprek. Eindelijk iemand die me begreep.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat fijn zeg! Altijd prettig als iemand je begrijpt! Geeft vast ook meer rust :)

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Is er ook iemand, die hg heeft gehad en bij een volgende zwangerschap niet.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    de bedrijfsarts zei vanochtend tegen mij dat als je het een keer hebt gehad de kans heel groot is om het weer te krijgen. natuurlijk zal de uitzondering de regel bevestigen maar de kans is volgens mij groot dat t weer gebeurd.

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik zou namelijk zo graag een 2e kindje willen. Niet nu, maar misschien over een paar jaar. Mijn man wilt echt niet meer, dus hopelijk kan ik hem nog een beetje overhalen. Hij wilt niet omdat hij me niet meer zo ziek wilt zien.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Darkangel ik snap het heel erg goed! Ik vind het knap dat je er nu al aan durft te denken. Ik heb anderhalf jaar geroepen dat ik echt niet meer wou.

Er zijn voorbereidingen die je kunt treffen. Misschien is het handig om daar naar te kijken en dit met je man te bespreken. Let wel op, want ook al ben je nu bijvoorbeeld net zo ziek, nu is het veel zwaarder omdat je er nog een klein meisje bij hebt rondlopen. Dat vind ik echt het ergste van alles, niet goed voor haar kunnen zorgen. En dan is ze 'al' 2.5 jaar.

9. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    De gyn. zei tegen mij dat de kans zeer groot is dat je het weer krijgt. De eerste keer was erg maar de tweede keer hier nog veel ernstiger. Weer sondevoeding en nu tot 20 weken. Ik lag alleen maar in bed en mijn ouders hebben mijn andere kind verzorgd (was toen 3 1/2 jaar). Dit was voor ons ook de max. Geen derde zwangerschap meer. En dan had ik nog het geluk dat het met 20 weken een stuk opknapte.

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja ik wou vrij snel na de zwangerschap alweer, terwijl ik de hele zwangerschap heb geroepen ''dit nooit meer'' T probleem is ook dat wij via t ziekenhuis zwanger moeten worden, en dat hele traject dan ook opnieuw moet. Mocht ik ooit nog zwanger worden, dan wil ik dat ze me direct als ik ziek word aan de juiste meds zetten. Ik ben namelijk na mijn ervaring erg panische geworden voor sonde voeding.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dat snap ik Darkangel, maar ook aan de juiste meds zegt niets. Hier doen de medicijnen ook weinig tot niets, dus daar moet je echt niet van uit gaan!! Bedenk dat het net zo zwaar wordt plus een kleine die je al hebt. Dan ben je op alles voorbereid. Kan dan alleen maar meevallen.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja ik heb ook verschillende meds gehad, emesafene, primperan, zofran. En uiteindelijk haloperidol. Haloperidol (haldol) was t enige dat hielp, en zorgde ervoor dat ik weer wat kon eten (voornamelijk brood) maar ja toen kreeg ik suiker, en mocht ik bijna geen brood meer eten, zucht! ik was 15 kilo afgevallen.

13. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor de tweede zwangerschap eerst een gesprek gehad met de huisarts. Ik slikte ook medicatie die ik eerst af moest gaan bouwen. Verder heb ik doorgesproken wat als ik wel heel misselijk zou worden. We hadden afgesproken twee dagen medicatie proberen zo niet dan direct opname ziekenhuis. Dat was ook nodig. Opname en infuus en de volgende dag toch weer sondevoeding. Ik was ook panisch voornamelijk voor het inbrengen. De eerste zwangerschap ging dat niet goed. Nu had ik een hele lieve verpleegkundige en het ging zo rustig dat het me toen 100 % meeviel. En ik had sondevoeding gewoon nodig want ik ben niet zo zwaar en zou dan zoveel gewicht verliezen dat het gevaarlijk werd voor de kleine. Dan heb je gewoon geen keus.

14. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik vraag me af of ik ook naar HG neig. Ik geef niet veel over maar kan maar weinig eten, ik ben de hele dag ziek zwak en misselijk. Ik probeer mezelf te verzorgen maar heb eigenlijk nergens kracht voor.
    Ik gebruik nu Emesafene zetpillen, het haalt iets de scherpe randjes er af maar verder...

15. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ben je afgevallen? kun je vocht binnen houden?

16. Laust

Laust Niet meer actief

Wat naar te lezen dat er weer zo veel mama's ziek zijn. Hou vol!

Darkangel, misschien geeft dit je een beetje hoop. Ik ben inmiddels 8+2 zwanger van de 3e en tot nu toe 1 keertje overgegeven. Vorige keer 2 weken in het ziekenhuis gelegen en uiteindelijk sondevoeding gekregen. Het kan dus ook goed gaan.... (Even heel hard afkloppen) Vandaag trouwens een goede echo gehad, had ik totaal niet verwacht door de weinige klachten.

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Dat is fijn om te lezen zeg! Gefeliciteerd met je goede echo, nu lekker genieten hoor!

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wauw gefeliciteerd!! geniet er maar van. wel knap dat je het toch al zo snel weer aandurfde.

19. Laust

Laust Niet meer actief

Dat was niet helemaal bewust hoor ;)

Ik wilde er eigenlijk 2-3 jaar tussen hebben. Vooral ook dat Maud iets meer zelf kon, mocht het weer misgaan.

Dat ik nog aan het ontzwangeren was kan meespelen heeft een vk durven suggereren. Maar goed, zeker weten doen we het niet...

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Laust: toch knap van je. Ik doe het hierna echt nooit meer!! Ben er zo klaar mee. Kan bijna de weken gaan aftellen... :)

Deel Deze Pagina